|
Jeg må. Har visst det lenge.Wish you where here... nå spiller det sanseløst bra her, otto, tenkte på deg og hornofobien din... Etter et par timer med diverse orkestermusikk så livaktig og mektig at det er skremmende. Du MÅ ta en tur, ikke noe mer å si om den saken. Du som vet hvordan posauner låter!
Oooohh, the images.......Eneste akustikktiltaket i kjelleren min er når jeg letter på ene skinka og leker Helmholz
Litt stramei, et par broderte NAF puter og bilde av sviigermor så sittern..
Viktig spørsmål det der.………….
Tør man spørre om ca. m2 pris på ombyggingen?
Amen to that! EKKJ er langt rimeligere enn som så.....Og langt bedre enn å kjøpe kabler for penga![]()
Takk for tipset, det er notert.Fine bilder. Tror ikke AN- dac'en hadde tatt direkte skade av å fått en litt bedre demping under seg.. Disse dac'ene er hyper-følsomme for underlaget de står på... En dvd-base plattform gjorde underverker hos Håvard.. Om du finner en slik koster den heller ikke stort.
I fullt alvor. I en DVD skjer det mekaniske prosesser, det er drivverk på gang, en optisk skive roterer kjapt, motor kjører, osv. Jeg kan kjøpe at vibrasjonsdemping kan ha gunstig effekt.Fine bilder. Tror ikke AN- dac'en hadde tatt direkte skade av å fått en litt bedre demping under seg.. Disse dac'ene er hyper-følsomme for underlaget de står på... En dvd-base plattform gjorde underverker hos Håvard.. Om du finner en slik koster den heller ikke stort.
I fullt alvor vreden...Hvilke erfaringer har du ifra Audio Note dac'er ? Dette med at Audio Note er notorisk kilent er noe de fleste erfarne eiere av Audio Note utstyr vet... At disse dac'ene er langt mer følsomme enn diverse andre dac'er a'la proff dac'er er hevet over enhver tvil for de som faktisk har eid de og testet selv.I fullt alvor. I en DVD skjer det mekaniske prosesser, det er drivverk på gang, en optisk skive roterer kjapt, motor kjører, osv. Jeg kan kjøpe at vibrasjonsdemping kan ha gunstig effekt.Fine bilder. Tror ikke AN- dac'en hadde tatt direkte skade av å fått en litt bedre demping under seg.. Disse dac'ene er hyper-følsomme for underlaget de står på... En dvd-base plattform gjorde underverker hos Håvard.. Om du finner en slik koster den heller ikke stort.
Men hva er det meningen at et underlag under en DAC skal gjøre? Der skjer det ingen mekaniske prosesser - alt er elektronisk. Det er ingen sjalting, svitsjing, knepping, kjøring eller rotering. Elektrisitet brukes for å styre signalomvandling, vha elektrisitet, som går i et fast kretsløp.
Så hva er det et annet underlag skal bevirke?
Det må være så kilent det bare vil være - alt jeg spør om er hva det er, rent konkret, at et underlag skal få til av effekt, og hvordan.I fullt alvor vreden...Hvilke erfaringer har du ifra Audio Note dac'er ? Dette med at Audio Note er notorisk kilent er noe de fleste erfarne eiere av Audio Note utstyr vet... At disse dac'ene er langt mer følsomme enn diverse andre dac'er a'la proff dac'er er hevet over enhver tvil for de som faktisk har eid de og testet selv.I fullt alvor. I en DVD skjer det mekaniske prosesser, det er drivverk på gang, en optisk skive roterer kjapt, motor kjører, osv. Jeg kan kjøpe at vibrasjonsdemping kan ha gunstig effekt.Fine bilder. Tror ikke AN- dac'en hadde tatt direkte skade av å fått en litt bedre demping under seg.. Disse dac'ene er hyper-følsomme for underlaget de står på... En dvd-base plattform gjorde underverker hos Håvard.. Om du finner en slik koster den heller ikke stort.
Men hva er det meningen at et underlag under en DAC skal gjøre? Der skjer det ingen mekaniske prosesser - alt er elektronisk. Det er ingen sjalting, svitsjing, knepping, kjøring eller rotering. Elektrisitet brukes for å styre signalomvandling, vha elektrisitet, som går i et fast kretsløp.
Så hva er det et annet underlag skal bevirke?
Det er riktig - men er det riktig å alltid anta at et sted har vibrasjoner? Og at man må ha demping. Skal man da ha demping under absolutt alle komponenter som har rør? Eller er det bare AN som er spesielt "kilne"?RØR...liker ikke vibrasjoner...av noe slag.
Jeg har faktisk IKKE sagt at "noe annet har null signifikans" - det har du trukket opp av din egen hatt.At vreden, som ikke har noen erfaring whatsoever ifht disse dacene, mener noe annet har null signifikans. Prøv selv, kan hende du ikke trenger noe mer demping, kan hende du gjør det.
Hvis du har en egeninteresse av dette får du sende en pm. Dette er privat tråd.Jeg har faktisk IKKE sagt at "noe annet har null signifikans" - det har du trukket opp av din egen hatt.At vreden, som ikke har noen erfaring whatsoever ifht disse dacene, mener noe annet har null signifikans. Prøv selv, kan hende du ikke trenger noe mer demping, kan hende du gjør det.
Det jeg derimot har gjort, er å be deg forklare hvorfor det er spesielt viktig å gjøre dette med AN-DACs. Dette er et firma som for mange år siden bestemte seg for et chip som de fant leverte forbløffende stabilitet i konverteringen, og som har holdt fast på dette siden. Om det valget ble gjort fordi de i tillegg introduserte instabilitet i signalbanen, så kan det være interessant å høre mer om dette fra deg, HCS, siden du har slik omfattende erfaring med AN.
Jeg forstår ikke helt. AN tar utgangspunkt i en usedvanlig stabil chip, og anvender seg så av rør i signalbanen. Der er vi begge helt enige - og jeg ber deg forklare hva det er dempingen avstedkommer i en dac derfra, og om vi eventuelt også bør bruke slik demping på andre komponenter som har rør?Hvis du har en egeninteresse av dette får du sende en pm. Dette er privat tråd. At du tenderer til å ville tro at almenngyldige sannheter for deg må gjelde alle andre er så lite interessant at det er mer gøy å se maling tørke. Enn å forklare dette for deg.Jeg har faktisk IKKE sagt at "noe annet har null signifikans" - det har du trukket opp av din egen hatt.At vreden, som ikke har noen erfaring whatsoever ifht disse dacene, mener noe annet har null signifikans. Prøv selv, kan hende du ikke trenger noe mer demping, kan hende du gjør det.
Det jeg derimot har gjort, er å be deg forklare hvorfor det er spesielt viktig å gjøre dette med AN-DACs. Dette er et firma som for mange år siden bestemte seg for et chip som de fant leverte forbløffende stabilitet i konverteringen, og som har holdt fast på dette siden. Om det valget ble gjort fordi de i tillegg introduserte instabilitet i signalbanen, så kan det være interessant å høre mer om dette fra deg, HCS, siden du har slik omfattende erfaring med AN.
Er ganske mye jeg har testet ut og prøvd av forskjellig, både aktivt og passivt - inklusive ulike rør, stativer og også underlag - på f.eks. platespillere, platematter, o.a.Test ut ting selv vreden. At jeg og flere har opplevd god effekt av et stabilt underlag på våre dac, er ingen almenngyldig sannhet. At du ikke har testet noe demping på dine rør forundrer meg. Det er noe det første jeg gjør med rør. For å høre om det kan ha effekt. Men såklart, jeg liker vel bedre å finne ut ting selv. Mer enn å anta, ved å lese hva andre tror kan gjelde mitt anlegg..
Du får låne en AN dac og teste...Det er den enste måten DU kan vite... Hva du leser er totalt uintr..Er ganske mye jeg har testet ut og prøvd av forskjellig, både aktivt og passivt - inklusive ulike rør, stativer og også underlag - på f.eks. platespillere, platematter, o.a.Test ut ting selv vreden. At jeg og flere har opplevd god effekt av et stabilt underlag på våre dac, er ingen almenngyldig sannhet. At du ikke har testet noe demping på dine rør forundrer meg. Det er noe det første jeg gjør med rør. For å høre om det kan ha effekt. Men såklart, jeg liker vel bedre å finne ut ting selv. Mer enn å anta, ved å lese hva andre tror kan gjelde mitt anlegg..
Har tidligere lest en manual fra AN for 3.1 Signature, der de under avsnittet om installasjon anbefaler at man plasserer enheten på "a suitably designed audio component support system" - dette skal lede til "Worthwhile improvements in sonic performance." (Måtte slå det opp nå.)
De går heller ikke i detalj om hva disse forbedringene går ut på.
Men for DAC5 nevner de ikke dette, ser jeg nå, men de spesifiserer at man naturligvis bør unngå å plassere enheten der det kan være vibrasjoner - hvilket gir seg selv. Jeg bare lurte på hvilke konkret effekter det er man oppnår ved å ha et spesifikt underlag. Jeg får se hva jeg kan finne ut derom annetsteds!
Gratulerer med nytt gutterom, ottone!Nattestemning, Villa Ottone
Vis vedlegget 234878
Den store gesimsen, som går rundt hele ytterveggen og skjuler støpekanten etter understøtningen, og det elektriske, er fin til å sette akustikkplater på.
Vi bestilte 120x60 cm plater, og disse kan settes løst oppå brystningen både stående og liggende, og de kan flyttes og ryddes vekk ved behov. Kona kommer til å kle dem med stoff, men de kan tas i bruk umiddelbart.