VIMs bøttekott

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • vim01

    Passe ivrig
    Ble medlem
    19.06.2003
    Innlegg
    2.473
    Antall liker
    9.235
    Sted
    Østlandets indrefilet
    Torget vurderinger
    7
    Jeg ser du har vært innom Håkon og Ulf på Vinyl & Kaffe. Det går an gjøre greie handler der hvis en ikke er typisk "samler".
    Prog og Heavy er mer populære sjangre slik sett, og prisene gjenspeiler dette.
    Slik er det også på platemesser og alle som vet hva de selger, så det er ikke spesielt for Hamar. .
    "Audiofile innspillinger" er det bare jeg og noen få andre raringer som er interessert i, så sjøl om de er priset etter discogs, så går det ofte an å få en hyggeligere pris. Særlig hvis du kjøper for noen kroner.

    Det som er tullete er at slike butikker er pliktig til å betale moms på brukte plater.
    Momsen er jo innbetalt en gang tidligere, da varen var ny. Ikke så lett å holde prisene nede da. Likevel er ikke vinylplater spesielt dyrt i Norge lenger, hvis en sammenligner med priser ellers i europeiske land.

    Neste gang du er på mine trakter får du gi lyd fra deg. Da skal du få komme inn og varme deg, og kaffen er gratis. 🙂
    Takk for invitasjon! Har 4 styremøter i Hamar årlig, så det må jeg prøve å få til!
    Merkelig med mva. på brukt ja!
    Vekdig hyggelig sjappe V&K. Synd jeg bare hadde 15 min. før toget gikk.
     

    vim01

    Passe ivrig
    Ble medlem
    19.06.2003
    Innlegg
    2.473
    Antall liker
    9.235
    Sted
    Østlandets indrefilet
    Torget vurderinger
    7
    Hvordan merker man sånn?
    Du har jo vært hos meg, og mine ht er jo langt mer røslige enn dine, selv om du har en sub. Nærmere anlegget står de også, og parkettgulvet mitt er ikke på betong grunnmur heller. Kan ikke huske at du bemerket noe om vibrasjon i PU. Har satt opp WB-riggen, og heller ikke der er det noe problem. Mulig jeg er døv for sånn🫣

    Faen, håper ikke du har smittet meg med nevroser!
    Jeg kan ikke si at jeg overhodet merker noe ved avspilling, men når jeg legger fra meg noe eller av annen grunn dunker i benkeplata. Har neppe noe å si, men jeg ville trodd Isoacoustics hadde fanget opp mer og vil bare prøve om jeg kan få tweaket plattformdesignet litt bedre.
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    8.105
    Antall liker
    20.136
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Det finnes folk med kabel stativ og sorte koner på elektronikken , så er det oss med flytende plattform på platespilleren du skal ta😆 Makan🤪 Men for å komme litt bedre ut, så kan jeg si at hos meg skulle jeg fint klart meg uten. Jeg danseres sjelden balalaika, og spilleren står på betonggulv i kjelleren. Jeg kjøpte Wellfloat sammen med spilleren som en den av min pakke. Når jeg ser andre jalla produkter og løsninger skjønner jeg ikke hvorfor ikke bare gå for noe som funker😅
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.897
    Antall liker
    18.482
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Som jeg nevnte i min tråd så gav ihvertfall knocktesten et entydig svar hos meg.
    Mht den hørbare effekten så er det jo ganske lav frekvens som gjengis i høyttaler ved knocking - og da er det vel også kun i dette frekvensområdet man vil kunne oppleve lydforbedring.
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    12.301
    Antall liker
    28.976
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Du har kanskje for mye treverk og føtter under Hyper'n🙄 hos meg stod den på ett tungt dødt rack plantet på betong gulv uten feedback👍
    Bare for og sette litt griller i hodet infor helgen😃
     

    MakkinTosken

    Who, me?
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    15.605
    Antall liker
    41.928
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    spilleren står på betonggulv i kjelleren
    Betong isolerer ikke. Ok, så hopper ikke nål ut av sporet når du går, men så lenge denne betongen er i kontakt med resten av rommet, har du feedback. Feedback farger og det er ekstremt hørbart når den blir borte. Som jeg forsiktig har forsøkt å nevne for trådstarter, er denne feedbacken lumsk og med mindre produsent har tatt høyde for denne fra starten er det ikke så lett å bli kvitt den som noen av dere later til å tro. Mulig Wellfloat har løst dine problemer, har ingen forutsetning for å mene noe om det, men når feedback blir borte, er ikke det en subtil opplevelse.

    Som nevnt litt tidligere vil jeg virkelig ikke oppfattes som en knowitall, bare at jeg har litt erfaring med NAS og hjemmesnekrede- og ettermarkedsløsninger og har også opplevd kontrasten mellom design hvor feedback og resonanse er hensynstatt og ikke.
     

    vim01

    Passe ivrig
    Ble medlem
    19.06.2003
    Innlegg
    2.473
    Antall liker
    9.235
    Sted
    Østlandets indrefilet
    Torget vurderinger
    7
    Du har kanskje for mye treverk og føtter under Hyper'n🙄 hos meg stod den på ett tungt dødt rack plantet på betong gulv uten feedback👍
    Bare for og sette litt griller i hodet infor helgen😃
    Takkskarruha 🤣
    Hvis (når 😊) plattformdesignet sitter, håper jeg rack og gulv ikke får samme betydning. At det er 2. etg. i et bygg med tynne etasjeskiller og svai i gulvet er desverre gitt.
     

    vim01

    Passe ivrig
    Ble medlem
    19.06.2003
    Innlegg
    2.473
    Antall liker
    9.235
    Sted
    Østlandets indrefilet
    Torget vurderinger
    7
    Betong isolerer ikke. Ok, så hopper ikke nål ut av sporet når du går, men så lenge denne betongen er i kontakt med resten av rommet, har du feedback. Feedback farger og det er ekstremt hørbart når den blir borte. Som jeg forsiktig har forsøkt å nevne for trådstarter er denne feedbacken lumsk og med mindre produsent har tatt høyde for denne fra starten er det ikke så lett å bli kvitt den som noen av dere later til å tro. Mulig Wellfloat har løst dine problemer, har ingen forutsetning for å mene noe om det, men når feedback blir borte, er ikke det en subtil opplevelse.

    Som nevnt litt tidligere vil jeg virkelig ikke oppfattes som en knowitall, bare at jeg har litt erfaring med NAS og hjemmesnekrede- og ettermarkedsløsninger og har også opplevd kontrasten mellom design hvor feedback og resonanse er hensynstatt og ikke.
    Både humor og erfaringsdeling er sunt - kjør på!
    NAS er veldig enkel og direkte og det er nesten gitt av designet at den er følsom for vibrasjoner. Man lider for skjønnheten og jobber med DIY løsning innenfor rimelighetens grenser 😊
    Digger lyden og elsker designet. Det er nok til at jeg hygger meg 100% med vinyl og kan jobbe med tweaking drevet av kosenevroser og ikke en følelse av å MÅTTE løse et problem.
     

    Proethifi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.04.2023
    Innlegg
    829
    Antall liker
    1.046
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Betong isolerer ikke. Ok, så hopper ikke nål ut av sporet når du går, men så lenge denne betongen er i kontakt med resten av rommet, har du feedback. Feedback farger og det er ekstremt hørbart når den blir borte. Som jeg forsiktig har forsøkt å nevne for trådstarter, er denne feedbacken lumsk og med mindre produsent har tatt høyde for denne fra starten er det ikke så lett å bli kvitt den som noen av dere later til å tro. Mulig Wellfloat har løst dine problemer, har ingen forutsetning for å mene noe om det, men når feedback blir borte, er ikke det en subtil opplevelse.

    Som nevnt litt tidligere vil jeg virkelig ikke oppfattes som en knowitall, bare at jeg har litt erfaring med NAS og hjemmesnekrede- og ettermarkedsløsninger og har også opplevd kontrasten mellom design hvor feedback og resonanse er hensynstatt og ikke.
    Hva med vegghylle som er festet i betongvegg?
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    8.105
    Antall liker
    20.136
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Betong isolerer ikke. Ok, så hopper ikke nål ut av sporet når du går, men så lenge denne betongen er i kontakt med resten av rommet, har du feedback. Feedback farger og det er ekstremt hørbart når den blir borte. Som jeg forsiktig har forsøkt å nevne for trådstarter, er denne feedbacken lumsk og med mindre produsent har tatt høyde for denne fra starten er det ikke så lett å bli kvitt den som noen av dere later til å tro. Mulig Wellfloat har løst dine problemer, har ingen forutsetning for å mene noe om det, men når feedback blir borte, er ikke det en subtil opplevelse.

    Som nevnt litt tidligere vil jeg virkelig ikke oppfattes som en knowitall, bare at jeg har litt erfaring med NAS og hjemmesnekrede- og ettermarkedsløsninger og har også opplevd kontrasten mellom design hvor feedback og resonanse er hensynstatt og ikke.
    Selv om jeg kødder litt her, er egentlig mitt poeng at det finnes nok av lurium produkter, Wellfloat mener jeg ikke er en av de. Jeg skal ikke uttale meg om NAS da jeg aldri har hørt den. Feedback tas opp i spilleren, men det finnes også tonearmer som er veldig følsomme her. Hvis spilleren klarer å ta seg av dette problemet, så er jo ikke det et problem, heller ikke for tonearme . For å være helt ærlig så har jeg ikke gjort en kritisk test med og uten Wellfloat, annet enn å teste med å trampe hardt i gulvet.
     

    MakkinTosken

    Who, me?
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    15.605
    Antall liker
    41.928
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Både humor og erfaringsdeling er sunt - kjør på!
    Synes vi undergraver oss selv ofte i denne hobbyen. På den ene siden trykker vi kanskje for ofte råd og skepsis ned i halsen på hverandre, på den andre siden blir slikt nesten alltid oppfattet som surmaget eller bedreviteri. Vi er voksne mennesker og vet alltid best selv, så det å formidle ankepunkter og skepsis er vanskelig. Det løses ofte ved å skøye. Til tross for all den motstanden vi har til hverandre, straks amatører begynner å leke butikk kommer tillit og positivitet som rekende på en fjøl.

    Er du virkelig ikke skeptisk til å gi en unggutt, som har lekt med en 3d printer under et år og har null reell materialkunnskap, dine tusenlapper, all den tid vi allerede har sett et eksempel på at de har satt seg? 30 dager retur, hva om et år?
     

    vim01

    Passe ivrig
    Ble medlem
    19.06.2003
    Innlegg
    2.473
    Antall liker
    9.235
    Sted
    Østlandets indrefilet
    Torget vurderinger
    7
    Synes vi undergraver oss selv ofte i denne hobbyen. På den ene siden trykker vi kanskje for ofte råd og skepsis ned i halsen på hverandre, på den andre siden blir slikt nesten alltid oppfattet som surmaget eller bedreviteri. Vi er voksne mennesker og vet alltid best selv, så det å formidle ankepunkter og skepsis er vanskelig. Det løses ofte ved å skøye. Til tross for all den motstanden vi har til hverandre, straks amatører begynner å leke butikk kommer tillit og positivitet som rekende på en fjøl.

    Er du virkelig ikke skeptisk til å gi en unggutt som har lekt med en 3d printer under et år og har null reell materialkunnskap dine tusenlapper, all den tid vi allerede har sett et eksempel på at de har satt seg? 30 dager retur, hva om et år?
    Har misset at det er noen som har føtter som har satt seg? Lenke?
    Funker det knall i et år, så er 1500-2000,- og en læring kanskje verdt pengene for min del likevel.
    Men skeptisk ja - og kommer til å bruke returretten om det ikke funker som ønsket.
     

    MakkinTosken

    Who, me?
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    15.605
    Antall liker
    41.928
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
     

    Endpoint Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    21.04.2013
    Innlegg
    878
    Antall liker
    1.403
    Sted
    Tønsberg
    Torget vurderinger
    38
    Synes det er overraskende mye forplantning av lyd fra benkeplate, gjennom IsoAcoustics Orea Indigo, gjennom DIY plattformen under Hyperspacen, videre gjennom Inakustik elastomerføtter/skiver, deretter gjennom chassis/platetallerken og til slutt inn i pickup.
    @EgelandAcoustics to the rescue? Vi gir det i hvert fall et forsøk med noen spesialdesignede føtter som skal passe inn i DIY plattformen. Så får vi se om jeg er mest fornøyd med produktet eller 30 dagers returgarantien. Service og respons på henvendelse er det i hvert fall ikke noe å utsette på!
    Ble fristet etter de positive meldingene fra @ptb til å prøve.
    Hei,
    Jeg bruker townshend fjærer under min DAIS, og myk avkobling er det som gjelder til platespiller, og spesielt NAS. Ser mange bruker steinplater for økt masse, men forplantningen av vibrasjoner går rett gjennom stein - og treplater forden saks skyld.
    Ellers så ser Egelands sine kreasjoner spennende ut.
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.897
    Antall liker
    18.482
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Kanskje @_RoDa_ kan komme på banen og forklare litt rundt hva dette "siget" dreier seg om. Har ikke sjekket de jeg monterte på Thorens'n.
     

    MakkinTosken

    Who, me?
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    15.605
    Antall liker
    41.928
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Siste ord i saken for min del, det kan jeg love, null takk for å finne frem link, men en selger som kommer med en ettermarkedsløsning på en produktsvakhet ved sitt produkt fortjener (y)? At noe siger betyr en deformasjon grunnet materialers egenskap, alle har lekt med squashballer. Forsterke, vel og bra, men Rega vs NAS og tid...

    Over&out
     

    vim01

    Passe ivrig
    Ble medlem
    19.06.2003
    Innlegg
    2.473
    Antall liker
    9.235
    Sted
    Østlandets indrefilet
    Torget vurderinger
    7
    Siste ord i saken for min del, det kan jeg love, null takk for å finne frem link, men en selger som kommer med en ettermarkedsløsning på en produktsvakhet ved sitt produkt fortjener (y)? At noe siger betyr en deformasjon grunnet materialers egenskap, alle har lekt med squashballer. Forsterke, vel og bra, men Rega vs NAS og tid...

    Over&out
    Jeg jobbet hardt for å finne ord som dekker min takknemlighet for linken, men fant ingen 🤣
     
    Sist redigert:

    EiK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2007
    Innlegg
    1.209
    Antall liker
    721
    Sted
    Haslum
    Torget vurderinger
    4
    Jeg benytter Levar Resonance Magnetic dempeføtter under min tung-masse platespiller med en dempeplate i krion i mellom. Dette er magnetisk dempeføtter, som skal dempe mer enn tradisjonelle de dempeføtter av forskjellig materialer.
    Dette fungerer veldig bra hos meg.

    Wellfloat som også nevnes her, er også et godt alternativ.
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.897
    Antall liker
    18.482
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Siste ord i saken for min del, det kan jeg love, null takk for å finne frem link, men en selger som kommer med en ettermarkedsløsning på en produktsvakhet ved sitt produkt fortjener (y)? At noe siger betyr en deformasjon grunnet materialers egenskap, alle har lekt med squashballer. Forsterke, vel og bra, men Rega vs NAS og tid...

    Over&out
    Auda. Morragretten i dag ?:ROFLMAO:
    Takker for link, men jeg fant ikke noe mer forklart enn "sig". Veit jo hva sig går ut på, men kunne tenkt meg litt mer orientering om hvordan det fremstår - og om den nye varianten han skulle få var "bedre".
    Klart det er et tankekors at det blir en deformasjon under vekten av en Rega etter relativt kort tid. Skal sjekke mine når jeg kommer hjem på søndag.

    Samtidig er det jo også slik at de ordinære forbrukerrettigheter også gjelder for produkter fra EA. Garanti, reklamasjon, ombytte, heving osv.
     
    Sist redigert:

    Flageborg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2005
    Innlegg
    6.800
    Antall liker
    3.299
    Torget vurderinger
    0
    Demping er viktig og proffverdenen har mye å velge blant.
    Eneste ulempen er at det fungerer glimrende ift. lurium.
    Funker på både strikk og DD.
    Det er også sammenlignet, og alt annet er returnert.

    gummifot.jpg
     

    vim01

    Passe ivrig
    Ble medlem
    19.06.2003
    Innlegg
    2.473
    Antall liker
    9.235
    Sted
    Østlandets indrefilet
    Torget vurderinger
    7
    Demping er viktig og proffverdenen har mye å velge blant.
    Eneste ulempen er at det fungerer glimrende ift. lurium.
    Funker på både strikk og DD.
    Det er også sammenlignet, og alt annet er returnert.

    Vis vedlegget 1064568
    Jaddajadda, alt billig er best etc.
    Jeg har ikke kjempelyst til å gi spalteplass i min tråd til dere som forfekter at alt annet enn Biltemakabler, dørstoppere og møbelknotter er tull og de som tror annet er lettlurte fjols. Jeg har 35-40 år med denne interessen, har bygget masse DIY og sikkert testet mer enn 80% av brukerne på HFS som mangeårig skribent med egen spalte for tweaks i Audio/EyeFi/Fidelity, så jeg er ikke så redd for å bli lurt...
    Men takk for tips :)
     

    The Gunner

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    10.148
    Antall liker
    18.381
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Du er altfor høflig.

    Noen ganger er det mer klargjørende med en "FUCK OFF!". Ellers risikerer man at skitten bare kommer veltende tilbake igjen og igjen. Enkelte klarer bare ikke å legge bånd på seg selv.
     

    vim01

    Passe ivrig
    Ble medlem
    19.06.2003
    Innlegg
    2.473
    Antall liker
    9.235
    Sted
    Østlandets indrefilet
    Torget vurderinger
    7
    Hrmpf! Det å være grei og gi bort noe på Finn er jevngodt med å oppsøke de dårligste folka du kan klare å finne og jeg lærer visst aldri.
    8 av 10 ganger er det masse interesse, mange som vil hente, og ikke en jævel som faktisk dukker opp!
    Denne gang har jeg forsøkt å gi bort noe høyst brukandes gitarutstyr til en håpefull ungdom, men ender som vanlig med bare rot og folk som plutselig opphører å eksistere.

    Kontortid offisielt over om 3 minutter... Tror vi spretter en øl og innser at jeg ikke kommer lengre enn lyttestolen i dag jeg.

    Nå blir det Whisky and you (ME!)
    1728655168352.png
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.705
    Antall liker
    70.263
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Klok av dårlig erfaring setter jeg alltid 50kr på det jeg egentlig vil gi bort på Finn. En ting er de som ikke dukker opp, men alle de utrolige spørsmålene, koordinering og mangel på høflighet tar kaken.
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    13.235
    Antall liker
    15.592
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Kanskje @_RoDa_ kan komme på banen og forklare litt rundt hva dette "siget" dreier seg om. Har ikke sjekket de jeg monterte på Thorens'n.
    Ska sei! Bra med liv etter en liten setning i min tråd i sommer. 😅
    Jeg synes prosjektene til Egeland er spennende og hadde lyst å bidra med mitt i utviklingen, samtidig som jeg fikk sjekket ut mulighetene for å ha Regaen på benken uten noe dempeplattform eller noe under. Samt å få bidra til design og at de ser ut som en variasjon av de originale føttene.
    Min inngang var å være med på testing og dermed med åpenhet om at dette kan bety noen iterasjoner før det er ferdig. Dette har jeg vært tydelig med Egeland på også. Regaen har forskjellig vektfordeling og lav vekt på føttene. Fra 0,8 til 3,1 kg om jeg husker rett. Deromkring i alle fall.
    Første generasjon ble testet kveld og natt før ferietur, så sto det rolig i et par uker og de føttene ble det da sig i og veggene beholdt ikke formen.
    Så det har vært et par utgaver til og nå er det noen formfaste som har vært på plass i noen uker. Det gjenstår å sjekke ut som de oppleves som like dempende som de mykere tidligere generasjonene. Foreløpig bytter jeg på med og uten Pro-Ject Ground-It under spilleren. Ikke konkludert ennå.

    Burde jeg delt entusiastisk etter første kveld og natt? Ja, jeg synes det. Fordi verden* fortjener entusiasme og det er absolutt null risk ved å prøve ut produktene til Egeland. Full retur og null stress i alle retninger. Selv om det da finnes setninger som kan brukes i en eller annen sammenheng senere. Det er mitt valg å bruke tid på dette og min personlighet som gjør at jeg synes sånt er gøy. Jeg ville hatt samme innstilling ved et prosjekt med f.eks Inselwind hvor jeg ville kost meg med vurderinger angående utseende og finish underveis og tenkt at det skal noe frem og tilbake til før en høyttaler sitt delefilter er ferdig tunet slik jeg liker det.

    Min egen konklusjon, som jeg ikke har annet enn synsing til å backe: Det er litt vrient å få til dette på Regaen, på grunn av vekten og hvor lite materiale som må til for å få dempingen til å funke. Spesielt på den foten med minst vekt. Nå har Egeland klart det, og alle tre føttene ser identiske ut og blir like mye/lite fysisk komprimert selv om de er belastet med forskjellig vekt. Jeg tror at de føttene som er til bruk der vekten er større, type 3-4-5 kg og oppover, ikke har de samme utfordringene med konstruksjonen. Jeg har ikke hørt/lest noe om slikt heller.

    * - i alle fall lekekassen vår

    Ville bare svare opp denne litt ordentlig @vim01
    Si ifra om det roter med tråden din så sletter jeg (y)

    mvh
     

    vim01

    Passe ivrig
    Ble medlem
    19.06.2003
    Innlegg
    2.473
    Antall liker
    9.235
    Sted
    Østlandets indrefilet
    Torget vurderinger
    7
    Ska sei! Bra med liv etter en liten setning i min tråd i sommer. 😅
    Jeg synes prosjektene til Egeland er spennende og hadde lyst å bidra med mitt i utviklingen, samtidig som jeg fikk sjekket ut mulighetene for å ha Regaen på benken uten noe dempeplattform eller noe under. Samt å få bidra til design og at de ser ut som en variasjon av de originale føttene.
    Min inngang var å være med på testing og dermed med åpenhet om at dette kan bety noen iterasjoner før det er ferdig. Dette har jeg vært tydelig med Egeland på også. Regaen har forskjellig vektfordeling og lav vekt på føttene. Fra 0,8 til 3,1 kg om jeg husker rett. Deromkring i alle fall.
    Første generasjon ble testet kveld og natt før ferietur, så sto det rolig i et par uker og de føttene ble det da sig i og veggene beholdt ikke formen.
    Så det har vært et par utgaver til og nå er det noen formfaste som har vært på plass i noen uker. Det gjenstår å sjekke ut som de oppleves som like dempende som de mykere tidligere generasjonene. Foreløpig bytter jeg på med og uten Pro-Ject Ground-It under spilleren. Ikke konkludert ennå.

    Burde jeg delt entusiastisk etter første kveld og natt? Ja, jeg synes det. Fordi verden* fortjener entusiasme og det er absolutt null risk ved å prøve ut produktene til Egeland. Full retur og null stress i alle retninger. Selv om det da finnes setninger som kan brukes i en eller annen sammenheng senere. Det er mitt valg å bruke tid på dette og min personlighet som gjør at jeg synes sånt er gøy. Jeg ville hatt samme innstilling ved et prosjekt med f.eks Inselwind hvor jeg ville kost meg med vurderinger angående utseende og finish underveis og tenkt at det skal noe frem og tilbake til før en høyttaler sitt delefilter er ferdig tunet slik jeg liker det.

    Min egen konklusjon, som jeg ikke har annet enn synsing til å backe: Det er litt vrient å få til dette på Regaen, på grunn av vekten og hvor lite materiale som må til for å få dempingen til å funke. Spesielt på den foten med minst vekt. Nå har Egeland klart det, og alle tre føttene ser identiske ut og blir like mye/lite fysisk komprimert selv om de er belastet med forskjellig vekt. Jeg tror at de føttene som er til bruk der vekten er større, type 3-4-5 kg og oppover, ikke har de samme utfordringene med konstruksjonen. Jeg har ikke hørt/lest noe om slikt heller.

    * - i alle fall lekekassen vår

    Ville bare svare opp denne litt ordentlig @vim01
    Si ifra om det roter med tråden din så sletter jeg (y)

    mvh
    Veldig bra med litt førstehånds på dette. Stemmer med det Egeland sier om hans erfaringer. Jeg liker å la en norsk ildsjel få en sjans og lov til å jobbe, lære og forbedre.
     

    vim01

    Passe ivrig
    Ble medlem
    19.06.2003
    Innlegg
    2.473
    Antall liker
    9.235
    Sted
    Østlandets indrefilet
    Torget vurderinger
    7
    Hrmpf! Det å være grei og gi bort noe på Finn er jevngodt med å oppsøke de dårligste folka du kan klare å finne og jeg lærer visst aldri.
    8 av 10 ganger er det masse interesse, mange som vil hente, og ikke en jævel som faktisk dukker opp!
    Denne gang har jeg forsøkt å gi bort noe høyst brukandes gitarutstyr til en håpefull ungdom, men ender som vanlig med bare rot og folk som plutselig opphører å eksistere.

    Kontortid offisielt over om 3 minutter... Tror vi spretter en øl og innser at jeg ikke kommer lengre enn lyttestolen i dag jeg.

    Nå blir det Whisky and you (ME!)
    Fikk tilbake litt av trua på menneskeheten da jeg kontaktet nummer 5 på lista av de som gjerne ville ha gitarutsyret (en Behringer V-amp2, headphone amp).
    »er det sant?? Men jeg har lovet bestemor å være sammen med henne i dag og får ikke hentet…»
    Rørt av den ansvarsfulle ungdommen og håpefull for kommende generasjoner musikere og barnebarn, møter jeg pjokken og overrekker utstyret i morgen 😊
     

    MakkinTosken

    Who, me?
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    15.605
    Antall liker
    41.928
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Ja, det er jo en tilnærming!

    Men med mindre det er ren trolling, kun en annen vinkel på et problem eller deling av tanker rundt et relevant tema, hvorfor er det så farlig med innspill? For egen del kom jeg med noen aproposer som enten svekket troen på disse føttene eller forsterket dem gjennom andre fornuftige innspill. @_RoDa_ avklaring var jo i så måte nyttig for flere av oss.

    Bruker egentlig bare ditt innlegg som et eksempel på ting jeg har tenkt på i det siste, hvor flere karer som irriterte og provoserte har blitt kastet ut eller blitt "mobbet" til ro og alle andre har flyktet til hver sin fredede tue, "safe space", kalles det også. Vi har nesten fått det som vi vil og HFS har stilnet.

    Tosken føkking åff
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn