VIVA LA VIPA

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• aircanada

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.07.2012
    Antall liker
    320
    Sted
    Ørsta
    Torget vurderinger
    3
    Kondolerer! Livet er ufattelig uforutsigbart, så det gjelder å leve i nuet!

Hifi-girl77

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    Takk Hifi-girl! Tunge stunder blir faktisk mer levelig med god musikk. :)
    Musikk kan ha effekt begge veier. Jeg mistet en kompis når jeg var 18 år. Like før det skjedde hadde jeg kjøpt Aerosmith sin Big Ones på CD og hørte mye på albumet i tiden før hans død. Det gikk 10 år før jeg klarte å høre på det igjen.

vipa

Høyttalerhviskeren
    Ble medlem
    08.01.2016
    Antall liker
    9.768
    Sted
    Fra Fredrikstad, kommet meg helt til Halden
    Torget vurderinger
    1
    Takk Hifi-girl! Tunge stunder blir faktisk mer levelig med god musikk. :)
    Musikk kan ha effekt begge veier. Jeg mistet en kompis når jeg var 18 år. Like før det skjedde hadde jeg kjøpt Aerosmith sin Big Ones på CD og hørte mye på albumet i tiden før hans død. Det gikk 10 år før jeg klarte å høre på det igjen.
    Tror jeg vet hva du mener. Marianne Antonsen sang unchained melody i begravelsen til en venn/mor til en kompis. Tok sin tid før jeg kunne spille den igjen. Jeg og Henning har så mye "musikklytte historie" felles at det vil nesten bli umulig å spille noe som ikke kan minne om han.
    Så for å opprettholde noe av det som gir meg mest her i livet: musikk og hifi så må jeg lære meg å takle det .

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    Vipa: Kondolerer. Jeg foreslår å bruke musikken som en del av det savnet og sorgen som kommer. Det funka for min del. Har mistet mange selv.. Husk ham som den han var FOR DEG. Så vil det nok gå bra. Men det må få ta den tid det tar, og spesielt det er vanskelig. Look after yourself!

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.031
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Det var trist, det som skjedde med båtulykken. Ikke mye vi vet om morgendagen.
    Ta vare på de gode minnene.

vipa

Høyttalerhviskeren
    Ble medlem
    08.01.2016
    Antall liker
    9.768
    Sted
    Torget vurderinger
    1
    Shopping in company time ;)

Hva gjør man når man har jobbelørdag, kundene er få og de kvinnelige kolleger er mer opptatt av prinsebryllup på en eller annen øy?
    Jo man sier: l got a thing! Sniker seg en kjapp tur innom utendørs (blir kanskje utom det) platemesse i plankebyen, blar kjapt igjennom og kjøper 3 for 100 helt strøkne skiver! ;)

IMG_20180519_172310.jpg

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    Vipa: Og to strøkne av de der er verd to hundre kroner hver..Ry kan jeg styre meg for, men Paul og Mike....Very Good..Det heter forresten ON Company Time:rolleyes:

vipa

Høyttalerhviskeren
    Ble medlem
    08.01.2016
    Antall liker
    9.768
    Sted
    Torget vurderinger
    1

kleine freiheit

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.04.2018
    Antall liker
    82
    Du har rett; det var en dårlig bruk av sitering fra min side.
    Jeg reagerte på at Auditor som kritiserte en liten grammatikkfeil skriver med såpass mye feil selv.

kleine freiheit

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.04.2018
    Antall liker
    82
    Og der ser du; jeg som kritiserer han som kritiserer deg klarer i farten å skrive ordet grammatikk feil.
    Litt takhøyde for skriveleif bør det være på et forum hvor det tildels går fort i svingene.

Sist redigert:

aircanada

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.07.2012
    Antall liker
    320
    Sted
    Ørsta
    Torget vurderinger
    3
    Hmm..var ikke klar over at Norsk Språkråd var så fremtredende her på forumet ;)

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.031
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har alle de tre innkjøpte LPene du viser tidligere her.
    One Trick Pony m Simon er OK +, Oldfields Discovery er dørgende kjedelig, mens Cooders Into The Purple Valley er helt sikkert på min topp 25 albumliste. Coveret er lista som nr 12 over beste albumcover i Rolling Stone, men det er langtfra eneste grunnen til å ha plata i samlingen.
    Er det en US pressing med utbrettcover og greier er det ren nytelse fra ende til anden, og lyden er også dynamisk og deilig analog hvis det er rett pressing. Eu nice price o.l. er nok en del fattigere i uttrykket, men musikken er den samme.
    Plata består stort sett av Cooders versjoner av amerikanske folkesanger fra The Dust Bowl, fra ca 30 tallets Midtvesten USA.
    Plata var Cooders andre album, og hans gjennombrudd som musiker og artist i 1972. Det er mye flott akustisk gitar, slidegitar, mandolin og i det hele tatt mye strengelyd.
    Hvilken versjon er den du kjøpte?
    Ser den slik ut inni?:

IMG_20150220_1133372.jpg

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    BMJ: Ingen feil hos meg. Punktbruken- lik det jeg gjør- er derimot flittig brukt i godt språk over hele verden for å inspirere til tankevirksomhet hos leseren. Hvis du lurte. Jeg har lært fire språk flytende, så jeg veit hva som er språklig OK og ikke. Takk!

Sist redigert:

kleine freiheit

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.04.2018
    Antall liker
    82
    BMJ: Ingen feil hos meg. Punktbruken er derimot flittig brukt i godt språk for å inspirere til tankevirksomhet hos leseren. Hvis du lurte.
    Beklager vipa, men her er språkrådet igjen.

Auditor: 3 prikker, ikke 2 eller 4 kalles en ellipse. Alt annet enn 3 er dårlig språk.

Hvis man vil fremstå som en som har grunnlag for å språkkorrigere andre, bør man i det minste ha sitt på det tørre.

I en sammenheng hvor man korrigerer andre bør det ikke brukes. Dette på grunn av at det i en slik sammenheng fremstår som nedlatende av type: "vet du ikke bedre?"

Se f.eks. her (eller google hvis du vil). Redigert: jorwed var raskere. Se hans link.

Harald HM

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2016
    Antall liker
    2.142
    Sted
    Bardufoss
    Torget vurderinger
    1
    https://www.skriftlig.no/punktum/

Så setter vi punktum for ordkløveri i denne ellers så flotte tråden?
    Vipa; Paul Simons One Trick Pony fikk spilletid i kveld basert på innspill herfra. Enig med Blues, spill Cooder :)
    Synd at det virker som om «noen» ikke helt skjønner tegninga. Sikkert fullt mulig å starte en OT-tråd her på forumet som tar for seg norsk og utenlandsk rettskriving og grammatikk. HVIS NOEN TRENGER HJELP TIL Å STARTE EN NY TRÅD PÅ HFS, er det bare å sende meg en PM.

Ellers syns jeg vi alle som setter pris på Vipas tråd bør fortsette med de varme og hyggelige diskusjonene om god musikk, mat og drikke, stereomøbler og andre møbler og sykkelturer ut i det grønne Østfold. Og hifi, selvsagt.

Kjør på videre, Vipa:cool:

vipa

Høyttalerhviskeren
    Ble medlem
    08.01.2016
    Antall liker
    9.768
    Sted
    Torget vurderinger
    1
    https://www.skriftlig.no/punktum/

Så setter vi punktum for ordkløveri i denne ellers så flotte tråden?
    Vipa; Paul Simons One Trick Pony fikk spilletid i kveld basert på innspill herfra. Enig med Blues, spill Cooder :)
    Synd at det virker som om «noen» ikke helt skjønner tegninga. Sikkert fullt mulig å starte en OT-tråd her på forumet som tar for seg norsk og utenlandsk rettskriving og grammatikk. HVIS NOEN TRENGER HJELP TIL Å STARTE EN NY TRÅD PÅ HFS, er det bare å sende meg en PM.

Ellers syns jeg vi alle som setter pris på Vipas tråd bør fortsette med de varme og hyggelige diskusjonene om god musikk, mat og drikke, stereomøbler og andre møbler og sykkelturer ut i det grønne Østfold. Og hifi, selvsagt.

Kjør på videre, Vipa:cool:
    Takk for hyggelige ord Harald!
    Vipa tok uventet tidlig kveld etter mye sol og en
    Del vin. Våknet på sofaen og satt kursen for senga.
    God natt til både språkrådet og alle andre! ;)

vipa

Høyttalerhviskeren
    Ble medlem
    08.01.2016
    Antall liker
    9.768
    Sted
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har alle de tre innkjøpte LPene du viser tidligere her.
    One Trick Pony m Simon er OK +, Oldfields Discovery er dørgende kjedelig, mens Cooders Into The Purple Valley er helt sikkert på min topp 25 albumliste. Coveret er lista som nr 12 over beste albumcover i Rolling Stone, men det er langtfra eneste grunnen til å ha plata i samlingen.
    Er det en US pressing med utbrettcover og greier er det ren nytelse fra ende til anden, og lyden er også dynamisk og deilig analog hvis det er rett pressing. Eu nice price o.l. er nok en del fattigere i uttrykket, men musikken er den samme.
    Plata består stort sett av Cooders versjoner av amerikanske folkesanger fra The Dust Bowl, fra ca 30 tallets Midtvesten USA.
    Plata var Cooders andre album, og hans gjennombrudd som musiker og artist i 1972. Det er mye flott akustisk gitar, slidegitar, mandolin og i det hele tatt mye strengelyd.
    Hvilken versjon er den du kjøpte?
    Ser den slik ut inni?:

Vis vedlegget 495079
    Har dessverre ikke det kule utbrettsbildet.
    Står made in Germany by WEA Music

15267984621381994188338.jpg

15267985676501815882433.jpg
    15267986099031572382474.jpg

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.031
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg vet ikke hvordan din Purple Valley er, men det hører du jo.
    Antagelig er det stor forskjell på utgavene. Det gjelder i høyeste grad på f.eks Cooders; Paradise & Lunch.
    Hvis du liker skiva, er det bare å begynne årelang jakt etter mint US utgave med deluxe gatefoldcover!:cool:

Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn