Von Schweikert

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Designeren

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    240
    Antall liker
    54
    Torget vurderinger
    1
    Hei.

    Både Unifield 2 og 3 står i butikken nå, og en særdeles spennende "versjon" av Unifield 3 som definitivt vil overraske de som tar turen ....... ;) :) :eek: 8)
     

    endrea

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    1.700
    Antall liker
    142
    Sted
    Bergen
    Tok meg en tur til butikken til Roald i dag.

    Der ventet det meg en overraskelse, en spesial versjon av Unifield 3.
    Her var det dynamikk med stor D!!!!
    Stort luftig lydbilde. Deilig naturlig mellomtone. Kjellerdyp bass :eek:
    Anbefaler alle som har muligheten til å besøke Roald.
    Opplevelsen i dag er blandt det beste som jeg noen gang har hørt!
     
    8

    8x12_TOM

    Gjest
    Skal over til Bergen en tur til helgen. Holder Roald oppe etter kl.1500 på fredag?
     

    Designeren

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    240
    Antall liker
    54
    Torget vurderinger
    1
    Til kl.16.30 på fredag, men kan sikkert bli til kl. 17 eller 17.30 etter avtale.

    Mvh.
    Roald
     
    8

    8x12_TOM

    Gjest
    Kommmer til Bergen senest kl.15, så dette rekker vi - gleder meg

    Mvh
    Tor
     

    ambiance

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2007
    Innlegg
    524
    Antall liker
    162
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    3
    8x12_TOM skrev:
    Kommmer til Bergen senest kl.15, så dette rekker vi - gleder meg

    Mvh
    Tor
    Skal du fly over fjellet? Det er fortsatt noen askeskyer som forstyrer flytrafikken vestafjells. Vær obs. ;)

    A.
     
    8

    8x12_TOM

    Gjest
    ambiance skrev:
    8x12_TOM skrev:
    Kommmer til Bergen senest kl.15, så dette rekker vi - gleder meg

    Mvh
    Tor
    Skal du fly over fjellet? Det er fortsatt noen askeskyer som forstyrer flytrafikken vestafjells. Vær obs. ;)

    A.
    Full fart over haukelifjell på sommerdekk ;D
     

    ambiance

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2007
    Innlegg
    524
    Antall liker
    162
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    3
    8x12_TOM skrev:
    ambiance skrev:
    8x12_TOM skrev:
    Kommmer til Bergen senest kl.15, så dette rekker vi - gleder meg

    Mvh
    Tor
    Skal du fly over fjellet? Det er fortsatt noen askeskyer som forstyrer flytrafikken vestafjells. Vær obs. ;)

    A.
    Full fart over haukelifjell på sommerdekk ;D
    Hehe. Det går nok fint. Kjørte over der sist fredag, og det var fire fem plasser med minimalt snø. 8 timer fra Bergen til Torp. Forøvrig spent på hva du synes om U3 kontra mine.

    A.
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.573
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Hadde gjort seg med litt bilder av herlighetene hos Roald ! ? :)
    Unifield 3 SBE ,Special Bergen Edition 8)
     

    ambiance

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2007
    Innlegg
    524
    Antall liker
    162
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    3
    Rune S skrev:
    Hadde gjort seg med litt bilder av herlighetene hos Roald ! ? :)
    Unifield 3 SBE ,Special Bergen Edition 8)
    Hehe.. Jeg har en viss anelse hvordan de ser ut. :D

    A.
     

    Designeren

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    240
    Antall liker
    54
    Torget vurderinger
    1
    Hei Bjørn.

    Det hadde jeg, og det var veldig kjekt. Tror han synes det var bra ;)

    Roald.
     
    8

    8x12_TOM

    Gjest
    Designeren skrev:
    Hei Bjørn.

    Det hadde jeg, og det var veldig kjekt. Tror han synes det var bra ;)

    Roald.
    Joda jeg fikk en drøy time inne hos Roald, og må si dette imponerte stort på den musikken jeg fikk høre, med veldig bra detaljering, bra dynamikk uten at noe stakk seg ut på noen måte. Savnet litt tydlighet på hvor ting skjer i lydbide, og litt dybde, Men når det er sagt vil jeg rose Roald for den desidert beste butikkdemo noen gang, og det med uinnspilte høytalere og forhodsvis billig elektronikk- denne mannen vet hva han driver med ;D
    Gleder meg til han møter opp på Hortenmessen ( hvis det blir noe av den da)

    Mvh
    Tor
     

    Designeren

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    240
    Antall liker
    54
    Torget vurderinger
    1
    Hei Tor.

    Hyggelig at du tok turen når du var i Bergen. Takk for hyggelige kararkteristikker av både opplevelsen av lyden, og av meg.
    Føler meg beæret, og er ydmyk over å få jobbe med fantastiske produkter, og samtidig være så heldig å treffe spennende mennesker underveis med samme interesse både for musikk og lyd.
    Det er en selvfølge å gjøre det en kan for at folk skal få best mulig lytteopplevelse når de er i butikken hos meg.

    Mvh.
    Roald.
     

    JK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2002
    Innlegg
    2.660
    Antall liker
    846
    Torget vurderinger
    8
    Etter at ryktene begynte å gå ang. en verdensnyhet hos Renaissance Audio som visstnok har kodenavn "Unifield 3 SBE ,Special Bergen Edition", måtte jeg stikke innom for en lytt.

    Det er vel bare å gå rett på kraftuttrykkene "Å hildrande du" ;D
    Har hørt Unifield 3 før men dette var enda noe knepp opp! Noe spesielt var det, men nå er Roald full av ideer, så det forundret meg ikke så mye at han måtte prøve dette.
    Lyden? Fantastisk! Har aldri selv opplevd sånn innlevelse, så oppløst lyd som sammtidig er så musikalsk at en blir revet med!! Har heller aldri opplevd cymbaler bli gjenngitt så realistisk med masse rom og klang! At en 7" bass kan gå så dypt med slik pondus i Roald sitt relative store rom er ganske utrolig. Ble helt satt ut, og ble sittende stum låt etter låt! Dette hadde vert noe å ha hjemme gitt!

    Når en i tillegg tenker på at høyttalerene langt fra er innspillt og elektronikken var forholdvis rimelig, får en til å undre på hva en high-end CD-spiller, preamp og en riktig god rørslede kunne gjøre med disse høyttalerene..........

    Noe etterlyste bilder, så Roald gav meg lov å ta noen.
    Beklager kvaliteten da kompakt kameraet mitt er...... Ikke high-end ;D

    Her er sjefen selv!




    Her er fronten på Unifield 3 SBE



    Her er unifield 3 SBS sammen med med Unifield 2 som også er fantastisk!



    Her er et oversiktsbilde.

     
    8

    8x12_TOM

    Gjest
    Etter at inntrykket har sunket inn kan jeg bare si en ting - fantastisk!!
    Gjorde ett lite forsøk på å få med meg flere oppsett i Bergensområdet mens jeg var der, uten noe særlig respons.
    Men det kan vel muligens være det samme da jeg tror dette oppsettet hadde ligget best på minnet likevel.
    I rettferdighetens navn må det nevnes at det var koblet inn en sub fra 50Hz og ned (riktig bruk av sub ja!!) men når det er sagt var det vel resten av bassen som imponerte mest med sin fasthet og dynamikk
    Alle de som har muligheten for en lytt på dette oppsettet bør absolutt komme seg ned til Roald.

    Tor.
     

    J T

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.01.2004
    Innlegg
    609
    Antall liker
    10
    Den SBE - edition: består den av et ekstra toveis-kabinett på toppen ?

    Denne høyttaleren er ikke "original"?

    JT
     

    JK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2002
    Innlegg
    2.660
    Antall liker
    846
    Torget vurderinger
    8
    J T skrev:
    Den SBE - edition: består den av et ekstra toveis-kabinett på toppen ?

    Denne høyttaleren er ikke "original"?

    JT
    Det er bare et ekstra kabinett! Altså nesten dobbel høyttaler ;D
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.573
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Tøffe bilder!
    De har selvsagt ikke betegnelsen SBE ;) ,det var bare noe jeg diktet opp i et forsøk på å vere morsom.

    Har du noe info om subwooferene fra Von Schweikert,Roald ?
    Jeg holder igrunnen Albert for å vere kanskje tidenes dyktigste høytalerkonstruktør,men de er av verdens 2 dårligste på å oppdatere hjemmesiden sin ;D
     

    Designeren

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    240
    Antall liker
    54
    Torget vurderinger
    1
    Her er litt informasjon som Rune ønsket om Von Schweikert ShockWave V-12 subben :)

    Frequency Range – 8 Hz to 180Hz, +/- 1dB.
    Size – 18” x 18” x 18” (raw). Shipping crate is 26” x 26” x 26”
    Weight – 102 lbs raw, 145 lbs in crate (66 kGs)
    Cabinet Construction – Sealed box using 2.75” Triple-Laminate Wall
    Amplifier Power – 1,000 watts r.m.s., 3,000 watts on peak transients
    Amplifier Type – Sliding Bias Analog Class A/AB with Dual Power Supply
    Power Supply – Heavy Duty, Dual-Stage with Toroidal core transformer
    Woofer Driver – Custom Diamond 12” woofer with laminated cone and 2” X-max
    Room Correction – Parametric Equalizer with infinite adjustment range
    Warranty – 5 Years on cabinet and woofer, 2 years on amplifier
    SPL Output – 115dB with low distortion (<1%)
    Available Finishes – Steinway Hi-gloss Piano black or Natural Cherry veneer.

    Mvh.
    Roald.
     

    Designeren

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    240
    Antall liker
    54
    Torget vurderinger
    1
    Hei Bjørn.

    Prisen er NOK. 39000,-.

    Her er mer info fra Albert :)

    Dear VSA customers,
    Due to the overwhelming demand for a high quality subwoofer to be used with our small UniField Model 1, (a 7" two-way coaxial in small vented box), we have engineered a mid-sized subwoofer to be shown on our website in the middle of April. It will be called the ShockWave V-12 and will feature an extremely high speed transient response, close to theoretical speed limitations of moving coil drivers. Here are the particulars for those who are interested in augmenting their speakers with a subwoofer in the future:
    a) Cabinet is sealed and features 3" (75mm) damping on the interior, based on the UniField sandwich cabinet; dimensions are 18" x 18" x 18" with front-firing woofer and removable grill. Overall weight is 136lbs.
    b) Woofer is built by Diamond Audio and has push-pull dual 3" voice coil design, with overall weight of 32 lbs, most of that is magnetic assembly, with composite metalized cone and enormous excursion potential (2" peak-to-peak).
    c) Amplifier has Sliding Bias design with 1,000-watts of output, using Class A/AB design and Toroidal transformer with a huge analog power supply. A parametric equalizer is provided to tune the sub to your room, along with RCA stereo inputs for 2-channel use along with a LFE input for home theater processors.
    d) MSRP is $3,995 each and is available in either Steinway Hi-gloss Piano Black finish or wood veneers.

    Although this design was developed for use with VSA speakers, it sounds incredibly coherent with our reference Quad 989 electrostatic speakers as well.

    Mvh.
    Roald.
     

    montesi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2002
    Innlegg
    1.629
    Antall liker
    969
    Torget vurderinger
    7
    Hallo, ja! Da er det et nytt medlem her! Fra Audio note an/e via snell EII til Von Schweikert vr4jr :)

    Lytteinntrykk kommer etter hvert!
     

    Vedlegg

    JK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2002
    Innlegg
    2.660
    Antall liker
    846
    Torget vurderinger
    8
    Får få frem tråden her igjen da det er kommet nye høyttalere i hus. Denne gangen ble det endelig Unifield 3 som jeg har fantasert om en stund. Her er litt jeg skrev i anleggstråden min ang. dei første døgnene sammen med høyttalerene :

    Da har høyttalerene vert i hus nærmere 3 døgn og fått vel 40 timer tenker jeg, og får vel komme med en liten lytterapport.
    Har tatt en liten lyttepause og sitter her rødøyet og sliten p.g.a for lite søvn og litt for mye Bowmore, Caol Ila og røyk. Hvordan Unifieldene fungerer? Fantastisk! Beste høyttalerene jeg har hatt i hus! Disse blir sikkert mine siste høyttalere.....Vel med forbehold om at Albert ikke kommer med en "bedre" utgave.... Den tid den sorg :)

    Har jo hatt en del "high-End" høyttalere innom i det siste, men Unifieldene er i en egen klasse i mine ører og har rett og slett rystet meg!
    Det er dynamikk og oppløsthet som på Kharma, pondus og "kjøtt og blod" i mellomtonen slik som VR4SR, og en basskontroll som ingen av dei presterte her hos meg! Det er en så "svart bakgrunn" at nyanser som jeg ikke har hørt før på innspillinger jeg kjenner godt kommer frem og gir en ny dimensjon i musikken. Det er en glatthet i mellomtonen som helt sikkert kommer fra her er det et fulltone element uten "fuck up" av delefilter som lager "kanter". Samtidig er dei så "musikalske" at jeg sliter med å rive meg løs fra lyttestolen, bare en CD til, bare en...... Jeg spiller CDer som ikke har blitt spillt på lange tider, så her må hele samlinga til pers igjen......
    Jeg er som nevnt rystet.... når jeg tenker på at høyttalerene bare har vel 40t og skal i følge Albert ha 500t før dei er innspillt. Forsterkeren er en rimelig Kora.....Fy faen så godt det er å være i mål med høyttalerene ;D

    Vel alt dette burde vel på mange måter ikke være så overraskende når en leser tester rundt om i verden der Unifield har blitt utropt til "verdens beste" under 30k$ for små og mellomstore rom. Albert selv sammeligner lydkvaliteten med VR9.......
    I tillegg så er høyttalerene tydligvis utrolig lett å plassere. Jeg har enda ikke gjort annet enn å plassere dei noenlunde der jeg har hatt andre høyttalere og plassert lyttestolen i en likesidet trekant på øyemål. Alikevel så sitter bassen, holografi og resten av lyden som en kule....Venter med å optimalisere til dei er innspillt....Visst det trengs.....

    Er du på jakt etter høyttalere i øvre kvalitetsklasse til en normal norsk stue eller lytterom er min uforbeholdne anbefaling å gi Unifield 3 en prøvelytt. Dette er intet annet enn fantastiske høyttalere.
    Her bør også Fidelity kjenne sin besøkelsestid og få et par av disse inn for test...

    Nei nå har pausen vert lang nok. Skulle ha spist, men det får vente litt, må spille et par CDer først....Og kansje en liten Caol Ila.......



     

    James

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.06.2006
    Innlegg
    726
    Antall liker
    70
    Sted
    Stord
    Torget vurderinger
    8
    Heldiggris! De er fantastiske!
    Det er nå ikke nett noe ruskegreier forran høytalerene heller spør du meg. Gratulerer så mye!!!!
     

    JK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2002
    Innlegg
    2.660
    Antall liker
    846
    Torget vurderinger
    8
    Takk! Det har vert en kamp med et anseelig antall kg høyttalere inn og ut. er glad det er over for denne gang!
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.573
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Grattis med nye høytalere!
    Har ikke hørt noen av de Unifield utgavene enda,men virker veldig spennende.Albert er en luring ;)
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.573
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    montesi skrev:
    Hallo, ja! Da er det et nytt medlem her! Fra Audio note an/e via snell EII til Von Schweikert vr4jr :)

    Lytteinntrykk kommer etter hvert!
    Gratulerer!
    Kom gjerne med lytteinntrykk ;)
     

    alfao

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.10.2007
    Innlegg
    435
    Antall liker
    132
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    4
    gratulerer! Har hørt disse hos Roald og synes disse er de beste høytalerne jeg har hørt. heldig gris:)
     

    JK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2002
    Innlegg
    2.660
    Antall liker
    846
    Torget vurderinger
    8
    Rune S skrev:
    Grattis med nye høytalere!
    Har ikke hørt noen av de Unifield utgavene enda,men virker veldig spennende.Albert er en luring ;)
    Du som er så glad i Von Schweikert høyttalere Rune bør virkelig få hørt Unifield 3. Dette er en ny dimensjon så lenge rommet ditt ikke er større enn 40-50m2. Albert selv sammenligner lyden i Unifield 3 med VR9, bare for litt mindre rom ;D Han har beholdt varmen og "kroppsligheten" fra VR4SR, men tilført en detaljering og basskontroll som er uhørt ;D
     

    JK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2002
    Innlegg
    2.660
    Antall liker
    846
    Torget vurderinger
    8
    Her er noen flere bilder fra utpakkingen.....
















     

    James

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.06.2006
    Innlegg
    726
    Antall liker
    70
    Sted
    Stord
    Torget vurderinger
    8
    Var innom og fikk hørt de igjen i går. Da i "doble" utgaver. Det rykker og drar kjenner jeg. De spiller helt utrolig. Ingen høytaler som har imponert meg mer. Og nå har jeg hørt dem noen ganger etterhvert.
     

    JK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2002
    Innlegg
    2.660
    Antall liker
    846
    Torget vurderinger
    8
    james skrev:
    Var innom og fikk hørt de igjen i går. Da i "doble" utgaver. Det rykker og drar kjenner jeg. De spiller helt utrolig. Ingen høytaler som har imponert meg mer. Og nå har jeg hørt dem noen ganger etterhvert.
    Ja det spiller sinnsvakt hos Roald med dei dobble Unifieldene. Hadde en bare hatt et slikt lytterom ;D
     

    oleb

    Medlem
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    15
    Antall liker
    0
    Nå har jeg spilt på mine Unifild 3 i ca 16 mnd. og det er etterhvert blitt tid for å fornye seg på forsterker siden.
    Til nå hart jeg spilt på en prototype av Doxa 62,den er ikke ferdig utviklet og kommer ikke på markede på en stund enda.
    Jeg har ikke foretatt en direkte sammenligning med andre forsterkere,men den spiller godt.Merget godt.
    Den er spesielt god på "utklinging" og er veldig hurtig,egenskaper som jeg setter stor pris på.
    Viser til vennetråden for Doxa for mer detaljer.
    Men jeg kunne tenkt meg å fått noen anbefalinger på forsterkere som jeg burde lyttet på.
    Prisklasse opp til ca 100k ,brukt eller nytt.
    Setter pris på alle innspill.
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.573
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    JK skrev:
    Du som er så glad i Von Schweikert høyttalere Rune bør virkelig få hørt Unifield 3. Dette er en ny dimensjon så lenge rommet ditt ikke er større enn 40-50m2. Albert selv sammenligner lyden i Unifield 3 med VR9, bare for litt mindre rom ;D Han har beholdt varmen og "kroppsligheten" fra VR4SR, men tilført en detaljering og basskontroll som er uhørt ;D
    Vet ikke om jeg tør ::) Redd jeg skal falle utpå kjøret for fullt igjen ;D

    Jeg har eid VR5Anni ,som også blir sammenlignet med VR9 fra Albert sin side,så jeg vet litt hvor utrolig gode høytalere han er i stand til å lage,men jeg tror faktisk at Uni3 er mer passelig til mitt rom enn VR5 er.
    Hvordan synes du Uniene er å drive for forsterkere sammenlignet med VR4SR?
    Kan tenke meg at Uni kanskje er en litt lettere last for mindre forsterkere,selv om følsomheten på papiret er lavere,men Uni tror jeg har et enklere delefilter og krever nok mindre effekt å kontrolere 1* 8" pr side kontra 2 ....
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.573
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    oleb skrev:
    Nå har jeg spilt på mine Unifild 3 i ca 16 mnd. og det er etterhvert blitt tid for å fornye seg på forsterker siden.
    Til nå hart jeg spilt på en prototype av Doxa 62,den er ikke ferdig utviklet og kommer ikke på markede på en stund enda.
    Jeg har ikke foretatt en direkte sammenligning med andre forsterkere,men den spiller godt.Merget godt.
    Den er spesielt god på "utklinging" og er veldig hurtig,egenskaper som jeg setter stor pris på.
    Viser til vennetråden for Doxa for mer detaljer.
    Men jeg kunne tenkt meg å fått noen anbefalinger på forsterkere som jeg burde lyttet på.
    Prisklasse opp til ca 100k ,brukt eller nytt.
    Setter pris på alle innspill.
    Er rør også aktuellt ?
    Du kan jo lese endel i denne tråden : http://www.audiocircle.com/index.php?PHPSESSID=hnrtrr4doe89qhpiuvhmccfe7pht7784&topic=91533.0 ,og der finnes flere slike tråder på det forumet.

    Tror VSA nå bruker blant andre CI Audio i utvikling av høytalerene,og har også ofte blitt kjørt sammen på messer,så det er sikkert en bra match. Men der er så altfor mye å velge i ::) ,vanskelig å gi råd om hva som passer deg og ditt oppsett.
    Har selv veldig god erfaring med Consonance M800 på Von Schweikert høytalere,men tror de har sluttet å produsere de blokkene,men de dukker opp brukt innimellom.
    Ellers likte jeg veldig godt det jeg hørte av en Kora forsterker på VR5Anniversary hos Roald Mikkelsen.
     

    JK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2002
    Innlegg
    2.660
    Antall liker
    846
    Torget vurderinger
    8
    Rune S skrev:
    JK skrev:
    Du som er så glad i Von Schweikert høyttalere Rune bør virkelig få hørt Unifield 3. Dette er en ny dimensjon så lenge rommet ditt ikke er større enn 40-50m2. Albert selv sammenligner lyden i Unifield 3 med VR9, bare for litt mindre rom ;D Han har beholdt varmen og "kroppsligheten" fra VR4SR, men tilført en detaljering og basskontroll som er uhørt ;D
    Vet ikke om jeg tør ::) Redd jeg skal falle utpå kjøret for fullt igjen ;D

    Jeg har eid VR5Anni ,som også blir sammenlignet med VR9 fra Albert sin side,så jeg vet litt hvor utrolig gode høytalere han er i stand til å lage,men jeg tror faktisk at Uni3 er mer passelig til mitt rom enn VR5 er.
    Hvordan synes du Uniene er å drive for forsterkere sammenlignet med VR4SR?
    Kan tenke meg at Uni kanskje er en litt lettere last for mindre forsterkere,selv om følsomheten på papiret er lavere,men Uni tror jeg har et enklere delefilter og krever nok mindre effekt å kontrolere 1* 8" pr side kontra 2 ....
    He,he. Det begynner å bli en del som har gått i den fella ja! Har en først hørt Unifield hos Roald så sitter opplevelsen i, det kan jeg skrive under på!
    Jeg sliter litt for tiden da innspillingen av høyttalerene går alt for sent! Låter ikke så bra nå ved ca.60t...
    Så jeg gikk til det skritt å få tak i en billig integrert forsterker slik at anlegget kan stå på 24/7 ;D
    Nå går det i "Burn in" CD om natten og Rammstein om dagen ;D Blir ikke elementene myket opp nå så vet ikke jeg.....

    Når det gjelder å drive Unifield så virker dei ikke som en spesielt tung last, men er nok på samme nivå som VR4SR vil jeg tro! Bruker nå Kora Galaxy på 50W, og det er i minste laget skal en spille høyt... Vil tro 80-100 strømsterke rørwatt er optimalt, så jeg gleder meg til BATen er ferdig reparert. Den leverer 75W med flust med strøm!

    Når det gjelder størrelse på lytterom så slet jo jeg med VR4SR da disse krever mye plass, spesielt i bredden. Helst 5-6m!
    Med Unifield er det motsatt. Har ikke hatt en høyttaler i hus (Det har vert en del i det siste), som har vert så lett å sette opp, og som gir så lite "rombidrag". Har faktisk fjernet en del akkustikkplater da dei ikke var nødvendig lenger, så det er en god ting.
    Har rett og slett tro på at dette er min siste høyttaler på lang tid :) Nå er det å få designet ny "fot" og finne ut hvs som egner seg best som demping mellon topp/bunn, og muligens finne den optimale forsterker. Har vel mange kandidater men nå er det Lamm ML1.1 og EAR890 som monoblokker som surrer rundt i hue som alternativer......
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.573
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Jeg må tydeligvis prøve å få hørt de høytalerene engang :)

    Tror et skikkelig solid fundament vil løfte høytaleren til nye høyder,min erfaring er dess tyngre og mer stabilt jo bedre. Vil vel også tro at de høytalerene responderer minst like bra på biwiring som det jeg har opplevd med andre VS høytalere.Har du prøvd å lage kabler selv ? Jeg har veldig gode erfaringer med å kjøpe glødet finsølv fra KA Rasmussen på Hamar,har brukt mye 2mm diameter rundtråd selv,tre de i bomull eller silkestrømper.Billig i forhold til mange kjøpekabler,og i mange tilfeller fullt på høyde og i mange andre bedre.Som alltid match og smak avhengig. På toppen kan det kanskje vere en fordel å prøve flatvalset også for mer utstrakt og luftig topp.

    Selv leker jeg meg litt for tiden med min egen versjon av noe "Unifieldish" ;D
    Fountek band-diskant,Fostex 8" (tror den som står i Uni3 i utgangspunktet er en av de mindre i samme serie) ,samlet i området 96dB følsomt,faktisk så jamnt at det høres helt greit ut å kjøre Fostexen helt uten delefilter :eek: ,og kun en liten kondis på diskanten. Bassen er en ca 96dB følsom gammel Pioneer 15" i trykkammer,aktivt delt og drevet av en kraftig klasse D forsterker.
    Veldig morsomt resultat!
     

    Vedlegg

  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn