Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.572
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Dæven HCS, ord blir så uendelig fattig! ;) Har likevel alltid likt bunaden til danseband bedre enn påkledningen til grunge-gutta. Bedre med dressing up enn dressing down for the occasion :D Uten sammenligning med bildet ditt forøvrig ;)

Siste pode har akkurat lagt røyk og er vel installert i Malaga. Jeg antar min kone mener at mine dypdykk i HFS ikke er den beste kuren mot hennes "empty nest syndrome" ;) Har derfor forsøkt å begrense meg litt, og har tilbragt de siste dagene på et sykkelsete og foran tv med Downton Abbey. I morgen setter vi kursen mot Roma. Tror den beste kuren mot dette syndromet er trøffel og mengder med god rødvin :D

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.467
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Hva sa ? At du er TØFFEL og må tylle i din kjære mengder med rødvin ? :). Blir sikkert litt godt med Roma etter å ha avlevert den håpefulle til bacalao-landet...

Vet jo du kan å slå ifra deg verbalt så bør vel passe meg. Du hadde ikke trengt å stille i kostymet under da vi var på tur, men jeg tror at poenget ditt kom frem. "Ikke kødd med en stril når laget er på vei opp, heia Brann " ( bra kamp imot Ranheim ) ;)

karmana3.jpg

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.572
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hva sa ? At du er TØFFEL og må tylle i din kjære mengder med rødvin ? :). Blir sikkert litt godt med Roma etter å ha avlevert den håpefulle til bacalao-landet...

Vet jo du kan å slå ifra deg verbalt så bør vel passe meg. Du hadde ikke trengt å stille i kostymet under da vi var på tur, men jeg tror at poenget ditt kom frem. "Ikke kødd med en stril når laget er på vei opp, heia Brann " ( bra kamp imot Ranheim ) ;)

Vis vedlegget 338853
    Hmf! :mad:;)

Jeg ønsker aldri å få vite hvilke søkeord den nedrige delen av hjernen din benytter på google! ;)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.572
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Siden høsten begynner å gjøre seg gjeldene passer det jo med et lite melankolsk musikkdrypp. Når jeg tenker meg om passer egentlig melankolsk musikk alltid :) The Deep Dark Woods er trygt plassert i det musikalske landskapet jeg oftest frekventerer. Denne sangen fra deres nest siste plate får meg til å tenke på en av mine ypperste musikalske preferanser, Midnight Choir.

Deres siste plate fra 2013 (tror jeg det var) er etter min smak bedre, og bør absolutt vurderes visst man liker denne musikkstilen. Den er forøvrig produsert av ikke ukjente Jonathan Wilson.

image.jpeg

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.572
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Den evige stad har vartet opp med litt lett bergensvær. Forfriskende :) Et vennepar vi skulle møte sitter foreløpig fast i København. Det ble derfor et lett lite kveldsmåltid i tosomhet. Hyggelig :) Regningen kom på 64€, hvor maten utgjorde 18. Strålende prioritering ;)

image.jpg

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    65.546
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    I morgen er det opp seks og stå i kø foran vatikanmuseet?
    (Kjøp billett på forhånd så slipper du forbi!)

Barolo grappa??

Kos dere:)

“When in Rome, do as the Romans do.”

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.149
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Den evige stad har vartet opp med litt lett bergensvær. Forfriskende :) Et vennepar vi skulle møte sitter foreløpig fast i København. Det ble derfor et lett lite kveldsmåltid i tosomhet. Hyggelig :) Regningen kom på 64€, hvor maten utgjorde 18. Strålende prioritering ;)

Vis vedlegget 339197
    Ser helt greit ut Karmana, dette har du koll på;);)
    Kos dere i denne flotte byen.

gismo

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.572
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Takker gutter :)

Mye godt å få i Grappa hvis man er villig til å gå på noen smeller på veien :) Barolo er jo helt oppi der når det gjelder rødvin, så også med Grappa. Har faktisk aldri smakt mørk Grappa. Hyggelig bekjentskap :)

Har vært i Roma et par ganger tidligere. Derfor, ingen seeverdigheter og køer vi føler vi må oppsøke. Bare rusle rolig rundt, suge til seg atmosfære og inntrykk og spise og drikke godt :)

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.149
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Takker gutter :)

Mye godt å få i Grappa hvis man er villig til å gå på noen smeller på veien :) Barolo er jo helt oppi der når det gjelder rødvin, så også med Grappa. Har faktisk aldri smakt mørk Grappa. Hyggelig bekjentskap :)

Har vært i Roma et par ganger tidligere. Derfor, ingen seeverdigheter og køer vi føler vi må oppsøke. Bare rusle rolig rundt, suge til seg atmosfære og inntrykk og spise og drikke godt :)
    Da er det ennå bedre weekend opplegg:cool:;)

gismo

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.572
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Deilig å røre rundt i Roma mer eller mindre uten mål og mening. Finne seg en bakgate i Trastavere og få seg et nydelig lite måltid eller droppe innom et sted for en liten grappa og benytte hendene når man kommuniserer :) Har ikke gjort mange turiststunt denne gangen, foruten et besøk i Romas største kirke. En mektig opplevelse! En kan si mye om katolikkene, men å innrede kirker, det kan de!!! Lar meg fasinere av kirkeorglene, kunst og håndtverk av ypperste kvalitet.

image.jpg
    image.jpg
    image.jpg

Ja og så en aldri så liten attpåklatt :)

image.jpg

Vanligvis benytter vi anledningen på turer som dette til å besøke nye restauranter og teste ut nye smaker. I Roma har vi likevel to restauranter vi må innom hver gang. Fant dem i en artikkel i Aftenposten for en del år siden og maten og atmosfæren er legendarisk. Den ene har vi reservert bord på om et par tre timer, mens den første var vi på i forgårs. På den restauranten er vi ensidig i kosten. Trøffelpasta og siciliansk rødvin. Så enkelt og så godt! Det er ikke sesong for de hvite nå, men svart trøffel er definitivt også skikkelig snop. På denne restauranten er de definitivt raus. Når jeg har blandet det meste av trøflene inn i pastaen ser det fremdeles slik ut :)

image.jpg
    image.jpg

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.467
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Fin apetitt-vekker det her. Idag har det ikke vært annet å handle henger på andre sia. Kanskje ikke like storslått. Og den evt guddommligheten ligger på et annet plan enn i bygningsmassen helt klart. Uten å ville disse hedmarkingene for mye. Den "konflikten" angår ikke meg. Heldigvis :)

Gratulerer med dagen som var. Tipper du har en av de som er nevnt under her, gjemt et sted... 8)

Sist redigert:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.572
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hehe, rekk opp hånden den som ikke hadde hatt nytte av en Manslater ;)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.572
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Siste kveld i Roma er unnagjort. Middagen ble inntatt i en atmosfære som kan gjøre det mest trivielle måltid til en fest.

image.jpg

Nå var forsovet ikke maten så triviell, i hvert fall ikke hvis man spør mine smaksløker. Enkelt, greit og velsmakende. Først friterte artisjokk blomster.

image.jpg

Deretter en raus porsjon pasta med hvite trøfler.

image.jpg

Vi avsluttet med en lokal variant av Napoleonskake. Gutta ville så ha grappa og jentene en limoncello. Bordet ble da raskt forsynt med to flasker, hver på vel halvannen liter, og til fri avbenyttelse. Tøffe tak når man har begge beina trygt plantet i norsk drikkekultur ;)

image.jpg

Etter fem dager i den evige stad var det deilg å komme hjem, synke ned i stolen og hilse på gutta mine :D

image.jpg

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.572
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Plukket opp Blå Koral i tråden til Impulse. For en plate!!! En fryd både musikalsk og lydmessig. Er vel like vanskelig å stille inn volumet på denne som på en symfonikonsert. Sitter avslappet i dormemodus når Kleive plutselig leverer en vegg av orgelbrus, og plutselig plukker Reiersrud så kraftig på strengene at jeg skvetter i stolen. Moro :D I motsetning til Mørkemannen og Godseieren på innlandet, tror jeg Herr Reiersrud hadde ment at det kan være litt smekk både her og der ;)

image.jpg

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    15.917
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Var på rommet til PM Audio på Trondheimsmessen i -07 (tror jeg), da Paul skulle spille et spor fra Himmelskip (tror jeg) for Knut Reiersrud på anlegget. Det var jævli vittig at Reiersrud (sjølvaste) skvatt noe heltforjævli i stolen da Reiersrud (på plate) dro til på strengene! :) :) :)
    (Reiersrud hadde spilt konsert for oss kvelden før, på banketten)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.572
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Var på rommet til PM Audio på Trondheimsmessen i -07 (tror jeg), da Paul skulle spille et spor fra Himmelskip (tror jeg) for Knut Reiersrud på anlegget. Det var jævli vittig at Reiersrud (sjølvaste) skvatt noe heltforjævli i stolen da Reiersrud (på plate) dro til på strengene! :) :) :)
    (Reiersrud hadde spilt konsert for oss kvelden før, på banketten)
    Hehe, ser det for meg ;) Høres ut som en kjekk demo med en staselig bankett i forkant :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.572
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ferske americana og rockealbum med noe rødt i glasset. Fikk en resept fra en tjommi som skjønte jeg raste faretruende hurtig nedover flinkismusikk-veien :cool:;)

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.467
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Fint at du fikk oppleve smekk på ei skive. Det unner jeg deg vitterlig.. Synd , for det finnes på opptil flere. Såkalt musikalitet 8)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.572
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Fint at du fikk oppleve smekk på ei skive. Det unner jeg deg vitterlig.. Synd , for det finnes på opptil flere. Såkalt musikalitet 8)
    Vi Bergensere skjønner ikke slike kvantorer fra andre siden av fjellene :D

• Liker
    Reaksjoner: HCS

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.467
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Sålenge det du kvantifiserer er noe du er happy med , er jo alt gildt. Det gjelder for de fleste av oss. Selvom det visstnok ikke er forskjell på noe innen denne hobbyen iflg enkelte selvoppnevnte tech-guder.

V

vinyl-mannen

Gjest
    Ikke rart vi enkle østlendinger faller av lasset:rolleyes:
    kvantorer, i prædikatslogik operationer, der binder variable. Mest benyttet er eksistenskvantoren ∃ og alkvantoren ∀. Er således x og y hele tal, betyder ∀xy (y>x) 'for alle x eksisterer et y, så y er større end x'. Udsagnet har ingen frie variable; x og y er bundet af kvantorerne (i modsætning til fx udsagnet x>2, hvis sandhedsværdi afhænger af værdien af x). Også kvantoren ∃! med betydningen 'der findes netop et x, så ...' anvendes hyppigt i matematik.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.572
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ikke rart vi enkle østlendinger faller av lasset:rolleyes:
    kvantorer, i prædikatslogik operationer, der binder variable. Mest benyttet er eksistenskvantoren ∃ og alkvantoren ∀. Er således x og y hele tal, betyder ∀xy (y>x) 'for alle x eksisterer et y, så y er større end x'. Udsagnet har ingen frie variable; x og y er bundet af kvantorerne (i modsætning til fx udsagnet x>2, hvis sandhedsværdi afhænger af værdien af x). Også kvantoren ∃! med betydningen 'der findes netop et x, så ...' anvendes hyppigt i matematik.
    Hvor vanskelig kan det være ;)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.572
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    MEN I HELVETE DA!!!

Fikk nedenevnte melding på mail fra HD Tracks i dag, og fant platen på Tidal. Har gode erfaringer fra noen opptak skrudd sammen på Chesky Records. Etter en strålende lammecarre og et glass rødvin (en hjemmeværende kone har helt klart sine fordeler :D) var det tid for litt småslumring i stolen. Klar for nyting av vellyd skrudde jeg på disse greiene. Var for lat til å skifte musikk så denne gjengen ødela fullstendig en velfortjent siklestund :mad: Sikkert aldri så flinke, men fy faen så irriterende! Nå tilbake til den siste til Robert Forster. Bør være et sikkert stikk :)

WARNING: This hypnotic and explosive percussion album is taxing on even the most sophisticated playback systems. Can yours handle it?
    "You are going to hear the best recording ever made for drumming and percussion. Our microphone captures this dynamic power in binaural headphone surround that still plays back perfectly on speakers." - Dr. Chesky
    MANGUE SYLLA AND THE ALL-STAR DRUMMERS OF GUINEA: DUNNUN KAN
    This Guinea native's traditional group drumming style showcases Mangue Sylla's profound mastery of the country's distinctive percussive instruments: the sangban, doundoun, and djembe. Sylla and his ensemble play so seamlessly that they become instruments themselves, played by something greater than their obvious musical mastery, almost otherworldly.

Mangue Sylla | Fomoro Diubate | Sekou Pablo Dembele | Aboubacar Kouyate | Abdulla Toure | Abou Tanakan Camara | Nima Tanaka Camara | Missia Soran

image.jpg

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.572
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.572
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hvor pokker ble det av den der ignorerfunksjonen ;)

Var egentlig skikkelig bra! Gøyalt når de drar det så langt at det blir morsomt :)

Ha en riktig god helg, HC. Her blir det rolig med datter og datterdatter på besøk......ja, rolig kan vel diskuteres :)

• Liker
    Reaksjoner: HCS
    D

Dåbbel J

Gjest
    Brannsuporter og flinkisinnspillinger..... snakk om extreme ytterpunkter :rolleyes:

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn