VIMs bøttekott

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• iGran

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.04.2022
    Antall liker
    4.038
    Sted
    Makrokosmos
    Når man har lyst på noe nytt, skattepengene er på konto og en gammel bekjent bjudar på med en demoeks. pris som er til å leve med... 😱
    Spent på hvor mye de fyller i bøttekottet, men kontrollmål tilsier at det går bra.
    Hvis du legger dem flatt på gulvet, og har en hengekøye ovenfor så går det helt fint i bøttekottet. Da får du i tillegg et høyt svevende lydbilde og en fysisk dybde mellom gulv og tak der du henger og svinger deg rundt for å skifte plate på Nottingham :cool: .

vim

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    13.029
    Sted
    1346
    Torget vurderinger
    8
    Hvis du legger dem flatt på gulvet, og har en hengekøye ovenfor så går det helt fint i bøttekottet. Da får du i tillegg et høyt svevende lydbilde og en fysisk dybde mellom gulv og tak der du henger og svinger deg rundt for å skifte plate på Nottingham :cool: .
    Jeg har jo takutspring og to vinduer, så jeg tenkte mer på å bygge en liten plattform utenfor hvert vindu. Blir en perfekt likesidet trekant på 2x2x2 meter og verdens største dybdeperspektiv!

parafinoksen 2.0

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.04.2024
    Antall liker
    4.503
    Sted
    Polen
    Kan du ikke heller tilby kjerringa bøttekottet til lesekrok / strikkehjørne / TV-stue, og så flytter du anlegget inn i stua? Inkludert nye høyttalere selvsagt :ROFLMAO:

vim

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    13.029
    Sted
    1346
    Torget vurderinger
    8
    Jeg tilbyr støttesamtaler, og har mange gode kontakter innenfor traumeterapi. Husk at det bare er en melding bort @vim 😇.
    Det er fortrøstningsfullt. Jeg får vurdere om det er enklere og raskere enn å søke meg inn på masterstudie i programmering.

vim

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    13.029
    Sted
    1346
    Torget vurderinger
    8
    Tror jeg allerede trenger terapeut jeg @iGran 😅
    Tok 1 time det, fra jeg sendte Eversoloen til Volumio begynte å trøble. Nå får jeg ikke tilgang til Qobus og ei heller til USB driven med rippede CDer!
    Holdt på til kl. 01:00 og opp kl. 06:00. God stemning i heimen...
    Hver eneste gang jeg har testet Volumio mens jeg har eid Eversolo, så har det fungert.
    @ragwo: Du har faktisk sendt Murphy sørover???

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.731
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Tok 1 time det, fra jeg sendte Eversoloen til Volumio begynte å trøble. Nå får jeg ikke tilgang til Qobus og ei heller til USB driven med rippede CDer!
    Og noen synes det er rart at enkelte av oss holder oss til fysiske medier ;)

Proethifi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.04.2023
    Antall liker
    1.615
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Hver eneste gang jeg har testet Volumio mens jeg har eid Eversolo, så har det fungert.
    Tilbud på Streamer her: :)

ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    21.748
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    Murphy ble lei av nordnorsk vårvær og ønsket å hospitere i et annet hjem. Jeg anbefalte han å ta turen til deg da du hadde fått ny gadget i hus med litt trøblete programvare. Lavthengende frukt med andre ord, ville ikke at han skulle slite seg ut.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    76.389
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Gratulerer! Det virket som du var begynt å kjede deg litt, så nå har du endelig litt å pusle med igjen 😆

Peter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.10.2002
    Antall liker
    1.205
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    Njæææh, ska´n finne på med anlegget nå´a??

Neppe mer fornuftig å gjøre med rommet.
    Vinylriggen er makset. Vertikal oppgradering er seff. mulig, men salg av Hyperspace virker vanskelig.
    Oden II blir nok langt over budsjett og totalt overkill størrelsesmessig også kanskje..
    Bedre streamer enn Eversolo A8 gir ikke mening og ville blitt veldig dyrt.
    Kabler og føtter føler jeg er makset.
    Strømrens lige så.

Kjøpe noe snacksen vinyl da kanskje...
    Du svarte jo deg selv!

✌🤓

• Liker
    Reaksjoner: vim

iGran

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.04.2022
    Antall liker
    4.038
    Sted
    Makrokosmos
    Nå kjenner jeg deg ikke så godt enda @vim men prøver meg på en analyse.
    Du ønsket deg noe nytt, men kunne ikke rettferdiggjøre et kjøp da du egentlig har alt du trenger i anlegget. Inni deg selv så visste du allerede at å streame med Volumio kan sammenlignes med Dantes Inferno på sitt dypeste verste, men la den tanken og de mange følelsene til siden.

Etter å ha solgt Eversolo fantes ikke noen vei tilbake, du kunne nå skryte litt med å ha fjernet en boks fra anlegget, slik en Gollum som låner ut ringen til Frodo med falske intensjoner. Nå var det plutselig bare deg og Volumio i rommet, og det tok ikke lenge før det ubevisste tok form i din hifi-virkelighet. Men likt en flagellant på 1400-tallet så plaget du deg gjennom brukeropplevelsen og den enorme frustrasjon som følger.

Nå har du snart kommet deg ut på andre siden av din egen konstruerte hifi-prøvelse for å så bli dusjet i egen fortjent hifi-tilgivelse.
    Med en slik katarsis kan du nå belønne deg med en ny boks, en ny streamer med tilhørende god samvittighet.
    Eversolo Gen2 finnes i en butikk nær deg 😇 .

Spør du Freud så får du et helt annet svar..

vim

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    13.029
    Sted
    1346
    Torget vurderinger
    8
    Nå kjenner jeg deg ikke så godt enda @vim men prøver meg på en analyse.
    Du ønsket deg noe nytt, men kunne ikke rettferdiggjøre et kjøp da du egentlig har alt du trenger i anlegget. Inni deg selv så visste du allerede at å streame med Volumio kan sammenlignes med Dantes Inferno på sitt dypeste verste, men la den tanken og de mange følelsene til siden.

Etter å ha solgt Eversolo fantes ikke noen vei tilbake, du kunne nå skryte litt med å ha fjernet en boks fra anlegget, slik en Gollum som låner ut ringen til Frodo med falske intensjoner. Nå var det plutselig bare deg og Volumio i rommet, og det tok ikke lenge før det ubevisste tok form i din hifi-virkelighet. Men likt en flagellant på 1400-tallet så plaget du deg gjennom brukeropplevelsen og den enorme frustrasjon som følger.

Nå har du snart kommet deg ut på andre siden av din egen konstruerte hifi-prøvelse for å så bli dusjet i egen fortjent hifi-tilgivelse.
    Med en slik katarsis kan du nå belønne deg med en ny boks, en ny streamer med tilhørende god samvittighet.
    Eversolo Gen2 finnes i en butikk nær deg 😇 .

Spør du Freud så får du et helt annet svar..
    Og kanskje kjenner du meg bedre enn man skulle tro 😅
    Jeg har også vært så ubevisst genial at jeg høylytt har satt pengene inn på rammelånskontoen. Det betyr både at jeg fikk goodwill nå - og at jeg har forbeholdt meg retten til å ta et udefinert beløp ut igjen 😈

Men først snakke med Morten og få fikset Volumio. Jeg har fortsatt håp.

Eirik84

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Antall liker
    10.612
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Men først snakke med Morten og få fikset Volumio. Jeg har fortsatt håp.
    Høres ut som en god plan!
    I verste fall får du kjøpe en rimelig WiiM og koble opp digitalt. Bare fungerer og unngår kraftig innhugg i lånekontoen 😉

• Liker

vim

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    13.029
    Sted
    1346
    Torget vurderinger
    8
    Høres ut som en god plan!
    I verste fall får du kjøpe en rimelig WiiM og koble opp digitalt. Bare fungerer og unngår kraftig innhugg i lånekontoen 😉
    Såpass kjenne jeg meg selv, at blir det noe annet enn streameren i Ask (som spiller flott!), så blir det ikke noen rimelig ventebolle men en brukt Rose , Lumin eller noe i den gata tenker jeg. Trenger jo ikke DAC med Ask. Men plan A er definitivt å ikke kjøpe noe som helst.

Eirik84

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Antall liker
    10.612
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Såpass kjenne jeg meg selv, at blir det noe annet enn streameren i Ask (som spiller flott!), så blir det ikke noen rimelig ventebolle men en brukt Rose , Lumin eller noe i den gata tenker jeg. Trenger jo ikke DAC med Ask. Men plan A er definitivt å ikke kjøpe noe som helst.
    Nei ser den, hvis du ender med å måtte kjøpe og har mulighet til å betale 30-40.000 for en brukt Rose/Lumin så er det så klart på et annet nivå enn WiiM (y)

• Liker

vim

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    13.029
    Sted
    1346
    Torget vurderinger
    8
    Grunnfag Volumio bestått.
    Metoden er å slå av og på avsolutt ALT, for deretter å prøve noe som overhodet ikke burde ha relevans.
    Dernest spille musikk - totalt uvitende om hva som egentlig løste problemet (for denne gang) 🤯🤯🤯

vim

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    13.029
    Sted
    1346
    Torget vurderinger
    8
    Noe å dra på litt skikkelig med!
    IMG_0952.jpeg