Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.088
    Litt messende Ulver passer helt greit til min søndagspreken
    Her hos øss har vi så mye ta dom at her er det itte greit, her vil vi helst bruke krutt og bly;):cool:

gismo

Det værste rovdyret går vel på 2 ben, og det brukes en mengde måter å ta livet av det på.
    Men det formerer seg i et voldsomt tempo, og legger under seg arealer, områder og land i et stadig større omfang.
    Det etterlater seg store ødeleggelser og skader over alt hvor det etablerer seg. Ofte uten tanke for at det tar generasjoner og restituere habitatet og økosystemet det herjet i. Dyrearter det tobente rovdyret ikke liker eller finner nyttig til eget bruk slakter det ned for fote, uten tanke for hva det selv og øvrig biologi betyr for egen og andres overlevelse, nå og i fremtiden.
    Så jeg vet ikke jeg hvem som egentlig trenger ei kule i panna?
    Meg om det!

Sist redigert:

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.232
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Oj oj, her vekket man følelser skjønner je:rolleyes::cool:
    Flotte velvalgte ord og fornuftig skrevet kjære Powerbroder, den får du min kred for;)

Men åkkesom, vi kan lage ei stoooor og høy inngjerding innpå Finnskogen her, sånn at "byfolket" og likesinnede kan valfarte dit for å se på dem:p:cool:;) Vi kunne kanskje til og med dratt inn noen kroner av billettsalg til kommunekassa vår, det trengs her ute i ødemarka:D:D

gismo

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.312
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Litt messende Ulver passer helt greit til min søndagspreken
    Her hos øss har vi så mye ta dom at her er det itte greit, her vil vi helst bruke krutt og bly;):cool:

gismo
    Det er ikke vanskelig å trykke liker på innlegget til Powerpoint, men jeg tror jeg som bygutt fra vestlandet skal være forsiktig med å ha for bastante meninger om å lokale forhold.

Tror likevel det kanskje hjelper å ta ned sauebildet i stuen :cool:;)

D

Dåbbel J

Gjest
    Det ble funnet død ulv i Kongsvinger området... med FLERE typer rottegift...
    Dem som gjør sånt.. uansett hva ulven har gjort (ingen mennesker er angrepet og drept av ulv enda) skulle vært bløgga fra rævva og opp!!
    :mad:

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Bæææ... Fikk tlf fra en kompis som lurte på om jeg ville bli med på gaupe jakt i høst. Tror jeg slår til. Kvote må vite. Må jo ikke forrykke balansen. Forøvrig kjørte jeg visst over et ekorn i sted.. Æsj.. ;)

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Så hvor mye setter du på at laget ditt vinner den 21.08? Få høre.. ;D

Sist redigert:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.312
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Vi bergensere er kjent for å bygge stein på stein og ta en kamp av gangen, vettu :rolleyes: Jeg vedder ikke, men regner det som overveiende sannsynlig at trønderne snubler i barten :)

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Vi bergensere er kjent for å bygge stein på stein og ta en kamp av gangen, vettu :rolleyes: Jeg vedder ikke, men regner det som overveiende sannsynlig at trønderne snubler i barten :)
    Hehe... Kylling-takter ja.. Du regner med, men tør ikke.. Sten på sten er vel den filosofien Brann aldri har brukt.. Mer "hvor fort ruller steinen av sted før den treffer stupet.."

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.312
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hehe... Kylling-takter ja.. Du regner med, men tør ikke.. Sten på sten er vel den filosofien Brann aldri har brukt.. Mer "hvor fort ruller steinen av sted før den treffer stupet.."
    Mons Ivar Mjelde pratet om stein på stein til det kjedsommelig.........nevnte jeg hvordan det gikk til slutt :D

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.232
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.312
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.088
    Flotte velvalgte ord og fornuftig skrevet kjære Powerbroder, den får du min kred for;)

Men åkkesom, vi kan lage ei stoooor og høy inngjerding innpå Finnskogen her, sånn at "byfolket" og likesinnede kan valfarte dit for å se på dem:p:cool:;) Vi kunne kanskje til og med dratt inn noen kroner av billettsalg til kommunekassa vår, det trengs her ute i ødemarka:D:D

gismo

Takk for det broder Gismo.
    Med fare for å skru opp for flammen og få en rovdyrdebatt, hvilket ikke er poenget, kan jeg opplyse at jeg har hatt flere hete diskusjoner med min salige far omkring emnet. Han var sauebonde på Sørlandet i 15-20 år før han pensjonerte seg helt.
    Jeg kommer til min døyandes dag til å stå på at det IKKE er noen menneskerett og bosette seg hvor hen du vil, og i særdeleshet ikke midt i et rovdyr habitat og etablere deg med bufe. Da ber du om bråk, og det nytter ikke å stå og skrike og bære seg om den fæle ulven eller bjørn i ettertid. Slike mennesker har jeg null empati for. På den annen side kan gjeninnføring av rovdyr som vandrer mye og langt i områder hvor de er utryddet, og det tobente rovdyret har overtatt dets habitat (og selvfølgelig blitt mange. De puler jo som kaniner :rolleyes:) diskuteres.
    Dog finner jeg det tobente rovdyret å være temmelig retshaversk og ublutt når det avliver ulv ulovlig med rottegift eller knaller det ned i skogen fordi det er farlig. Hvem er farlig for hvem kan man spørre seg?
    Det firbente dyret som virkelig er farlig er ulvens menneskeavlede etterkommere, forskjellige hunderaser, som man avler på til det klikker og blir farlig for omgivelsene. Eller det avles frem en drapsmaskin fordi det er kult eller man mener å kunne beskytte seg og egne interesser med en pitbull, bullmastif eller dess like. Slikt er i beste fall naivt. Hvor mye bufe har ikke blitt revet ihjel av vår såkaldte "venn" hunden, og hvor mange barn har blitt skadet av en hund kontra ulv?

Sånn bare for å strø om meg med litt tennvæske og svartkrutt i beste mening en mandag formiddag.
    Ha en avbalansert dag videre folkens :cool:

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    60.147
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Rør pakket og klare,tar en tur på posten strax :) litt synn og selge sånne go'biter men de havner i et godt hjem ;)

O

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.232
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20

gismo

Takk for det broder Gismo.
    Med fare for å skru opp for flammen og få en rovdyrdebatt, hvilket ikke er poenget, kan jeg opplyse at jeg har hatt flere hete diskusjoner med min salige far omkring emnet. Han var sauebonde på Sørlandet i 15-20 år før han pensjonerte seg helt.
    Jeg kommer til min døyandes dag til å stå på at det IKKE er noen menneskerett og bosette seg hvor hen du vil, og i særdeleshet ikke midt i et rovdyr habitat og etablere deg med bufe. Da ber du om bråk, og det nytter ikke å stå og skrike og bære seg om den fæle ulven eller bjørn i ettertid. Slike mennesker har jeg null empati for. På den annen side kan gjeninnføring av rovdyr som vandrer mye og langt i områder hvor de er utryddet, og det tobente rovdyret har overtatt dets habitat (og selvfølgelig blitt mange. De puler jo som kaniner :rolleyes:) diskuteres.
    Dog finner jeg det tobente rovdyret å være temmelig retshaversk og ublutt når det avliver ulv ulovlig med rottegift eller knaller det ned i skogen fordi det er farlig. Hvem er farlig for hvem kan man spørre seg?
    Det firbente dyret som virkelig er farlig er ulvens menneskeavlede etterkommere, forskjellige hunderaser, som man avler på til det klikker og blir farlig for omgivelsene. Eller det avles frem en drapsmaskin fordi det er kult eller man mener å kunne beskytte seg og egne interesser med en pitbull, bullmastif eller dess like. Slikt er i beste fall naivt. Hvor mye bufe har ikke blitt revet ihjel av vår såkaldte "venn" hunden, og hvor mange barn har blitt skadet av en hund kontra ulv?

Sånn bare for å strø om meg med litt tennvæske og svartkrutt i beste mening en mandag formiddag.
    Ha en avbalansert dag videre folkens :cool:
    Blir mye dette her skjønner jeg, men la det være helt klart at ulv, bjørn, gaupe og jerv har sin plass i Norges flotte fauna, selvfølgelig, men vi må ikke bli like "hysteriske" om vi tar litt "kontroll" på utbredelse og antall (se bare til våre nærområder i Sverige, huff og huff:cool:)
    Ang det øverige du nevner så skjønner du kanskje hvorfor jeg kun har katter:cool:;);)
    Men nok om dette nå i tråden til min katte elskende venn i Hilversum:D

gismo

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Jeg har en rase som er genetisk noe det nærmeste en kommer ulv. Verdens snilleste kjæledyr. Men har sett hva som bor i han. Var en rottweiler som fikk deng i fjor. Katter er fine for å holde mus unna,ofte beregnede for å få oppmerksomhet eller mat. Lojalitet finnes lite av i katter. Det kan en få i en hund. En hund er ikke noe bedre enn sin eier. Mens en katt bare er en katt.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.312
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Kartte-elskende er vel å dra det riktig så langt, men strålende dyr hvis en ikke elsker å gå tur på morgenen :)

På vei mot Norge, og tilbringer ettermiddag og kveld i Lubeck. Naturlig pit-stop for en hanseat, og av og til får en nøye seg med det nest beste :D Overraskende koordinert med Schleswig Holstein musikkfestival (eller noe sånt). Fikk med oss noe bluesgreier. Kvalitetsblues på nivå med hva ca 7 millioner andre leverer :cool:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.312
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Da har bilturen nådd endestasjonen, Bergen. Kan vel vanskelig kalles solskinnsby i dag, men det er sikkert bare midlertidig :rolleyes: Fin tur oppover fra Hilversum hvor vi på veien har vært så heldig å treffe på musicus, HCS, gismo og bluesbreaker :) Får finne ut hvilken vei jeg returnerer neste helg, og kanskje blir det mulig å hilse på andre hyggelig folk fra HFS :)

Ekstra kjekt å komme inn døren hos min far når den lokale Buddhaen igjen har fått samlet inn litt haifai-greier fra kongeriket :)

image.jpg

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Kan tippe et par du får pm fra nå.. :). Forøvrig, særs trivelig å ha dere her. Og jeg lover å ikke sprenge noe keramikk ved leilighet :)

U

utgatt25555

Gjest
    Det var en meget hyggelig kveld med Hr & Fru Karmana i Gøteborg, tar den gjerne igjen ved anledning!1 For egen del blir det jobb igjen fra mandag og noen dager fremover :)

mvh

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.312
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Da er reisen tilbake til Hilversum organisert. Starter returen i morgen, men har ikke tid til noen hifi-stopp, noe som er veldig synd da det er et par tre steder jeg gjerne skulle stukket hodet innom på veien. Et lite hifi-stopp blir det forresten, plukker opp et par små reservehøyttalere på veien :)

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.232
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Da er reisen tilbake til Hilversum organisert. Starter returen i morgen, men har ikke tid til noen hifi-stopp, noe som er veldig synd da det er et par tre steder jeg gjerne skulle stukket hodet innom på veien. Et lite hifi-stopp blir det forresten, plukker opp et par små reservehøyttalere på veien :)
    Hmmm.....to hele anlegg på gang i Hilversum skjønner jeg, blir artig å høre/se da du omsider kommer hjem, men det tar sikkert sin tid:cool:;)

gismo

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Hei, Karmana! Jeg hadde en morsom opplevelse i går hvor du ble nevnt i løpet av samtalen. Jeg var i femtiårslag ved Marikova i Drøbaksundet, og en veldig hyggelig venn av verten, for anledningen på besøk fra Bergen, nevnte at han ikke var så opptatt av lyd, men hadde en kamerat som "var ganske hekta og hang rundt på noen sånne grupper på nettet". Jeg nevnte at det kunne være jeg visste hvem det var, men han tvilte litt "fordi han bor i Hilversum". Hehe. Verden er jaggu ikke stor!
    En helt usedvanlig hyggelig kar var det jammen også. Ikke bare var vi rimelig synkroniserte hva humor angår, jammen hadde han ikke familie i Hølen også, som netopp hadde kjøpt tomt. Gjett hvem de blir naboene til....

Sist redigert:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.312
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hmmm.....to hele anlegg på gang i Hilversum skjønner jeg, blir artig å høre/se da du omsider kommer hjem, men det tar sikkert sin tid:cool:;)

gismo
    Har kjørt effektivt og fortøyde i Hilversum midt under Brann-kampen. Nå premierer jeg meg selv med litt malt og musikk. To hele anlegg i stuen nå ja. Ikke noe dyrt og stort, men det skal bli gøy å leke seg med :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.312
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hei, Karmana! Jeg hadde en morsom opplevelse i går hvor du ble nevnt i løpet av samtalen. Jeg var i femtiårslag ved Marikova i Drøbaksundet, og en veldig hyggelig venn av verten, for anledningen på besøk fra Bergen, nevnte at han ikke var så opptatt av lyd, men hadde en kamerat som "var ganske hekta og hang rundt på noen sånne grupper på nettet". Jeg nevnte at det kunne være jeg visste hvem det var, men han tvilte litt "fordi han bor i Hilversum". Hehe. Verden er jaggu ikke stor!
    En helt usedvanlig hyggelig kar var det jammen også. Ikke bare var vi rimelig synkroniserte hva humor angår, jammen hadde han ikke familie i Hølen også, som netopp hadde kjøpt tomt. Gjett hvem de blir naboene til....
    Hehe, da snakker vi liten verden, ja :) Det går visst begge veier. Jeg spurte samme karen før helgen om det var deg når han fortalte at han nylig hadde vært innom et familiemedlem som etablerte seg i Hølen. Vi kan vel da konkludere med at alle veier fører til....Hølen :D

Hadde selv veldig lyst til å ta turen innom da jeg kjørte sørover. Det ble dessverre ikke anledning til det denne gangen. Helt klart på to do listen :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.312
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Utrolig mye greier som får plass i en liten bil bare viljen er tilstede og kona ikke er med på turen :D Mistenker at høyttalerne er særdeles godt emballert. De er definitivt ikke så voksne som det ser ut på bildet. Små konevennlige greier egentlig. Er kun ment som leke/reservehøyttalere hvis jeg skulle slumpe til å selge Bird 2 før jeg vender nesen hjemover.

Et skår i gleden. Har klart å rote bort et par gode rør jeg kjøpte av Evo 2. Faen til greier, men forhåpentligvis dukker de opp igjen. Det er noe dritt når man er blitt så gammel at man ikke husker hvor man gjemmer ting :mad:;)

image.jpg

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Hmm, fasongen på de små rørene gjør at de kan gjemmes på de mest utrolige steder.. :cool:.

Så kampen.. Ble ikke noe seier på Brann nei.. :rolleyes:

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn