VIMs bøttekott

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • haifi

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.10.2003
    Innlegg
    187
    Antall liker
    90
    Sted
    Ås
    Er også satt opp med Clearaudio platespiller og Satisfy Kardan arm, og slo til på en Concept mc etter å ha knekt nåla på Cadenza black en fredags kveld. Med tanke på at Cadenza koster nesten en månedslønn mer til en universitetsansatt ingeniør (meg ja..) så er Concept mc knallgod. Hvis Hana gruser Clearaudio mc er den et kupp til prisen. Fortell gjerne når du har hørt mer.

    trygve
     

    vim01

    Gjenganger
    Ble medlem
    19.06.2003
    Innlegg
    1.533
    Antall liker
    5.000
    Sted
    Gjettum
    Torget vurderinger
    3
    Sooo, et par timers lek med VTA, VTF og WTFo_O senere, tror jeg at jeg har noen observasjoner som tenderer til å kunne bli konklusjoner:

    Når jeg la på ny skinnmatte låt det umiddelbart roligere (bedre) i mine ører. Det hever jo armen 3mm og endrer dermed VTA ganske vesentlig, så ikke så rart. Det er vel forventet effekt, at lavere VTA gir noe mindre energi i toppen (?)

    Kjørte testplata til Ortofon og fant at Hana ML sporer nesten perfekt på 80my hvis jeg øker VTF fra anbefalte 2g til 2,15g. Oppgitt sporing på ML er 70my. Genial plate å bruke for å finjustere antiskating for øvrig!

    VTA er nå (kan bare sjekke visuelt, etter beste evne) ca. med armen i vater på 180g plater og ørlite grann negativ VTA på 200g plater.

    Låter veldig bra her nå, så jeg kvier meg nesten litt for å føkke det opp og teste Concept MC :)
    Også spent på om jeg har rett i mistanken om at Hana låter en god del bedre, men også gjengir en del mer overflatestøy - stikk motsatt av hva jeg hadde håpet.
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.937
    Antall liker
    17.213
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Er også satt opp med Clearaudio platespiller og Satisfy Kardan arm, og slo til på en Concept mc etter å ha knekt nåla på Cadenza black en fredags kveld. Med tanke på at Cadenza koster nesten en månedslønn mer til en universitetsansatt ingeniør (meg ja..) så er Concept mc knallgod. Hvis Hana gruser Clearaudio mc er den et kupp til prisen. Fortell gjerne når du har hørt mer.

    trygve
    Hvorfor retipper du den ikke?
     

    Thomasd

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.01.2009
    Innlegg
    1.034
    Antall liker
    1.310
    Sted
    Ås
    Torget vurderinger
    2
    Jøss, fra Ås! Jeg og., ny venn? Her går det i digitaLT, OK?
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.937
    Antall liker
    17.213
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Jo..ja..ble handlingslammet. Knakk sammen. Tenkte det var dyrt. Blir det like bra osv.
    Hehe, ser den. Vitsen med en dyrere PU, er nettopp det at den er verdt å retippe. Hadde neppe gjort det med en so koster under 10k. Det blir faktisk bedre økonomi ut av det i lengden, fremfor bruk og kast. Og ja, den blir gjerne like bra, og kan noen ganger også bli bedre, om du vil (betale for) det.
     

    Thomasd

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.01.2009
    Innlegg
    1.034
    Antall liker
    1.310
    Sted
    Ås
    Torget vurderinger
    2
    Koselig at bygdefolk fra lillebroren til min hjemkommune - selveste Ski - kan møtes i min tråd 🤭
    :ROFLMAO: Bodde mine 30 første år i selveste Ski før jeg flyttet på bygda og ble nisse:)
     

    vim01

    Gjenganger
    Ble medlem
    19.06.2003
    Innlegg
    1.533
    Antall liker
    5.000
    Sted
    Gjettum
    Torget vurderinger
    3
    Etter et par dager med så mye jobbing at det ikke ble overskudd til musikk, er det ganske digg å kunne trekke opp i kottet og nyte litt igjen!
    Etter en litt knotete start, må jeg bare si det høyt: HANA ML ASS!!! 🤟🏻

    IMG_8877.jpeg
     

    vim01

    Gjenganger
    Ble medlem
    19.06.2003
    Innlegg
    1.533
    Antall liker
    5.000
    Sted
    Gjettum
    Torget vurderinger
    3
    Syltynn jordkabel mellom platespiller og riia erstattet av en 5mm multicore, sirlig pyntet med flett, krymp og spader.
    Klar forbedring målt i sjelefred :)
    Da gjenstår å vite - uten å miste nattesøvnen - at kablene er Van Damme sølv RCA på samme strekket, mens riia til amp er kablet med Vovox Sonorus XLR. Ikke ser de like ut og ikke er de like inni. Hvordan det overhodet kan bli lyd er for meg uvisst. Må nok vurdere noe eksotisk i sølv og slangeskinnsforhud på sikt...
     

    stianå

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    31.03.2017
    Innlegg
    67
    Antall liker
    36
    Torget vurderinger
    3
    Hei, så trivelig å se fornøyde Hana eiere. Dog er dem ganske stive i opphenget. Sjekkes ut enkelt ved å veie armen uten baklodd med stiftbeskytter på.
    Da skal vekten vise min.28 gram. Korf kalkulatoren er fin å bruke. Hos meg ble det 29,5.
    Mvh.Stianå.
     

    vim01

    Gjenganger
    Ble medlem
    19.06.2003
    Innlegg
    1.533
    Antall liker
    5.000
    Sted
    Gjettum
    Torget vurderinger
    3
    Hei, så trivelig å se fornøyde Hana eiere. Dog er dem ganske stive i opphenget. Sjekkes ut enkelt ved å veie armen uten baklodd med stiftbeskytter på.
    Da skal vekten vise min.28 gram. Korf kalkulatoren er fin å bruke. Hos meg ble det 29,5.
    Mvh.Stianå.
    OK? Må prøves. Det jeg har funnet, er at litt høyere VTF enn anbefalte 2g funker klart best mht. sporing. Endte på neste 2.2g
     

    stianå

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    31.03.2017
    Innlegg
    67
    Antall liker
    36
    Torget vurderinger
    3
    Du finner det du trenger å vite her, http://korfaudio.com. Den aktive compeliance kalkulatoren er et must. For min del et byks i riktig retning. Litt sånn før og etter.
    :)
     

    vim01

    Gjenganger
    Ble medlem
    19.06.2003
    Innlegg
    1.533
    Antall liker
    5.000
    Sted
    Gjettum
    Torget vurderinger
    3
    Snø måkt, ski preppet, hund luftet og kaffe drukket…

    Tja, hva annet skal man da bruke en søndag til, enn å kose litt med hifinevrosene 😊

    Dempeplattform av bambusplate på sorbothaneputer
    kappet, beiset og på plass. Litt tilskjæring av akustikkplatene måtte til, men ellers en rask jobb.

    Jeg har ikke vært plaget av vibrasjoner på Clearaudioen egentlig, men det kan aldri skade med enda litt bedre vibrasjonsdemping.

    Da blir det en time med litt jazz tenker jeg.
    IMG_8893.jpeg
    IMG_8892.jpeg
    IMG_8890.jpeg
     

    HC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    4.123
    Antall liker
    2.617
    Torget vurderinger
    16
    Snø måkt, ski preppet, hund luftet og kaffe drukket…

    Tja, hva annet skal man da bruke en søndag til, enn å kose litt med hifinevrosene 😊

    Dempeplattform av bambusplate på sorbothaneputer
    kappet, beiset og på plass. Litt tilskjæring av akustikkplatene måtte til, men ellers en rask jobb.

    Jeg har ikke vært plaget av vibrasjoner på Clearaudioen egentlig, men det kan aldri skade med enda litt bedre vibrasjonsdemping.

    Da blir det en time med litt jazz tenker jeg.
    Vis vedlegget 976894 Vis vedlegget 976895 Vis vedlegget 976896
    Strøkent og flott system du har nå må jeg si, men lurer på hvordan denne hadde fungert?
     

    vim01

    Gjenganger
    Ble medlem
    19.06.2003
    Innlegg
    1.533
    Antall liker
    5.000
    Sted
    Gjettum
    Torget vurderinger
    3
    Takk!
    Gjett om jeg har sett på den, men har ikke råd 😊
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.858
    Antall liker
    50.923
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Snø måkt, ski preppet, hund luftet og kaffe drukket…

    Tja, hva annet skal man da bruke en søndag til, enn å kose litt med hifinevrosene 😊

    Dempeplattform av bambusplate på sorbothaneputer
    kappet, beiset og på plass. Litt tilskjæring av akustikkplatene måtte til, men ellers en rask jobb.

    Jeg har ikke vært plaget av vibrasjoner på Clearaudioen egentlig, men det kan aldri skade med enda litt bedre vibrasjonsdemping.

    Da blir det en time med litt jazz tenker jeg.
    Vis vedlegget 976894 Vis vedlegget 976895 Vis vedlegget 976896
    Har du satt fjøla di på ei fjøl🤔😁
     

    vim01

    Gjenganger
    Ble medlem
    19.06.2003
    Innlegg
    1.533
    Antall liker
    5.000
    Sted
    Gjettum
    Torget vurderinger
    3
    40 min. med denne visuelle og musikalske lekkerbisken, før håndballen tar over fokus.

    Nytes sammen med tanken på at Vålerengen Idrettsforening skal bli med de beste blaa ned i 1. div. neste år 😈
    IMG_8894.jpeg
     

    vim01

    Gjenganger
    Ble medlem
    19.06.2003
    Innlegg
    1.533
    Antall liker
    5.000
    Sted
    Gjettum
    Torget vurderinger
    3
    Da er nye 18mdr. på HFS betalt, det er 1 døgn, 6 timer og 36 minutter (sånn ca.) til jeg henter ny platespiller, og det begynner å lukte julegrøt i gangene på jobb. Det blir veldig snart en bra helg kjenner jeg :)
    Og apropos jobb, så ser jeg frem til å kunne toge om kapp med @Lagga fra nyttår, når jeg skal overta en avdeling i virksomheten her.
    Like snasene fredagsbilder kan jeg dog ikke love...
    1702628934476.png
     

    vim01

    Gjenganger
    Ble medlem
    19.06.2003
    Innlegg
    1.533
    Antall liker
    5.000
    Sted
    Gjettum
    Torget vurderinger
    3
    Er også satt opp med Clearaudio platespiller og Satisfy Kardan arm, og slo til på en Concept mc etter å ha knekt nåla på Cadenza black en fredags kveld. Med tanke på at Cadenza koster nesten en månedslønn mer til en universitetsansatt ingeniør (meg ja..) så er Concept mc knallgod. Hvis Hana gruser Clearaudio mc er den et kupp til prisen. Fortell gjerne når du har hørt mer.

    trygve
    Monterte opp CA MC igjen, før ny spiller kommer i hus i morgen. Låter meget bra, men jeg foretrekker Hana ML på alle parametere.
    MC har klart mindre output, selv om begge oppgis med 0,4.

    IMG_8902.jpeg
     

    vim01

    Gjenganger
    Ble medlem
    19.06.2003
    Innlegg
    1.533
    Antall liker
    5.000
    Sted
    Gjettum
    Torget vurderinger
    3
    Hadde jeg bare skjønt hvordan jeg kan justere vtf… Begriper ikke hvordan jeg kan flytte på vektloddet.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.544
    Antall liker
    84.596
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Gratulerer med ny grammofon 😉👍
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn