VPI`S venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • oleb

    Medlem
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    15
    Antall liker
    0
    Har skaffet meg en TNT HR5 med 12,5 JMW og VdH grasshopper iv-GLA element.
    Klarer ikke å laste opp bilder,men så er jeg ingen kløpper på dataen heller.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    oleb skrev:
    men så er jeg ingen kløpper på dataen heller.
    Det trenger du ikke være for å spille vinyl, heller. Er det ikke godt å leve noen ganger? ;D
     

    oleb

    Medlem
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    15
    Antall liker
    0
    Livet er herligt,driver å blar i plater som jeg handlet på slutten av 70 tallet og 80 tallet,mange glemte perler her du
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    oleb skrev:
    Har skaffet meg en TNT HR5 med 12,5 JMW og VdH grasshopper iv-GLA element.
    Klarer ikke å laste opp bilder,men så er jeg ingen kløpper på dataen heller.
    Gratulerer med en flott vinylrigg oleb. VdH på VPI er ikke feil 8) Og får du til bilder etterhvert, er vi glade i slikt :)
     

    VilhelmW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Innlegg
    3.960
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    rico skrev:
    gut_man skrev:
    Fosse skrev:
    VilhelmW skrev:
    Jeg har før sagt at de som kjøper vinylspillere over 30K, er steine tullat. akkurat det står vel for en viss oppmyking, all den tid jeg godt kan tenke meg en Aries 3 - om det skulle ramle inn en feit bonus eller lottopremie, da.
    Motiverer en jo ikke akkurat til å få orden på økonomien når det eneste som holder en fra å være tulling er mangel på penger.
    ....hvis man ikke gjør varp på bruktbørsen da :) Hadde ikke noen vært enda mer steike tollat, hadde ikke brutkbørsvarp eksistert ;)..
    :)
    Steine tullat....OG jeg sier jo at grensa for den kategoriseringen, står for fall. Men det gjelder bare - jeg gjentar - BARE for kjøp av Vpi'er. Kjøp av andre vinylsnurrere med prislapp 30K++, kvalifiserer til betegnelsen "Steine tullat". I andres øyne er vi garantert ansett som steine tullat, heile gjengen. Av sånne med alt-i-ett-femkanals-lydboks...

    ;D mvh. VilhelmW
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.656
    Antall liker
    1.421
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    VilhelmW skrev:
    rico skrev:
    gut_man skrev:
    Fosse skrev:
    VilhelmW skrev:
    Jeg har før sagt at de som kjøper vinylspillere over 30K, er steine tullat. akkurat det står vel for en viss oppmyking, all den tid jeg godt kan tenke meg en Aries 3 - om det skulle ramle inn en feit bonus eller lottopremie, da.
    Motiverer en jo ikke akkurat til å få orden på økonomien når det eneste som holder en fra å være tulling er mangel på penger.
    ....hvis man ikke gjør varp på bruktbørsen da :) Hadde ikke noen vært enda mer steike tollat, hadde ikke brutkbørsvarp eksistert ;)..
    :)
    Steine tullat....OG jeg sier jo at grensa for den kategoriseringen, står for fall. Men det gjelder bare - jeg gjentar - BARE for kjøp av Vpi'er. Kjøp av andre vinylsnurrere med prislapp 30K++, kvalifiserer til betegnelsen "Steine tullat". I andres øyne er vi garantert ansett som steine tullat, heile gjengen. Av sånne med alt-i-ett-femkanals-lydboks...

    ;D mvh. VilhelmW
    Hehe, pass på hva du sier! Før du aner ordet av det så har du vinylsnurra koblet til 5.1 oppsett.
     

    VilhelmW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Innlegg
    3.960
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    Aldri, Skink!!! Men på disse flatskjermene, MÅ man supplere med et ( lite? ) lydnalegg, så det blir nok et sånn etterhvert - i titteskaprommet.

    Jeg skal forske meir på hvordan jeg kan få bedre lyd ut av pc'en, som et supplement og for å sjekke ut div. album. Satt akkurat nå og lytta litt på John Mayer via Spotify. Har visst oversett han. Veldig mye bra der..

    Nå må jeg bare finne en grei plass for å plukke ned hires -musikk fra nettet. Tips??

    mvh. VilhelmW
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.656
    Antall liker
    1.421
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    VilhelmW skrev:
    Aldri, Skink!!! Men på disse flatskjermene, MÅ man supplere med et ( lite? ) lydnalegg, så det blir nok et sånn etterhvert - i titteskaprommet.

    Jeg skal forske meir på hvordan jeg kan få bedre lyd ut av pc'en, som et supplement og for å sjekke ut div. album. Satt akkurat nå og lytta litt på John Mayer via Spotify. Har visst oversett han. Veldig mye bra der..

    Nå må jeg bare finne en grei plass for å plukke ned hires -musikk fra nettet. Tips??

    mvh. VilhelmW
    Om du kobler VPI spilleren din inn i pc'en så får du bedre lyd ut av pc'en.
     

    VilhelmW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Innlegg
    3.960
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    Skink_123 skrev:
    VilhelmW skrev:
    Aldri, Skink!!! Men på disse flatskjermene, MÅ man supplere med et ( lite? ) lydnalegg, så det blir nok et sånn etterhvert - i titteskaprommet.

    Jeg skal forske meir på hvordan jeg kan få bedre lyd ut av pc'en, som et supplement og for å sjekke ut div. album. Satt akkurat nå og lytta litt på John Mayer via Spotify. Har visst oversett han. Veldig mye bra der..

    Nå må jeg bare finne en grei plass for å plukke ned hires -musikk fra nettet. Tips??

    mvh. VilhelmW
    Om du kobler VPI spilleren din inn i pc'en så får du bedre lyd ut av pc'en.
    ;D Foreløpig er det pc, Spotify og Sennheiser 555..men i siste nr. av Stereophile, står det omtalt en dings ( sikkert en DAC eller noe sånt) som skal gi hifi-lyd fra pc'en. Skal sjekkes ut!

    mvh. VilhelmW
     

    roger

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Innlegg
    1.578
    Antall liker
    471
    Sted
    Nøtterøy
    Classic'en ser ut til å få skryt av flere av reviewerne, se nedenfor fra LYRIC HIFI&VIDEO:

    Spend A Little Time With The VPI
    30th Anniversary Classic Turntable
    And You’ll Be Celebrating

    By Bob Herman

    A 30th anniversary is something only a select few high end audio companies have survived long enough to celebrate. Fewer still have commemorated their longevity by unveiling products as exceptional as the VPI Classic.

    After introducing in quick succession three popular high performance turntables — Scout, Scoutmaster and Super Scoutmaster — all off which offer excellent value in their respective price categories, VPI Industries has now bowed a unit that represents radical rethink. The Classic, company principal and turntable guru Harry Weisfeld is quick to note, is all new and his simplest model ever.

    Veteran listeners who have heard it, including another industry luminary named Harry, The Absolute Sound’s founding editor Harry Pearson, agree that the Classic takes turntables at its modest price point to a level of performance that threatens much more expensive units, some from VPI itself.

    Gone are the acrylic platter and plinth that characterized VPI’s older designs. And the separately mounted motors meant to isolate vibration. Instead we get a solid, 30 pound, one-piece laminate chassis and a rigidly-mounted motor that’s set into the plinth itself.

    Trickle Down Technology

    A new cast aluminum platter rides on an inverted bearing, and the unit comes with a specially-designed tonearm that embodies trickle-down technology. It's a version of VPI’s famed JMW 10.5i known as 10.5i SE — for Special Edition — and it's also fitted in rigid-mount mode.

    In fact, if he hadn’t adopted the name Classic, Harry Weisfeld could have designated this unit Rigidity. There’s nothing squishy, spongy or suspensiony about it.

    A couple of other details that don’t take a degree in mechanical engineering to appreciate are the VPI pure copper wire that the Classic employs and the quartet of newly developed isolator feet it stands on. The latter were derived from the feet used on the company’s flagship HR-X turntable. More trickle-down technology

    The audible result of all this is a component every analog fan can justly celebrate. It combines sonic neutrality, speed stability, noise rejection and pure musicality to deliver performance that rivals not only that of turntables costing two or three times more but some exotic models with prices that, even when the Dow Jones industrial average was above 1400 and starting to hyperventilate, would have seemed absurdly expensive.

    WOW!

    No other turntable at anywhere near the its price can make me react to a good recording the way the VPI Classic can — with a spontaneous and audible WOW! This unit makes the sounds of both instruments and voices natural, tactile, and solidly three-dimensional to an degree usually limited to master tapes. Listening to contemporary vinyl reissues of just a couple of my old favorite albums illuminated these qualities the way light does the facets of a well-cut precious stone.

    Sonny Rollins’ saxophone solo on “I’m An Old Cowhand” on Analogue Productions' 180-gram vinyl pressing of Way Out West instantly became more focused, as real and reed-driven as I’ve ever heard it. Cats Stevens’ voice on “Where do the Children Play,” from the 180-gram Island pressing of Tea for the Tillerman, pulled especially hard on the heartstrings and yanked this old gold nugget freshly into the moment.

    The VPI Classic has the ability to retrieve detail and emotion you may never have otherwise known were present in the music recorded on so many LPs. With all but the very best turntables, these subtleties are lost in translation.

    No wonder Harry Pearson, writing in issue 193 of The Absolute Sound, conferred a 2009 Golden Ear Award on the Classic and gave it a definitive nod. “If ever there were a best buy in ‘tables, this is it,” he enthused.

    I heartily second HP's emotion. The more I listen to Harry Weisfeld’s magnificent VPI Classic, the more strongly I feel it’s the turntable bargain of the 21st century’s first decade. At a time when we need such components more than ever, HW has come up with a rare, buy-one-and-keep-it-forever product.


    Hvis det er noen som har lyst til en liten shoot-out mellom Classic og en av de dyrere modellene, så kunne det vært interessant. Jeg kan stille med Classic.
    Mvh Roger
     

    montesi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2002
    Innlegg
    1.629
    Antall liker
    968
    Torget vurderinger
    7
    Har blitt veldig usosial de siste to ukene. Kan du skjønne dette..? 8)
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.656
    Antall liker
    1.421
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Ikke i det hele tatt!

    Har selv vurdert en spot ved spilleren for å få mer "fres" i fargene når en har på farget vinyl ;)

    Det er vel ikke Can't buy a Thrill med Steely Dan på gul vinyl? ;D (vet jeg tar en råsjangs)
     

    montesi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2002
    Innlegg
    1.629
    Antall liker
    968
    Torget vurderinger
    7
    Skink_123 skrev:
    Det er vel ikke Can't buy a Thrill med Steely Dan på gul vinyl? ;D (vet jeg tar en råsjangs)
    Nei, det er godeste Gasolin med Kim Larsen i front. Plata heter Live i Skandinavien. Flotte saker:)
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.656
    Antall liker
    1.421
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Nå forkastes spot planene da Tor på Lyric kunne meddele at min nye aluplatter er ankommet fra VPI og det er bare å komme å bytte!

    Supert! Hadde nesten "glemt" at det var avtalen med VPI.
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.656
    Antall liker
    1.421
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Si meg har alle her på VPI tråden fått sine VPI ferdigjustert? :O
     

    roger

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Innlegg
    1.578
    Antall liker
    471
    Sted
    Nøtterøy
    Skink_123 skrev:
    Si meg har alle her på VPI tråden fått sine VPI ferdigjustert? :O
    Ferdigjustert? Er det mulig da?

    Nei da, spilleren ble plassert på plass, vatret opp, og armen ble justert inn med Feickert-protraktor, stifttrykk ble justert, og så var det litt "fine tuning" etter øra. Funket fint det. Er svært fornøyd.
    Mvh Roger
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.656
    Antall liker
    1.421
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Tar jeg helt feil om en rega-arm passer på VPI sine platespillere? Jeg vurderer å sette på en på min spiller.
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Hei Øystein , nå håper jeg du slutter å vurdere regaarmer i fremtiden.

    Flott den Finske stprband plata du spellte i dag , da jeg var innom.....

    Da ble det endelig armjustering på oss.

    Takk for i ettermiddag.

    Espen
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.656
    Antall liker
    1.421
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    ssm skrev:
    Hei Øystein , nå håper jeg du slutter å vurdere regaarmer i fremtiden.

    Flott den Finske stprband plata du spellte i dag , da jeg var innom.....

    Da ble det endelig armjustering på oss.

    Takk for i ettermiddag.

    Espen
    Super takk! VPI lager gode armer ;)
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    JMW lager armene og VPI bruker dem.

    disse to firmaene har selvsagt veldig tett samarbeid .

    Det er vel spillerne Aries 3 og TNT som er NON jmw spillerne i sortimentet til vpi , disse to spillerne leveres uten arm , ( tnt utgått) feks kan Mørch benyttes på aries 3.

    aries en leveres i ulike versjoner , og fås selvsagt med jmw om man ønsker det.

    TNT ble levert med jmw 12,7 i arm , og den store motor m SDS som HRX , SSM og TNT har. TNT er nå utgått modell , og ikke blitt erstattet , dermed er det ett hopp fra SSM og opp til HRX som er større enn det det var før.

    ES
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Stemmer. VPI lager armene, JMW er initialene til Harry Weissfelds sønn (som omkom i en trafikkulykke). Tror noe av inntektene går til et minnefond i sønnens navn, støtte til musikkundervisning i skolene og denslags.
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    se der ja , jeg har hørt at denne gesjeften drives i samme lokaler , men liksom som en egen greie , da er vel det Harry som står bak armene også , det gjør da slett ikke noe det. ;D

    Espen
     
    F

    fjellvåk

    Gjest
    Zomby_Woof skrev:
    Stemmer. VPI lager armene, JMW er initialene til Harry Weissfelds sønn (som omkom i en trafikkulykke). Tror noe av pengene fra salget av armene går til et minnefond i sønnens navn, støtte til musikkundervisning og denslags.
    Takker.
    Så de som kjøper VPI armer støtter også en god sak...fint trekk.
     

    roger

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Innlegg
    1.578
    Antall liker
    471
    Sted
    Nøtterøy
    Artig at Classic'en fikk så god "second opinion" i siste Fidelity. For de av dere som er i startgropa for kjøp av vinylsnurrer, så "løp og kjøp".
    Mvh Roger
     

    niels

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.10.2002
    Innlegg
    4.021
    Antall liker
    1.356
    Sted
    Nadadouro, Portugal
    Er kanskje nevnt i tråden her, men hva er prisen på Scout og Classic f.eks.?
    Jeg begynner å savne vinylen igjen...
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    hhv 15k og 25k-vel.......sånn rundt regnet....

    scout II har alu tallerken og kan bruke perypering eller hva den heter ( husker aldri det) flater ut platene til typen paddeflatt ;) anbefales å ha i minne ved kjøp (kan brukes på alle vpi spillere utenom scout sin tallerken , da denne ikke har spor for ringen inndreid i kanten.

    Det går sikkert an å bytte leger/tallerken på en scout til feks alu plattern ,men da er det nok smartere ved nykjøp pr i dag ,go gå for en II med en gang.....har man kjøpt , før II kom vil jegtro man kan kjøpetil platter ,og kanskje få innbytte på den gamle hos vpi..

    Mvh Espen
     

    niels

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.10.2002
    Innlegg
    4.021
    Antall liker
    1.356
    Sted
    Nadadouro, Portugal
    Tja, vet ikke. Rent hypotetisk, noen tanker om Linn LP12 med Lingo og Mørch arm til ca. 23K der ligger på bruktbørsen kontra en Scout II til ca. samme pris?
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    sikkert god spiller det,men krever nok mere sin mann hva oppsetting angår , cassis jærer og annen moro.....Linn Lp 12 er " alle taktstokkers mor"

    Men så må du ikke glemme at ved kjøp av scout II får du en ny spiller.....du er også faretruende nær classic/scoutmaster segmentet ,

    En linn lp 12 til 23k er ikke av de nyeste heller , selv omkanskje det ikke er veldig farlig på akkurat denne spillern.

    det blir smak og behag....

    Begge spillerne vil sikre deg golyd og minimalttap ved salg.

    ES
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Er ikke 23k nesten hva man får en VPI Classic for da? Espen har et poeng mht oppsett av en LP12. Og Mørch er ikke heller av de enkleste armene å fikle med. Kommer litt an på hva du er på jakt etter, og hvor erfaren du er imo. Vil du ha godlyd kjapt og enkelt, er nok VPI sikrest. Også hvis du er nybegynner og ikke har satt opp en flytende opphengt spiller før. Alternativt hvis LP12 har det du er på jakt etter, kan du jo høre med noen av Linn'istene her inne om du kan få hjelp til å sette den opp, evt. få Kontrapunkt til å sette den opp for deg. Linn er en kul spiller, men for meg er VPI tingen.
     

    niels

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.10.2002
    Innlegg
    4.021
    Antall liker
    1.356
    Sted
    Nadadouro, Portugal
    Nja, tror jeg er mer en VPI mann jeg, å fikle med ting betyr gjerne at man aldrig kan være 100% sikker på ting er optimalt justert, men okay, det er jo en del av den hobby man har valgt kanskje.
    Jeg har hatt noen spillere etterhvert, siste er Rega 3 og Micro Seiki BL51 med Ortofon MC25FL. Vet ikke helt hvorfor jeg solgte Microen men man gjør gjerne dumme ting en gang iblant.
    Er definitivt ute etter en "ferdig" spiller, og jeg tror en VPI kunne være en kjempe match for meg.
    Scoutmaster kontra Classic da? Designet på Scoutmaster gjør mine bukser mindre, den er lekker.
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    les litt rundt omkring om Classic, så tror jeg du får litt blod på tann. Det har blitt hevdet at denne er den beste spilleren fra VPI noensinne, uavhenig av pris. Jeg kan ikke mene så mye om den, kontra andre modeller fra VPI da jeg ikke har hørt den. Scoutmaster er en flott spiller den også. Det er sikkert andre som kan gi bedre kvalifiserte meninger om disse enn meg :)
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    niels skrev:
    Nja, tror jeg er mer en VPI mann jeg, å fikle med ting betyr gjerne at man aldrig kan være 100% sikker på ting er optimalt justert, men okay, det er jo en del av den hobby man har valgt kanskje.
    Jeg har hatt noen spillere etterhvert, siste er Rega 3 og Micro Seiki BL51 med Ortofon MC25FL. Vet ikke helt hvorfor jeg solgte Microen men man gjør gjerne dumme ting en gang iblant.
    Er definitivt ute etter en "ferdig" spiller, og jeg tror en VPI kunne være en kjempe match for meg.
    Scoutmaster kontra Classic da? Designet på Scoutmaster gjør mine bukser mindre, den er lekker.
    Dette er en vennetråd , derfor tillater jegmeg å si at klart , du skal ha en VPI , scoutmaster er en vellydende flott spiller , jeg har ikke hørtcalssic ,men den er mye flottere å se på i virkeligheten enn på bildene....dens svake side motr sine storebrødre sm & smm/hrx aries vil være motordelen og mulighet for utbygging der selvsagt.....selv omjeg sitter med den beste motoren selv , må jeg være ærlig å si at jeg TRORden beste lydgjengivelsen ikke kan gjenspeiles altformye på selve motoren , men at det er med på å innvirke , ja jøss.

    classic er i vinden , scoutmaster er også en classicer,......kjøp det du har lyst på du , men å vurdere en lp 12 som er urgammal opp mot disse nye flotte kreasjonene til weisfeld , dersom du ikke kan sette opp spillere skikkelig blir kanskje ikke det lureste...

    Jeg vil ikke si noe vondt omLP 12 , jeg kan tenke meg en selv , men må da ha en vpi vsa som stadig spiller når jeg jobber med den andre....det er mye mekanikk på disse , og man bør nok ha litt erfaring for å dra det beste ut , sammen med en god posjon tolmodighet...


    Jeg kan varmt anbefale Welltempered på brukten....
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    hei vpi eiere , ta en titt på denne adjustment dingsen.....finnes hos elusivedisc , men de er nå selvsagt tomme....

    Jegtror jeg må prøve en slik en til vintern... :D usd 49 hos elusive er ingen avskrekkende pris , flott til finjustering uten skrujern , av azimut og vekt.....hvor mye den utgjørpå vekt er nå usikkert kanskje , men det fine med denne er at vekten kanskje da ugjør seg helt minimalt ved justering av azimut.....tror jeg kjøperinn en for prøve.


    Mvh Espen
     

    Vedlegg

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.273
    Antall liker
    6.563
    Tøft.

    Forøvrig veldig fornøyd med min Classic etter noen mnd med den.



     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Ja det tenker jeg du er emokid.....fin spiller....hvilken plate er det du har liggende på , Ryan adams kanskje ? ;)

    Fin spiller til en overkommelig pris. er hullet i rammen på siden tatt ut for å betjene startknapp på motor ?

    Mvh Espen
     

    lille hiawata

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2008
    Innlegg
    4.774
    Antall liker
    2.983
    Sted
    Harstad
    Torget vurderinger
    1
    Har et spørsmål hvilken olje kan brukes til og smøre spindelen? Kan ikke se på Vpi sine sider at de har olje. Hva bruker dere? Mvh Geir
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn