Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.467
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Med halve slekta som sjøfolk med bart og hvite sokker, samt en bestefar som var maskin-sjef på hval-båt i Søris-havet så har jeg tad av sjø i meg. Tror jeg da.. :).

Kan si så mye som at nøkkelord er røft, drivved, custombygd, tungt.. Så får vi se.. :)
    Jeg tror du skal være forsiktig med å bygge rack av drivved fra havet.
    Det inneholder høye konsentrasjoner av salter - natriumklorid og kaliumklorid bl.a som elektronikk ikke er spesielt mye glad i hverken luftbåret eller via fuktig luft.
    Det vil etter alle solemerker dannes rust i eventuelle deler av stål og jern i racket.
    Da er du advart.

Om racket er ferdig, så ikke brenn det hagen, og grill pølser over flammene.
    Det dannes ved forbrenning hyggelige kjemi som nitro-PAH-forbindelser som er potensielt særs carsinogene.
    Det samme skjer når du drar på med dieselpurka de når det kommer en diger blåsort sky ut fra eksosanlegget.
    SUNT - neppe...

Matrialene har jeg koll på. En gjør ikke slikt uten å sette seg inn i diverse problemstillinger. Men takk for advarselen.

Og purka forflytter seg den da, i motsetning til de undermotoriserte alternativene av samme rase.. Men som du riktig påpeker, det er ikke sunt å befinne seg i nærheten av den røyken. Men litt må en jo gjøre for "global oppvarming" av indre Østlandet.. 8)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.736
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ultravold platen har jeg spilt en god del. En absolutt god plate! Den nye har jeg såvidt skummet igjenom.

Lorde er også en frøken i denne sjangeren og hennes plate låter også godt :)
    Hørte litt på Lorde for en stund siden. Tusket henne til meg på noen høyoppløste greier, og det låt riktig så bra. Litt rart at hun ikke har fulgt opp. Må vel være over to år siden den Pure Heroin saken ble gitt ut.
    pure heroine. Ikke heroin..
    dvs kvinnelig helt. Hero/heroine
    Semantikk og slikt har jeg etter hvert fått et avslappet forhold til, men her var det definitivt på sin plass! Takk for oppklaringen, Griffenfeldt :)

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.467
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Å ha valget er uansett en fordel.. Men du er kanskje uenig i det ? 8). Bedre å "bygge" sin egen sti, enn å være prisgitt andre, mener nå jeg.. At noen ser dette som en trussel for sitt verdensbilde for så være.. :)..

karmana6.jpg

Sist redigert:

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Antall liker
    4.155
    Sted
    I en blokk
    Torget vurderinger
    17
    Ultravold platen har jeg spilt en god del. En absolutt god plate! Den nye har jeg såvidt skummet igjenom.

Lorde er også en frøken i denne sjangeren og hennes plate låter også godt :)
    Hørte litt på Lorde for en stund siden. Tusket henne til meg på noen høyoppløste greier, og det låt riktig så bra. Litt rart at hun ikke har fulgt opp. Må vel være over to år siden den Pure Heroin saken ble gitt ut.
    pure heroine. Ikke heroin..
    dvs kvinnelig helt. Hero/heroine
    Semantikk og slikt har jeg etter hvert fått et avslappet forhold til, men her var det definitivt på sin plass! Takk for oppklaringen, Griffenfeldt :)
    jeg antar at hun bruker det som et ordspill pga lik uttalelse så da er det greit å skrive det riktig.
    Synd det har vært stille derfra på en stund da jeg tror hun har "litt å melde" Smart dame tror jeg.

D

Dåbbel J

Gjest
    Vaffler.... kofte.... og svartmetall er Norge på sitt beste.
    Mer mandig enn en fotballsupporter i eksil.... phføøøy

D

Dåbbel J

Gjest
    Denne videoen er ikke tilgjengelig......

Klarer du ikke å linke en YT snutt engang?? Kjerring :rolleyes:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.736
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Denne videoen er ikke tilgjengelig......

Klarer du ikke å linke en YT snutt engang?? Kjerring :rolleyes:
    Hmf, og den som var så riktig nå ;) Virker på min maskin. Får sjekke når jeg kommer hjem og har tilgang til et "norsk system".

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.736
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ryan Adams var en mann som umiddelbart ble spilt mye hos meg da han debuterte på begynnelsen av 2000 tallet. Kjøpte jevnlig utgivelsene hans, men etter hvert føltes det mest som en uvane. Foruten oppfølgeren til debuten fikk han etter hvert lite spilletid hos meg. Dette forandret seg i fjor da han gav ut et selvtitulert album. Denne platen var en skikkelig positiv overraskelse som fikk bra med spilletid hos meg. Definitivt en plate å få med seg for dem som liker en tur innom americana, singer songwriter land :)

Jeg er nå på andre gjennomspillingen av hans ferskeste utgivelse. Hva har mannen gjort, jo han har funnet ut at hans skal covre hele Taylor Swifts 1989 utgivelse fra i fjor. Jeg kan definitivt ikke min Taylor Swift så jeg var særdeles skeptisk, men jevnt over fungerer dette riktig så bra. Gøyalt og kreativt påfunn, det skal han jaggu ha :) Er mindre fornøyd med lyden. Tror bassen er skrudd altfor høyt :mad:

image.jpeg

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    42.114
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Takk for tipset Karmana :)
    Alltid likt Ryan Adams,har det meste han har gitt ut gjennom årene.
    Synd hvis den siste nå lider av bass syken,hans tidligere utgivelser har alltid hatt tålig bra lyd

mvh

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.736
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Takk for tipset Karmana :)
    Alltid likt Ryan Adams,har det meste han har gitt ut gjennom årene.
    Synd hvis den siste nå lider av bass syken,hans tidligere utgivelser har alltid hatt tålig bra lyd

mvh
    Hei, motoren :) Kjekt at jeg kunne tipse om en ny utgivelse med mannen.
    På enkelte spor får jeg følelse av hva som best kan beskrives som en "durene" bass når jeg streamer fra Tidal Hifi. Hadde vært interessant med en kommentar om hvordan du opplever lyden når du etter hvert får testet platen. Kan jo bare være jeg er surmaget med en dårlig dag :)

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    42.114
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    La nettopp in en bestilling av den på dobbel Lp,kommer dessverre ikke før i Desember :)
    Blir moro å høre om det kanskje låter bedre på vinyl?

mvh

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.736
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    La nettopp in en bestilling av den på dobbel Lp,kommer dessverre ikke før i Desember :)
    Blir moro å høre om det kanskje låter bedre på vinyl?

mvh
    Pleier jo (dessverre) ofte å ha mer av dynamikken i behold :mad::)

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.467
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Hmf, den selvtitulerte alkohol-puristen fra indre pungvær rider igjen :mad:;)

Tror vi må rotte oss sammen å få nedspammet tråden din ;)
    Hehe, sannheten er til tider hard å svelge..Ihvertfall i forhold til fotball.. ;)

Kan jo hende at det var Argon high-end kabelen som la til en "oktav i bassen "....:cool:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.736
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Clutch er en gruppe jeg ikke hadde hørt om før en kamerat fikk øynene mine opp for en 4-5 år siden, og dro meg etter hvert med på en knalltøff konsert med gutta i Oslo. Clutch har vel blitt mindra sinna med årene og platen Earthrocker fra 2013 kan vel best kategoriseres som melodiøs tungrock.

En god tradisjon innen rocken er at det ofte blir riktig så vakkert og stemningsfullt når de skrur ned tempoet. Det er vel mange av oss som har tasset rundt på dansegulvet til en kliner fra en av de gamle heavyrock gruppene :) Blir vel kanskje ikke en kliner når Clutch skrur ned på tempoet, men vakker musikk med nerve blir det....

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.736
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Fasinerende å se hvor drepende det kan være for et merke når du driter deg ut slik Edge gjorde med cd spilleren i sin tid. Ser det nå ligger en brukt Edge NL 12.1 amp på Torget til 39K. En forhandler i Nederland har samme brukte ampen liggende ute til 1.150€. Nå har ikke jeg hørt ampene til Edge, men hadde jeg vært i markedet for en transistor amp med muskler så hadde jeg definitivt vurdert denne.

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.467
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Takk for klippet med Clutch. Likte det. Her har du et klipp med flere fasetter...Skulle passe deg bra.. :)

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.467
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Siden du nevner de gamle "heavy" gruppene som en har sløjet seg rundt i mansjen med...Denne var jo en hit.. :cool:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.736
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Takker for musikalsk påfyll på en fredags formiddag :)

De to første platene til Toto fungerte for meg, etter dette mistet jeg interessen fullstendig. For meg havnet denne gjengen med studiomusikere i flinkisfellen. Er vel noen av disse platene som gikk mot jazz som står fjellstøtt i haifaikretser, men ikke hos meg dessverre. Klippet med Steve Lukather blir litt i samme leia for meg; helt ålreit, men flinkis og kjedelig, dessverre.

Van Halen har en del jeg kan like, men David Lee Roth som soloartist har definitivt et avtrykk på min høyst lokale wall of shame. Jump kunne lyttes til på den tiden, men Just a Gigolo var og er i beste fall bare jævlig irriterende!

Sorry, for litt surt oppgulp, men vet du har rygg til å bære det ;) Mine foreldre har lært meg at jeg skal motta gaver høflig, men av og til skjærer det seg :) Er sikkert litt ekstra surmaget siden jeg er missunnelig på dere som skal til Horten :D

• Liker
    Reaksjoner: HCS

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    13.908
    Fasinerende å se hvor drepende det kan være for et merke når du driter deg ut slik Edge gjorde med cd spilleren i sin tid. Ser det nå ligger en brukt Edge NL 12.1 amp på Torget til 39K. En forhandler i Nederland har samme brukte ampen liggende ute til 1.150€. Nå har ikke jeg hørt ampene til Edge, men hadde jeg vært i markedet for en transistor amp med muskler så hadde jeg definitivt vurdert denne.
    Temmelig vilt at en Edge NL 12.1 amp selges for slike summer, men hyggelig for dem som slår til.
    Om jeg ikke husker feil, så koster galskapen >150 frognertiere ny.
    Sånn går det når man driter seg ut, og har en nettside som ikke er oppdatert siden driter`n brant på Toten.

God helg Karmana.
    Det blir nok noen bilder fra Horten messa, og et par gode jugarhistorier ut av det :cool:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.736
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Temmelig vilt at en Edge NL 12.1 amp selges for slike summer, men hyggelig for dem som slår til.
    Sånn går det når man driter seg ut, og har en nettside som ikke er oppdatert siden driter`n brant på Toten.

God helg Karmana.
    Det blir nok noen bilder fra Horten messa, og et par gode jugarhistorier ut av det :cool:
    I følge salgsannonsen 210K.....og den har jo til og med en ryddig innside :)

Ser frem til oppdateringer fra Horten. Skulle gjerne vært der selv. Kona og jeg ringer heller helgen inn med å gjennomføre en leverrens. Bokstavelig talt noe dritt :mad:;) Ha en fin helg, og kos deg i Horten :)

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.216
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20

God helg Karmana.

Ser frem til oppdateringer fra Horten. Skulle gjerne vært der selv. Kona og jeg ringer heller helgen inn med å gjennomføre en leverrens. Bokstavelig talt noe dritt :mad:;) Ha en fin helg, og kos deg i Horten :)
    Hehe...ikke pent å trenge seg på, men bare måtte....
    Det er fler enn Edge som driter seg ut ser je....:cool::cool:
    God helg og fornøyelse, kos dere;)

gismo

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.736
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

God helg Karmana.

Hehe...ikke pent å trenge seg på, men bare måtte....
    Det er fler enn Edge som driter seg ut ser je....:cool::cool:
    God helg og fornøyelse, kos dere;)

gismo
    Under tvil, kos deg i Horten du også :mad:;)

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.467
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Oppgulp ifra en sjøoffiser er ikke å forakte.. Skal nyte messa. Du får kikke på de lokale damene og drømme om de.. 8)

.facebook_1444413114681.jpg

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    15.933
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Fy s i h... Det var egentlig veldig fint å oppdatere seg på de siste sidene i tråden, helt til dette siste bildet kom OG det ble sitert atpåtil...

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.467
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Fy s i h... Det var egentlig veldig fint å oppdatere seg på de siste sidene i tråden, helt til dette siste bildet kom OG det ble sitert atpåtil...
    Ja, du er en sart sjel du roda.. Uff og uff.. 8)

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    15.933
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Ja, du er en sart sjel du roda.. Uff og uff.. 8)
    Jepp. Et par-tre år til med terapi så er jeg klar for en ny Hilversumtur ;)

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    31.828
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3

God helg Karmana.
    Som Henning Kvitnes, fra vår naboby Halden, så treffende synger; "Evig eies kun et dårlig rykte"....

Nå er Edge hverken det første eller siste firmaet som blir tatt med buksene nede, men her var såklart svindelen
    særdeles åpenbar, og kundene handler deretter.

Selvmotsigende nok, handler vi ennå kabler som koster mer enn 20 kr meteren, og har en klippefast tro på alkymien.....

/ Morten

Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn