duc999
Hi-Fi freak
Høres fantastisk og enkelt ut, desverre har allt jeg har hørt av streaming ikke vært serlig imponerende. Kaldt og sisst er det jeg sitter igjen med som konklusjon, desverre. For det er jo utrolig praktisk daDet er mulig at jeg banner i kirka og at jeg kommer til å bli doomed for all time". Men, jeg bekjenner meg herved ensidig til PC-streaming av musikk. Når det er gjort riktig gir det ufattelig mye bedre lyd pr. krone enn noe annet system. Årsaken til denne erkjennelsen er mitt møte med HRT MusicStreamer Pro, som til tross for en besynderlig lav pris spiller fletta av alt annet jeg har hørt innenfor fornuftige prisrammer.
Hva er da potensialet når det kommer påkostede løsninger med like god arkitektur? For forutsetningen er ekte asynkron overføring via USB og ASIO eller tilsvarende som kobler vekk all dritt i operativsystemet. Men når det gjøres riktig, fy flate! Jeg har aldri, aldri, aldri ,aldri opplevd mer musikkglede etter at streamingløsningen kom på plass. Det verste er at jeg samtidig har fått en glitrende CD spiller med på kjøpet. J.Rivers mediaplayer buffrer nemlig digitalstrømen fra CD-spilleren og derved funker det nesten like bra som med hardiskavspilling.
Oppsummert så er CD og vinyl døde fordi:
Høyoppløselige studio digitalformater blir tilgjengelig hjemme, og spiller bedre enn vinyl (siden det uansett er utgangspunktet for vinylen)
Rippede CDer i losless foramter spiller bedre i streamingløsninger enn via rene CD spillere.
Jeg er allerede omvent og har aldri hatt bedre signalkilde (og knapt nok hørt det andre steder heller).
CDer og vinyl er backup og nostalgi.
mvh
Svein