Og intervallstartene kan vi ikke fjerne. Det er norsk kultur», sa Torgeir Bjørn – og smilte.
Man diskuterer vel dette etter hvert eneste VM. Og det som Bjørn sier der sier det meste. Jeg tror ikke det er så viktig for entusiastene i Norge og Sverige at det er slik, det er ingenting som er så viktig for nasjonalfølelsen som langrenn og hopp og da er det viktig å vinne, å slå svenskene er godt nok, man er ikke så opptatt av «de andre» bortsett fra russerne da, de er vi livredde, men vi kan ikke ha med dem av flere grunner, dessuten så jukser de sikkert. Så jeg tror at den skikkelig ihuga entusiasten egentlig vil ha det slik det er ellers så hadde man ikke møtt opp i tusentalls i regnvær for å se på.
Man ser på spalteplassen i media, det tyter ut langrenn og hopp over alt, også her inne blir folk ivrige, norges største idrettsutøver gjennom tidene tok to gull til i helga, ingen skriver om han, heller ikke da han vant OL gull, for ikke å snakke om Rooth sin prestasjon, skifolket kan bare drømme om noe slikt men det gjør ingenting, vi er født med denne skiinteressen, hva andre holder på med er ikke så interessant. For meg er langrenn og hopp i maling som tørker land, men det ble jo litt interessant etter at denne symaskinen gikk bananas på fritiden, så noe gøy ble det...