Diverse Vil noengang hetsingen av oss audiofile ta slutt?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Absolutt

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2013
    Antall liker
    330
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    7
    Jeg tror/vet at mange blir skremt vekk fra hifi. Det er så ufattelig mange valgmuligheter og ikke minst prisforskjeller, selv om den reelle forskjellen mellom et "relativt" billig og et svinedyrt anlegg kan være minimal. Egentlig framstår hifi-bransjen som noe useriøst tull.

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    41.554
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Den bruktannonsen det nettopp ble linket til kan være avskrekking god som noe. Vedkommende hadde kjøpt Nordost jumpers til kr 6000 for tre måneder siden, byttet deretter til høyttalere uten mulighet for bi-wiring, og forsøker nå å selge jumperne til ca halv pris. Hva han til slutt får for dem, om noe, er uvisst.

Det ville vært vesentlig bedre utbytte for pengene å kjøpe en seriøst god flaske konjakk på polet og drikke den opp i løpet av de tre månedene, gjerne i forbindelse med musikklytting. En god XO koster ca tusenlappen.

oen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.03.2010
    Antall liker
    3.180
    Sted
    Portugal
    Den bruktannonsen det nettopp ble linket til kan være avskrekking god som noe. Vedkommende hadde kjøpt Nordost jumpers til kr 6000 for tre måneder siden, byttet deretter til høyttalere uten mulighet for bi-wiring, og forsøker nå å selge jumperne til ca halv pris. Hva han til slutt får for dem, om noe, er uvisst.

Det ville vært vesentlig bedre utbytte for pengene å kjøpe en seriøst god flaske konjakk på polet og drikke den opp i løpet av de tre månedene, gjerne i forbindelse med musikklytting. En god XO koster ca tusenlappen.
    Vis han finner ut hva han har kjøpt er det mulig han skulle ta hele flasken med en gang.

Aurora

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Antall liker
    13.193
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Jeg fatter fortsatt ikke hvordan noen kan finne på å kjøpe noen 10cm kabelstumper med bananstikkere på til 6000 kr, og tro at det er veien til nirvana... Beklager... Er det noe rart det er krig i verden....
    Det med XOen er nok en myyye bedre ide...

Olav2

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.04.2014
    Antall liker
    2.665
    Torget vurderinger
    1
    For 6000 kr kan man faktisk få seg veldig bra lyd i heimen, hvis man kjøper to gode men rimelige studiomonitorer (feks JBL LSR 308 ) og en chromecast audio. Jeg mistenker at det finnes mange 6000-kroners nordost-jumpere der ute som står koblet til tradisjonelle og dyre passive høyttalere som spiller mye dårligere enn hva man kan få til med to LSR 308/305, en chromecast og fornuftig plassering av høyttalerne.

oen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.03.2010
    Antall liker
    3.180
    Sted
    Portugal
    Det var ikke for å henge ut annonsøren her, synes vel heller synd på ham.

De bransjeaktører som følger med her bør tenke gjennom hva de kan stå inne for av hva de selger.

kvasi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.09.2007
    Antall liker
    1.121
    Jeg mistenker at det finnes mange 6000-kroners nordost-jumpere der ute som står koblet til tradisjonelle og dyre passive høyttalere som spiller mye dårligere enn hva man kan få til med to LSR 308/305, en chromecast og fornuftig plassering av høyttalerne.
    Og jeg er helt overbevist om at du har feil.

Ketil

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.05.2004
    Antall liker
    892
    Hvis jeg nå skal hetse litt vil jeg rette skytset mot kabeljumpergjengen. Disse tølperne som tror de kan slippe unna med ett sett kabler og noen små stumper hengende bakpå høyttalerne. Hvis man betrakter seg selv som en ekte audiofil bør man i det minste kunne forlange av seg selv at man manner seg opp og går til innkjøp av to identiske sett med kabler (tre hvis man bruker triwiring) for ekte biwiring. Hvis man så senere går over til høyttalere med singlewiring kan man jo bare selge det tiloversblevne settet.

Dette kan også sees på som en hetsing av mitt tidligere selv, da jeg tidligere har brukt metoden med kabelstump og vært en del av tølpergjengen. Selvfølgelig har målemafiaen skylden for dette også da de i et svakt øyeblikk har greid å få meg over i den tro at kabelstumpen er like bra som et ekstra sett med kabler.

Jeg vil med dette også oppfordre andre til å bekjenne sine synder og bedrive en selvfortjent dose med selvhets. Har du f.eks en fortid som overbevist subjektivist/objektivist og kommet på bedre tanker? Har du tidligere pøst ut penger på dyre kabler mens tanken på dette i dag får skamrødmen til å blomstre? Eller har du byttet høyttalere i et kjør før du fant ut at det bare var noen dyre kabler som skulle til for å slippe godlyden løs? Hets deg selv og kjenn den gode følelsen bre seg i legemet.

Olav2

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.04.2014
    Antall liker
    2.665
    Torget vurderinger
    1
    Jeg mistenker at det finnes mange 6000-kroners nordost-jumpere der ute som står koblet til tradisjonelle og dyre passive høyttalere som spiller mye dårligere enn hva man kan få til med to LSR 308/305, en chromecast og fornuftig plassering av høyttalerne.
    Og jeg er helt overbevist om at du har feil.
    Dette er jo hypotetisk, i og med at ingen av oss har gjort noen slike direkte sammenlikninger. Men for å få fram poenget: Jeg gjorde et enkelt google-søk på "Nordost biwire jumper" for å se hva som kom opp, og hvilke høyttalere folk bruker de sammen med. Kom for eksempel over en tråd der en fyr bruker dem sammen med B&W CM9 (uvisst hvilke forsterkere osv). Jeg har hørt CM9, og jeg synes de spiller helt ok, men ut fra lytteinntrykkene mine fra JBL sine rimelige studiomonitorer så spiller de bedre. IMHO. Så dersom noen arrangerte en blindtest shoot-out mellom et CM9-oppsett med nordost-jumpere, og JBL 308, vil jeg faktisk tro at JBL-oppsettet hadde vunnet. Sikker kan jeg ikke være. Men jeg tror det.

Dersom man går litt opp i pris i monitor-sjiktet, og brukte et par EVE SC208 feks (14000 for paret) sammen med en Chromecast, er jeg ikke bare tilbøyelig til å tro at Eve-monitorene ville vunnet en slik shoot-out mot B&W CM9. Jeg er helt sikker på det. Selv dersom man koblet CM9-paret opp med en veldig dyr forsterker. Og jeg ville faktisk vært villig til å vedde ganske mye penger på det.

Men... dette blir jo bare spekulasjon uansett:) Poenget mitt er bare at det i dag finnes raske og enkle veier til veldig god lydkvalitet. Den veien går ikke via jumpere fra Nordost. Verre er det ikke.

Sist redigert:

aam01

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    2.449
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    5
    Hvis du trenger jumpere så har du kjøpt feil høyttalere eller feil versjon av høyttaleren.

Distinctive

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Antall liker
    3.596
    Sted
    Stavanger
    Å nekte en audiofil en anstendig jumper er som å nekte en Compulsive Obsessive Cleaner sitt blekemiddel eller tro man bare kan hente ut et Mars sjokoladepapir som ligger hjemme hos en horder.
    Altså, en temmelig utfordrende oppgave.....

kvasi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.09.2007
    Antall liker
    1.121
    Har litt vondt for å tro at han hadde jumpere som koster "det samme" som cm9 og ikke de billigste til ca tusenlappen.
    Er dog enig i at dritdyre jumpere ikke er den raskeste og enkleste veien til god lyd.

aam01

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    2.449
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    5
    Å nekte en audiofil en anstendig jumper er som å nekte en Compulsive Obsessive Cleaner sitt blekemiddel eller tro man bare kan hente ut et Mars sjokoladepapir som ligger hjemme hos en horder.
    Jeg har ikke nektet noen å kjøpe jumpere, jeg bare synes det er meningsløst å kjøpe høyttalere med biwiringsterminaler hvis en bare skal bruke singlewiring.

Distinctive

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Antall liker
    3.596
    Sted
    Stavanger
    Litt mer glad-hets:

Distinctive's overformynderi-postulat myntet på kabelagnostikere:
    'En objektivist's anskaffelsesvilje for en gitt high end kabel er omvendt proposjonal med fetisj-trangen til å sutre over prisen for samme kabel'

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.619
    Sted
    Pt. Høvik
    Og slik går daga'n!
    Ja, det er faen meg helt utrolig. Sitter og spiller musikk og skal legge meg, men det er jo artig å skumme gjennom innleggene en gang i blant (hvor de fleste ikke har en dritt med trådtittelen å gjøre). Her er det jo slik at det ene fører til det andre osv. Akkurat som kranglende småunger. Totalt usaklig (av både redaktør og skribenter som ikke oppdager dette og skjerper seg).

Trøsten er muligens at det var mye verre for 2 - 3 år siden. Da var det myyye krangling.

Vel, Kinks og Ray Davis mener at "Nothing Lasts Forever". På noen viktige områder, ja. Men, det som skrives bl.a. i disse trådene, varer muligens evig:

Fenalaar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Antall liker
    7.382
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Vel, for min del, så er det lurere å lege pengene i en god singlewire-kabel, enn i to til halve prisen hver. Når det gjelder jumpere, så skaffa jeg meg noen meter med 2,5kvmm finsølv for noen år siden. Noen cm av dette er ypperlig jumper...

Johan-Kr

svart-hvitt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.01.2015
    Antall liker
    4.082
    Torget vurderinger
    0
    Vel, for min del, så er det lurere å lege pengene i en god singlewire-kabel, enn i to til halve prisen hver. Når det gjelder jumpere, så skaffa jeg meg noen meter med 2,5kvmm finsølv for noen år siden. Noen cm av dette er ypperlig jumper...

Johan-Kr
    Hva er single wire og double wire?

Hilsen uvitende digitalaktivlytter

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.100
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Jeg har ikke nektet noen å kjøpe jumpere, jeg bare synes det er meningsløst å kjøpe høyttalere med biwiringsterminaler hvis en bare skal bruke singlewiring.
    Du vil vel ikke gå glipp av muligheten til å forbedre lyden ved å kunne velge hvilken av de to terminalene du vil koble singlewire-kabelen din til? Noen mener at det blir best lyd hvis man kobler til diskanten, mens andre sverger til bassen. Genialt, egentlig: jeg har det slik at hver gang jeg kobler om, synes jeg at lyden blir bedre - så når jeg har gjort det noen ganger, har jeg en helt annen og bedre høyttaler enn den jeg startet med.

Noen sverger endog til å koble den ene enden av kabelen til diskanten og den andre enden til bassen - en slags "diagonal"-kobling - og her strides de lærde om hvorvidt "pluss" skal til diskant eller bass, og omvendt for "minus".

Og ikke noe hets nå - dette har vært seriøst diskutert her på Hifisentralen - så da er det sant.

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.290
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Problemet er jo at veldig mange høyttalere har terminaler for biwiring. Da må man bruke enten jumpere eller kabler som passer til det.

ekstremsound

Banned
    Ble medlem
    10.06.2016
    Antall liker
    79
    Jeg tror/vet at mange blir skremt vekk fra hifi. Det er så ufattelig mange valgmuligheter og ikke minst prisforskjeller, selv om den reelle forskjellen mellom et "relativt" billig og et svinedyrt anlegg kan være minimal. Egentlig framstår hifi-bransjen som noe useriøst tull.
    Faktisk det er dig som fremstår særdeles useriøs, hvad er din kompetence, siden du mener at du kan udtaler dig på denne måde , hvorfor skriver du dette, hvad for du personligt ud af det???.

Jeg er naturligvis enig i at der sikkert er brodne kar i hi-fi branchen som der er i alle andre brancher.

Men hi-fi er desværre for en stor del som vin og mad, man ved ikke altid hvad som giver lydforskellene og "kokken" er enorm vigtig, det accepteres af de fleste når det handler om mad og vin.

Men meget få gør det når det handler om teknik/hi-fi , Og jeg håber bestemt heller ikke det bliver ved med at være sådan, men i øjeblikket er det.

Men fordi det er teknik så vil de fleste have facts, men de kan ikke altid leveres, og hvad gør man så som fabrikant, ja man leverer de tvivlsomme tekniske mumbo jumbo forklaringer som kunderne kræver. Fordi den går bare ikke at påstår , vi synes det lyder skide godt , køb det.

Inden for mad har man Michelin guiden til at vejlede folk hen til de bedste spisesteder, ellers er det også typisk trial and error , man prøver, og er man utilfreds så kommer man ikke igen, inden for vin-branchen har man sikkert også noget som ligner Michelin guiden, nogle autoriteter som ved hvad de taler om.

Inden for hi-fi har man nogle hensygnende hi-fi magasiner som få tager seriøst mere , fordi de tydeligt er viklet så meget ind i at blande anmeldelse og samtidig sikre annonce-indtægter.

Så meget at det meste af det som skrives bliver til det nogle kalder for hi-fi poesi, der er aldrig noget som er rigtig dårligt eller rent fup (og det er altså ikke sandheden).
    Men som sagt det testede produkt har en annonce fem sider længere fremme i magasinet, det sætter utvivlsomt nogle grænser for hvad der kan skrives.

Jeg kan huske dengang hi-fi bladene turde sable et produkt totalt ned, og dengang havde de bedste blade en autoritet som modsvarer Michelin guiden's , det var før internettet og før alle skulle have "seriøs" info gratis.

De få seriøse blade dengang var alene om at bestemme et produkts skæbne , succes eller fiasko.
    Men kan så overveje om det var godt eller skidt.

På nogle punkter mener jeg det var godt, at seriøse kompetente folk vejleder andre igennem junglen af produkter, plus at producenter ved at den går altså ikke at lave hvad som helst.

Og om det så drejer sig om hi-fi , vin eller mad er sådan set ligegyldigt. Og man har jo altid retten til at være uenig med disse eksperter.

Men efter denne snak så vil jeg stadigvæk påstår at langt de fleste producenter af hi-fi er seriøse og kompetente, og hi-fi entusiaster som vi selv , og de ønsker kun den bedste/optimale lydgengivelse.

Har du nogensinde hørt et dyrt seriøs setup under kontrollerede forhold som eksempelvis dette Gryphon system , har du det , så kan du ikke påstår det du gør, for så er du som sagt dybt useriøs eller stokdøv:

284629d1413882910-ultimat-la-sning-de-nederste-frekvensen-i-et-rom-pa-18-m2-278469d1410899751-ha.png

Sist redigert:

Bergfinn

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Antall liker
    14.095
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Hvis jeg nå skal hetse litt vil jeg rette skytset mot kabeljumpergjengen. Disse tølperne som tror de kan slippe unna med ett sett kabler og noen små stumper hengende bakpå høyttalerne. Hvis man betrakter seg selv som en ekte audiofil bør man i det minste kunne forlange av seg selv at man manner seg opp og går til innkjøp av to identiske sett med kabler (tre hvis man bruker triwiring) for ekte biwiring. Hvis man så senere går over til høyttalere med singlewiring kan man jo bare selge det tiloversblevne settet.

Dette kan også sees på som en hetsing av mitt tidligere selv, da jeg tidligere har brukt metoden med kabelstump og vært en del av tølpergjengen. Selvfølgelig har målemafiaen skylden for dette også da de i et svakt øyeblikk har greid å få meg over i den tro at kabelstumpen er like bra som et ekstra sett med kabler.

Jeg vil med dette også oppfordre andre til å bekjenne sine synder og bedrive en selvfortjent dose med selvhets. Har du f.eks en fortid som overbevist subjektivist/objektivist og kommet på bedre tanker? Har du tidligere pøst ut penger på dyre kabler mens tanken på dette i dag får skamrødmen til å blomstre? Eller har du byttet høyttalere i et kjør før du fant ut at det bare var noen dyre kabler som skulle til for å slippe godlyden løs? Hets deg selv og kjenn den gode følelsen bre seg i legemet.
    Er det så mye å hente på å bi wire/tri wire på en passivt delt høyttaler da?
    Er man i tillegg medlem av kabel mafian, så blir det dobbel/trippel så dyr kabel.
    Hvor mange tusen blir det i kostnader da?
    Mvh. Målemafian. :p

Distinctive

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Antall liker
    3.596
    Sted
    Stavanger
    Sitter og spiller musikk og skal legge meg, men det er jo artig å skumme gjennom innleggene en gang i blant (hvor de fleste ikke har en dritt med trådtittelen å gjøre). Her er det jo slik at det ene fører til det andre osv. Akkurat som kranglende småunger. Totalt usaklig (av både redaktør og skribenter som ikke oppdager dette og skjerper seg).
    Det er ikke så lett å hetse i hver bidige setning! >:D
    Er også usikker på hva man kan forvente av bunnseriøse innlegg med denne trådtittelen.....(?)
    Denne tråden er vel det man kan kalle for en ventileringstråd, så slipper man å ta det ut overfor omgivelsene.
    Det virker dog ikke som om du har fanget opp denne dimensjonen (måtte ha med denne siste setningen for ikke å være off-topic) :p

Absolutt

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2013
    Antall liker
    330
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    7
    Faktisk det er dig som fremstår særdeles useriøs, hvad er din kompetence, siden du mener at du kan udtaler dig på denne måde , hvorfor skriver du dette, hvad for du af det???.

Har du nogensinde hørt et dyrt seriøs setup under kontrollerede forhold som eksempelvis dette Gryphon system , har du det , så kan du ikke påstår det du gør, for så er et dig som sagt dig som er dybt useriøs eller stokdøv:

Vis vedlegget 400710
    Nå er jeg ingen aktør så da er jeg så "useriøs" jeg bare vil.

Jeg skrev "den reelle forskjellen mellom et "relativt" billig og et svinedyrt anlegg kan være minimal", altså den KAN VÆRE MINIMAL.
    Det er klart det er en sannhet i det. En billig vin kan smake bedre enn en meget dyr vin, hvor ofte ser vi ikke dette i blindtester.
    Hva er min kompetanse? Unge ører.

Helt ærlig, jeg skjønner ikke hva som er problemet ditt? Forstår du ikke innlegget mitt? Hva er det som ikke får deg til å se poenget i det innlegget og hvorfor er det ikke reelt??
    Svar gjerne med bokmål visst du kan.

Forøvrig har de høyttalere på bildet ditt alt for mange elementer. Det kan umulig låte bra ;)

Sist redigert:

defacto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Antall liker
    3.327
    Sted
    Liten by
    Faktisk det er dig som fremstår særdeles useriøs, hvad er din kompetence, siden du mener at du kan udtaler dig på denne måde , hvorfor skriver du dette, hvad for du af det???.

Har du nogensinde hørt et dyrt seriøs setup under kontrollerede forhold som eksempelvis dette Gryphon system , har du det , så kan du ikke påstår det du gør, for så er et dig som sagt dig som er dybt useriøs eller stokdøv:

Vis vedlegget 400710

Jeg skrev "den reelle forskjellen mellom et "relativt" billig og et svinedyrt anlegg kan være minimal", altså den KAN VÆRE MINIMAL.
    Det er klart det er en sannhet i det. En billig vin kan smake bedre enn en meget dyr vin, hvor ofte ser vi ikke dette i blindtester.

Helt ærlig, jeg skjønner ikke hva som er problemet ditt? Forstår du ikke innlegget mitt? Hva er det som ikke får deg til å se poenget i det innlegget og hvorfor er det ikke reelt??
    Svar gjerne med bokmål visst du kan.

Forøvrig har de høyttalere på bildet ditt alt for mange elementer. Det kan umulig låte bra ;)
    Spørsmålet blir vel da, hva er relativt?
    Kan et 5000 kroners anlegg spille bedre enn et til 100K? Tvilsomt. Jeg har til gode å høre det.
    Kan et godt sammensatt 20K anlegg i rett rom låte bedre enn et dårslig sammensatt 100K anlegg i feil rom? Jo, det har jeg faktisk hørt.
    Ikke tenk for mye over prisene som er nevnt, de er å regne som villedene....

ekstremsound

Banned
    Ble medlem
    10.06.2016
    Antall liker
    79
    Faktisk det er dig som fremstår særdeles useriøs, hvad er din kompetence, siden du mener at du kan udtaler dig på denne måde , hvorfor skriver du dette, hvad for du af detFaktisk det er dig som fremstår særdeles useriøs, hvad er din kompetence, siden du mener at du kan udtaler dig på denne måde , hvorfor skriver du dette, hvad for du personligt ud af det???.

Jeg er naturligvis enig i at der sikkert er brodne kar i hi-fi branchen som der er i alle andre brancher..

Har du nogensinde hørt et dyrt seriøs setup under kontrollerede forhold som eksempelvis dette Gryphon system , har du det , så kan du ikke påstår det du gør, for så er det som sagt dig der er dybt useriøs eller stokdøv:

Vis vedlegget 400710

Skal jeg være ærlig, nej!!,. jeg forstår ikke dit indlæg som andet et useriøst indlæg, en form for ondt i røven, eller en måde at markere
    sig selv på, ja som sagt jeg ved ikke hvad der for mennesker som dig som åbenlyst ingen kompetence overhovedet har, til på denne måde at nedværdige og kritiserer folk som faktisk har en form for kompetence inden for dette felt/område,

Jeg vil sige at du selv er den nærmeste til at svare på dette.

Sist redigert:

Absolutt

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2013
    Antall liker
    330
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    7
    Det finnes da folk med kompetanse som ikke er spesielt kompetente!
    Gjelder å ha et åpent sinn, selv fra de som ikke har kompetanse.

Jeg er forøvrig stor fan av Audio Note. Liker deres filosofi og det at de leverer alt til et komplett anlegg.

defacto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Antall liker
    3.327
    Sted
    Liten by

Jeg er forøvrig stor fan av Audio Note. Liker deres filosofi og det at de leverer alt til et komplett anlegg.
    Men å svare på hva som er relativt, det vil du ikke... :rolleyes:

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.100
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20

Distinctive

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Antall liker
    3.596
    Sted
    Stavanger
    Dette utsagnet fikk meg til å føle meg temmelig inkompetent.
    Blir det som en mann med mye penger som ikke er rik, eller en faglig dyktig lege uten sosial innfølelsesevne, eller en programmerer som ikke klarer å knytte skoene?

Absolutt

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2013
    Antall liker
    330
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    7

Du har jo "Musikk er viktigere enn lyd" i din signatur, så jeg tror ikke jeg behøver å utdype. Du svarte forsåvidt litt på det selv.

defacto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Antall liker
    3.327
    Sted
    Liten by

Du har jo "Musikk er viktigere enn lyd" i din signatur, så jeg tror ikke jeg behøver å utdype. Du svarte forsåvidt litt på det selv.
    At jeg mener at musikken er viktigest, er ikke det samme som å mene at kvalitet og pris ikke har noe å si på lyden og at alle anlegg låter tilnærmet likt.

Jeg var bare ute etter hva du personlig mente med ditt utsagn, men jeg innser at du er ute på et lite trolle-raid her inne. Så jeg skal ikke bry deg mere :cool:

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn