Villa Ottone

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• ottone

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.106
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Sommerstille i tråden her, men ikke i selve Villa Ottone

Der er det jevnlig oppgradering, og siste innspurt på ferien. Så får hifien vente til høsten. Eller neste uke, som det egentlig heter.
    Klarte å få fargelagt det hele idag, med god hjelp av generalen til detaljene
    DSC_1144.JPG

før en ny runde på Gladmatfestival, der vi ble inspirert til å handle litt ekstra til kvelds
    DSC_1153.jpg

DSC_1154.JPG

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.638
    Torget vurderinger
    23
    Åhhhhhhh - østers!! Jeg som NETTOPP har åpnet en Markus Molitor Graacher Himmelreich her - og har ikke noe egnet tiltugg som svenskene sier :(

ottone

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.106
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Mens vi venter på noe godt...plinth er underveis.
    Jeg fant et bilde hos Vinylista | home av en kunde med samme fargekombinasjon som meg
    plinth_maple_green.jpg

Min blir hakket mindre, ikke to armer, og med Technics SP10. Men fargevalget er det samme.
    Foretrekker to separate spillere foran et digert flak med to armer. Skal ikke hevde at det er direkte stygt, men kan røpe at det er mye penere med en arm, ja. Flaket blir svært nok, med romslig plass til min 12toms Ortofon. Linn LP12 er jo også verd å ta vare på som spiller nr 2.
    Det blir spennende å prøve, og hvis det blir suksess er det ikke sikkert TA210 blir min siste/eneste 12er heller.
    Hint: storsinnete kulturbærere med toppklasse 12tommere i stabler på lager oppfordres til å melde seg.

Sist redigert:

coolbiz

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Antall liker
    5.131
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    Så hyggelig. Og jeg forstår deg.
    Det var snakk om oppgradering: jeg skjønner fort at jeg trenger en østerskniv.
    Tips mottas, gjerne om passende drikke også.
    Kjekt å snobbe litt :cool:
    Det følger en østerskniv med hvert dusin av de franske oppdrettsøstersene som de selger på Helgø Meny.
    Den er ikke spesielt snobbete, naturligvis, men den gjør nytten og fungerer helt greit.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.638
    Torget vurderinger
    23
    Østerskniv er en absolutt nødvendighet i et hjem for livsnytere! Stålhanske også...

ottone

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.106
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Et hvert snobbete hjem, med respekt for seg selv, har vel en rustning stående i hallen som man kan låne en hanske av:)
    Det er vel et stykke igjen til full snobb her.
    Hallen her er en gang så trang at jeg må gå ut for å skifte mening. Og det gjør jeg ofte.

ottone

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.106
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    ..
    Det følger en østerskniv med hvert dusin av de franske oppdrettsøstersene som de selger på Helgø Meny.
    Den er ikke spesielt snobbete, naturligvis, men den gjør nytten og fungerer helt greit.
    Ah, så jeg må bort på Helgø altså. Prøves denne uka. Så får vi se om kniven blir godkjent, eller om far fortsatt ønsker seg enda en klassisk Victorinox.
    Takk for tips!

ottone

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.106
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Hit eit steg, og dit eit steg....

DSC_1176.JPG

Flink til å pakke også, han Martin.

DSC_1177.JPG

Eller: Endelig helg!
    Men spørs om det blir tid til østers

Sist redigert:

ottone

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.106
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Monteringen skrider langsomt frem.
    Dette blir så fint at jeg bare må stoppe opp og trekke pusten og se.
    DSC_1181.JPG

Generalarkitekten her nikker anerkjennende, og smiler da hun får vite at Martin Brenner også er arkitekt.
    Takk til ivarlo for oppmuntring og anbefaling.
    www.vinylista.de anbefales varmt av meg også.

Sist redigert:

Creed

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.09.2009
    Antall liker
    151
    Det der ser særdeles fint ut. Gleder meg til å lese om fortsettelsen på prosjektet.

Creed

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.638
    Torget vurderinger
    23
    Meget sobert og helt riktige proporsjoner og linjer til SP10 verket!

vidarje

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Antall liker
    3.883
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Nydelig, det er noe annet enn den oljeriggen jeg har stående:)

awe

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2005
    Antall liker
    1.829
    Sted
    Kragerø
    Torget vurderinger
    2
    Her har du noe virkelig flott på gang, ottone. Vinyl-estetikk for viderekomne og muligheter for tilsvarende lyd- og musikkopplevelser. Hvem vet, kan hende den skjærer gjennom Mahlers 8. så parykken står rett til værs. Eller Wagner! Gratulerer og lykke til videre.

ottone

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.106
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Her har du noe virkelig flott på gang, ottone. Vinyl-estetikk for viderekomne og muligheter for tilsvarende lyd- og musikkopplevelser. Hvem vet, kan hende den skjærer gjennom Mahlers 8. så parykken står rett til værs. Eller Wagner! Gratulerer og lykke til videre.
    Takk for det.
    Mahler 8 skal få prøve seg, med Solti/Chicago, når Ortofon arm og Windfeld PU er på plass. Denslags musikk har ikke fungert optimalt på vinyl (i forhold til sølvplate) her, så det blir spennende. Mulig at formatet møter sine begrensninger her, men det gjenstår å se.
    Jeg må innrømme at jeg sliter med å finne løsninger for plassering og bruk av Linn LP12 og Kenwood KD700D. Opprinnelig tenkte jeg at det holder med en spiller, men jeg sliter virkelig med tanken på å la dem gå. Vakre, stilsikre, klassiske spillere for sin epoke.
    Tankene spirer, om vinyl i flere rom. Hvorfor ikke en ikonisk vinylspiller og ditto elektrostater på et lite gjesterom?
    I-lands-problemene står i kø.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.638
    Torget vurderinger
    23
    KD700 = selges
    LP12 = kastes/peisved.

ottone

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.106
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    KD700 = selges
    LP12 = kastes/peisved.
    Sarkasme, eller ironi. Jeg strever litt med disse begrepene selv :)
    Har en datter som er erklært vinyl-arving, og et par voksne sønner som ikke har skjønt det selv enda.
    Klart jeg kan kjøpe nye spillere til ungdommen en dag, men å ha noe velpleid vintage å overrekke, med historiens sus og familiens fingeravtrykk, det tiltaler meg mer enn å selge. Det blir vel til at jeg rydder en ny krok på loftet til disse, inntil videre.

awe

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2005
    Antall liker
    1.829
    Sted
    Kragerø
    Torget vurderinger
    2
    Formatet har noen egenskaper som gjør særlig klassisk vokal ekstra besnærende, synes jeg. Mest sannsynlig er jeg en romantisk tufs, men en opplevelse er en opplevelse - og slik vil jeg at det skal være. På tredje forsøk fikk jeg vinylutstyr som fikser Wagner, Verdi og Mahler, noe som var og er en betydelig tilvekst i mine musikkopplevelser.

ottone

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.106
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Nydelig spelare ottone! Har du arm klar till montering?
    Ja det har jeg, og jeg fikk den på plass i helgen. Såvidt det gikk innimellom alle festligheter, sosiale og musikalske utskeielser
    En ny Ortofon TA210, egentlig en 12" Jelco med litt ekstra demping. Enkel i utførelse og design, men burde matche det enkle utseendet på denne komboen. HAr ikke spilt enda, men den står nå klar.

ottone

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.106
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Jada, det kommer. Men ikke umulig at dere må vente noen dager

været.jpg

:)

• Liker
    Reaksjoner: awe

ottone

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.106
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Utrolig vellykket. Må være en av de fineste SP-10 jeg har sett. Gratulerer !
    Takk for det.
    Selv er jeg også fornøyd med estetikken her, det ble omtrent som jeg ønsket.

Det svarte vraket av et rack-møbel den står på er søppel, har et solid i lyst treverk som skal inn. Men det er 5mm for bredt, så alle platehyllene må flyttes sidelengs, og det klarte jeg ikke. Jeg svettet mye med det i helgen. Hyllene må tømmes (skrekk og gru) eller bordet må sages.

Finjustering av PU og arm gjenstår, og headshellet som følger med TA210 er ikke i toppklasse. Ortofon sitt LH2000. Det er relativt tungt, og jeg går til motsatt ende av vektskalaen når jeg bestiller et alternativ. Windfeld pickupen må ha skikkelige forhold.
    Nytt Ortofon headshell på vei, 7 gram lettere.
    headshell.jpg

Dette er LH8000, i japansk eik med messing. Litt bling, men det går.
    Alternativ to blir LH6000, som er tyngre, visuelt moderne, og som sannsynligvis klinger annerledes.
    Flere headshell må jeg jo ha uansett, så dette er flere nye strenger å spille på.

Sist redigert:

awe

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2005
    Antall liker
    1.829
    Sted
    Kragerø
    Torget vurderinger
    2
    No-nonsense funksjonalitet som umiddelbart skaper lyst til å finne frem ren, fin vinyl. Det totale fraværet av bling og nips inngir tillit. Nå blir det spennende med lytteinntrykk og refleksjon rundt prosjektet.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn