HCS
En vanlig fyr fra bygda..
Jeg tror du skal være forsiktig med å bygge rack av drivved fra havet.Med halve slekta som sjøfolk med bart og hvite sokker, samt en bestefar som var maskin-sjef på hval-båt i Søris-havet så har jeg tad av sjø i meg. Tror jeg da.. .
Kan si så mye som at nøkkelord er røft, drivved, custombygd, tungt.. Så får vi se..
Det inneholder høye konsentrasjoner av salter - natriumklorid og kaliumklorid bl.a som elektronikk ikke er spesielt mye glad i hverken luftbåret eller via fuktig luft.
Det vil etter alle solemerker dannes rust i eventuelle deler av stål og jern i racket.
Da er du advart.
Om racket er ferdig, så ikke brenn det hagen, og grill pølser over flammene.
Det dannes ved forbrenning hyggelige kjemi som nitro-PAH-forbindelser som er potensielt særs carsinogene.
Det samme skjer når du drar på med dieselpurka de når det kommer en diger blåsort sky ut fra eksosanlegget.
SUNT - neppe...
Matrialene har jeg koll på. En gjør ikke slikt uten å sette seg inn i diverse problemstillinger. Men takk for advarselen.
Og purka forflytter seg den da, i motsetning til de undermotoriserte alternativene av samme rase.. Men som du riktig påpeker, det er ikke sunt å befinne seg i nærheten av den røyken. Men litt må en jo gjøre for "global oppvarming" av indre Østlandet.. 8)