Ska sei! Bra med liv etter en liten setning i min tråd i sommer.
Jeg synes prosjektene til Egeland er spennende og hadde lyst å bidra med mitt i utviklingen, samtidig som jeg fikk sjekket ut mulighetene for å ha Regaen på benken uten noe dempeplattform eller noe under. Samt å få bidra til design og at de ser ut som en variasjon av de originale føttene.
Min inngang var å være med på testing og dermed med åpenhet om at dette kan bety noen iterasjoner før det er ferdig. Dette har jeg vært tydelig med Egeland på også. Regaen har forskjellig vektfordeling og lav vekt på føttene. Fra 0,8 til 3,1 kg om jeg husker rett. Deromkring i alle fall.
Første generasjon ble testet kveld og natt før ferietur, så sto det rolig i et par uker og de føttene ble det da sig i og veggene beholdt ikke formen.
Så det har vært et par utgaver til og nå er det noen formfaste som har vært på plass i noen uker. Det gjenstår å sjekke ut som de oppleves som like dempende som de mykere tidligere generasjonene. Foreløpig bytter jeg på med og uten Pro-Ject Ground-It under spilleren. Ikke konkludert ennå.
Burde jeg delt entusiastisk etter første kveld og natt? Ja, jeg synes det. Fordi verden* fortjener entusiasme og det er absolutt null risk ved å prøve ut produktene til Egeland. Full retur og null stress i alle retninger. Selv om det da finnes setninger som kan brukes i en eller annen sammenheng senere. Det er mitt valg å bruke tid på dette og min personlighet som gjør at jeg synes sånt er gøy. Jeg ville hatt samme innstilling ved et prosjekt med f.eks Inselwind hvor jeg ville kost meg med vurderinger angående utseende og finish underveis og tenkt at det skal noe frem og tilbake til før en høyttaler sitt delefilter er ferdig tunet slik jeg liker det.
Min egen konklusjon, som jeg ikke har annet enn synsing til å backe: Det er litt vrient å få til dette på Regaen, på grunn av vekten og hvor lite materiale som må til for å få dempingen til å funke. Spesielt på den foten med minst vekt. Nå har Egeland klart det, og alle tre føttene ser identiske ut og blir like mye/lite fysisk komprimert selv om de er belastet med forskjellig vekt. Jeg tror at de føttene som er til bruk der vekten er større, type 3-4-5 kg og oppover, ikke har de samme utfordringene med konstruksjonen. Jeg har ikke hørt/lest noe om slikt heller.
* - i alle fall lekekassen vår
Ville bare svare opp denne litt ordentlig
@vim01
Si ifra om det roter med tråden din så sletter jeg
mvh