steinost
Æresmedlem
Monitor Audio MA5
Mine første HT i 1977
Vedlegg
-
58 KB Visninger: 553
Sist redigert:
Da var jeg på grensen med mine første HTHvor gammelt må utstyret være for å kunne kalles vintage ?
Har vel ikke funnet noen god definisjon på det, men har hatt en forestilling om at ting som dukket opp på 70 tallet og bakover må vi kunne kalle for vintage i dag.Hvor gammelt må utstyret være for å kunne kalles vintage ?
Etter min mening 30 årHvor gammelt må utstyret være for å kunne kalles vintage ?
Som EvoII mener jeg at det bør være 30 år for å kalles vintage, men dette var ingen dum framstilling heller. Selv kaller jeg Nakamichi-riggen min for semi-vintage, det fortjener den selv om komponentene er fra 1992 og utover, siden høyttalerne er fra 1975.Före 1960: antikt
Före 1990: vintage
Före 2000: retro
Retro er nye ting med gamel lookFöre 1960: antikt
og det tør du si høyt!?Kjenner faktisk en på Tøyen som har en slik musikkmaskin.
"Retro look" er nye ting i 60-80 talls look!Retro er nye ting med gamel lookFöre 1960: antikt
O
Ja, det er til og med en god venn. Det var hans valg, spurte ikke meg i forveien så gikk det som det gikk. Har aldri hørt det spille.og det tør du si høyt!?Kjenner faktisk en på Tøyen som har en slik musikkmaskin.
Tja, det finnes de som sverger til kapselmaskiner for å få den beste espresso kaffen...bare så det er sagt!Ja, det er til og med en god venn. Det var hans valg, spurte ikke meg i forveien så gikk det som det gikk. Har aldri hørt det spille.og det tør du si høyt!?Kjenner faktisk en på Tøyen som har en slik musikkmaskin.
Ja??? Er jo det jeg sier"Retro look" er nye ting i 60-80 talls look!Retro er nye ting med gamel lookFöre 1960: antikt
O
Prøv og finn en i dag ?
De spiller nok bra med en Citation 16, rørforsterkeren holder antagelig ikke her?Mine tls 50iia er endelig oppe og spiller. Mange takk til Pilsern for hjelp og veiledning under renoveringen. Alice in Chains Unplugged låt himmelsk! Vis vedlegget 451176
Diskanten din er nok død.Jeg fikk nylig kloa i disse skjønnhetene - Kenwood LS - N500 L, såkalt "3-way 3-speaker system", noe som er bare bull da det man tror er en dome-diskant er bare pynt uten noen som helst lyd.
Vær forsiktig med bakelitten, da den kan være ganske skjør etter alle disse årene. Fuktig klut med en liten dusj Jif kjøkkenspray.Ja, er planen det. Skal få litt vask og omsorg. Litt overrasket over vekta, 11 kg. Er vel for vant med nymotens plastic fantastic