- Ble medlem
- 18.02.2009
- Antall liker
- 15.014
- Sted
- Kopervik og Bergen
- Torget vurderinger
- 1
Og der kom gode, gamle Sumo også. Husker da storebror hadde den. "Velkommen til Karmøy Fabrikker" sa konen hans da de fikk besøk av ikke-troende.
I Bergen har vi da fortsatt RM Audio/Renessaince. Og den sjappa forsvinner neppe på en stund, så det er fortsatt mulig å gå på kaffedrøs med gubbene.
Nydelige saker, spesielt Naka. Siklet etter Naka i ungdommen, da kassetter var et viktig medium for meg. Jeg må nok sjekke og eventuelt pusse opp min Sony WM-D6C snart. Dessverre ble hele samlingen av demoer og punk/new wave/alternativ-KZer stjålet for 17 år siden, og det legger jo en demper på behovet.JanR skrev:Utrolig trist syns jeg. Nå som Solberg i Sarpsborg ble borte så ble også siste "ekte " hifi butikk borte for oss her.baluba skrev:Ja, det er kjedelig at de uavhengige butikkene er borte. Boahs var jo ikke kjede på samme måte som dagens kjeder. Alle butikkene var vel lokalt eid, og hadde full frihet til å ta inn det de ønsket fra andre importører. Bjørn Olav var ikke så nøye på slikt. Bedini-en kjøpte jeg av Thor Aamodt, som ikke hadde klart å bli kvitt den. Markedet for 25 watt klasse A til streng pris (kostet 1000 USD i Statene, det betydde det dobbelte i Norge) var smått her til lands, så han solgte den til meg for 3000 kroner (eller noe slik). Fantastisk på både LS3/5A og QLN One, som var de jeg hadde på den tiden. Quad lot seg også drive flott av den bittelille Bedini-kokeplaten, men det hadde jeg overhodet ikke finanser til.
Ungdommen i dag går glipp av alt vi lærte av gamlegutta som satt og slurpet kaffe i en krok i butikkene. Det var alltid en hyggelig stemning, og flere butikker hadde også et lite utvalg gode plater å selge. Og det utrolige mangfoldet av merker som man fikk stifte bekjentskap med. Nei, det var andre tider da gutta bak disken hadde grånende hår og ikke spikes av gele og kvisete hud.
Takk for at du rotet fram de linken, forresten.![]()
Man får gjøre så godt man kan for den oppvoksende generasjon, dvs ungene16 åringen har anlegg, godt gammelt og spiller som tusan iflg guttungen, eldste karen aka arvingen venter bare på å få arve mitt....hmm.
Han svinger innom titt og ofte, skal låne anlegget påstår han hehe. Prøver å ha med meg litt rundt omkring også.
De hører vel kanskje til unntakene ? Ikke vet jeg.
Nuvel, du har hatt endel godis ser jeg. Ikke alt som er like kjent for meg så da må man google litt![]()
Og siden det her er en vintage bilde tråd må jeg få lov til vise fram min nye godgutt
![]()
/jan
I Bergen har vi da fortsatt RM Audio/Renessaince. Og den sjappa forsvinner neppe på en stund, så det er fortsatt mulig å gå på kaffedrøs med gubbene.