Z
Zomby_Woof
Gjest
Gratulerer så mye. Tipper dere blir bestekompiser.
Aha..da må jeg sjekke - Lampehuset har en avlegger her i byen, også. Er det ikke dimmer på'n?? Jeg må ha en utgave med dimmer - med mindre dimmere kan produsere ( skrekk & gru ) støy???Hilmar skrev:Lampa er fra en kjede som heter Lampehuset. Den er nesten for god - støvet kommer skikkelig til syne...
Det gjør jeg også, og med antiskating ved å tvinne kabelen. Fikk aldri lite nok antiskating med antiskating-mekanismen.Hilmar skrev:Spiller forøvrig med plata direkte på tallerkenen slik VPI anbefaler (uten platematte eller annet) - noen erfaringer å dele her?
Prøvde du med noen O-ringer av gummi på den mekanismen, og intet annet?roger skrev:Det gjør jeg også, og med antiskating ved å tvinne kabelen. Fikk aldri lite nok antiskating med antiskating-mekanismen.
Roger
Jeg også - naken tallerken. Jeg har prøvd med to typer matter, begge ga merkbar reduksjon i dynamikk. Heile lydbildet ble mer "ullent"... Kjør "commando", det er best - også på vinylspilleren!roger skrev:Det gjør jeg også, og med antiskating ved å tvinne kabelen. Fikk aldri lite nok antiskating med antiskating-mekanismen.Hilmar skrev:Spiller forøvrig med plata direkte på tallerkenen slik VPI anbefaler (uten platematte eller annet) - noen erfaringer å dele her?
Roger
Nei det har jeg ikke forsøkt, men får riktig antiskating ved bare å tvinne kablene noen tørn.Dr Dong skrev:Prøvde du med noen O-ringer av gummi på den mekanismen, og intet annet?roger skrev:Det gjør jeg også, og med antiskating ved å tvinne kabelen. Fikk aldri lite nok antiskating med antiskating-mekanismen.
Roger
Ble kanskje ikke helt klart. O-ringer som vektlodd.
Is a match in heaven!Hilmar skrev:I dag kom det en liten pakke i posten - en gave til Classic'en; DV XX2 mkII 8)
Det enkleste rådet er vel å skaffe en ny. Tor på Lyric har dem til en overkommelig pris. Tror de bør byttes med jevne mellomrom.oct skrev:Vender tilbake til mitt spørsmål tidligere i tråden; drivrem er slakk. Ingen som kan gi råd??
Har nettopp fått ny til Scout'en fra Tor - koster kr. 300,- rett i postkassa. Oct, er det Classic du har? Hvis det er en av disse andre, med frittstående motor, er det jo bare å flytte noen m.m. på motoren...?erlandsen skrev:Det enkleste rådet er vel å skaffe en ny. Tor på Lyric har dem til en overkommelig pris. Tror de bør byttes med jevne mellomrom.oct skrev:Vender tilbake til mitt spørsmål tidligere i tråden; drivrem er slakk. Ingen som kan gi råd??
Har Scout ,ja. Og gjør nettop det du sier. Tenkte bare at en rem med noe elastisitet ville sitte bedre ,uten selvsagt å forringe lydkvaliteten. Ikke noe kjempe-problem .VilhelmW skrev:Har nettopp fått ny til Scout'en fra Tor - koster kr. 300,- rett i postkassa. Oct, er det Classic du har? Hvis det er en av disse andre, med frittstående motor, er det jo bare å flytte noen m.m. på motoren...?erlandsen skrev:Det enkleste rådet er vel å skaffe en ny. Tor på Lyric har dem til en overkommelig pris. Tror de bør byttes med jevne mellomrom.oct skrev:Vender tilbake til mitt spørsmål tidligere i tråden; drivrem er slakk. Ingen som kan gi råd??
Har snakket m. Tor ang. elastisk rem, og han hadde vel ingen motforestillinger ang. en slik. Kan huske feil, men er likevel ikke noe stort problem . P.U. kunne jeg og tenke meg å bytte. Har Benz Ace, som vel er standard. Ser at mange liker Benz LP, og din Ortofon er vel også populær. Vegrer meg litt, da jeg leste tidligere i tråden at det ikke alltid er `plug & play`, pga. trange koblings-hull i ny P.U.VilhelmW skrev:Kanskje det finnes en som er meir elastisk? Eller kanskje det er en grunn til at den ikke er elastisk, hva veit jeg?
Jeg har for øvrig snakket med Tor i dag, og sendt e-post med bestilling på nytt armrør + motvektslodd. Jeg aner ikke hvor lang leveringstida er, men når nytt armrør er på plass, skal Ortofon Anniversary p.u'en endelig få prøve seg..
Aha, du har en skikkelig godbit av en Ortofon P.U. Tenkte selv noe mer `mainstream`. Det viktigste er egentlig at den er lett å montere. Kan jo forsøke en svak oppgradering fra Benz Ace, og se om jeg får det til. Hvis vellykket går jeg videre ;D.VilhelmW skrev:Jeg har svært god erfaring med Dynavector Karat 17 d3. Den sto på Scout'en da jeg kjøpte den pent brukt. Forrige eier oppga at den hadde gått maks 200 timer.
Ortofonen, en mc70 Anniversary, ble laget i 800 eksemplarer, og skal visstnok være i samme gate som Rohmann. Jeg kjøpte den av et konkursbo for mange år siden. Min forrige spiller ( Harman Kardon T60 ), hadde en lettvektsarm ( Ito ) som ikke klarte denne p.u'en. Jeg fikk så vidt balansert armen med det originale motvektsloddet helt ute på arma, noe som ikke var optimalt i det hele tatt. Jeg kom aldri så langt at jeg fikk prøvd ut andre motvektslodd. Men den spilte som en drøm, sjøl uten å være 100% riktig justert.
Jeg må jo få brukt denne perla, og jeg har prød flere ganger å få fatt på et brukt ekstra armrør - uten å lykkes. Nå bestiller jeg like godt nytt. Det å kunne bytte mellom to p.u'er er sikkert verd kr. 3700,- eller der omkring... ;D
Tja, jeg er ingen kjenner av verken det ene el, det andre innen pick-uper. Må lese meg opp litt mer. Tor anbefaler seff. Benz. Og vanskelig å motsi ham der.Jeg har gått gradene fra rimelige Sony & Dual Spillere, til nuværende VPI.VilhelmW skrev:På min forrige vinylsnurrer, brukte jeg nesten bare Ortofon. Den siste jeg hadde på, var 2M Blue. Den var skikkelig bra til den spilleren. Hvis du ikke på død og liv skal ha mc p.u., er det mange som har svært god erfaring med 2M Black. Men du bør også vurdere Dynavector... ;D
Hvilken Benz? Vet at de rimelige er kjedelige. Scout er også en budsjett modell. Med muligheter til oppgradering. Tenkte jo ikke å kjøpe så rimelig, men den har overrasket .J.J skrev:Benz er kjedelig
8)
Syntes jeg da ... på min classic
/JR
oct skrev:Hvilken Benz? Vet at de rimelige er kjedelige. Scout er også en budsjett modell. Med muligheter til oppgradering. Tenkte jo ikke å kjøpe så rimelig, men den har overrasket .J.J skrev:Benz er kjedelig
8)
Syntes jeg da ... på min classic
/JR
Ikke meningen å nedvurdere Scout. Forøvrig er vel Classic budsjett modellen nu. Jeg Kjøpte min Scout for 5 år siden efter nøye overveielser. Den fikk god omtale overalt. Og med tors salgs-talent var valget lett. Tenker å oppgradere slik du har gjort. Men er ikke verdens beste til å skru, vatre etc. Tenker å ta med armen ned til Tor, og la ham montere P.U. .VilhelmW skrev:Scout må gjerne være en Vpi budsjettmodell, men den spiller ringer rundt veldig mange andre langt mer "anerkjente" spillere - de fleste Rega's, for å nevne noen. La Scout'en få Mini-TNT-feet's og en skikkleig p.u, så får du høre. Det er ikke så få som har fått hakeslepp av Scout'en min, og kommentarer som "at vinylplater kan låte så bra..", er meir vanlig enn uvanlig.
Jeg nikoser meg med vinylspilleren min - og drømmer om en Aries 2. Mest fordi jeg er nysgjerrig på forskjellen, om den er så stor som det påstås.. ???
Ca. 3000- kr. Snakket akkurat m. Tor .sirant skrev:Noen som har ca pris på mini feet til scouten hos lyric i hodet?
Føttene heter egentlig HR-X Mini TNT Feet, og koster USD 360 fra fabrikk. Det gir en pris på kr. 2700,- her heime, men om Tor plusser på noen kroner til kr. 3000,- er det vel ikke så mye å si på det. Jeg synes vi skal støtte opp om importør og norske forhandlere, slik at de kan holde hjulene i gang!sirant skrev:Hjertelig takk på elusive disk vil de komme på ca 2500 inklusive norsk toll. I tillegg er frakt og gebyr, så er kanskje like greit å handle fra lyric.