Hm. Jeg tror jeg får opprette en ny tråd og klage på at vi objektivistiske audiofile aldri får være i fred.definitivtskal jeg tolke den siste kommentaren der som hets?dette og
Den gjør jo det hvis du er ordblind.Hets? Fillern! ...Og jeg som trodde at denne tråden skulle handle om hest.
Øy! Hetser du dyslektikere?Den gjør jo det hvis du er ordblind.
Neinei. Man hester dyslektikere.Øy! Hetser du dyslektikere?Den gjør jo det hvis du er ordblind.
Nei, lyster seg med hestelektyre.Neinei. Man hester dyslektikere.Øy! Hetser du dyslektikere?Den gjør jo det hvis du er ordblind.
Vi jobber sgu. Noen skal holde hjulene igang mens nordmændende klynker i flok.btw
hvor er alle disse hårsåre danskene
er dette HFS´s eneste danskefrie sone?
I Norge kan vi klynke mens vi jobber.Vi jobber sgu. Noen skal holde hjulene igang mens nordmændende klynker i flok.btw
Joda-Ja, en må ha kabler, ellers blir det ikke lyd!Kabler er av avgjørende betydning for god lyd!
Wire You Blue | Stereophile.com
Kablenes tid er snart forbi. Da kan vi starte å krangle om luftkvalitet for det trådløse. Forstyrrelser på det digitale signalet mm.
Alle tenkelige og utenkelige tweaks vil dukke opp.
Tror de har noget mere fornuftigt at tage sig til end at blive hetzet af Nordmænd.btw
Man kan bli hetset for å være audiofil. Man kan bli hetset for ikke å være audiofil på den rette måten. Man kan bli hetset for å være ikke-audiofil. Man kan sikkert bli hetset for å være musikkelsker. Og bli hetset for alt mulig annet. Ser egentlig ingen begrensninger her. Det er bare å velge.Da skal jeg være veldig glad for at jeg ikke har blitt hetset, siden jeg faller helt inn i siste kategorien Kanskje jeg ikke er audiofil, bare musikkelsker???
skal man bli hetset for å være audiofil, må det i alle fall være for noe som er verdt det, type latterlig store hornrigger, overdimensjonerte gloheite (rør-)amper og digre kjøkkenbenker av noen studio tapemaskiner
og ikke noen latterlige stativ studiomonitorer og kalde klasse D amper i gamle sigarkasser
året er ikke slutt ennåÅrets idiot tråd. Sånn, nå er dere hetset alle sammen.
Catching on I see...fins det skvalpeskjær i sørishavet?
Fantastisk den Pingvinbrunst historien.Å? Jeg trodde det var
Vis vedlegget 399345
Løsningen med skvalpeskjær i Sørishavet var forsåvidt den samme.
Røpekker? Er det han fyren du har bilde av i signaturen:Den hetsetråden har omfattet audiofile, våre kulturelt handikappede broderfolk i sør, ulærde, besserwisserere...etc. Det er derimot en gruppe "mennesker" jeg vil fremheve som roten til alt ond, elefanten i rommet. Nei tenker ikke på nordlendinger eller religiøse!...
Røpekkene er den subhumane gjengen jeg garantere står bak all krangling og uhygge på dette forumet. Sikker på at Ketil TS er en slik en. De flokker sammen som rotter i kloakken og opererer på tvers av landegrenser. Tilbyr gamle damer hellesteiner i oppkjørselen, farger håret og jobber i det skjulte på biltilsynet og i sikkerhetskontrollen på Gardermoen. Dette er pesten vi burde røyke ut fra de mørke fuktige krokene de gjemmer seg og sende dem samlet til et nakent skvalpeskjær i sørishavet!
https://www.theguardian.com/cities/2014/oct/21/winnipeg-election-indigenous-divide-aboriginal“I try not to think about stuff like that because it gets me upset,” says Jon Maytwayashing, a homeless Cree man who has lived on Winnipeg’s streets for three years. Maytwayashing wears a freshly donated winter jacket and a shoulder bag containing medication for his diabetes. He carries his clothing and personal-hygiene products within two grey plastic shopping bags. An aluminum coffee mug dangles from one finger.
Det var jeg redd for en stund også. Men så kom jeg på at det tross alt var champignons ligg på tv, og konkluderte med at alle disse "high fidelity"- skallene satt foran hver sin 80 kg rør-tv i sort hvitt for mest mulig troverdig gjengivelse av bevegelse og mest mulig kontrast mellom fargenyansene.Puh. Bra dere er i gang igjen. Var redd det hele ville dø ut med Coolios siste innlegg. Dette er den desidert beste tråden på lang tid - som en selvoppfyllende profeti. Et bedre bilde på "audiofile" enn denne tråden er det neppe mulig å skape.
Fra vennetråden 'DP menigheten'. Jeg synes det er litt søtt.Krell e dp killer for life
Usikker på om du har anlegg for noe som helst.Hei jeg føler meg ikke hetset men jeg har da også et musikkanlegg og ikke hifi anlegg
Vet du hvor mange sider det finnes på Internett??? Hvis det er så lett å finne frem, hvorfor kan du ikke si det, da! :-(Du er på hfs, og har mao. internett. Hvis din IKT-kompetanse stopper her, så vil jeg anbefale vinyl, eventuelt (kanskje enda bedre) kassettspiller.
Takker for tilliten!Usikker på om du har anlegg for noe som helst.Hei jeg føler meg ikke hetset men jeg har da også et musikkanlegg og ikke hifi anlegg
Purister bruker selvsagt svart-hvitt. Skal man virkelig kunne skille ut nyanser finnes det ikke alternativer. Fargefjernsyn oversaturerer og under-eksponerer. Glorete og urealistisk bilde trekker ned den ene fordelen man har med farge-tv, nemlig farger. Som attpåtil er ujevn over skjermen. Man mister oppløsning ved bevegelse. Man får enten hakkete bilde ved lite prosessering eller såpete bilde ved mye prosessering. Summa summarum er det bare sorgen.Men jeg tenkte å stille et spørsmål til alle dere andre. Hva slags TV er best; fargefjernsyn eller svart-hvitt?
Svart/hvitt måler sannsynligvis bedre også, så da er saken klar.Purister bruker selvsagt svart-hvitt. Skal man virkelig kunne skille ut nyanser finnes det ikke alternativer. Fargefjernsyn oversaturerer og under-eksponerer. Glorete og urealistisk bilde trekker ned den ene fordelen man har med farge-tv, nemlig farger. Som attpåtil er ujevn over skjermen. Man mister oppløsning ved bevegelse. Man får enten hakkete bilde ved lite prosessering eller såpete bilde ved mye prosessering. Summa summarum er det bare sorgen.Men jeg tenkte å stille et spørsmål til alle dere andre. Hva slags TV er best; fargefjernsyn eller svart-hvitt?
Fordelene med sort-hvitt er mange, bedre kontraster, flere nyanser, mye bedre glid i bildet ettersom man er over på rør osv. De gamle er fortsatt eldst.