Hei , Spillern er levert med alt tenkelig utstyr , inkl ringen....det eneste det går an å oppgradere på denne er superplatter (kommer ) ög mellomhjulet (usikker på om jeg vil ha dette)
DEt spiller noe inni Helv...dette her , oppgraderingen fra scout til superscoutmaster , er veldig stor , det spiller med pondus , driv og rytme så man kan bli redd....scouten er nok mer dannet/rolig/mindre dynamisk enn denne , så når det er sagt går det jo 2,6 scouter på prisen av denne.
Vurderte aries m og hadde kjøpt den om jeg ikke hadde funnet denne brukt , Begge spillerne er noe av det ypperste som finnes for avspilling av vinyl
....ett hakk bakenfor sjefen....HRX
Jeg har hørt både aries(med ebony) HRX med LP , og ssm med både lyra og benz.....den spiller helt klart best med lyra i mitt oppsett , men det er her , banzen er flott den og , klangfull men mer dannet , mindre brutalitet...og det er akkurat det denne ssm en er....brutal , den øser på av dynamikk , og gjør skam på cd mediet til de grader her hos meg( mot cary cd spillern)
Denne ssm er vesentlig dyrere enn en aries 3 , og jeg hadde aldri tatt meg råd til en ny slik , når den dukket opp til hyggelig pris brukt derimot , var det ikke så vanskelig...spillern ble kjøpt med både ginko plattform , og SDS....dette er den eneste av vpi s spillere utenom hrx som har sds/motor standard.....Jeg har lest at forskjellene mellom aries 3 og ssm , er at ssm er enda mer rå i takten , aries noe mer dannet , men begge spiller stort.....ser man på nyprisene bør ssm ligge ett lite hakk foran , men det er jo klart at kommer man opp på en aries kan jeg ikke skjønne annet enn at vi snakker om marginaler , og at faktisk noen kan verdsette det ene opp mot det andre....jeg liker TRØKK og det får jeg her ,(ikke det at ariesen ikke sparker fra seg altså
)
Spillern selges neppe for å kjøpe noe blin , bling transe-roterende greier eller andre spillere emd høy synlig imponatorfaktor.....vpi er bånnsolid , feridg med det.
Jeg haver fortsatt at scout gir absolutt mest for pengene , og det burde være den vinylinteressertes absulotte valg til spiller rundt ti k...
Armen , 10,5 har en langt bedre VTA innstillingsmulighet enn 9 ern (hadde standard 9 er på min scout)....i tillegg er amen noe mer stabil å jobbe med , og sporer bedre , forrige eier opplyste at han syntes oppgraderingen var verdt pengene , etter montering , den gir visst mer ro i lydbildet , og så har armen vesentlig mere masse.
Min arm er montert her i Norge , med vpi upgradekit , der alle delene som brukes på fabrikkmontering ,følger med , det er også gjort av en som vet hva han holder på med......armen står nøyaktig der vpi hadde montert den , om det hadde vært gjort på fabrikken.....altså ikke no mikk-makk
Du vet vel at når man oppgraderer armene hos vpi , får du igjen nyprisen for din arm , om du gjør dette innen ett år fra kjøpsdatoen ?....veldig fint fra vpi....
Er det ikke deilig å sitte med spillere fra verdens beste spillerprodusent da...?
he he...Espen