Bil, båt og motorsykkel VW fersket i eksosjuks - kjøreforbud neste?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Ole_Martin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    880
    Lol;

1) har ikke motsagt forskjellen på VW og de andre
    2) har ikke bil som er berørt
    3) ingen av dere har tydeligvis sett igjennom den filmen på side 112; anbefales!
    4) ingen av dere kommenterer det faktum at alle passerer testsyklus, men under faktiske målinger er VAG en av de som slipper ut minst. Jeg påpeker og insinuerer at dette ikke går ihop. Jamfør punkt 3). Det betyr ikke at jeg frikjenner VAG.
    5) forøvrig rart at ingen bilprodusenter har saksøkt VAG for urettsmessig og uredelig markedtilgang. Eller at ingen tysta på VAG; neppe noen i BMW som trodde VAG klarte noe ingen andre klarte.
    6) derfor er det et halmstrå dere holder dere til, når dere hele tiden tilsidesetter andre fakta med fanboys, Grandiosa, Amstrong osv., og at det kun er VAG som har innrømmet noe. Forøvrig er vel halve hovedfeltet i ettertid felt av gamle blodprøver tross flertallet innrømmer nada, så vi får avvente og se hva som skjer

Sist redigert:

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.424
    Torget vurderinger
    12
    Nå må du slutte å fantasere:

VW ble avslørt nettopp fordi EA189-motoren hadde unormalt høye utslipp under testing ved normal kjøring. De ble så totalt avkledd og innrømmet ingenting, men kunne ikke fortsette å benekte når jukset var avslørt. At VW senere med ureatilsetning greier like bra utslippstall som andre har ikke noe med saken å gjøre. Start gjerne en egen tråd om dette. Og det halmstrået du snakker om forstår jeg fremdeles ikke. Det er kun realitetsfornektende fanboys som trenger noe halmstrå. Personlig holder faktagrunnlag og sunn kildekritikk lenge. Gjør et siste forsøk på å forstå hva denne saken dreier seg om og hva som har skjedd. Dersom det ikke endrer på noe kan du evt opprette en tråd om det siste halmstrået: "VW forurenser ikke lenger mer enn andre". Denne tråder handler nemlig ikke om det.

Ole_Martin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    880
    Lol;

1) se filmen jeg linker til side 112
    2) les Dailymail artikkelen du viser til side 112; jeg legger ved hovedbildet fra artikkelen så kan du se EA189/Euro 5 motoren uten Urea sidestilt med BMW osv.
    IMG_5556.JPG
    3) se link når VAG innrømmet juks:
    https://en.m.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_emissions_scandal
    4) fortsett å kall alle andre fanboys og grandiosa-spisere, og nekt at andre kan komme med andre innspill i en tråd mange mener er egnet for nettopp det. På et offtopic forum. For hififolk.

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.424
    Torget vurderinger
    12
    Svar meg på en eneste ting: hvorfor måtte VW jukse med testmodus i softwaren dersom de hadde bedre utslippsverdier enn andre?

Ole_Martin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    880
    Jøss ikke noe fanboy, grandiosa diss?

Har vært nevnt før; i starten var det dieselkakling på tomgang VAG ville til livs. Deretter ble årsaken levetid på EGR ventil og partikkelfilter.

Svar meg på følgende; tross VAG juks, hvorfor forurenser ikke VAG sjukt mye mer enn BMW under faktiske målinger i artikkelen du linker til? Punkt 2) over.

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.424
    Torget vurderinger
    12
    Du har fremdeles ikke forstått saken. Heller ikke oppfordringen om å lage en egen tråd om reelt vs testforbruk. Det har ingen hensikt å prøve å få deg til å fatte poenget lenger:

VW ble avslørt i en tilfeldig måling der 2 VW og en BMW ble testet. VWene hadde unormalt høye NOx utslipp. Det hadde ikke BMW.
    VW har dokumentert jukset, svindlet, brukt ulovlig software.
    VW har måtte betale dyrt for sitt juks.

Jeg er lei av å repetere meg selv nå.

PS: Grandiosaspisere? Kan ikke se å ha nevnt noe om dem?

Ole_Martin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    880
    Du svarer ikke på spm?

For ordens skyld snakker vi ikke om forbrukstall. Men utslippstall. Slike reelle utslippstall du viser til at VAG beviselig er tatt for. Og illustrert over i tabellform sammen med øvrige bilprodusenter bla BMW. De grafiske fremstilligene har du altså ingen kommentarer til.

C

cruiser

Gjest
    Du svarer ikke på spm?

For ordens skyld snakker vi ikke om forbrukstall. Men utslippstall. Slike reelle utslippstall du viser til at VAG beviselig er tatt for. Og illustrert over i tabellform sammen med øvrige bilprodusenter bla BMW. De grafiske fremstilligene har du altså ingen kommentarer til.
    DET ER IKKE RELEVANT FOR TRÅDEN, TRÅDEN HANDLER OM SOFTWARE SOM ER KONSTRUERT I DEN HENSIKT I Å LURE AMERIKANSKE MYNIDGHETER FOR Å TA OPP KAMPEN MED TOYOTA . HVOR TJUKK I HUE ER DET MULIG Å BLI!

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.424
    Torget vurderinger
    12
    Du svarer ikke på spm?

Post de der de hører hjemme så kanskje det kan engasjere meg nok til å bidra der. Denne tråden handler altså fremdeles om VWs ulovlige metoder for å tilrøve seg markedsandeler. Jeg henviser til trådtittel og noen hundre relevante tidligere innlegg.

Nå begynner de bevisste feiloppfatningene å bli mildt sagt tåpelige. Jeg viser IKKE til at VW er tatt for "reelle utslippstall", men bare gjentar at de er tatt for å ha benyttet ulovlige metoder for å manipulere virkeligheten i form av software. Så langt er det et enestående tilfelle i bransjen.

Sist redigert:

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.424
    Torget vurderinger
    12
    Jøss ikke noe fanboy, grandiosa diss?

Har vært nevnt før; i starten var det dieselkakling på tomgang VAG ville til livs. Deretter ble årsaken levetid på EGR ventil og partikkelfilter.

Svar meg på følgende; tross VAG juks, hvorfor forurenser ikke VAG sjukt mye mer enn BMW under faktiske målinger i artikkelen du linker til? Punkt 2) over.
    Meningsløs påstand siden den ulovlige softwaren kun var aktiv når bilen sto stille. Det er intet kriterie for kakling eller levetid på komponenter.

Ole_Martin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    880
    Ja; det er godt VAG har lagt kortene på bordet når de blir fremlagt bevis som under:

IMG_5557.jpg

Vi får ta opp tråden igjen når tiden er moden for det.

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.424
    Torget vurderinger
    12
    Ole_Martin
    Vi kan ta opp tråden igjen når du kan være ontopic evt starte en egen tråd med den alternative realitetsoppfatningen du fremviser. Du har rett og slett ikke skjønt hvorfor VW har måtte betale 10-talls milliarder i bøter, gjenkjøp, erstatninger slik denne tråden handler om fordi de har løst oppgaven med ulovlige midler og blitt tatt for det. Du tror fremdeles at det dreier seg om virkelig utslipp kontra det man få til i en urealistisk og altfor snill testsyklus. Gjør deg selv en tjeneste og opprett en egen tråd for dette da det er fullstendig off-topic i denne tråden. Alternativt selg tjenestene dine til VW. De må da være interessert i å spare noen milliarder samtidig som de gjenoppretter renomméet. For du vet tydeligvis noe som de ikke vet selv. Ellers må du ha en fortreffelig søndag, men la den vanskelige VW-saken ligge.

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Går VW snart konk eller? Ble en lang tråd dette. Uten at jeg har de største forventninger til at hfs vil løse problemet :)

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.424
    Torget vurderinger
    12
    Tror ikke VW går konkurs. Tror heller ikke HFS løser problemet eller av det var intensjonen med denne tråden. Bare en liten diskusjonsarena mens hverdagen passerer.

Ole_Martin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    880
    Hallo Trondmeg, Fela, Cruiser, 65-finger; jeg motsier ingenting når gjelder VAG. Tvertimot jeg er på lik linje med dere og mener det er forkastelig hva VAG har gjort. Det har jeg sagt nå i sikkert hvert eneste innlegg. Så vennligst slutt å gjenta at jeg ikke har skjønt saken, er fanboy, liker Grandiosa osv

Måten VAG ble avslørt på er måling av reelle utslipp. Dette ser man illustrert grafisk i denne tabellen. Det er ontopic. Det eneste jeg i tillegg påpeker er at det sannelig ikke ser annerledes ut for de andre bilprodusentene, tvert imot, men forstår det blir vanskelig for dere å forholde seg til i denne tråden når det kun er VAG som har innrømmet skyld. Det gir meg nesten en umiddelbar assosiasjon til Komiske Ali, men det burde jeg egentlig være for god til å si høyt.

IMG_5557.jpg

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.424
    Torget vurderinger
    12
    Det lille korset betyr VW defeat device fitted. Fordi de ikke klarte å nå kravene i test uten. Det diagrammer du viser har aldri felt VW. CARB gjorde merkelige målinger og det ballet på seg.

Vw-skandalen: Slik ble VW avslørt - DinSide

Er det urettferdigheten i at kun VW, siden kun VW (så langt) har blitt tatt i juks, du ikke liker? Dumt av VW å gjøre slik da.

Og du, det med Grandiosa var billedlig ment :).

Edit: en ting til, jeg har ikke nevnt fanboy siden innlegg 2282. Du selv har nevnt det 3 ganger etterpå :cool:

Komiske Ali var vel han som forsøkte å fortelle en annen historie enn det resten av verden så under Golfkrigen ;).

Sist redigert:

Ole_Martin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    880
    Ja Trondmeg; de med kors har defeat device. Likevel under reelle utslippsmålinger er VAG fremdeles ikke så gærent likevel sammenlignet med veldig mange andre. Jeg tror at du ikke har forstått hva defeat device juksesoftwaren gjør jeg; derfor bør du se den filmen jeg linker til side 112. Det var de blå kurvene som satte det hele igang; VAG fornektet det en stund helt til korthuset klappet sammen.

Jeg syns ingenting er urettferdig jeg. VAG har fått som fortjent. Jeg bare syns den grafiske sammenligningen er uhyre interessant, og det blir Komiske Ali som innbitt avviser det hele med "at det kun VAG som har innrømmet noe". Ble alle i sykkelsporten tatt for doping i det øyeblikket de passerte målstreken? Var det noen i sykkelsporten som innrømmet frivillig at de var dopet? Luktet det bais av indisiene?

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.424
    Torget vurderinger
    12
    Defeat device fitted som VW benyttet var ulovlig. Derfor blør VW milliarder etterpå. Enklere kan jeg ikke si det.

Jeg tror ikke du har forstått nevnte Ali's rolle i Golf-krigen heller. Han representerte ikke Amerikanerne vet du.

Ole_Martin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    880
    Hehe ja Trondmeg; så enkelt er det med tilfellet VAG.

Tror ikke forestod den overførte betydningen med Komiske Ali. Men glem det. Var nok en avsporing og unødig sleivspark på lik linje som fanboy, grandiosa, Lance Amstrong, høydetelt og astmamedisin, off-topic osv

Skal vi ta en pause med ping pong'en?

Ole_Martin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    880
    Lol; hvor galt kan det bli på nett?! Ta ballen ikke mannen!

Vi skulle tatt dette face to face! Haha!

6

65finger

Gjest
    Er littusikker på hva som er ball og mann i denne saken. Betyr ikke så meget denne saken heller. Ny bil? Vw. Helst ikke

Fenalaar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Antall liker
    7.256
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Uansett, så ser man hvorfor stort sett alle de andre bilfabrikantene satt jævlig stille i båten når VW ble ferska. De er inderlig klar over at utslippstallene deres ikke har mye relevans mot virkeligheten. Tesla var stor i kjeften, men gikk fem på med hk-tallene sine.

Nå i senere tid ser det ut som at Renault også ligger tynt an.

Johan-Kr

Ole_Martin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    880
    Pass deg nå Johan-Kr; snart kommer trekløveret med karakteristikker som fanboy, grandiosa, sint hvit mann osv; og trekker inn andre ontopic temaer som Lance Amstrong og Marit Bjørgen, høydetelt og astmamedisin!

6

65finger

Gjest
    Pass deg nå Johan-Kr; snart kommer trekløveret med karakteristikker som fanboy, grandiosa, sint hvit mann osv; og trekker inn andre ontopic temaer som Lance Amstrong og Marit Bjørgen, høydetelt og astmamedisin!
    Stakkars deg! Er det så vondt å erkjenne at man har misforstått premisset for diskusjonen? Ok hvis du har tre epler. Du gir et eple til en venn. Hvor mange epler har du igjen? NEI! Du har ikke 5 epler du hvitesintemannbjørgenarmstrongdude

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.424
    Torget vurderinger
    12
    Tenk å bli tatt i juks på eksamen og så klage fordi de andre fikk like gode resultater .....

Hardingfele

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Antall liker
    18.546
    Torget vurderinger
    2
    Om ikke, ville det jo vært et teknologisk mirakel. Dette er det gamle "Good, cheap, fast" problemet -- du kan få to, men ikke tre av dem.

VW fusket med software og skal nå ha det til at de kan få samme ytelse med en liten software-oppdatering. Det går naturligvis ikke og det er merkelig å registrere at så mange lar seg innbille at det skal være mulig. Om det gir resultatene VW påstår, så blir det opprinnelige fusket helt uforståelig.

När kunden hämtar tillbaka sin Volkswagen-produkt efter åtgärden får han ett intyg där det står att bilen nu klarar avgaskraven. Dessutom lovar Volkswagen att motorprestanda är oförändrade.
    ”Volkswagen försäkrar också att alla för typgodkännandet relevanta fordonsvärden är oförändrade och att ingen negativ påverkan sker beträffande bränsleförbrukning, CO2-utsläpp, motoreffekt och vridmoment samt bullernivå.”
    Testerna visar dock på motsatsen.
    – Jag är besviken på Volkswagen som först fuskar med avgasreningen och sedan ljuger för kunderna. De lovar att bilen ska vara precis som förut efter åtgärden, men det är inte sant. Min bil har blivit betydligt svagare, säger Erik Lehfeldt.

atledreier

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.01.2011
    Antall liker
    211
    Sted
    Sandnes
    Var på bedriftsbesøk hos en uavhengig biltuner her om dagen. Vi stod ved "rulla" og diskuterte avgasser og slikt, og kom naturlig nok innom VW. Han hadde hatt flere kunder innom som ville måle før og etter "oppgraderingen", og hadde ikke registrert noen trend. De alle fleste var godt innenfor feilmargin. Noen hadde fått overskrevet "chipping" og dermed selvfølgelig betydelig mindre moment, men overveiende var det bortimot uendret. Om man tar en serie målinger med et par dagers mellomrom, og så plukker den beste og den dårligste målingen så kan man lett finne tilsvarende "avsløringer", selv med samme bil på samme rulle.

Torolan

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Antall liker
    1.129
    Torget vurderinger
    2
    Synes dette er virker noe overdrevet - har selv en VW CC 170hk som jeg oppgraderte. Og selv om jeg var veldig skeptisk til dette alene kunne fikse problemene , så merker jeg ingen forskjell før/etter.
    Jeg har ikke hatt bilen på rulle , men var såpass skeptisk til dette , at jeg kjørte flere tester med 50-100km/t i 4. gir. Og selv om dette selvsagt ikke blir 100% vitenskapelig på noen måte , så klarte jeg ikke å avsløre noen forskjell å snakke om. Og var det forskjell så var det i såfall til det bedre.

Broderen med sin 177hk påstår at hans var en smule raskere på denne øvelsen etter oppgraderingen...

Så at noen opplever at : "hans 2,0-liters Passat kombi från 2012 hade blivit "en trög, underpresterande åsna" virker rart synes jeg - det er hvertfall ikke erfaringen min , og dem jeg har snakket med ang. dette. Og det er alle personer som er godt over snittet opptatt av bil ..

Har også sett på målinger som viser det motsatte , altså en økning i effekt , men det sikkert en god del feilmargin på slike målinger som det nevnes her...

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    4
    Så at noen opplever at : "hans 2,0-liters Passat kombi från 2012 hade blivit "en trög, underpresterande åsna" virker rart synes jeg - det er hvertfall ikke erfaringen min , og dem jeg har snakket med ang. dette. Og det er alle personer som er godt over snittet opptatt av bil ..

Det er vel korrekt beskrivelse av en Passat uavhengig av om den har juksesoftware eller oppsatt se.

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.424
    Torget vurderinger
    12

Det er vel korrekt beskrivelse av en Passat uavhengig av om den har juksesoftware eller oppsatt se.
    Kjører man virkelig Passat hvis man er godt over snittet opptatt av bil?

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    10.836
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Noen tror at dersom du er opptatt av noe, så er den eneste måten å vise det på at de fleste andre tar feil.

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.424
    Torget vurderinger
    12
    Prøv å legge til en ;) i #2317 og les det igjen. Noen tror at alt skal leses bokstavelig og mistolker man er det alltid forfatterens skyld ;)

Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn