VPI`S venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.658
    Antall liker
    1.423
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    ssm skrev:
    Bra at det snurres på våre flotte spillere.....Jeg har lekt med tanken om oppgradering selv nå.....rimdrive ser jo fiffig ut rico , jeg vipper svært ofte i tankene med hva som er best å bruke pengene på , rimdrive eller super-duper platter , Jeg tror jeg tar plattern først , men før det skjer må jeg ha det nye oppsettet til å spille slik jeg vil ha det , det blir derfor noen justeringer her før plattern kommer i hus...

    Egentlig har jeg forbasket lyst på en HRX :D , men jeg er ikke så skråsikker på at den spillerså mye bedre at det er verdt pengene fra min spiller til hrx....rett og slett. , så det blir vel med tanken på HRX , jeg har en kompis som har en , skal han selge , oppgraderer jeg... ;D

    Mvh Espen
    Ser den!

    planer til uka Espen? Mener platteren er her ;o)
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Eneste ledig kveld er kommende Mandag :-\

    Mvh Espen
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    12.271
    Antall liker
    28.779
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Hifi+ har nå fått en test av nya Classic spillern på tryck i sista nummret, det som skrivs og påstås,
    får mej og tenke på Nottingham's lydsign ;)
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    ER nok i samme sjangeren lydmessig....men dette blir ren gjetting....

    At den er bra kommer ikke som noe sjokk.....det er jo en VPI.

    Mvh Espen
     
    P

    Parelius

    Gjest
    cash 63 skrev:
    Hifi+ har nå fått en test av nya Classic spillern på tryck i sista nummret, det som skrivs og påstås,
    får mej og tenke på Nottingham's lydsign ;)
    Var de i stand til å si noe i forhold til HRX og SSM?
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Sikkert ikke , men begge er en stratosfærisk avstand til en Linn LP 12,..... :D

    Espen
     
    P

    Parelius

    Gjest
    ssm skrev:
    Sikkert ikke , men begge er en stratosfærisk avstand til en Linn LP 12,..... :D

    Espen
    he he. Men da vet ikke disse glanseblekkene hvilken oppgave de har. En produsent som reklamerer for et produkt som er noe av det billigste de selger, og som skal være like bra som det dyreste de selger. Å ikke ta opp den hansken viser bare hvor meningsløs disse glanseblekken er blitt. (Om det nå er slik at de ikke sier noe i forhold til HR-X og SSM). Isolerte beskrivelser uten sammenlikninger blir intetsigende, da enhver referanse mangler. Selv en Dual kan beskrives i termer som gjør den uovertruffen i denne subjektivitetsjungelen.
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    12.271
    Antall liker
    28.779
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Parelius skrev:
    cash 63 skrev:
    Hifi+ har nå fått en test av nya Classic spillern på tryck i sista nummret, det som skrivs og påstås,
    får mej og tenke på Nottingham's lydsign ;)
    Var de i stand til å si noe i forhold til HRX og SSM?
    Njaa inte direkt, men de var inne på noe om att det var Harry's beste, testet med Lyra scala og Dyna 20xl
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    HVis ett anerkjent firma som VPI lager en langt billigere spiller toppmodellene sine , og fremhever at det er den beste spiller ever , og kritikerne hiver seg på , er det nesten det smme som å stenge døra på butikken,.......

    For å slå ihjel en myte , har jeg lyst til å stille spiller og riaa disponibel der vi kan kjøre en direkte sammenlikning med en classic , jeg skal nok få ordna to dønn like elementer og , så kunne vi sett.

    Dersom spillern er så god som det skrives opp mot de toppmodellene hrx /ssm ( TNT har gått ut) , så er den jammen meg en skikkelig best buy spiller....så best buy at Harry Weisfeld neppe selger andre spillere inn i fremtiden.....de som koster 4ggr så mye nå.....egentlig en jævlig dårlig buisniss hvis ikke det ligger pensjonerings-tanker , uten ønske om videreføring bak.

    Sistnevnte tror jeg ikke Harry vil , han vil at VPI skal leve i beste velgående , og stillte jo ut familien (Sønn/Kone på sidene for en stund siden....)

    de jobber i sjappa begge to , jeg skal ikke uttale meg om familien Weisfeld men.....




    Mvh Espen
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Harrys beste er HRX,.......

    men kanskje den ene og alene er konstruert av Harry , og bare han , så det er derfor den betegnes som Harrys beste her og der....

    er det noen som vet hvem som har designet de andre spillerne..?

    Espen
     

    VilhelmW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Innlegg
    3.960
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    ssm skrev:
    Harrys beste er HRX,.......

    men kanskje den ene og alene er konstruert av Harry , og bare han , så det er derfor den betegnes som Harrys beste her og der....

    er det noen som vet hvem som har designet de andre spillerne..?

    Espen
    HRX'en er iallefall ikke penest, reint utseendemessig! Den av Vpi'ene som designmessig /visuelt faller best i smak hos meg, er Aries. Lydmessig er det sjølsagt min egen Scout med mini-tnt labber og DV Karat 17d3 / DV P75 mkII samt Black Magic Rev. kabler som ic'er. Punkt slut.

    HRX blir for svær, for overdesigna, for speisa, for ...vulgær. SSM har ikke harmoni utseendemessig, den blir for klumpete, og ALT for mye reimer, svinghjul og stæsj. Classic er utseendemessig...gammelmodig, som en oppjekka Linn Sondek LP12. Men Scoutmaster, Scout II og Scout, der stemmer det meste. Aries 3 er ei perle. At den også er en av de mest vellydende, gjør jo ingenting!! Men det er nå mine meiniger.

    Trur æ må prøve en Ardbeg til...med en ørliten skvett kaldt kildevann...

    ;D
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.658
    Antall liker
    1.423
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    cash 63 skrev:
    Hifi+ har nå fått en test av nya Classic spillern på tryck i sista nummret, det som skrivs og påstås,
    får mej og tenke på Nottingham's lydsign ;)
    Link?

    Hva er Nottingham?
     

    VilhelmW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Innlegg
    3.960
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    ssm skrev:
    Sikkert ikke , men begge er en stratosfærisk avstand til en Linn LP 12,..... :D

    Espen
    Før eller etter mekking, justering, utbytte av div "Trapez"'er osv. osv.? Jeg har en kjenning som hadde LP12. Han ble dritlei all mekkinga og justeringa. Etter hans uttalelse, skulle han høre på musikk, ikke føle seg som en ansatt i Norsk Justervesen. Han endte opp med en V.Y.G.E.R, men nå har han hørt på Scout'en min, og er veeeeldig keen på en Aries 3. Bedre dynamikk og dybde i Scout'en enn i hans, påstår han. Jeg er enig!

    ;D
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    VilhelmW skrev:
    ssm skrev:
    Harrys beste er HRX,.......

    men kanskje den ene og alene er konstruert av Harry , og bare han , så det er derfor den betegnes som Harrys beste her og der....

    er det noen som vet hvem som har designet de andre spillerne..?

    Espen
    HRX'en er iallefall ikke penest, reint utseendemessig! Den av Vpi'ene som designmessig /visuelt faller best i smak hos meg, er Aries. Lydmessig er det sjølsagt min egen Scout med mini-tnt labber og DV Karat 17d3 / DV P75 mkII samt Black Magic Rev. kabler som ic'er. Punkt slut.

    HRX blir for svær, for overdesigna, for speisa, for ...vulgær. SSM har ikke harmoni utseendemessig, den blir for klumpete, og ALT for mye reimer, svinghjul og stæsj. Classic er utseendemessig...gammelmodig, som en oppjekka Linn Sondek LP12. Men Scoutmaster, Scout II og Scout, der stemmer det meste. Aries 3 er ei perle. At den også er en av de mest vellydende, gjør jo ingenting!! Men det er nå mine meiniger.

    Trur æ må prøve en Ardbeg til...med en ørliten skvett kaldt kildevann...

    ;D
    Har du sett disse spillerne annet enn på bilde W. ?

    HRX er en fantastisk vakker spiller , når man setter en scout ved siden av aries/ssm og HRX , den man store forskjeller, setter man de vsa med lyd på også , er det enda større forskjeller(for det er jo visse likheter utseendesmessig.)

    Scout er en flott budsjettspiller jøss , men den mangler ro i lydbildet , sett i forhold til sine storebrødere.

    Jeg har jo hatt både scout og superscoutmaster som jeg har nå.

    Mvh Espen
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.658
    Antall liker
    1.423
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Espen, jeg må få kommet meg en tur til deg og når det passer! Skulle likt å hørt og sett anlegget!

    Slik det ser ut nå så gjør jeg ingenting mandags kveld.

    Mvh
    Øystein
     

    VilhelmW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Innlegg
    3.960
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    ssm skrev:
    Har du sett disse spillerne annet enn på bilde W. ?

    HRX er en fantastisk vakker spiller , når man setter en scout ved siden av aries/ssm og HRX , den man store forskjeller, setter man de vsa med lyd på også , er det enda større forskjeller(for det er jo visse likheter utseendesmessig.)

    Scout er en flott budsjettspiller jøss , men den mangler ro i lydbildet , sett i forhold til sine storebrødere.

    Jeg har jo hatt både scout og superscoutmaster som jeg har nå.

    Mvh Espen
    Ja, jeg har sett og hørt Classic'en og Ssm'en. De andre bare på div. foto's. Visst er HRX en flott spiller, og både Classic og Ssm spiller flott. Jeg er ikke i stand til å si hvem som spiller bedre enn hvem, bl.a. siden de sto / står i heilt forskjellige oppsett forøvrig - men siden du har hatt både Scout og Ssm, hører jeg på det du sier..selvfølgelig. Jeg er heller ikke i tvil om at HR-X presenterer et flott lydbilde. Og det skulle da bare mangle til den prisen. Men den er svær - du kan ikke påstå noe annet? Og rådyr. Jeg har før sagt at de som kjøper vinylspillere over 30K, er steine tullat. akkurat det står vel for en viss oppmyking, all den tid jeg godt kan tenke meg en Aries 3 - om det skulle ramle inn en feit bonus eller lottopremie, da. Uansett er jeg så godt fornøyd med Scout'en min at pengene sikkert ble brukt på forsterkersida...om jeg hadde hatt de.

    Forøvrig synes jeg du tar i når du karakteriserer Scout'en som "budsjettspiller". Riktig nok er det Vpi's rimeligste, men ingen av disse er vel akkurat "budsjettspillere"? Da ser jeg for meg de rimeligste Rega'ene, ProJect'ene og MusicHall'ene - og alle andre under 10K.

    Må jo også innrømme at innlegget mitt var mest meint for å fyre en debatt rundt designet til Vpi, for det er litt sånn "American Truck's design" over disse spillerne, synes nå jeg da. De har et maskulint ( å dæven, hvor jeg hater sånne ord...!!! ) preg over seg, men samtidig er de flotte å se på - iallefall uten støvlokk. Designmessig synes jeg at f. eks. Clearaudio Performance Black Pearl er noe av det peneste. Men det er min oppfatning. Og jeg synes fortsatt at Aries 3 er den fineste Vpi'en...nest etter Scout'en min, da!

    Så er det lydbildet. Her kommer jo bl.a. valg av p.u., riaa og kabling inn i bildet. Min Scout med mini TNT-feet's, Dynavector Karat 17d3 p.u., og Dynavector P-75 mk II riaa, koplet opp med Black Magic Rev. ic'er, ga meg akkurat det jeg var ute etter. Så jeg er storfornøydd med Vpi, budsjettspiller eller ikke!
    ;D
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Nydelig TNT, er den din Wisard?
     

    Gammeln

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.09.2007
    Innlegg
    742
    Antall liker
    43
    Spesielt nydelig arm syns nå jeg. Siste versjon til og med.
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.658
    Antall liker
    1.423
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Hva er det den sorte TNT spilleren står på?
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.467
    Antall liker
    26.642
    Torget vurderinger
    24
    VilhelmW skrev:
    Jeg har før sagt at de som kjøper vinylspillere over 30K, er steine tullat. akkurat det står vel for en viss oppmyking, all den tid jeg godt kan tenke meg en Aries 3 - om det skulle ramle inn en feit bonus eller lottopremie, da.
    Motiverer en jo ikke akkurat til å få orden på økonomien når det eneste som holder en fra å være tulling er mangel på penger.
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Fosse skrev:
    VilhelmW skrev:
    Jeg har før sagt at de som kjøper vinylspillere over 30K, er steine tullat. akkurat det står vel for en viss oppmyking, all den tid jeg godt kan tenke meg en Aries 3 - om det skulle ramle inn en feit bonus eller lottopremie, da.
    Motiverer en jo ikke akkurat til å få orden på økonomien når det eneste som holder en fra å være tulling er mangel på penger.
    Det er kanskje lottokupongen som har slått til... Nypris VPI TNT (nå er nok ikke denne ny, etter sporene av etter de gamle pulley hullene å dømme) er nok litt over grensen for steine tullat karakteristikken. Graham armen ligger vel på rundt 35-40 000. Man passerer nok 100 000 for denne riggen, hvis man ikke gjør varp på bruktbørsen da :) Hadde ikke noen vært enda mer steike tollat, hadde ikke brutkbørsvarp eksistert ;) Spilleren og armen var flotte de. Er det en Ortofon Jubilee som sitter på?
     

    wizard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    3.756
    Antall liker
    3.404
    Skink_123 skrev:
    Hva er det den sorte TNT spilleren står på?
    Nei ikke min spiller, jeg har SME 30/12.

    Kassa er fylt opp med sand.



     

    wizard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    3.756
    Antall liker
    3.404
    gut_man skrev:
    Fosse skrev:
    VilhelmW skrev:
    Jeg har før sagt at de som kjøper vinylspillere over 30K, er steine tullat. akkurat det står vel for en viss oppmyking, all den tid jeg godt kan tenke meg en Aries 3 - om det skulle ramle inn en feit bonus eller lottopremie, da.
    Motiverer en jo ikke akkurat til å få orden på økonomien når det eneste som holder en fra å være tulling er mangel på penger.
    Det er kanskje lottokupongen som har slått til... Nypris VPI TNT (nå er nok ikke denne ny, etter sporene av etter de gamle pulley hullene å dømme) er nok litt over grensen for steine tullat karakteristikken. Graham armen ligger vel på rundt 35-40 000. Man passerer nok 100 000 for denne riggen, hvis man ikke gjør varp på bruktbørsen da :) Hadde ikke noen vært enda mer steike tollat, hadde ikke brutkbørsvarp eksistert ;) Spilleren og armen var flotte de. Er det en Ortofon Jubilee som sitter på?
    Ja en Ortofon Jubilee.

    Spilleren er TNT Mk 1 med Mk 5 lager oppgradering.

     

    VilhelmW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Innlegg
    3.960
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    Imponerende vinylrigg. Er det samme type arm som den som er omtalt i Fidelity nr. 42? Hva slags p.u'er og RIAA bruker du til denne?

    mvh. VilhelmW
     

    lille hiawata

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2008
    Innlegg
    4.922
    Antall liker
    3.113
    Sted
    Harstad
    Torget vurderinger
    1
    Hei lurer meg inn med et spørsmål. Har en Aries 3 med signature 9 armen.Når jeg starter spilleren bråker motoren noen sekunder. Er dette normalt? Mvh Lille Hiawata.
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Har aldri registrert noe bråk fra min motor...
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.658
    Antall liker
    1.423
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    lille hiawata skrev:
    Hei lurer meg inn med et spørsmål. Har en Aries 3 med signature 9 armen.Når jeg starter spilleren bråker motoren noen sekunder. Er dette normalt? Mvh Lille Hiawata.
    Du mener kanskje at reimen gnisser? Prøv å ha en ekstra reim for å få mer friksjon.
     

    oleb

    Medlem
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    15
    Antall liker
    0
    Da det er min første dag som medlemmvil jeg feire med å melde meg inn i denne gruppen.(Bilder kommer.)
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Skink_123 skrev:
    lille hiawata skrev:
    Hei lurer meg inn med et spørsmål. Har en Aries 3 med signature 9 armen.Når jeg starter spilleren bråker motoren noen sekunder. Er dette normalt? Mvh Lille Hiawata.
    Du mener kanskje at reimen gnisser? Prøv å ha en ekstra reim for å få mer friksjon.
    OBS! OBS! Det er bittelitt forskjell i diameter på de forskjellige sporene i drivhjulet til Scoutmaster, for mikrojustering av hastighet. Tror det gjelder de andre spillerne uten svinghjul også. To reimer er neppe noen god løsning.

    Hjelp heller spilleren i gang med en liten dytt.
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.658
    Antall liker
    1.423
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Zomby_Woof skrev:
    Skink_123 skrev:
    lille hiawata skrev:
    Hei lurer meg inn med et spørsmål. Har en Aries 3 med signature 9 armen.Når jeg starter spilleren bråker motoren noen sekunder. Er dette normalt? Mvh Lille Hiawata.
    Du mener kanskje at reimen gnisser? Prøv å ha en ekstra reim for å få mer friksjon.
    OBS! OBS! Det er bittelitt forskjell i diameter på de forskjellige sporene i drivhjulet til Scoutmaster, for mikrojustering av hastighet. Tror det gjelder de andre spillerne uten svinghjul også. To reimer er neppe noen god løsning.

    Hjelp heller spilleren i gang med en liten dytt.
    Ahh, det var jeg ikke klar over! Har brukt litt forskjellig jeg, har av og til syntes hastigheten har vært litt rar, men ikke tenkt mer over det.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Absolutt gehør, Skink?

    Må innrømme at jeg ikke tar tonehøyden på dette mikronivået. Men ujevn hastighet og støy på grunn av at reimene drar forskjellig kan nok tenkes å være hørbart for meg også. Men jeg har ikke prøvd, så det er sagt.
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.658
    Antall liker
    1.423
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Zomby_Woof skrev:
    Absolutt gehør, Skink?

    Må innrømme at jeg ikke tar tonehøyden på dette mikronivået. Men ujevn hastighet og støy på grunn av at reimene drar forskjellig kan nok tenkes å være hørbart for meg også. Men jeg har ikke prøvd, så det er sagt.
    Takker, men tviler ;D

    Er mer det at jeg har hørt enkelte plater så sinnsykt mye at en merker forskjell, merket det sist i går da jeg hadde en kamerat på besøk og vi spilte musikk hele kvelden. Det ble jo vekslet litt mellom 45 og 33 hastighet, og husker spesielt jeg syntes det gikk litt kjapt etter å ha bytta fra 45 til 33, skiven som ble spillt var The Power and the Glory med Gentle Giant. Men glemte det der og da og hørte på musikken.

    Og når du nå nevnte det med forskellig størrelse på de ulike rillene så gir det mening!
     
    R

    rico

    Gjest
    gut_man skrev:
    Fosse skrev:
    VilhelmW skrev:
    Jeg har før sagt at de som kjøper vinylspillere over 30K, er steine tullat. akkurat det står vel for en viss oppmyking, all den tid jeg godt kan tenke meg en Aries 3 - om det skulle ramle inn en feit bonus eller lottopremie, da.
    Motiverer en jo ikke akkurat til å få orden på økonomien når det eneste som holder en fra å være tulling er mangel på penger.
    ....hvis man ikke gjør varp på bruktbørsen da :) Hadde ikke noen vært enda mer steike tollat, hadde ikke brutkbørsvarp eksistert ;)..
    :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn