Wadia's vennekrets........

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Chr. R.

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.02.2010
    Antall liker
    13
    Sted
    Danmark
    Roysen skrev:
    ...
    Det jeg dog ikke liker helt er at transporten noen ganger henger seg opp. Den blir stående i "Loading" dersom den har problemer med å lese innholdet på en dårlig CD-R for eksempel og må da slåes av og på for å komme ut av dette.

Mvh
    Roysen
    Hej Roy

Det er et issue jeg har hørt fra ejere af de nyere Wadia maskiner (781i og frem). Nogle gange har problemet blevet afhjælpet ved at tage strømmen til maskinen, og lad den stå uden power tilkoblet et stykke.

Trods dette, så er det godt at høre, at dit Wadia sæt endelig er oppe at køre igen :)

/Christian

R

Roysen

Gjest
    Hei,

Problemet forsvant når det skadede drivverket ble byttet ut. Lyden ble også merkbart bedre.

Mvh
    Roysen

jast

Fersking
    Ble medlem
    11.11.2012
    Antall liker
    0
    Hej alla Wadia vänner i Norge! Trevligt att se ni är många som gillar Wadia. Bor i Karlstad ca 22 mil från Oslo.
    Här i Sverige tror jag det är lite färre Wadia i stugorna. Har en 581 som är Statement modifierad av Steve. Hade tidigare en 861 med samma modifiering.
    Driver direkt ett par VTL MB 185 series II till ett par Kharma 3.2 FE. Transparent Cables överallt.
    Känner att jag ingår i Wadia vänner, om det är ok med Er i Norge....
    allt gott/Janne

Chr. R.

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.02.2010
    Antall liker
    13
    Sted
    Danmark
    Hej jast, og velkommen til :)

Er din 581 ikke blevet opgraderet til en "se" model? Det kan du se ved i displayet, at klikke på nogle gange på "Enter" knappen, som er knappen til højre for "3" på fjernbetjeningen. Jeg "mangler" en 581 med GNSC modificering, som blev solgt her i Danmark for nogle år siden, Dette er måske din maskine? Den jeg her tænker på har silver kabinet.

Wadia har haft nogle nogle meget stille år, men efter at Stylus har overtaget agenturet for Sverige (og Danmark), ser det ud til at mærket får mere opmærksom i det svenske.

Endelig vil jeg opfordre dig til at forsøge dig med en ekstern pre. Både på en 381, 581 se samt en S7i, har vi forsøgt dette, og det med en markant bedre lyd til følge ;)

Holmium

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    784
    Torget vurderinger
    5
    Hvor god er Wadia 121 i forhold til de dedikerte CD-spillerne og hvor god er den i forhold til Hegels og NADs dacer som er vinden om dagen?

Chr. R.

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.02.2010
    Antall liker
    13
    Sted
    Danmark
    Hvor god er Wadia 121 i forhold til de dedikerte CD-spillerne og hvor god er den i forhold til Hegels og NADs dacer som er vinden om dagen?
    Hvor god 121'eren er, er der kun en der her kan vurdere, nemlig dig. Dac'en skal jo også virke bedst muligt med de produkter du allerede har, så derfor lyt og bedøm selv de produkter du kunne overveje at købe.

Desværre er 121'eren en af de produkter fra Wadia, som er kommet i handlen inden det var færdigudviklet, og dette har medført frustration fra en del kunder der står med et nyt produkt, som ikke virker som tilsigtet. Derfor er mit råd, at en 121'er købes hos en autoriseret forhandler, og altså her hos en norsk forhandler hvortil der er tilknyttet norsk garanti.

jast

Fersking
    Ble medlem
    11.11.2012
    Antall liker
    0
    Hej Chr.R.! Min är en svart 581 utan "i". Ville ha en så puristisk apparat som möjligt och Steve menade att med bara analoga utgångar får man en ljudåtergivning som t.om är något bättre....
    Om det låter bättre med eller utan separat försteg(!?) tänker jag inte yttra mig om... finns säkert både + och - , och jag har inte provat ut det än. Det går att läsa hela romaner om det i olika fora. I så fall ligger VTL bra till.
    Hoppas precis som du att Stylus får fart på Skandinavien och att Wadia blir stabilt framöver med sina nya ägare.
    //allt gott! Janne

Chr. R.

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.02.2010
    Antall liker
    13
    Sted
    Danmark
    YES - så er Wadia igen repræsenteret her i Danmark, og det hos nok den nok mest seriøse hi-fi forhandler herhjemme, nemlig via Isound som er High Performance Audio's helt nye netbutik.

Så nu må Wadia gerne komme med de nye modeller som, jeg er orienteret om, er på vej :cool:

Chr. R.

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.02.2010
    Antall liker
    13
    Sted
    Danmark
    Så er den nye Wadia/Qsonix musik server lanceret. Personligt synes jeg det er synd, at den slet ikke matcher Wadia i sit design, men mest af alt er en Qsonix med meget lidt Wadia teknik :(
    Der går stærke rygter om, at Qsonix nu er ved at lukke. Så en egentlig Wadia musik server blev det således aldrig til. Mærkeligt, nu når man ser hvor den digitale udvikling bevæger sig hen.

R

Roysen

Gjest
    Så er den nye Wadia/Qsonix musik server lanceret. Personligt synes jeg det er synd, at den slet ikke matcher Wadia i sit design, men mest af alt er en Qsonix med meget lidt Wadia teknik :(
    Der går stærke rygter om, at Qsonix nu er ved at lukke. Så en egentlig Wadia musik server blev det således aldrig til. Mærkeligt, nu når man ser hvor den digitale udvikling bevæger sig hen.
    Jeg antar Wadia jobber med en egen musikkserver til 9-serien da den annonserte U-oppgraderingen med USB-innganger til 931 etter det jeg ble fortalt ble stoppet når Fine Sounds kjøpte og byttet ut stort sett alle de ansatte.

Mvh
    Roysen

pak.k

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.12.2009
    Antall liker
    173
    Sted
    Charlottenberg
    Torget vurderinger
    1
    Har skaffat mig en 121 som står på inspelning nu och jag måste säga att de gjort en riktigt bra liten dac!
    Låter väldigt bra i toppen.Än så länge lite tunn i basen men jag hoppas att den blir fetare med inspelning.-Blir den det så är den kanon till det priset!

TomTom

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.08.2003
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    1
    Har skaffat mig en 121 som står på inspelning nu och jag måste säga att de gjort en riktigt bra liten dac!
    Låter väldigt bra i toppen.Än så länge lite tunn i basen men jag hoppas att den blir fetare med inspelning.-Blir den det så är den kanon till det priset!
    Umiddelbart tenker jeg at den nok kan bli tøffere i bassen etterhvert, men at du trolig vil få en større forandring i bassen ved å bytte ut Nordostkablene i lydkjeden. Min hukommelse tilsier at Nordost ikke gir mye bass. Wadia har etter min mening en av sine styrker i nettopp bassområdet. I hvert fall ut fra de cd-spillerne jeg kjenner til. Blir 121 for lett i bassen ville jeg anbefalt å teste ut noen andre høyttalerkabler.

Velkommen til Wadia-vennene!

Mvh TomTom

pak.k

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.12.2009
    Antall liker
    173
    Sted
    Charlottenberg
    Torget vurderinger
    1
    Tack :)
    Den börjar bli bättre nu..
    Har jämfört med min belcanto cd2 som är fetare i basen men wadian är klarare och större i toppen.
    Det är inte som natt och dag men det är nånting i området runt 80hz gissar jag på som wadian inte är helt i mål än,men det kanske kommer. Prisvärd liten sak är det i alla fall!
    största problemet är nog att jag bara har en supra lorad till wadian än så länge.det har aldrig låtit bra här med den förr i alla fall.
    ska bytas ut!

Chr. R.

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.02.2010
    Antall liker
    13
    Sted
    Danmark
    Hvad sker der dog med Wadia :confused:

For mig har Wadia altid repræsenteret noget af det ypperste man kunne erhverve sig med hensyn til lyd og teknik. Bygge kvaliteten var måske ikke altid lige god, ja der jo været nogle rigtig uheldige modeller iblandt. For nogle år siden, der lancerede Wadia 1-serie, en serie som henvendte sig til et langt større publikum qua prisen. Siden da har der været meget stille omkring nye produkter, ja det har ikke været præsenteret et eneste siden 1-serien. Det er kun blevet til nogle opdateringer på nogle af deres produkter, opdateringer som Wadia i flere tilfælde ikke selv reklamerede for.

I sommeren 2012 var en repræsentant fra selskabet bag Wadia på en Europa turne, og fremviste her designet på de kommende Wadia modeller. Således har jeg håbet på, at med opkøbet af Wadia, flytningen til Audio Research og nu et nyt design, ville Wadia igen begynde at lancere nye spændende produkter til deres kunder. Således kunne en one-box afspiller i 9-serie måske være en mulighed, da et rygte om en sådan for nogle år siden (navngivet 981), affødte en stor og positiv reaktion. Der var således kunder der henvendte sig til Wadia, og lagde en fast ordre på denne model, endnu inden nogen har set eller hørt den. Ligeledes har Wadia tidligere annonceret flere transport modeller til 9-serien, ligesom det var forventet med en afløser til deres S7i model, som oprindeligt blev lanceret som en limited editition model, en betegnelse modellen ikke længere har.

Nu er der gået lidt mere end et år, siden Wadia blev opkøbt og flyttet, og set i lyset af ovenstående, så forventede jeg, at CES 2013 ville blive året, hvor Wadia igen ville præsentere nye spændende produkter til deres "gamle" kunder. Men hvad sker der så? Jo, Wadia vælger at lancere en ny serie kaldet "The Intuition Series". Her finder man en klasse D forstærker samt andet, som jeg på ingen måde forbinder med et high-end mærke. Designet, ja hvis det er et udtryk for hvorledes deres (måske) kommende produkter vil se ud, så vil jeg alene på den baggrund takke nej.

Produkterne skal nok sælges, dels grundet Wadia navn på fronten, og så den salgsorganisation der står bag selskaberne. Men det lader så også til, at vi gamle kunder, ikke længere skal lokkes med nye spændende og eksklusive modeller. Jeg håber Wadia ikke har glemt os, og de ting der blev oplyst og fremvist sidste år, også når frem til produktionslokalet. Indtil da, afventer jeg hvad der måske kommer, mens andre nok allerede vil begynde at se sig om efter alternativer.

Herunder er det nye vidunder som kan ses på CES 2013

R

Roysen

Gjest
    Jeg tror færre og færre er interessert i nye en-boks CD-spillere Christian. Jeg tror ikke Wadia kommer med noen slik igjen. Jeg er også litt skuffet over den nye Inovation serien. Jeg hadde håpet på en musikkserver til 9-serien. Det skal dog sies at det nye produktet inneholder mye svært spennende teknologi som jeg antar vil bli tilgjengelig som oppgradering for andre Wadia produkter. Den nye DeltaSigMaster oppsamplingsalgoritmen, 32/384 PCM og native DSD over USB samt bruk av Sabre ESS DAC chips. Jeg synes i alle fall at dette var noe positivt.

Mvh
    Roysen

Chr. R.

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.02.2010
    Antall liker
    13
    Sted
    Danmark
    Min skuffelse skal også ses i lyset af, at både Sonus Faber og Audio Research fik lanceret mange nye produkter kort efter firmaerne blev overtagelse af det Italiske firma Fine Sound/Quadrivio. Tilmed var det produkter som kunderne fra de gamle firmaerne kunne genkende.

Da der nu er gået et helt år, uden Wadia på nogen måde har gjort sig bemærket nogen steder, så var mine forventninger, at selskabet nu til årets store CES messe i hjemlandet, ville fremvise hvad overtagelsen af firmaet vil betyde for Wadias fremtid, og det ved at præsentere nye spændende produkter som står for det vi kender Wadia for. Således havde jeg da håbet på, at Wadia f.eks. ville præsentere mindst en ny DAC, enten for afløsning af den aldrende 521, eller en one-box DAC i 9-serien. I stedet for kom der en Klasse D forstærker :(

Wadia er jo kendt for sine fine low-end (sorry) effektforstærkere...

pak.k

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.12.2009
    Antall liker
    173
    Sted
    Charlottenberg
    Torget vurderinger
    1
    Tänkte bara nämna att min wadia 121 börjar bli riktigt bra!
    Har väl spelat på den i snart en månad nu och efter att ha fått på en N.O red dawn power och satt upp den på sort cones så spelar det över all förväntan! Inte nån tunnhet i ljudet nu längre...
    Kan helt klart rekommendera denna lilla guldklimp till dac,
    och inte låta sig luras av pris storlek och vikt ;)

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.403
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Tänkte bara nämna att min wadia 121 börjar bli riktigt bra!
    Har väl spelat på den i snart en månad nu och efter att ha fått på en N.O red dawn power och satt upp den på sort cones så spelar det över all förväntan! Inte nån tunnhet i ljudet nu längre...
    Kan helt klart rekommendera denna lilla guldklimp till dac,
    och inte låta sig luras av pris storlek och vikt ;)
    Spennende, denne dacen er en liten flott sak som jeg har tittet litt på noen ganger.
    Men har hørt mye om "problemer"..? Har du opplevd noe sånn med din?
    Bass nevner du, som nå er på plass, har du byttet noen kabler i signalkjeden eller kom dette gjennom innspilling?
    Kan du gi den en kort omtale, gjerne med ref i andre dacer du har hatt?
    Fy dette ble mange spørsmål....hmm...du svarer på hva du ønsker:)

gismo

pak.k

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.12.2009
    Antall liker
    173
    Sted
    Charlottenberg
    Torget vurderinger
    1
    Hej.
    basen var fin från start men lite tunn i mitten liksom, men det har kommit mer fyllighet eftersom.Bra stram djupbas.
    Har inte prövat ut andra dacar då det var denna jag var sugen på,alternativt belcanto då jag har en cd2 från dom.
    Varför jag valde just denna är för att wadia och adyton passar så bra ihop.Har saknat min gamla 850 en del, tills nu:)
    inga som helst problem med denna, bara ett våldsamt ljus från dioderna.Men med blå eltejp så blev de bra ;)
    Ljudet är väldigt stort och brett och jag tycker att det känns som att allt är i bättre fas och timing än med bara cd2 som källa.
    Spotify låter bättre än jag kunnat drömma om.
    Hoppas att det kommer bättre strömförsörjning framöver typ belcantos lns1....
    Pre delen funkar väldigt bra för min del-fin match med adyton.Blir aldrig stressat nu som det kunde bli förut.
    Känns nästan lite märkligt att denna "lilla" apparat kan vara såpass "stor"...
    Finns säkert flera dacar som är bra i prisklassen,men denna passade mig egentligen så bra att det känns onödigt att se på andra nu.

pierre

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.08.2009
    Antall liker
    68
    Er der nogle som har samlignet Wadia 381i med S7i og kan fortælle lidt omkring forskellene.

Hvad får man for de extra penge ved S7i?

TomTom

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.08.2003
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    1
    Er der nogle som har samlignet Wadia 381i med S7i og kan fortælle lidt omkring forskellene.Hvad får man for de extra penge ved S7i?
    Jeg tillater meg å klippe ut et svar i privat e-post fra tidligere GNSC, Steve Huntley.´It's my feeling that Wadia now has the best players they even have built inthe 381"I" and the S-7"I". They have never had two CD player that were sostrong at the same time before. Which one to go for depends on your budget Iguess....certainly the S-7"I" is better and in my opinion it's worthspending the extra to get one if you are buying what you hope is your lastand best Cd player. Both units work really well as a DAC for computer audioas well. I think the CD players represent the best value for sure....and the lower cost 521 DAC just doesn'thave the magic really. When you go from a modded 381"I" to a modded S-7"I" you really aregetting just a larger scale presentation. Everything just has more jump andweight behind it. It's just a more solid foundation for the music to releasefrom...

Sist redigert:

Chr. R.

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.02.2010
    Antall liker
    13
    Sted
    Danmark
    Er der nogle som har samlignet Wadia 381i med S7i og kan fortælle lidt omkring forskellene.

Hvad får man for de extra penge ved S7i?
    Lav dog dine egne erfaringer, hvilket nu er gjort let, idet den tidligere danske forhandler nu har sat begge sine såkaldte S7i demo maskiner til salg. Gad vide hvor mange ejere de reelt har haft...

Chr. R.

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.02.2010
    Antall liker
    13
    Sted
    Danmark
    Dette er direkte chokerende: Products

Det er et link til Wadias nye hjemmeside, hvor "alle" deres nuværende produkter vises. Således er ALLE cd-afspillere nu væk fra programmet, ligesom alle DAC over 1-serien. Tilbage er nu kun 3 produkter, og ingen af dem henvender sig til kundesegment der tidligere har købt Wadia produkter.

Det er også mere end 3 år siden det sidste "rigtige" Wadia produkt blev vist frem (S7i og 971), og siden overtagelsen for 1½ år siden, er det kun blevet til et nyt produkt (Intuition 01) som jeg på ingen måder forbinder med Wadia. Jeg håber ikke dette er det endegyldige punktum for en af de helt store producenter.

Tør man håbe på et nyt Wadia produkt på den forestående München messe?

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    Tror ikke du har noe å frykte, Christian...Wadia er- som resten av gjengen- påvirket av finanskrisen, og må derfor finne nye nisjer. Design blir mer og mer viktig, ettersom halvparten av verdens befolkning har visse anatomiske tillegg vi gutta ikke har,tenker lyd mest med øya og er ei like viktig kundegruppe. Wadia har ikke akkurat vært kjent for WAF, så det er kanskje på tide å få litt? Hva tror du? Lyden er nok godt sikra uansett- se bare på hvilke andre merker som er under Sonussjef Mauro Granges overoppsyn..Sumiko, SF, Audio Research, McIntosh..alle har en arv å videreføre.

Chr. R.

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.02.2010
    Antall liker
    13
    Sted
    Danmark
    Tror ikke du har noe å frykte, Christian...
    Det mener jeg nu nok jeg har. Dels har Wadia fyret næsten alle deres medarbejdere for 1½ år siden. Derefter blev Wadia flyttet til en hel ny lokalikation (hos Audio Research). Nu fjernes alle de produkter jeg forbinder med mærket, hvilket primært er cd-afspillere og DAC's i high-end klassen.

Wadia er- som resten av gjengen- påvirket av finanskrisen, og må derfor finne nye nisjer. Design blir mer og mer viktig, ettersom halvparten av verdens befolkning har visse anatomiske tillegg vi gutta ikke har,tenker lyd mest med øya og er ei like viktig kundegruppe. Wadia har ikke akkurat vært kjent for WAF, så det er kanskje på tide å få litt? Hva tror du?
    Ud fra mit kendskab til Wadia, så har der været større problemer end finanskrisen, men også den har nok ramt Wadia hårdt. Men jeg forbinder ikke Wadia med en digital forstærker som er udviklet og produceret i Italien, ligesom designet som Intuition 01 repræsentere. Såfremt Wadia reelt ikke har mere end de 3 produkter der i dag fremgår af deres hjemmeside, så er der ikke et eneste Wadia produkt der produceres i US, idet 1-serien fremstilles nemlig i Kina.

Det kan ikke skyldes manglende tiltro til digitale afspillere og dekodere, som nu har fået ejeren til at stoppe produktionen af dem hos Wadia, for i samme bygning vedbliver ejeren med at bygge og videreudvikle disse produket, dog står der Audio Research på produkterne, hvilket netop ikke er den type produkter med mest forbinder med Audio Reasearch.

Lyden er nok godt sikra uansett- se bare på hvilke andre merker som er under Sonussjef Mauro Granges overoppsyn..Sumiko, SF, Audio Research, McIntosh..alle har en arv å videreføre.
    Jeg har intet kendskab til Intuition 01, omend jeg ser frem til at se og lytte til produktet en dag. Dog frygter jeg, at arven efter Wadia nu blot er reduceret til et logo.

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    Restrukturering medfører tøffe tiltak, Christian. Det kommer mer fra Wadia over tid. Men jeg kan forstå at store deler av vennekretsen er "noget chokeret" av den totale omstilling. Wadia kunne bygge CDer som nesten ingen andre, det er jeg enig i, men italienere har vist seg å kunne sine saker før...ingen fare. Heller restrukturering enn konkurs. Det sier jeg dog ikke om et visst japansk bilmerke som er mest kjent for opphengte gasspedaler og recalls de siste år- samt dødkjedelige hybrider..de skulle jeg gjerne sett fjerna fra norske veier.

Sist redigert:

Chr. R.

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.02.2010
    Antall liker
    13
    Sted
    Danmark
    Restrukturering medfører tøffe tiltak,...Heller restrukturering enn konkurs...
    Jeg havde nok foretrukket at se Wadia lukke, i stedet for nu at se mærket næsten decimeret til et livsstils produkt. Dette minder for meget om et andet firma store opkøb, og her tænker jeg på Harmans overtagelse af flere store respekterede mærker, hvilket enten medførte lukninger eller en klar degradering af andre.

Firmaet der også opkøbte Wadia, de viste ellers med Sonus Faber og Audio Research, at der var både vilje og penge til at videreføre mærkerne samt hurtigt udvikle nye produkter. Det er skete bare ikke for Wadia, ligesom der har været _meget_ stille omkring McIntosh, siden de blev opkøbt af samme selskab. Der har ellers ligget flere ideer til nye produkter hos Wadia, projekter der reelt kun manglede et "Go" og "$". Vurderet ud fra audio markedet i dag, synes det ellers oplagt, fortsat at satse på kvalitets DAC med et Wadia logo, specielt efter Audio Research nu sideløbende har fået mulighed til at lancere en ny super DAC.

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    Det var da utrolig til dommedagsprofetier...la oss nå først se hva som kommer ut av det.

Chr. R.

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.02.2010
    Antall liker
    13
    Sted
    Danmark
    Det var da utrolig til dommedagsprofetier...la oss nå først se hva som kommer ut av det.
    Der er da ingen dommedagsprofetier over mit indlæg. Det er alene baseret på fakta, samt min vurdering af, hvilket kundesegment Intuition 01 henvender sig til (livsstil).

De nye ejere har nu haft 1½ år til at vise hvad de vil med Wadia, og svaret har vi vist nu fået. Dog ved jeg også, at der har været tanker og udarbejdet tegninger på nye produkter, men at de altså ikke har fundet vej til produktion. Ønskede de at beholde Wadia navn indenfor high-end DAC, så havde man nok valgt at fortsætte med de eksisterende modeller, indtil man var klar med en afløser. Nu sender man derimod der klare signal, at Wadia ikke længere gør sig indenfor de high-end produkter, som ellers var kendetegnende for netop Wadia.

Brum

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.11.2006
    Antall liker
    16
    Finner ikke Wadia representert på messa i Munchen.... highend2013.de

Kanskje de heller ikke pleier å stille?....

Skink_123

Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Antall liker
    1.440
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Finner ikke Wadia representert på messa i Munchen.... highend2013.de

Kanskje de heller ikke pleier å stille?....
    hei!

De skal være der, de stiller ut en stille demo.

mvh

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    Da drar du ned og sjekker , Christian! INTUITION lyder nok mer enn godkjent..hehe

Chr. R.

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.02.2010
    Antall liker
    13
    Sted
    Danmark
    Jeg ligger nu inde med det brev som Wadia udsendte til sine distributører d. 2-4-2013.

Af brevet fremgår disse to væsentlige oplysninger: "Remaining models that will continue to be available going forward include the 121 Decoding Computer, 151 Power DAC Mini and of course, Intuition 01.", samt "Additionally, the parts and service warranty on these discontinued models will be honored.", hvilket er med reference til alle de netop udgået modeller.

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    De eldre modellene fins jo fortsatt brukt, da, Christian. Men jeg håper du kommer til å bli positivt overrasket når du låner øre til Intuition..et lite bonbon for øynene er serien iallefall.

Chr. R.

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.02.2010
    Antall liker
    13
    Sted
    Danmark
    De eldre modellene fins jo fortsatt brukt, da, Christian.
    Ja, men det er ikke dem jeg vil savne fremover, men derimod det de nye som nu aldrig kommer. Jeg savner således allerede den 981i med det rigtige drev (Esoteric) som ellers viste frem på CES for nogle år siden.

Men jeg håper du kommer til å bli positivt overrasket når du låner øre til Intuition..et lite bonbon for øynene er serien iallefall.
    Nu er det ikke en model/produkt der tiltænkt hverken mig eller de fleste andre dedikeret Wadia fans. Design kan man diskutere, men jeg finder det ikke pænt, hvilket gælder samtlige at de Wadia ejere jer har talt med. Wadia går nu efter et helt nyt kundesegment, hvor de nok ikke formår at trække mange af deres nuværende gamle kunder med over til. Og med Intution01, der skal Wadia nu kæmpe med et allerede etableret mærke, nemlig Devialet, som tilmed netop har lanceret flere spændende og langt billigere modeller.

DAChild

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2004
    Antall liker
    118
    Torget vurderinger
    2
    Hmm, har en uforklarlig lyst på 850 igjen?
    Mener denne har bedre bassdrag og låter litt fyldigere enn denere versjoner?
    Noen som vet hvilken dac denne har?

Chr. R.

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.02.2010
    Antall liker
    13
    Sted
    Danmark
    Den DAC chip der anvendes er Burr Brown PCM1702

Jeg ville KLART anbefale dig, at kigge på en nyere maskine, idet efter Wadia udmelding om stop for alle de gamelkendte produkter, er det mit klare indtryk, at der er kommer flere brugte Wadia til salg, og at priserne også er faldet. Er du heldig, så kan du finde en 861 SE, og ellers bør du kigge efter 381.

Final

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Antall liker
    5.405
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Den DAC chip der anvendes er Burr Brown PCM1702

Jeg ville KLART anbefale dig, at kigge på en nyere maskine, idet efter Wadia udmelding om stop for alle de gamelkendte produkter, er det mit klare indtryk, at der er kommer flere brugte Wadia til salg, og at priserne også er faldet. Er du heldig, så kan du finde en 861 SE, og ellers bør du kigge efter 381.
    Chr. R Er 681 SE en bedre DAC enn 381?

Chr. R.

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.02.2010
    Antall liker
    13
    Sted
    Danmark
    Chr. R Er 681 SE en bedre DAC enn 381?
    Jeg har ikke hørt dem op mod hinanden. Dog har jeg erfaret, at en 581se lyder markant bedre end en 861 "non se", idet der faktisk ikke var et eneste punkt hvor den gamle maskine var bedre end den nye. Dog vil jeg mene, at drevet i 561 se er bedre end f.eks. 381. Husk at med en 581se og nyere, så følger den langt lækre fjernbetjening med, og man således undgår den billige plastikmodel. Undgå at køb en 581 "non se", idet disse maskiner er yderst fejlbehæftet.

Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn