Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.470
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Når jeg blir stor kanskje jeg skal ha en slik jeg og...128GB disk var smått synes jeg..Men sober å se på .. Og skjønner at den passer deg Karmana.. :) " It’s for those who just want to set it, forget it and enjoy it. Lizars says it best when he calls it Aurender’s “mid-line lifestyler”.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.724
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Har begynt å bli seriøst sulten på en Aurender A10 :p:)

Har fått et par hyggelige mail fra Sally i Sør-Korea eller USA. Planlagt lanser i august, ikke noe nytt. Prisen er ikke fastsatt, men antatt pris fra forhandler er 5.500$, ikke noe nytt. Den leveres ikke bare sølvfarget, men er mulig å få i svart. Det var nytt for meg....YES! Haifai-kontoen skjelver i buksene ;)

Litt negativt. I motsetning til Naim er det ikke mulig å redigere metadata på IPad-appen. Til å leve med :)

Kem bryter målsnøret først, soa.....;)
    Vi får se Karmana:cool:....

Stemmer at Aurender leveres i svart, men mot et pristillegg. Fått ca pris på standard sølv fra Mono/ Renaissance Audio. Ser ut til å bli 55-60k NOK. Har vel mer eller mindre bestemt meg for denne
    Hvis jeg klarer å være litt tålmodig har jeg vel egentlig bestemt meg jeg også :) Er vel litt tidlig å si hva prisen ender på siden Aurender ikke helt har bestemt seg, men 55-60 er vel ikke et dårlig anslag. Blir spennende å se om det blir store prisforskjeller mellom Norge og Nederlandene. Klart at svart er litt dyrere, det er jo i en helt annen divisjon enn kjedelig sølvfarget :cool: Andre grunner til prisforskjellen er vel litt vanskeligere å skjønne ???:)

• Liker
    Reaksjoner: soa

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.724
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Når jeg blir stor kanskje jeg skal ha en slik jeg og...128GB disk var smått synes jeg..Men sober å se på .. Og skjønner at den passer deg Karmana.. :) " It’s for those who just want to set it, forget it and enjoy it. Lizars says it best when he calls it Aurender’s “mid-line lifestyler”.
    Nå er det vel 2TB, og SSD disken på 128GB buffres det til for avspilling :rolleyes: Trenger ikke å se ut som noe gammelt ræl for å spille bra vettu :D

• Liker
    Reaksjoner: HCS

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.470
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    2TB, da begynner vi å snakke. Må lese meg opp på de dac chippene. Anvendelig, det er den. Det meste av hifi har vel sett like kjipt ut lenge. Men skal innrømme at lys og lamper er artig. Slik VU meter og kan være gøy.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.724
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    2TB, da begynner vi å snakke. Må lese meg opp på de dac chippene. Anvendelig, det er den. Det meste av hifi har vel sett like kjipt ut lenge. Men skal innrømme at lys og lamper er artig. Slik VU meter og kan være gøy.
    Den er definitivt anvendelig og dekker mine behov. Selv synes jeg den er streng og minimalistisk av utseende. Selv liker jeg det, men smaken er som baken :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.724
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Gårsdagen ble tilbragt på det største bruktmarkedet i Amsterdam. Det ligger på et gammelt verftsområde og er etter hva jeg forstår bare åpent en gang i måneden. Gøyalt å sløve rundt og kikke, men det meste var gammelt ræl i kategorien, klær, sko, bøker, spill og barneleker.

image.jpg

Endel solgte også forskjellig nips. Litt mer spennende det, da det plutselig kan dukke opp noe interessant.

image.jpg
    image.jpg

Det lille jeg så av haifai var vel også innenfor kategorien, ræl.

image.jpg
    image.jpg

Det var som alltid litt ymse godsaker for hornfolket.

image.jpg
    image.jpg

Det er egentlig litt vemodig at jeg ikke samler på vinyl. En god del forskjellige stand med brukte plater. Må innrømme at ekorngenet i meg savner søkene etter skjulte skatter og hull i samlingen.

image.jpg
    image.jpg
    image.jpg

Når en snakker om ekorn så var det heldigvis fullverdige alternativ.

image.jpg

Kona var ikke enig i at alle møblerte hjem burde ha et utstoppet ekorn. Mine entusiastiske argumenter for et utstoppet villsvinhode falt også på steingrunn, og da hun også nektet meg måken kunne egentlig alt bare være det samme.

image.jpg
    image.jpg

Det var relativ høy hippiefaktor på området, og noen lokale hadde nok overvintret her siden 60-tallet.

image.jpg
    image.jpg

Alt i alt en ålreit søndag, men den faller nok inn i kategorien, been there done that :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.724
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Da er (enda) et kjøp i boks. En DAC er på vei mot Bergen samtidig som monoblokker er på vei til samme sted, men fra en annen retning av landet. I tillegg vil rykter ha det til at en preamp starter reisen mot Hilversum i slutten av uken. Blir innesommer dette ;) Må se å få kommet meg oppover til Bergen og få hentet godsakene. Mye tyder på at jeg må ha flere dongeri-kabler :D

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.724
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Har i dag vært på et lite henteoppdrag i Belgia for en medforumist. Selger hadde et av de mest forseggjorte oppsett jeg har sett i private hjem, og jeg benyttet selvfølgelig sjansen til å få meg en liten demo :)

image.jpg

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.470
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Her var det mye lekkert... Regner med at du har koll på hva de ulike greiene er ? :). Nesten mest imponert over gulvet jeg. Skikkelig tregulv..

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.724
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Her var det mye lekkert... Regner med at du har koll på hva de ulike greiene er ? :). Nesten mest imponert over gulvet jeg. Skikkelig tregulv..
    Skal nok dryppe litt mer etter hvert :)

Alt og da mener jeg alt var forseggjort i denne boligen. Arkitekttegnet, men han påsto han hadde bygget alt selv. Tok ham fire år. Huset så egentlig litt surrealistisk ut siden det var så moderne, også på utsiden, og lå langt ute på det belgiske bondelandet.

Mye flott kunst både på innsiden og utsiden. Et eksempel hvor bildet mitt (igjen) ikke yter skulpturen rettferdighet. Utrolig fin og i tillegg svæææær. En av mange :)

image.jpg

Får ta de dårliste bildene først før jeg konsentrerer meg om plate og båndspiller.

image.jpg
    image.jpg

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.470
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Steike ta for et anlegg. Han var kanskje ikke bonde, selv om han bodde på bøgda? :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.724
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Siden vinylfolket er innom kan det vel passe med noen bilder av platespilleren hans. Selv om han har solgt et smykke har han visst fremdeles som han klarer seg :) Armen er forresten en titansak som en kamerat har bygget til ham for denne spilleren. Er det noen som vet hvilket merke dette er? Kan være vanskelig eller kjempelett. Hva vet jeg :)

image.jpg
    image.jpg
    image.jpg
    image.jpg
    image.jpg

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    31.183
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Siden vinylfolket er innom kan det vel passe med noen bilder av platespilleren hans. Selv om han har solgt et smykke har han visst fremdeles som han klarer seg :) Armen er forresten en titansak som en kamerat har bygget til ham for denne spilleren. Er det noen som vet hvilket merke dette er? Kan være vanskelig eller kjempelett. Hva vet jeg :)

Vis vedlegget 384246 Vis vedlegget 384247 Vis vedlegget 384248 Vis vedlegget 384249 Vis vedlegget 384250
    Wim nevnte det for meg i en mail. Firmaet heter Pluto Audio, og er Nederlandsk. Nærmest et enkeltmannsforetak, etter Google å dømme.

Mvh

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.470
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Å, har jeg vunnet noe? ;)

mvh
    Blir vel noe fysent ildvann når du stikker hodet innom ;)
    2 liter på under 2 timer er målestokk.. :cool:.

Litt av ei plate matte. Vet du hva den er laget av? Og nei, dette merket var nytt. Hvilke høyttalere hadde han? Fint du deler karmana, artig dette :)

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    33.210
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3

Vis vedlegget 384246 Vis vedlegget 384247 Vis vedlegget 384248 Vis vedlegget 384249 Vis vedlegget 384250

Det var en Pluto ja, fikk ellers litt vibber til den gamle Nottingham Analogue Dais....

image.jpeg

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.098
    Plogen er vel av samme odel som herr Fosse har en Jan Allerts av edlere årgang.
    Sær og kresen sak som spiller lekkert ved riktig pleie (les matchende RIAA og step-up med de riktige rørene).
    Ut over Nagra elektronikk, VAC rørslede og pick-up merke må indre enfold melde pass.

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.470
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Da er det høyttalere som vi lurer på.. Og såklart, kablene.. ;)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.724
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.724
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Å, har jeg vunnet noe? ;)

mvh
    Blir vel noe fysent ildvann når du stikker hodet innom ;)

Litt av ei plate matte. Vet du hva den er laget av? Og nei, dette merket var nytt. Hvilke høyttalere hadde han? Fint du deler karmana, artig dette :)
    Kjekt at du synes det er artig :) På gammelt bergensk ble vel jeg egentlig helt månebedotten av denne platematten, og mistet munn og mæle :D Har derfor ikke peiling på hva den er laget av. Mer om høyttalerne når jeg kommer meg hjem og kan supplere med litt bilder....

• Liker

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.959
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Båndspilleren tror jeg er en Studer, muligens A810. (?)

Platematta ser ut til å være laget av semsket gemseskinn og spansk korkeik med enkelte hvite elementer som ligner Make Up Remover Pads.:rolleyes::p;)
    Grusom sak!

Men høyttalerne!?

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.724
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Båndspilleren tror jeg er en Studer, muligens A810. (?)

Platematta ser ut til å være laget av semsket gemseskinn og spansk korkeik med enkelte hvite elementer som ligner Make Up Remover Pads.:rolleyes::p;)
    Grusom sak!

Men høyttalerne!?
    Hehe, forseggjort er ikke nødvendigvis vakkert ;)

Reservespilleren hans er en Studer, men det var ikke den båndspilleren som gjorde ham mest varm rundt hjertet :)

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.959
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Neivel, -men kan vi få et skikkelig bilde av det skråstilte beistet av en spolebåndopptager eller?!!:rolleyes:;)
    -for svingende!

Jeg skal ikke juge på meg peiling på båndspillere, men har faktisk eid en Tandberg 3000x!:)

Råtipp: Revox PR 99 ?

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.724
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Neivel, -men kan vi få et skikkelig bilde av det skråstilte beistet av en spolebåndopptager eller?!!:rolleyes:;)
    -for svingende!

Jeg skal ikke juge på meg peiling på båndspillere, men har faktisk eid en Tandberg 3000x!:)

Råtipp: Revox PR 99 ?
    Nope :) Skal legge ut noen bilder når jeg kommer meg hjem så Blåskogen slipper å leve i uvisshet :)

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    31.183
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Nåde! Vis vedlegget 384264

Kan vi ikke drikke opp medbragt Amarone i stedet?

Mvh
    Høres strålende ut med litt Amarone............etter at vi har gnagd oss inn til sporene og skyldt det ned i en eim av fusel :cool:;)

Liker matjessild, jeg. :) Skjønner ikke helt hva du skal med all den løken, poteter eller bare et rundstykke gjør nytten hos meg. Liker Genever også, det var bare mengden og tidsfristen jeg har problemer med.

mvh

• Liker

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.724
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Nåde! Vis vedlegget 384264

Kan vi ikke drikke opp medbragt Amarone i stedet?

Mvh
    Høres strålende ut med litt Amarone............etter at vi har gnagd oss inn til sporene og skyldt det ned i en eim av fusel :cool:;)

Liker matjessild, jeg. :) Skjønner ikke helt hva du skal med all den løken, poteter eller bare et rundstykke gjør nytten hos meg. Liker Genever også, det var bare mengden og tidsfristen jeg har problemer med.

mvh
    Dermed ingenting å bekymre seg for. Så vidt jeg vet er ikke HC i området når du kommer :cool:

• Liker

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.724
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Belgieren hadde ikke bare et mer enn oppegående oppsett, han var også en samler. Han hadde visst enda flere godsaker i monter i andre etasje, men de glemte jeg helt å få sett, tosken :)

image.jpg

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.724
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Da var det på tide med litt båndspillere. Den nærmeste er en Studer av et eller annet slag jeg ikke husker betegnelsen på. Godsaken ved siden av er det vel bare de mest bånddedikerte som kjenner igjen.

image.jpg

Det var mye armer og bein en stund da han hadde fått startet opp maskineriet, uten at det kom lyd. Etter å ha klødd seg vel og lenge i hodet la han merke til at det var Studeren som var oppkoblet. Skjer med oss alle innimellom :)

image.jpg

Det ble etter hvert liv i Ampexen, og det låt riktig så bra, selv om jeg ikke fikk gleden av å høre mastertape. Ampexen er viss fra 1958, og han fikk tak i den på privatmarkedet. Den hadde visst stått ubrukt mesteparten av tiden hos første/forrige eier og var som ny da han fikk den. Mannen er jo elektronikk-ingeniør så han hadde visst renovert innmaten fullstendig. Et vakkert skue :)

image.jpg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn