Smaker det så koster det vet du - anbefaler en lytt på Bricasti M1. Ikke mye forvrengning - ikke mye jitter - mye mye mye musikk - har ikke hørt maken - faktisk - tubes eat you heart out!Mange veier til Rom (selv om ikke alle veier fører frem)KEF hørte jeg på messa hos Oslo hifi center. Låt bedre, i mine ører, enn Gryphon. Men slike demoer er uansett helt umulig å være noe sannhetsvitne for. I motsetning til gismo, tror jeg det finnes dac som sikkert måler ymse, men spiller bra. Tenker da konkret på større Audio Note. Sære ting som må pleies, og reagerer på underlag og kabler. Men ifht hobbyen gir større variasjon og mulighet for læring enn et nedskalert evt oppskalert proff-produkt. Det hele går ned til filosofien bak hobbyen. Og så langt har de produktene med bedt måleresultater gitt meg de dårligste lytteopplevelsene. Unntaket her er, hederlig nok og bør nevnes, Weiss.![]()
Selv ønsker jeg nok en transparent kilde/DAC som måler godt slik at jeg kan senke skuldrene og fokusere lenger ute i kjeden der gammelmannsørene mine hører tydeligere forskjeller
Mange forskjellige tilnærminger, noe som gjør hobbyen variert og interessant. Jeg er nok mer interessert i opplevelsene enn læringen. Læringen blir en bonus på veien mot enda bedre opplevelser, forøvrig en tilnærming som åpner for et hav av buklandinger
Snuser på Weiss, men de er blitt så dyre at det er i tilfelle brukt/demomarkedet som gjelder.
Final