VPI`S venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.656
    Antall liker
    1.421
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Har alltid visst at det kom til å bli ny spiller, men ikke at det skulle bli en VPI, er jo fornøyd med rensemaskina, så da burde vel kvaliteten på vpi'en være bra og ;D

    RIAA som matcher?
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Matching av riia , tja.....hva med den Tom Evans the groove som ligger ute.....hvis bare det beste er godt nok ?

    Riiaen bør ørst og fremst matche de pickupene (eller kunne tilpasses) de pu er du kunne tenke deg å bruke i fremtiden.....

    Nå vet jeg ikke hvilken priskalsse du sikter til , men du kjøper i allefall ikkenoe overkill riia til bruk sammen med vpi spillere.....jo bedre riia , (og pickup) jo bedre resultat...

    16,5 er en fantastisk vasker , stabil og smart laget....det finnes mange kopier , jeg har hatt flere , men slutta å se på disse når 16,5 kom i hus for ett år siden.....lett å få tak i deler er det også.

    ES
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    JG skrev:
    Vurderer kjøp av vpi spiller :)
    Er det noen her som har en som skulle vert oppgradert???
    Vennligst ta kontakt på PM.

    MVH

    JG
    VPI eiere foretar ofte oppgradering av eksisterende spiller. Det er jo nettopp en av VPIs geniale sider. Så her har jeg desverre bare en tallerken og en gammel senterspindel å tilby for salg. Og det var vel neppe det du var på jakt etter ;) Er du litt tålmodig, og følger godt med på bruktbørser rundt omkring, bør det imidlertid ikke være noen umulighet å ramle over et godt kjøp. Lykke til, og velkommen som VPI venn :)
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    He4nger meg på Gut her , jeg oppgraderte fra scout til super(duper)scoutmaster her i fjor , spillern ble solgt tvert uten annonsering. (skrev vurderte bytte i min bildetråd) jeg tok en billigspiller i innbytte også. Så det går an å få tak i brukte vpi er , men følg med på børsene , du må være rask når den kommer , verdens beste platespillere blir aldri eierløse.......

    Flere og flere får øynene opp for disse spillerne , de høster kritiker -ros verden over , og er man ute etter driv , og attak , og dynamisk gjengivelse er dette vanedannede greier !

    jEG har hatt i hus flere spillere (engelske) ved siden av mine vpi er , ingen av de , selv med dyre pickuper er i nærheten av ro og orden , av pickuper har jeg brukt en del , benz,lyra og dynavector......

    Lyra er kanskje de jeg liker aller best , åpne , fin i klangen og bra bassgjengivelse , (dv er hakket vassere i drivet , men på den dv 20 en jeg brukte på scout syntes jeg ble livlpøs klangmessig.(jeg fikk den aldri skikkelig til her)

    lykke til med jakten.......du blir bergtatt når du først kommer over en........

    :D

    Espen
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    12.173
    Antall liker
    28.183
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Betvivler ikke ett sekund på Vpi's meget gode egenskaper, har også hørt
    noen mod bla dine Espen, fine drivverk. Men Hypern fikk vel ikke vist sig frem riktigt hjemme hos deg, pga
    av tilgang av riktig protractor/just. Har faktiskt veldigt lyst og testa en vpi her hjemme
    fremover, en Aries 3 med xx2 burde vare en god match. Kanske nått for OVK og få til.
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    VPI og gromme Dynavectorer passer som hånd i hanske Cash :) Og Aries fikk jo meget hederlig omtale av Rudi både her på sentralen, og i Fidelity.
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.738
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    JG skrev:
    Takk for respons og velkomst :)

    Kikker litt på ny aries 3, grom spiller :)
    Med armen 10.5i så ville nok dette spilt fantastiskt.
    Men eg finner ikke norske priser noen plass.
    Audioart har ikke priser etter det eg kan inne.
    Så har vi "vår" venn Tor, i Lyric hifi. Finner ikke priser der heller.
    Kan jo kontakte disse å få priser, men det hadde vert greit og vist litt på forhånd.
    Noen som vet om andre forhandlere eg har glemt?
    Eg holder til i Rogaland.

    mvh
    jg
    Tror ikke den norske prisen vil ligge langt unna disse:
    http://www.vpiindustries.com/prices.htm

    gang med 7-8, så får du ihvertfall en hvis ide.
    (eller tar jeg feil nå?)

    Jeg kjøpte min ssm fra Lyric, og har ingenting å utsette på den handelen ´vaffal ;)
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    cash 63 skrev:
    Betvivler ikke ett sekund på Vpi's meget gode egenskaper, har også hørt
    noen mod bla dine Espen, fine drivverk. Men Hypern fikk vel ikke vist sig frem riktigt hjemme hos deg, pga
    av tilgang av riktig protractor/just. Har faktiskt veldigt lyst og testa en vpi her hjemme
    fremover, en Aries 3 med xx2 burde vare en god match. Kanske nått for OVK og få til.
    Jeg ønsker å legge til at spillerne jeg har hatt hjemme ikke har fått reelle tester slik som like puer og riiaer under test , men den ene nottinghamen jeg spillte på (interspace) kunne ikke måle seg med scout i allefall , hyperspace ligger i en annen liga cash....riiatrinn har jeg alltid hatt , men din ble aldri spillt med her , derimot har jeg hatt ett par regaer innom , en well tempered som spillte bra(kort tid der og)

    men jeg mener at vpi spiller bedre , spillere da likt prisklassifisert sånn bortimot i allefall......dessuten er dette en reinspikka vpi-tråd , og vi bør kunne tillate oss her å prate varmt om firmaets produkter fullt ut , folk får mene hva de vil , og det går mye på hva man liker osv...utseende design osv.....

    men i vpi tråden må jo merket stå frem i høylyst dag , og kaller vi det for verndens beste platespillere (berettiget) så bør vi kunne gjøre det her......

    Hverken jeg eller andre brukere her inne har vel noen anledning til å teste ting , på lik linje med store blder , Kessler , Fremer og gutta , men jeg stiller gjerne riggen til disposisjon for prøvelytt og spilling av egene plater , dersom noen i Oslo omerådet lukter på merket og vurderer kjøp , usikkerhet er det værste jeg vet med å kjøpe sånne ting , jeg kjlpte min scout uhørt og det var nærvepirrende nok , mye penger var det og , men det gikk bra , en fantastisk platespiller , ikke på høyde med den jeg har nå , men i forhold til pris , helt klart best buy !

    Nottingham hyperspace er nok en av de Engelske jeg liker best , tett fulgt av Well tempered , men de to spiller svært forskjellig....Nottingham er litt på sidelinjen med vpi spillere , med driv og atakk , mens wt er mere smooth i lyden ...svevende på en måte......armen henger der å dingler så svevende er jo rett ord.

    Hvis jeg fikk ett akutt pengeproblem og måtte selge vpi-spillern min , hadde jeg kjøpt meg well tempered classic brukt.

    Espen
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    ssm skrev:
    cash 63 skrev:
    Betvivler ikke ett sekund på Vpi's meget gode egenskaper, har også hørt
    noen mod bla dine Espen, fine drivverk. Men Hypern fikk vel ikke vist sig frem riktigt hjemme hos deg, pga
    av tilgang av riktig protractor/just. Har faktiskt veldigt lyst og testa en vpi her hjemme
    fremover, en Aries 3 med xx2 burde vare en god match. Kanske nått for OVK og få til.
    Jeg ønsker å legge til at spillerne jeg har hatt hjemme ikke har fått reelle tester slik som like puer og riiaer under test , men den ene nottinghamen jeg spillte på (interspace) kunne ikke måle seg med scout i allefall , hyperspace ligger i en annen liga cash....riiatrinn har jeg alltid hatt , men din ble aldri spillt med her , derimot har jeg hatt ett par regaer innom , en well tempered som spillte bra(kort tid der og)

    men jeg mener at vpi spiller bedre , spillere da likt prisklassifisert sånn bortimot i allefall......dessuten er dette en reinspikka vpi-tråd , og vi bør kunne tillate oss her å prate varmt om firmaets produkter fullt ut , folk får mene hva de vil , og det går mye på hva man liker osv...utseende design osv.....

    men i vpi tråden må jo merket stå frem i høylyst dag , og kaller vi det for verndens beste platespillere (berettiget) så bør vi kunne gjøre det her......

    Hverken jeg eller andre brukere her inne har vel noen anledning til å teste ting , på lik linje med store blder , Kessler , Fremer og gutta , men jeg stiller gjerne riggen til disposisjon for prøvelytt og spilling av egene plater , dersom noen i Oslo omerådet lukter på merket og vurderer kjøp , usikkerhet er det værste jeg vet med å kjøpe sånne ting , jeg kjlpte min scout uhørt og det var nærvepirrende nok , mye penger var det og , men det gikk bra , en fantastisk platespiller , ikke på høyde med den jeg har nå , men i forhold til pris , helt klart best buy !

    Nottingham hyperspace er nok en av de Engelske jeg liker best , tett fulgt av Well tempered , men de to spiller svært forskjellig....Nottingham er litt på sidelinjen med vpi spillere , med driv og atakk , mens wt er mere smooth i lyden ...svevende på en måte......armen henger der å dingler så svevende er jo rett ord.

    Hvis jeg fikk ett akutt pengeproblem og måtte selge vpi-spillern min , hadde jeg kjøpt meg well tempered classic brukt.

    Espen
    Legger til at VPI har fått golden ear award på superscoutmaster og hrx , gromme tester i gamma delta , Italia....scout er Editors choice vinner til stadighet .........

    Jeg er ganske sikker å at det hadde de ikke fått om de ble satt ut av både det ene og andre rundt omkring .

    Hvis noen av vpi eierne vil se utmerkelsene finnes det en del linker til tester på vpis sider under AWARDS.....

    ellers er det moro å se reklamen til Elusive disc som er authorized dealer i usa , på side 96 i the absolute sound issue 190 , februar 2009.... :)

    Mvh Espen
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    12.173
    Antall liker
    28.183
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Skall ikke forstyrre er mer i vpi tråden, men TAS liker tydligtvis homemade Uk prod også.
    Men som sagt, hade vart morro og satt opp en Vpi her og testet, har tru på disse ;)
     

    lille hiawata

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2008
    Innlegg
    4.773
    Antall liker
    2.983
    Sted
    Harstad
    Torget vurderinger
    1
    Hei håper jeg kan regnes som venn med Aries 3 JMW 9 signature samt Tnt platter. Oppgraderte fra Rega Planar 25 . Hentet pakken på posten i dag. Wow dynamikk oppløsning timing støy you name it superfornøyd. Mvh Lille Hiawata
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Velkommen skal du være hiawata. Når du sier Tnt platter, er det superplatter du mener da? Skal tro det er en rimelig heftig oppgradering fra Planar 25 ja ;D Grattis med ny spiller!
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    lille hiawata skrev:
    Hei håper jeg kan regnes som venn med Aries 3 JMW 9 signature samt Tnt platter. Oppgraderte fra Rega Planar 25 . Hentet pakken på posten i dag. Wow dynamikk oppløsning timing støy you name it superfornøyd. Mvh Lille Hiawata
    Hør a Gutman........hør a ;D ;D ;D ;D

    Menigheten vokser og vokser , og vokser...........


    gratulerer med en kjempeflott spiller , prøv med diverse vta justeringer på armen din , og ikke minst om du foretrekker med eller uten silikondemping.......

    Jeg har hittil funnet ut at jeg foretrekker uten , men jeg skal prøve igjen , fjernet min silikon etter en mnd med i går....

    blir litt livligere uten syntes jeg.

    Mvh Espen
     

    lille hiawata

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2008
    Innlegg
    4.773
    Antall liker
    2.983
    Sted
    Harstad
    Torget vurderinger
    1
    Takk for respons Gut Man og Ssm .Til Ssm har aldri hatt sansen for slikondemping synes det dreper dynamikken. Og Gut man Audio Art solgte to spillere med Tnt platter min er i alu finish sett fra siden . undersiden ser ut som en kork mix av et eller annet. Kjører i dag på en Cardas Heart . Men har lyst på en Benz Lp eller en Lyra Titan i toppmodellen til Dynavector frister også. Anlegget mitt består av Copland 301 preamp med 2 Siemens CCA rør samt 4CV 4004 i riaa delen.De 4 sistnevnte er Mullard nosrør.Videre lytter jeg til Audio Note Cdt 2 mk 2 Driverk samt en Audio Note Dac 2,1 signature denne er dratt helt ut med Black Gate WKZ Audio Note 2w motstander utgangsrør Siemens Cca.Blir vel litt OTdette men jeg kjører på kronjuvelene i anlegget mitt er monoblokkene La audio p66 Monoblokker 4 300b pr side.Høyttalerne er er larsen 6. Ellers har jeg 3000 lper cd så det holder.Når det gjelder rilleavtaster hv anbefaler dere av de nevnte. Mvh Lille Hiawata
     

    roger

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Innlegg
    1.578
    Antall liker
    471
    Sted
    Nøtterøy
    Hei

    Har fått bekreftelse på at min Classic skal ankomme landet mot slutten av neste uke. Gleder meg som en liten unge.
    Mvh Roger
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Hei Roger , det høres jo flott ut , har du bestillt med sort eller brun ramme ?

    9 eller 10,5 arm?

    den ser sikkelig spnnede ut , blir nok ett ettertraktet prod å eie , fodi etter som jeg har skjønt er dette limited edition spillere...

    Bilder må vi selvølgelig få....Espen
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    lille hiawata skrev:
    Takk for respons Gut Man og Ssm .Til Ssm har aldri hatt sansen for slikondemping synes det dreper dynamikken. Og Gut man Audio Art solgte to spillere med Tnt platter min er i alu finish sett fra siden . undersiden ser ut som en kork mix av et eller annet. Kjører i dag på en Cardas Heart . Men har lyst på en Benz Lp eller en Lyra Titan i toppmodellen til Dynavector frister også. Anlegget mitt består av Copland 301 preamp med 2 Siemens CCA rør samt 4CV 4004 i riaa delen.De 4 sistnevnte er Mullard nosrør.Videre lytter jeg til Audio Note Cdt 2 mk 2 Driverk samt en Audio Note Dac 2,1 signature denne er dratt helt ut med Black Gate WKZ Audio Note 2w motstander utgangsrør Siemens Cca.Blir vel litt OTdette men jeg kjører på kronjuvelene i anlegget mitt er monoblokkene La audio p66 Monoblokker 4 300b pr side.Høyttalerne er er larsen 6. Ellers har jeg 3000 lper cd så det holder.Når det gjelder rilleavtaster hv anbefaler dere av de nevnte. Mvh Lille Hiawata
    Den platteren, er den gamle bly/aluminiums platteren. Jeg har en liggende på loftet. Man finner en del meninger om lydforskjeller med de forskjellige platterene. Jeg opplevde personlig et kjempeløft ved å oppgradere til Superplatter. Noe man skal huske på, er at TnT platterne er gamle, og at senterleiet bør sjekkes. De nye senterleiene til VPI er inverterte, og forbedret. Dette kan også ha innvirkning på min opplevelse av lydforbedringen med Superplatter. Min spiller, låt kanon også med den gamle TnT tallerkenen, så det er ikke meningen å si at du absolutt må gjøre noe. Men jeg ville ha sjekket senterleiet og byttet olje på det i det minste (hvis ikke Vidar har gjort det før han solgte til deg da?). Kos deg med VPIen din, og med vinylen :)
     

    Karla

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    319
    Antall liker
    5
    Hallo VPI-venner,

    Jag funderar på en sak. Om jag sätter en Superplatter
    på min Scoutmaster - kan jag driva den med den motor
    jag har idag. Eller måste det till en flywheel också?

    Svarta Hälsningar från Stockholm/Karla
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    tja , jeg vil tro det skal gå bra med å drive den med motor , forutsatt at du har større diameter på hjulet enn det lille som er på scout,.,,,(det er jo veldig lite)

    Prøv en mail til vpi.........det er desverre ikke best på kunde-dirkete tilbakemelding......men sliter du ta kontakt med forhandler (lyric i oslo)

    Hvis du har problemer med å få tak i han (les rikstelefon) kan jeg forhøre meg om han kan sende en forespørsel til vpi,.,.,..da kommer tilbakemeldingene raskt.

    Mvh Espen
     

    Karla

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    319
    Antall liker
    5
    Tack för svaret ssm!

    Jag ska forska i det. Superplattern kostar i och för
    sig en hel del, men känns som en naturlig uppgradering.

    Måste jag byta motorenheten, så får det konsekvenser på
    att ginko-platformen är för liten. Till slut kanske det är
    bäst att se sig om efter en värre VPI med dom
    prylar på som man vill ha. :p
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Karla skrev:
    Tack för svaret ssm!

    Jag ska forska i det. Superplattern kostar i och för
    sig en hel del, men känns som en naturlig uppgradering.

    Måste jag byta motorenheten, så får det konsekvenser på
    att ginko-platformen är för liten. Till slut kanske det är
    bäst att se sig om efter en värre VPI med dom
    prylar på som man vill ha. :p
    ja du har jo noen modeller til å velge i......jeg skal selv ha plattern , og skal montere en på en hrx om noen uker , jeg får da ett svar på hvor bra denne er , for her er neppe innspillingstid kritisk... ;D

    (lageret må få gått seg til , da selvsagt....men de lydmessige forbedringer , store eller små bør høres pronto på første rillespor.)

    jeg tror det skal gå fint (mht diametern på motorhjulet på din karla) å bruke denne plattern.....)

    skal jeg sjekke med lyric om han kan maile vpi om saken ?

    Espen
     

    Karla

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    319
    Antall liker
    5
    Hallo Espen,

    Tack för erbjudandet!! Men jag kan kolla själv när det blir dags.

    I ärlighetens namn måste jag vänta på hur stor kvarskatten
    blir i år (heter det så på norska?) Och det blir inte lättare när
    jag bor i ett land där valutan är värdelös också :'(

    För ett år sen hade plattern gått på ca 8000 SEK. Idag
    blir det i runda slängar 10 500 SEK.

    Man kanske ska söka audiofil-asyl i Norge??
     

    roger

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Innlegg
    1.578
    Antall liker
    471
    Sted
    Nøtterøy
    ssm skrev:
    Hei Roger , det høres jo flott ut , har du bestillt med sort eller brun ramme ?

    9 eller 10,5 arm?

    den ser sikkelig spnnede ut , blir nok ett ettertraktet prod å eie , fodi etter som jeg har skjønt er dette limited edition spillere...

    Bilder må vi selvølgelig få....Espen
    Hei

    Jeg har bestilt med valnøtt, altså brun, ramme. Armen er 10.5i. Jeg har også bestilt platering og den store strammeren.
    Mvh Roger
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Det er nok bare å gasse på, Karla. Jeg har ikke sett noe sted at det kreves ny eller annen motor for å drive Superplatter. Svinghjul er det verre med på Scoutmaster. Det er mulig at 'single motor flywheel' (egentlig for Aries 3) passer, men den med to motorer til Superscoutmaster passer definitivt ikke. Det er heller ikke bare å kjøpe SDS, fordi denne gir 110V/60Hz. Da må du nok ha ny motor i samme slengen.

    Hvis det blir litt 'kvarskatt' håper jeg å lese om Superplatter på sensommeren. Får dere også penger da?

    Det var forresten med akkurat sånne penger jeg kjøpte min Scoutmaster i fjor. ;D
     

    Karla

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    319
    Antall liker
    5
    Hehe, jag skrev fel. Det blir restskatt i år :-\


    Jag har funderat ett tag på att uppgradera cd-delen
    i anlegget. Men så skärskådade jag mitt lyssningsbeteende.
    Det blir ca 90% vinyl. Jag har ca 15st cdskivor jag lyssnar
    regelbundet på. Men jag har 100+ vinyler på spellistan.
    (Sen har jag ett par kartonger med felköp förstås) :)

    Det ger en vink om vad jag bör prioritera. Att lägga massa
    pengar på cdspelare för att spela Tool, Korn och Panthera???

    Nä, jag är helt fast i den svarta världen. En Superplatter
    ska jag banne mig ha råd med!
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Aaaaahhh... Sånn å forstå. Da tror jeg at jeg lærte litt svensk i dag.

    Det blir spennende å lese om Superplatter hvis det blir noe av. Jeg har lyst på en sånn selv.
     

    roger

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Innlegg
    1.578
    Antall liker
    471
    Sted
    Nøtterøy
    Fikk dårlige nyheter før helgen. VPI har problemer med produksjonen av tallerkner til Classic'en, og min blir 1 til 2 uker forsinket. Har allerede ventet i snart 2 måneder, og for å være helt ærlig begynner jeg å bli lei av å vente.
    Roger
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Hei Roger , tallerken på classic skiller seg ikke ut fra de øvrige , så sånn sett er det sikkert ventetid på andre modeller også

    Selv har jeg sittet å ventet på saker og ting det siste året , det som er flott med platespillere er at de ikke trenger innspilling(forutsatt at du har en innspillt pu å montere) da kommer golyden rett ut av esken.

    Den som venter på noe godt med andre ord... ;D

    Gi de litt tid , sikker på at det ordner seg , når du pakker opp herligheten så har du glemt det hele vet du.

    I mens er det lov å søke litt trøst å få ut aggresjonen hos noen venner ;D

    Vi føler med deg......

    Jeg for eksempel , spiller inn forsterker som låter helt bedritent på andre uka , og jeg venta ett halvt år , ikke i mål enda....men det gjelder å ikke gi opp. :D
     

    roger

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Innlegg
    1.578
    Antall liker
    471
    Sted
    Nøtterøy
    ssm skrev:
    Hei Roger , tallerken på classic skiller seg ikke ut fra de øvrige , så sånn sett er det sikkert ventetid på andre modeller også

    Selv har jeg sittet å ventet på saker og ting det siste året , det som er flott med platespillere er at de ikke trenger innspilling(forutsatt at du har en innspillt pu å montere) da kommer golyden rett ut av esken.

    Den som venter på noe godt med andre ord... ;D

    Gi de litt tid , sikker på at det ordner seg , når du pakker opp herligheten så har du glemt det hele vet du.

    I mens er det lov å søke litt trøst å få ut aggresjonen hos noen venner ;D

    Vi føler med deg......

    Jeg for eksempel , spiller inn forsterker som låter helt bedritent på andre uka , og jeg venta ett halvt år , ikke i mål enda....men det gjelder å ikke gi opp. :D
    Takk for trøstende ord. Ja, jeg føler meg sikker på at dette skal gå bra til slutt, det er bare noe med all denne ventinga..
    Mvh Roger
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Hei Roger , har du fått den ? ;D

    Espen
     

    roger

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Innlegg
    1.578
    Antall liker
    471
    Sted
    Nøtterøy
    Da har jeg fått beskjed om at Classic'en min er på vei fra statene, og forventes inn til landet i løpet av uka. Jeg gleder meg som en liten unge ;D
    Mvh Roger
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    det kan jeg godt forstå ;D

    Blir sikkert knallbra , kanskje det har vært noe snacks i produksjonen som har gjort at det drar ut med leveransen....?

    Prøv å holde ut nå , jeg vet at du venter på en sabla bra platespiller.....

    Vpi produserer noen av verdens beste platespillere , i klassen betalbar uten banklån....

    Armen burde kostet prisen alene , hvis man ser seg litt rundt hva andre leverer til en del penger,.....

    Bestillt med 10,5 i armen?

    Espen
     

    Michail

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.08.2006
    Innlegg
    184
    Antall liker
    35
    Torget vurderinger
    11
    Hei,

    Hvis dere ser på hjemmesiden til Lyric så har de fått inn 10 stk VPI classic med 10,5 arm som de selger med Benz pick-up komplett til 19.900,-.
    Riktignok bare MC Gold eller Silver, men det må da være et bra tilbud?

    Mvh
    Michail
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Hei , ja det er ett kjempetilbud.

    Man kan sikkert bytte pickup-prisen inn , og få en dyrere pu for mellomlegget.

    Benz ace er en flott pickup til disse armene , og spillere....varm flott lyd med litt vekt på klang , og enda har dynamikken i fin behold , den koster heller ikke skjorta.

    Befare meg vel ,. det kommer sikkert lyd ut av de som følger med og , men jeg har ikke hørt disse.....Benz ace har jeg eiet....en av mine favoritt-pickuper , under 4k

    Den ser også flott ut , i tillegg til at lyden er god....leveres i fin eske fra Benz.

    Løp å kjøp classic folkens.....masse spiller for pengene , kort og godt.

    Den har både god arm , tallerken som øvrige deler passer til , og bare kvalitetsdeler fra andre modeller så vidt jeg kan se...

    Dersom noen vil kjøpe seg en slik spiller , men kvier seg for oppsetting , kan jeg være behjelpelig å sette opp spillern for eiern , hjemme på sin respektive plass , jeg gjør dette gratis . Jeg har de to siste åra fiklet å skrudd mye på forskjellige vpi er ,og eiet to stykker selv, og sitter med nødvendig verktøy for jobben....Jeg gjør dette KUN for å spre litt entusiasme for disse fantastiske spillerne , og for at ev de som kvier seg kan få lære , og få montert spillern skikkelig med en gang.

    Tilbudet står ved lag , tid,sted , forespørsler etc taes med meg på PM

    KUN vpi spillere...

    Mvh Espen
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.999
    Antall liker
    6.240
    Torget vurderinger
    32
    Jeg har et digert akryllokk over min Scoutmaster som jeg har tørket støv av i snart ett år, men det begynner å bli en del fingermerker etc. på det. Er det noen superkur for å vaske slike lokk slik at de blir gode som nye igjen, eller er det bare å ta varmt vann og zalo?



    PS. Ellers hadde det jo vært morsomt å få besøk av deg Espen, slik at jeg kunne fått sjekket om VPIen min er satt opp skikkelig :)

    Roy
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.738
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    Hvor fikk du tak i det akryllokket Roy?

    Noe sier meg at jeg må anskaffe meg noe liknende om ikke så alt for lenge.
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.999
    Antall liker
    6.240
    Torget vurderinger
    32
    ErosLoveking skrev:
    Hvor fikk du tak i det akryllokket Roy?

    Noe sier meg at jeg må anskaffe meg noe liknende om ikke så alt for lenge.
    Skreddersøm fra Kreativ plast på Nøtterøy. http://www.kreativplast.no

    betalte rundt 1500 kroner, tror jeg.

    Roy
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn