Ok, den kabelløfteren virket noe suspekt. Nå putter jeg selv noe under kablene på gulvet, men akkurat hva er vel egentlig uten betydning. Har antatt at kablene lettere kan plukke opp vibrasjoner fra gulv uten.
Hadde du virkelig vært interessert, som jeg var, hadde du begynt å sette deg litt inn i fysikken. Du vil raskt se at placeboeffekten avtar. Dessverre kanskje?
For det første er det ikke alt samme placeboeffekt langt fra , og den aftager i øvrigt ganske betragteligt med erfaring og alder.
Desværre er det sådan at jo mere man sætter sig ind i disse ting, jo mere mystisk bliver det desværre , for man finder ikke komplette forklaringer.
For hvad er det for noget , det her med at kabler og komponenter lyder forskelligt , og at metaller lyder forskelligt , og at det er nok at platinere en leder for at få en lydmæssig effekt.
Ved kabel-løfterer drejer det sig nok om vibrationer og fejlkapaciteter, for det har en virkning, det er aldrig dumt at sikre så stabile og så perfekte og vellydende kapaciteter som muligt , også for de uundgåelige kapaciteter/fejlkapaciteterne som er allevegne , gælder også for fejlmodstande og induktioner som også er alle vejne.
og det gøres bl.a. ved at dæmpe og bruge de rigtige materialer.
Shunyata Research Var i øvrigt et eksempel på det jeg har skrevet tidligere , fabrikanterne kan ikke bare skrive , vi synes vores kabler er de bedste og lyder skide godt, vi ved ikke rigtig hvorfor , vi kender ikke årsagen, men køb dem.
Den går ikke , den køber kunderne ikke , man må hænge sine argumenter op på et eller andet mere eller mindre teknisk Mumbo jumbo.
Men omkring kabler tør jeg godt sige at følgende indvirker positivt på lyden, rene og gode materialer (dermed også dyrt) og dæmpning (koster også ) og undgår statiske opladninger , og magnetiske materialer, brug de bedste stik , som er lavet af de bedste materialer (koster også). kort sagt lav nogle gode "fejlkapaciteter" og "fejlmodstande".