Psychonaut
Hi-Fi entusiast
- Ble medlem
- 23.01.2008
- Antall liker
- 6
No vet eg korleis eg skal bygge min hehe
Genialt tørkestativ også!!!
Genialt tørkestativ også!!!
Jeg har en ledig 12V (kan reduseres) strømforsyning maken til den du så da du var innomempty skrev:Den ser veldig fin fin ut, godt jobba .
Takk til flere for gode ideer på PM. Prosessen godt igang og flere løsninger har tatt form på tengnearket. Jeg har 4 løsninger som ser ut til å være funksjonelle, hvem jeg velger avhenger av løsning på motor og strømforsyning. Siden jeg er lettere evneveik på dette feltet, kommer jeg til å bruke god tid. Fortsettelse følger.
Hilsen Tommy
elfa har mye av dette.Geir_O skrev:Er også i planleggingsstadiet. Har en motor fra en Technics 1200 på gang, men det tar visst sin tid.
Hvor får man tak i akslinger, lager, drivreimer etc?
Mvh
Geir
På "loppis plater" har jeg kjørt vaskeren 1 - 1.5 timer lastet med 12 plater.TJ skrev:Er det noen som har gjort seg opp en mening om hvor lenge platene bør være i badet pr arealenhet før de er rene?
Spørsmålet er motivert av at jeg kanskje ikke gidder å bygge meg motordrift om det ikke er absolutt nødvendig.
Bruk ein gjennomgåande aksling med vasshjul, og plassér dette under springen! ;DTJ skrev:Er det noen som har gjort seg opp en mening om hvor lenge platene bør være i badet pr arealenhet før de er rene?
Spørsmålet er motivert av at jeg kanskje ikke gidder å bygge meg motordrift om det ikke er absolutt nødvendig.
Poenget er at om det holder med et par omdreininger over et minutt så er det vel ingen vits å kjøre timesvis!Audiomix skrev:På "loppis plater" har jeg kjørt vaskeren 1 - 1.5 timer lastet med 12 plater.TJ skrev:Er det noen som har gjort seg opp en mening om hvor lenge platene bør være i badet pr arealenhet før de er rene?
Mine egne har klart seg med en halv time / 12 plater (/ 30++ år ).
Hastigheten platene roterer med er ca 4 min. / omdreining.
Hvor mye det blir pr arealenhet?
Det blir i hvert fall rent
Platene bør rotere med konstant og sakte fart for å få lik vaskeeffekt over alt og for at det ikke skal bli liggende smuss igjen i "strandsonen".
Gidder ikke?
Det er absolutt bryet verdt å gidde når en har sett og hørt resultatet
Ingen som mener de har noe konkret om dette?TJ skrev:Poenget er at om det holder med et par omdreininger over et minutt så er det vel ingen vits å kjøre timesvis!Audiomix skrev:På "loppis plater" har jeg kjørt vaskeren 1 - 1.5 timer lastet med 12 plater.TJ skrev:Er det noen som har gjort seg opp en mening om hvor lenge platene bør være i badet pr arealenhet før de er rene?
Mine egne har klart seg med en halv time / 12 plater (/ 30++ år ).
Hastigheten platene roterer med er ca 4 min. / omdreining.
Hvor mye det blir pr arealenhet?
Det blir i hvert fall rent
Platene bør rotere med konstant og sakte fart for å få lik vaskeeffekt over alt og for at det ikke skal bli liggende smuss igjen i "strandsonen".
Gidder ikke?
Det er absolutt bryet verdt å gidde når en har sett og hørt resultatet
Om man forenkler og sier at man dypper heile plata! Hvor lenge bør den ligge før den er ren? 1 minutt? 10 sekunder? 2 timer? Dette er interessant!
Helt nedsenket er vel neppe gunstig for labelen...........Trond Kjetil skrev:Vel, hvis veldig skitne plater (som roterer) blir helt rene i løpet av en halv times vask, og vi antar at hvert punkt på plata er i væske i 2 av 5 minutters rotasjonstid, så bør utregnet tid i badet være 12 minutter for en plate som ligger helt og fullt senket.
Altså vil jeg si et sted mellom 10 og 15 minutter for veldig skitne plater, selfølgelig mindre for mindre skitne plater.
Gå på ebay og søk på BRANSON.Nickhifi skrev:Finner man disse vaskerne på ebay? noen som har en link?
Det var da mye forskjellig å finne , noen som har peil på hvilken modell (betegnelse hadde nok vært det safeste) som diy`rne i tåden har brukt?Audiomix skrev:Gå på ebay og søk på BRANSON.Nickhifi skrev:Finner man disse vaskerne på ebay? noen som har en link?
Eller Ultrasonic cleaner. Da får du sikkert opp flere merker.
Takker!Trond Kjetil skrev:Eumax UD150SH-6L
Bilde har jeg ikke forstand på å få inn her, men det burde jeg vel snart lært meg.LMC skrev:bilde og beskrivelse takk?
mvh
Leif
USC`n bråker, stepmotoren er knapt hørbar, diy opplegget er støyfrittLMC skrev:er det selve vaskeren som bråker eller motor /gear assy?
mvh
I vaskemaskinen er det ikke noe problem med støvask4me2 skrev:Dette var jo en stilg løsning på et kjennt vinyl problem. Det eneste jeg lurer litt på er den tørke metoden med en vifte og såpass utbrett bruk av plexiglass. Blir det noen problemer med statisk elektrisitet og at støve i lufta vil kunne feste seg til platene igjen?
I går fikk jeg i hus en plate som knitret og spraket så jævlig at jeg trodde den var uspillbar. Lot den gå 30 min i vaskeren, pluss at jeg tørket den med vifteforsynt luftsirkulasjon. Dette er en 12V vifte som jeg kjører på 5V, så det blåser ikke akkurat storm ;D. Litt støv sirkulerer, men jeg har ingen plager med statisk elektrisitet så dette blir overflatestøy som lett fjernes med karbonfiberbørsten jeg uansett bruker før avspilling av plater.ask4me2 skrev:Dette var jo en stilg løsning på et kjennt vinyl problem. Det eneste jeg lurer litt på er den tørke metoden med en vifte og såpass utbrett bruk av plexiglass. Blir det noen problemer med statisk elektrisitet og at støve i lufta vil kunne feste seg til platene igjen?