Diverse Vil noengang hetsingen av oss audiofile ta slutt?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• A

ANM

Gjest
    Gratulerer! Ja, det hjelper på humøret med forutsigbar arbeidssituasjon. ;D

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.234
    Torget vurderinger
    23
    Jeg er glad jeg hører uten instrumenter.Har et ørlite snev av øresus, men det bekrefter bare at det er kontakt mellom ørene og hjernen. Jeg har avføring hver morgen sånn ca kl 06,30, men våkner ikke før i 7-tiden. Jeg har en halv hytte, en 50 år gammel robåt i tre, 2 biler på sånn ca 10 år, hus, heim, hage og garasje. Hva folk syns om lydavspillingsgreiene mine, driter jeg sånn ca 100-0 i. I mine ører låter det helt greit. Fy f..., nå er det snart helg. Er så sjeleglad for at jeg nettopp har vært hjemme på eiendommen med en oppmålingsfyr fra kommunen. Har kjøpt ca 120 kvm av naboeiendommen, og må betale ca kr 30,000,- i oppmåling, dokumentavgift, tinglysning og skjøte. Fy flate - det er vel anvendte penger. I kveld blir det vin og vinyl til langt på natt. :)
    Du har akkurat hatt besøk av en fra MÅLEMAFIAEN!!!

coolio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Antall liker
    5.461
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Hvis jeg skulle trekke denne tråden litt videre i en seriøs retning ville jeg stilt spørsmålet hva som gjør noen hobbyer mer akseptert enn andre.

Det blir kanskje litt som å spørre hvorfor ingen stiller spørsmålstegn ved at fotballspillere kan ha millionlønn, mens det kan bli et mediekjør uten like hvis en toppleder gjør det samme. Jeg tror det kan ha noe med identifisering å gjøre. Førsnevnte fotballspiller er en av oss, han (hun?) representerer oss. Topplederen gjør det ikke. Selv i de store ligaene hvor årslønningene til en fotballspiller kan komme opp i tresifrede millionbeløp og hvor middelinntekten til hvermansen er langt lavere enn i Norge reageres det. Hvis man derimot omtaler en toppleder i et selskap hvor vedkommende har inntekt i samme størrelsesorden oppfattes det som groteskt.
    Svaret er gjerne overraskende enkelt, folk aksepterer det folk rundt dem aksepterer. Derfor samles vi i små eller store grupper og sier, tror, mener og tenker det samme om de samme tingene. I grove trekk, naturligvis.
    Går vi inn på individnivå og ser på dette fenomenet så ser vi at individene har mange grupper de forholder seg til, basert på de forskjellige interessene til nevnte individ.
    Eksempelvis ser man gjerne fotballkamper sammen med andre venner enn de man finlytter til kabelforskjeller med. Den ene vennegruppen aksepterer/validerer/deler gjerne ikke den andre interessen- derav oppsøker vi andre med tilsvarende interesse.

For meg virker dette som en universell greie, noe som er gjeldende for alle og enhver. Man finner seg en interesse (eller ti) og etablerer seg en krets (eller ti) med folk med tilsvarende interesse.

Eksempelet med fotballspillere og toppledere er egentlig noe som fint demonstrerer nettopp oppførselen jeg beskriver over. Topplederes lønninger aksepteres av de som er interessert i forretningslivet, de samme folkene som tilfeldigvis avgjør topplederlønningene, og dermed forholder toppledere seg stort sett utelukkende til de menneskene som ser verdien og aksepterer det de gjør.
    Man forholder seg stort sett bare til det som validerer/forsterker det man gjør og står for og tar avstand til de tingene som ikke gjør det.

Hva har så dette med hifi å gjøre? Jeg tror noen av de samme mekanismene kan gjøre seg gjeldende i forhold til det som kan oppfattes som groteske priser på hifi utstyr. Det blir litt som topplederen. Han eller hun gjør jo bare en jobb som oss alle andre. Hvorfor skal vedkommende da kunne ta ut en lønn som er mangedoblet vårt eget lønnsnivå? På samme måte lytter jo bare den audiofile (eller hva man nå skal kalle vedkommende) på musikk som alle andre. Hva rettferdiggjør da investeringer i kanskje hundretusenvis kroners klassen. Og det på forskjeller som menigmann ikke føler eksisterer.

Men kanskje dette også er vår egen feil. Ingen ser ut til å identifisere seg med en audiofil, kanskje i motsetning til en bil- eller båtentusiast. Kan det ha noe med en hobbys image som enten innadvent eller utadvendt å gjøre? Å drive med bil eller båt eller fotball for den saks skyld er ofte noe man driver sammen med andre. Hifi har kanskje fått et litt innadvendt preg. Den audiofile som sitter for seg selv og (fin)lytter etter bittesmå detaljer. På samme måte som oppfatningen av topplederen som grådig forsyner seg av millionene for seg selv uten å ville dele med et fellesskap. På samme måte den audiofile som grådig forsyner seg av det audiofile delikatessebord uten å ville dele sine musikkopplevelser med andre.

Kanskje var det ikke slik før. Men da hadde musikken også en mer sentral plass i underholdningslivet og samfunnet. I dag har den fått konkurranse av mange andre interesser. Mange av de er innadvendte av natur. Som tv og dataspill. Beveger vi oss mot et mer innadvendt og innesittende samfunn hvor hifi bare er en av disse innadvendte hobbyene?
    Man kan enkelt forklare oppførsel med vår enkle og ukompliserte natur som gruppedyr, men man kan også enkelt forklare individets oppførsel for seg selv ved å se på noen helt elementære psykologiske fenomener felles for oss alle.

Et fenomen er vårt grunnleggende behov for forandring/spenning. I kombinasjon med å være et reflekterende vesen vil dette behovet innenfor hifi-verdenen gi oss abstinenser til å forandre og forbedre det vi allerede har.
    Men siden vi også har et fundamentalt behov for sikkerhet/komfort/kjennskap er vi forsiktige med å forandre for mye, for fort- eller for noen, kanskje ikke i det hele tatt- i frykt for å miste det vi kjenner og verdsetter.

Et tredje fenomen er vårt behov for bekreftelse og betydning- noe som gir oss grunn for å oppsøke likesinnede, og som også sørger for at man har en ytterlige drivkraft til evigvarende tweaking, bytting og forbedring. Da holder vi oss relevant, oppdatert, interessant og samtidig tilfredsstiller behovet for forandring.

Vi har alle behov for forandring/spenning, sikkerhet/komfort/trygghet, bekreftelse/betydning, vekst/utvikling, kjærlighet/tilknytning og ikke minst, føle oss viktig og bidrags-givende for et fellesskap.

For oss som plutselig ble bitt av hifi-basillen er jo denne nettsiden et strålende eksempel på at vi søker etter og finner likesinnede, justerer våre syn og meninger utifra hva som er akseptert innenfor den gruppen man føler seg mest hjemme i, etablerer vår plass i forskjellige grupper (vennetråder ypperlig eksempel), bidrar, skryter, skriver, våser, mener, tror og tenker det vi føler vi må for å oppfylle denne rekken av underlige, men naturlige behov beskrevet over.

Forskjellige hobbyer/interesser er rett og slett bare forskjellige verktøy for å gjøre samme jobb.

Klarer man å akseptere at vi er så enkle som dette, så klarer man også å gi en flygende flat **** i hva alle uinnvidde måtte tro, tenke, føle, si og mene om vårt verktøy. Hvis ikke man klarer det, er løsningen fryktelig enkel; gjør som Mr. Toppleder- finn folka som synes både du og ditt verktøy er topp. Alle andre løsninger vil bare undertrykke lykken :)

Alvorlig nok vri på humor-tråden?

Balle Clorin

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Antall liker
    10.332
    Torget vurderinger
    2
    Damer kjøpen vesker til 20 000 når en remapose gjør samme nytten. Hudkemer selges til 20 000 literen selvom Spenol har samme effekt.
    Noen kjøper felger som koster mer enn bilen.
    None kjøper stereoanlegg til 100 000 og noen til en million, når ett til 10 000 spiller samme musikken og får like mange til å danse. Noen kjøper bil med 400 hk for å kjøre til butikken..
    Forskjellen er gruppene uteom de audiofile innerst inne innser at det utnyttet, men er villige kjøper saken for å føle seg fine og vellykket, eller har et håp om at en rynke skal forsvinne.

De audiofile av oss en et tversnitt av folkene over , bare det at vi har hengt seg på en ann+en nisje. På samma måte som noen tror på spøkelser og homeopati og voodoo, så tror noen audiofiler på at kabler må være dyre for å væree bra og at DACer under 20000 låter dritt.

Hvilken av disss dacene er det som koster 150 000kr og hvilken 15 000. Er noen så inkompetente at de må bruker 10 mer penger for å få samme ytelse, eller er det snakk om markedsegmenter og markdsføring av luksusvarer?
    c1.jpg

c2.jpg

c3.jpg

c4.jpg

c5.jpg

c6.jpg

c7.jpg

c8.jpg

c9.jpg

c10.jpg

c11.jpg

.

Vedlegg

Sist redigert:

Medlem-

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2012
    Antall liker
    829
    Sted
    Bergen
    Kjøp anlegg fra Bang & Olufsen eller Bose.Da vil du få mye mer respekt som en som virkelig er opptatt av design og slipper å bli sett på som en tulling med svææære klumpete høyttalere (istdet for nette små "møytalere"som damene liker)midt utpå gulvet og svære svarte bokser og platespillere,you name it.Lyden er på høyde med det meste annet også sies det.

U

Utgatt24668

Gjest
    Kjøp anlegg fra Bang & Olufsen eller Bose.Da vil du få mye mer respekt som en som virkelig er opptatt av design og slipper å bli sett på som en tulling med svææære klumpete høyttalere (istdet for nette små "møytalere"som damene liker)midt utpå gulvet og svære svarte bokser og platespillere,you name it.Lyden er på høyde med det meste annet også sies det.
    Du får jo både et penere og stiligere anlegg - med bedre lyd og en billigere penge - ved å handle andre merker enn disse - med mye WAF- uten at høyttalerne er store apekister - men du spøker kanskje her? :)

G

Gjestemedlem

Gjest
    Målemafia ... litt feil ord. Factcheckers er bedre men det er jo ikke helt norsk

Hva er et godt norsk ord da?

DagT

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2013
    Antall liker
    3.417
    Sted
    Oslo
    Det er sånt som får meg til å tenke på svigerfamilien min, som jeg elsker å erte kona med :)

Vi var de eneste i den familien som ikke hadde B&O-anlegg da vi flyttet sammen. Design var såååå viktig, men heldigvis oppdaget kona (selv med mitt gamle audiolab og ProAc-anlegg) at OK design og bra lyd var bedre enn bra design og OK lyd. Nå er de over på Sonos og spotify og kona nekter å fortelle dem hva vårt anlegg koster.

Bortsett fra litt sure antydninger fra svigers har jeg aldri fått noe hets angående anlegget. Venner og min del av familien deler delvis interessen, og resten bryr seg ikke og påpeker at det handler om prioriteringer. Noen har en minimalistisk kone (og er litt misunnelig på meg), noen prioriterer hytte og/eller båt, andre vil ha flere biler.

Det jeg har merket er at siden jeg er realist og mange av mine venner er det samme er at de eneste hets-lignende kommentarene jeg får er fleiping med kabler og noe av den verste svadaen produsentene kommer med. De kan jeg leve med, selv om jeg synes det er litt synd at det er det første de tenker på.

Bergfinn

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Antall liker
    13.948
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    8.274
    Sted
    Laksevåg - Bergen
    Kjerring høyde : 1,74
    Kjerring vekt : Vet a' faen, men ikke et sånt syltynt rekel som sånne B&O høyttalere
    Høyttalere høyde : 90 cm
    Høyttalere vekt : ca 40 kg
    Kjerring lydkvalitet : Sånn ca gjennomsnittlig
    Høyttaler lydkvalitet : Litt over gjennomsnittet
    Alder kjerring : Når amcars hadde sitt høydepunkt
    Alder høyttalere : 1982
    Verdi kjerring : Uerstattelig - helt sant
    Verdi høyttalere : Har sett dem til salgs for kr 10,000,- på Bayen

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.468
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Og et helvete av en sub.. Eller to. Som svigermor? ;)

Sist redigert:

Ketil

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.05.2004
    Antall liker
    891
    Hvis jeg skulle trekke denne tråden litt videre i en seriøs retning ville jeg stilt spørsmålet hva som gjør noen hobbyer mer akseptert enn andre.

Det blir kanskje litt som å spørre hvorfor ingen stiller spørsmålstegn ved at fotballspillere kan ha millionlønn, mens det kan bli et mediekjør uten like hvis en toppleder gjør det samme. Jeg tror det kan ha noe med identifisering å gjøre. Førsnevnte fotballspiller er en av oss, han (hun?) representerer oss. Topplederen gjør det ikke. Selv i de store ligaene hvor årslønningene til en fotballspiller kan komme opp i tresifrede millionbeløp og hvor middelinntekten til hvermansen er langt lavere enn i Norge reageres det. Hvis man derimot omtaler en toppleder i et selskap hvor vedkommende har inntekt i samme størrelsesorden oppfattes det som groteskt.
    Svaret er gjerne overraskende enkelt, folk aksepterer det folk rundt dem aksepterer. Derfor samles vi i små eller store grupper og sier, tror, mener og tenker det samme om de samme tingene. I grove trekk, naturligvis.
    Går vi inn på individnivå og ser på dette fenomenet så ser vi at individene har mange grupper de forholder seg til, basert på de forskjellige interessene til nevnte individ.
    Eksempelvis ser man gjerne fotballkamper sammen med andre venner enn de man finlytter til kabelforskjeller med. Den ene vennegruppen aksepterer/validerer/deler gjerne ikke den andre interessen- derav oppsøker vi andre med tilsvarende interesse.

For meg virker dette som en universell greie, noe som er gjeldende for alle og enhver. Man finner seg en interesse (eller ti) og etablerer seg en krets (eller ti) med folk med tilsvarende interesse.

Eksempelet med fotballspillere og toppledere er egentlig noe som fint demonstrerer nettopp oppførselen jeg beskriver over. Topplederes lønninger aksepteres av de som er interessert i forretningslivet, de samme folkene som tilfeldigvis avgjør topplederlønningene, og dermed forholder toppledere seg stort sett utelukkende til de menneskene som ser verdien og aksepterer det de gjør.
    Man forholder seg stort sett bare til det som validerer/forsterker det man gjør og står for og tar avstand til de tingene som ikke gjør det.

Hva har så dette med hifi å gjøre? Jeg tror noen av de samme mekanismene kan gjøre seg gjeldende i forhold til det som kan oppfattes som groteske priser på hifi utstyr. Det blir litt som topplederen. Han eller hun gjør jo bare en jobb som oss alle andre. Hvorfor skal vedkommende da kunne ta ut en lønn som er mangedoblet vårt eget lønnsnivå? På samme måte lytter jo bare den audiofile (eller hva man nå skal kalle vedkommende) på musikk som alle andre. Hva rettferdiggjør da investeringer i kanskje hundretusenvis kroners klassen. Og det på forskjeller som menigmann ikke føler eksisterer.

Men kanskje dette også er vår egen feil. Ingen ser ut til å identifisere seg med en audiofil, kanskje i motsetning til en bil- eller båtentusiast. Kan det ha noe med en hobbys image som enten innadvent eller utadvendt å gjøre? Å drive med bil eller båt eller fotball for den saks skyld er ofte noe man driver sammen med andre. Hifi har kanskje fått et litt innadvendt preg. Den audiofile som sitter for seg selv og (fin)lytter etter bittesmå detaljer. På samme måte som oppfatningen av topplederen som grådig forsyner seg av millionene for seg selv uten å ville dele med et fellesskap. På samme måte den audiofile som grådig forsyner seg av det audiofile delikatessebord uten å ville dele sine musikkopplevelser med andre.

Kanskje var det ikke slik før. Men da hadde musikken også en mer sentral plass i underholdningslivet og samfunnet. I dag har den fått konkurranse av mange andre interesser. Mange av de er innadvendte av natur. Som tv og dataspill. Beveger vi oss mot et mer innadvendt og innesittende samfunn hvor hifi bare er en av disse innadvendte hobbyene?
    Man kan enkelt forklare oppførsel med vår enkle og ukompliserte natur som gruppedyr, men man kan også enkelt forklare individets oppførsel for seg selv ved å se på noen helt elementære psykologiske fenomener felles for oss alle.

Et fenomen er vårt grunnleggende behov for forandring/spenning. I kombinasjon med å være et reflekterende vesen vil dette behovet innenfor hifi-verdenen gi oss abstinenser til å forandre og forbedre det vi allerede har.
    Men siden vi også har et fundamentalt behov for sikkerhet/komfort/kjennskap er vi forsiktige med å forandre for mye, for fort- eller for noen, kanskje ikke i det hele tatt- i frykt for å miste det vi kjenner og verdsetter.

Et tredje fenomen er vårt behov for bekreftelse og betydning- noe som gir oss grunn for å oppsøke likesinnede, og som også sørger for at man har en ytterlige drivkraft til evigvarende tweaking, bytting og forbedring. Da holder vi oss relevant, oppdatert, interessant og samtidig tilfredsstiller behovet for forandring.

Vi har alle behov for forandring/spenning, sikkerhet/komfort/trygghet, bekreftelse/betydning, vekst/utvikling, kjærlighet/tilknytning og ikke minst, føle oss viktig og bidrags-givende for et fellesskap.

For oss som plutselig ble bitt av hifi-basillen er jo denne nettsiden et strålende eksempel på at vi søker etter og finner likesinnede, justerer våre syn og meninger utifra hva som er akseptert innenfor den gruppen man føler seg mest hjemme i, etablerer vår plass i forskjellige grupper (vennetråder ypperlig eksempel), bidrar, skryter, skriver, våser, mener, tror og tenker det vi føler vi må for å oppfylle denne rekken av underlige, men naturlige behov beskrevet over.

Forskjellige hobbyer/interesser er rett og slett bare forskjellige verktøy for å gjøre samme jobb.

Klarer man å akseptere at vi er så enkle som dette, så klarer man også å gi en flygende flat **** i hva alle uinnvidde måtte tro, tenke, føle, si og mene om vårt verktøy. Hvis ikke man klarer det, er løsningen fryktelig enkel; gjør som Mr. Toppleder- finn folka som synes både du og ditt verktøy er topp. Alle andre løsninger vil bare undertrykke lykken :)

Alvorlig nok vri på humor-tråden?
    Dette er jo en interessant alternativ forklaringsmåte. Det eneste jeg vil påpeke er at den har et visst innslag av relativisering av verdibegrepet. Vi forholder oss til verdigrunnlaget innenfor vår gruppe og bekrefter gruppens verdier således. Finnes det så absolutte verdier i menneskesinnet som eventuelt virker korrigerende i forhold til gruppens verdigrunnlag? Finnes det forretningsmenn som reagerer på griske lederlønninger? Finnes det de som reagerer på sansløse priser på kabler innen hifimiljøet? Finnes det de som er født inn i en mafia-famillie som synes at drap er en grenseløs uetisk handling?

Jeg synes det kanskje det blir litt lettvint å si at vi mennesker er så enkle at vi automatisk følger gruppens verdinorm uten å sette spørsmålstegn. Selv om du har helt rett i at slike eksempler finnes i rikt monn opp gjennom historien. Mange tyskere fulgte nazistene i deres tenkning uten å sette spørsmålstegn. Men noen satte likevel disse spørsmålstegnene. Disse menneskene som setter spørsmålstegnene er kanskje spesielle typer. Kanskje de kan kalles virkelig sterke. I motsetning til nazistenes perverterte oppfatning av det sterke menneske.

Jeg vil også hevde at det er noen mekanismer som gjør en gruppe mer utsatt for samfunnets fordommer. Hvis en gruppe får et "image" som at den isolerer seg, beriker seg på fellesskapet og ikke gir noe tilbake til fellesskapet har den havnet i en sårbar posisjon. Det er således lett å tenke at innvandrergrupper i dagens samfunn ligger tett opp til et slikt image. Og kanskje de audiofile, selv om det kanskje er å ta en fredsommelig hobby litt vel alvorlig.

svart-hvitt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.01.2015
    Antall liker
    4.073
    Torget vurderinger
    0
    TIDENES TRÅD?

Genial tråd! Bravo! Den stiller et enkelt spørsmål, som folk på forumet her vil diskutere til Dovre faller; en evighetsmaskin!

Men jeg kaster meg uti det med litt "seriøs" synsing her... Hetsingen av audiofile er vel ikke-eksisterende, bortsett fra mellom audiofile selv...

Den ene leiren kaster på den andre, til Dovre faller...

Men det er vel sånn det bare skal være. Man U stinker, mens Liverpool er best!

8)

Sist redigert:

Ketil

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.05.2004
    Antall liker
    891
    Jeg tror audiofile kommer til å bli de nye jødene. Vi kommer til å bli internert i leire der vi blir tvunget til å høre på Barbie Girl 24/7. Tolv timers arbeidsdag med blindtesting av kabler. Brave new world.

DagT

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2013
    Antall liker
    3.417
    Sted
    Oslo
    Jeg tror audiofile kommer til å bli de nye jødene. Vi kommer til å bli internert i leire der vi blir tvunget til å høre på Barbie Girl 24/7. Tolv timers arbeidsdag med blindtesting av kabler. Brave new world.
    Neppe. Den stille majoriteten hadde aldri særlig tro på de derre kablene uansett 8)

John_Harald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Antall liker
    1.854
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    Føler meg ikke hetset, er svært fornøyd med lyden og koser meg nå!
    Tilbakemeldingene fra venner, familie og nærmeste naboer er svært bra.
    Har selvfølgelig opplev kommentarer fra folk på Sentralen som har andre preferanser, noen som følger janteloven og noen som skriver er med for høy promille.
    99,9 av alle på Hifisentralen er hyggelige!

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    Saken med den såkalte hetsen er at vi velger å bruke penga på andre ting enn Morten Menigmann. Man blir sett på som sær hvis man ikke gjør som naboen. Inntil naboen kommer innom - og plutselig- skjønner hvorfor. Det jeg er mest oppgitt over er den INTERNE hetsen- den som foregår I nettfora...

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Saken med den såkalte hetsen er at vi velger å bruke penga på andre ting enn Morten Menigmann. Man blir sett på som sær hvis man ikke gjør som naboen. Inntil naboen kommer innom - og plutselig- skjønner hvorfor. Det jeg er mest oppgitt over er den INTERNE hetsen- den som foregår I nettfora...
    Sannheten.

Harald HM

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2016
    Antall liker
    2.142
    Sted
    Bardufoss
    Torget vurderinger
    1
    Tiltredes.

Harald HM

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2016
    Antall liker
    2.142
    Sted
    Bardufoss
    Torget vurderinger
    1
    TIDENES TRÅD?

Genial tråd! Bravo! Den stiller et enkelt spørsmål, som folk på forumet her vil diskutere til Dovre faller; en evighetsmaskin!

Men jeg kaster meg uti det med litt "seriøs" synsing her... Hetsingen av audiofile er vel ikke-eksisterende, bortsett fra mellom audiofile selv...

Den ene leiren kaster på den andre, til Dovre faller...

Men det er vel sånn det bare skal være. Man U stinker, mens Liverpool er best!

8)

HELT enig;).

Bortsett fra at Liverpool stinker og Man U er best:cool:

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.234
    Torget vurderinger
    23
    Tottenham er laget!

skranglefant

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.11.2015
    Antall liker
    4.777
    Sted
    Bartistan
    .
    Noen kjøper bil med 400 hk for å kjøre til butikken.
    That's me (nesten) :cool:
    Forøvrig har jeg aldri møtt mer hets enn mild forundring, men jeg har bare stuelyd til røffly 30K.
    Gitarene mine pluss relatert stæsj koster mye mer (sammenlagt vel og merke) og de har aldri blitt hetset av noensomhelst.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn