Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.403
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Slitan :) ser det lønner seg å være norsk militær i nederlandene ;)

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.643
    Torget vurderinger
    23
    Det er kanskje ikke det klokeste å slå rundt seg med detaljer om boligen her på HFS, men er så kokfornøyd at et bilde må jeg legge ut :D

Vis vedlegget 398102
    Grei kiosk det der - riktignok omgitt av Tujahelvete men ikke noe som ikke lar seg løse med en runde slem ugressfjerner :cool:

Basshorna får god plass ut mot bergskrenten på baksiden!

Fin Adolf-balkong også - snart 17. mai så det er bare å legge seg i trening!

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.285
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Takker!!!

Akkurat rette hagen for meg, Sluket! I spekken står det at alt hagearbeid skal kunne utføres med en øl i hånden. Alle er ikke som deg og liker å fjerne blodet fra ræven og flytte det til hodet mens de pusler rundt utenfor :cool: Skulle gjerne hatt hagen din, men det hadde forutsatt at min nederlandske gartner hadde vært villig til å flytte på seg ;) Har begynt å myke opp håndleddet for å få litt schwung over den kongelige håndviftingen ;)

Drotningsvik, jorwed. Akkurat så vidt på den rette siden av Sotrabroen :cool::)

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.407
    Torget vurderinger
    12
    Grattis med fasjonabelt krypinn. Tenk å stå oppe på balkongen i gallauniform med cognacglasset i ene hånden og kaste avspiste kyllingvinger til allmuen. Fantastisk.

Espen L

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Antall liker
    11.643
    Sted
    Skien
    Kjedet meg litt på jobben. Hva gjør man da. Jo, googler litt. Endte opp med at jeg nå er innehaver av en flybillett til Munchen i mai og et rom på Hotel Rilano :)
    Hvor mange dager satt du av Karmana?
    Reiser du ned på fredag?

Mvh: Espen L

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.285
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Grattis med fasjonabelt krypinn. Tenk å stå oppe på balkongen i gallauniform med cognacglasset i ene hånden og kaste avspiste kyllingvinger til allmuen. Fantastisk.
    Takk for en god latter ;) Må likevel korrigere deg litt. Kyllingvinger er for den gemene hop, men å kaste noen vaktelbein til almuen skal det nok bli en råd med ;)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.285
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Kjedet meg litt på jobben. Hva gjør man da. Jo, googler litt. Endte opp med at jeg nå er innehaver av en flybillett til Munchen i mai og et rom på Hotel Rilano :)
    Reiser du ned på fredag?

Kommer torsdag kveld og blir til søndag ettermiddag.
    Regner med at det er en fast foretredelse for deg, og at jeg derfor kommer til å få gleden av å treffe deg over et krus dunkel weissbier :)

Espen L

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Antall liker
    11.643
    Sted
    Skien
    Reiser du ned på fredag?

Kommer torsdag kveld og blir til søndag ettermiddag.
    Regner med at det er en fast foretredelse for deg, og at jeg derfor kommer til å få gleden av å treffe deg over et krus dunkel weissbier :)
    Å yes... vi sees over et krus (eller ti) Weissbier karmana

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.204
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Gratulerer til deg og fruen T!
    Det ser flott ut!:)

5 soverom er bra!;)

@villfarelser holder fremdeles høy kvalitet ;)

Jeg liker ikke å tenke på det som soverom, men mer potensielle steder for plassering av oppsett nummer to ;)
    Anlegg to har jeg allerede plassert oppe i loftstua Karmana, så dette bør du itte bruke noe tanketid på:cool::D
    Soverommene trenger du til gjester...:cool::cool:

gismo

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.285
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Gratulerer til deg og fruen T!
    Det ser flott ut!:)

5 soverom er bra!;)

/QUOTE]

@villfarelser holder fremdeles høy kvalitet ;)

Jeg liker ikke å tenke på det som soverom, men mer potensielle steder for plassering av oppsett nummer to ;)
    Anlegg to har jeg allerede plassert oppe i loftstua Karmana, så dette bør du itte bruke noe tanketid på:cool::D
    Soverommene trenger du til gjester...:cool::cool:

gismo
    Da må du smøre med litt tålmodighet. Jeg er overbevist om at husets 18-åring kommer til å levere et par vektige innspill i den diskusjonen (dessverre) :) Hvis vi skal stue inn noen halvstore karer fra innlandet, tror jeg likevel vi skal kunne klare oss uten køyesenger :D

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.407
    Torget vurderinger
    12
    Takk for en god latter ;) Må likevel korrigere deg litt. Kyllingvinger er for den gemene hop, men å kaste noen vaktelbein til almuen skal det nok bli en råd med ;)
    Der satt den :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.285
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

Det nytter ikke å stille seg hverken avventende eller likgyldig til denne herrens skaperverk.
    Kruttsterkt!
    Noen ganger kan han være så morbid at jeg blir deprimert av å lytte til musikken hans.
    Ønsker herren i Hilversum å ta det et hakk videre kan Einsturtzende Neubauten - Tabula Rasa anbefales.
    Sørg for rikelig med genever til seansen :rolleyes:
    I min ubegrensete naivitet kjørte jeg på med ovennevnte album, mens solen brølte utenfor. Naiviteten ble forsterket gjennom at jeg ikke sprettet en geneverflaske. Ja hva skal man si? Kan dette være den sære,syke og mistilpassede fetteren til Rammstein? Etter to gjennomspillinger ble det meeer enn nok. Dette er musikk for mer rutinerte herrer, og jeg må bare melde pass. På den annen side er det jo fristende å forsøke et par ganger til for å se om jeg knekker koden. Eller kanskje ikke. Herr PP, jeg må ærbødigst melde at eders perler ble mottatt som trau-mat fra det lokale svin i Hilversum. Stiller klar for nakkadrag og almen bespottelse i München i mai ;)

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.088

Det nytter ikke å stille seg hverken avventende eller likgyldig til denne herrens skaperverk.
    Kruttsterkt!
    Noen ganger kan han være så morbid at jeg blir deprimert av å lytte til musikken hans.
    Ønsker herren i Hilversum å ta det et hakk videre kan Einsturtzende Neubauten - Tabula Rasa anbefales.
    I min ubegrensete naivitet kjørte jeg på med ovennevnte album, mens solen brølte utenfor. Naiviteten ble forsterket gjennom at jeg ikke sprettet en geneverflaske. Ja hva skal man si? Kan dette være den sære,syke og mistilpassede fetteren til Rammstein? Etter to gjennomspillinger ble det meeer enn nok. Dette er musikk for mer rutinerte herrer, og jeg må bare melde pass. På den annen side er det jo fristende å forsøke et par ganger til for å se om jeg knekker koden. Eller kanskje ikke. Herr PP, jeg må ærbødigst melde at eders perler ble mottatt som trau-mat fra det lokale svin i Hilversum. Stiller klar for nakkadrag og almen bespottelse i München i mai ;)

Huff og huff, my bad Karmana.
    Dette er avantgarde musikk, sært som faen, men dog forunderlig musikalsk når man knekker koden.
    I tillegg er Tabula Rasa albummet deres snille album.
    Jeg tenkte kanskje det ville være interessant siden Nick Caves mangeårige broder i galskapens ånd (the Bad Seeds) Blixa Bargeld er en meget aktiv herremann i Einsturtzende Neubauten.
    Så må man ikke innta EN i store doser, og spesielt ikke på en solskinnsdag.
    Man må være i form til å høre på slik musikk.
    Alt dette glemte jeg jo og opplyse om.

Anbefalt nedtrapping fra asylet kan være the Cure - Faith, og Joy Division - Closer hehehehe....
    Ellersmessig kan kanskje industrimetall bandet Wire gi den rette aggresjon, fremfor depresjon fra de to ovennevnte band?
    Prøv skiva Wire - 154 om den er og oppdrive :rolleyes:

Nakkedrag utdeles over en Hendrick`s gin i mai 2017 :cool:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.285
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

Kruttsterkt!

Huff og huff, my bad Karmana.
    Dette er avantgarde musikk, sært som faen, men dog forunderlig musikalsk når man knekker koden.
    I tillegg er Tabula Rasa albummet deres snille album.
    Jeg tenkte kanskje det ville være interessant siden Nick Caves mangeårige broder i galskapens ånd (the Bad Seeds) Blixa Bargeld er en meget aktiv herremann i Einsturtzende Neubauten.
    Så må man ikke innta EN i store doser, og spesielt ikke på en solskinnsdag.
    Man må være i form til å høre på slik musikk.
    Alt dette glemte jeg jo og opplyse om.

Anbefalt nedtrapping fra asylet kan være the Cure - Faith, og Joy Division - Closer hehehehe....
    Ellersmessig kan kanskje industrimetall bandet Wire gi den rette aggresjon, fremfor depresjon fra de to ovennevnte band?
    Prøv skiva Wire - 154 om den er og oppdrive :rolleyes:

Nakkedrag utdeles over en Hendrick`s gin i mai 2017 :cool:
    Ah, der var verden endelig i vater igjen! Cure, Joy Division og Wire er relativt kjente landemerker i min musikalske oppvekst. Lenge siden jeg har spilt dem. Kanskje Wire skal få ringe inn og få fyr på helgen :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.285
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ikke overrasket, cash! :)

Det er maaange år siden jeg hørte på Wire. Det forklarer vel også hvorfor jeg ikke tenker på dem som et industrimetall band, men som en punk/new wave gruppe. Blir nok et gjenhør i løpet av helgen, og de to klassikerne dine får nok da helt sikkert spilletid.

Jeg har allerede kommet meg hjem. Tidal var kjapp i avtrekkeren, så nå messer Nick Cave helgen inn.

God helg!

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.285
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Breaking news! Kona til Bowie uttaler at det har vært et tungt år.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.643
    Torget vurderinger
    23
    Takker!!!

Akkurat rette hagen for meg, Sluket! I spekken står det at alt hagearbeid skal kunne utføres med en øl i hånden. Alle er ikke som deg og liker å fjerne blodet fra ræven og flytte det til hodet mens de pusler rundt utenfor :cool: Skulle gjerne hatt hagen din, men det hadde forutsatt at min nederlandske gartner hadde vært villig til å flytte på seg ;) Har begynt å myke opp håndleddet for å få litt schwung over den kongelige håndviftingen ;)

Æpæpæpæp!!! Grundig feil! Min hage er nesten vedlikeholdsfri, ingen gressplen, plantene passer seg selv stort sett, jeg dusjer litt og spyler plassen, that's it!

Poenget var lite vedlikehold - skal man stå med toer'n i tyggehøyde bør det være av helt andre grunner :cool:

Apropos, vaktler er gørgodt - men jeg ville heller kastet de tomme kaviarboksene og trøffeleskene.... vaktler er blitt tilgjengelige for almuen nå dessverre :(

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.327
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    Likevel ikke så hardkokt som jeg forventet meg. Jesus alone klart vanskeliges her! Rings of saturn. I need you. Distant sky, og titel sporet Skeleton Tree første gang favoritter:)
    20160909_172933_Richtone(HDR)-1.jpg

D

Dåbbel J

Gjest
    Faaan..... Her sliter enn med og følge med i utgangspunktet... (jada jeg er gammal og treg) og så ser jeg at alt er bare rør, sort er byttet ut med Beito og ikke nok med det, så skal denne tråden snart bytte navn.... HVA SKJER ?
    Altså for dem uinvidde (og det er det jo ganske mange av her inne) ;) så har jeg vært med gjengen ned til Hilversum......
    Og da stiller jeg spørsmålet som bør få trådstarter til og kvitte seg med den nye residensen....

HVOR er det best og reise til? Hilversum eller en reinpøl på vestlandet? :rolleyes::mad::cool:

Men godt og se at det er trøkk i tråden... og jeg ser at dere har en ganske så lang reise forran dere når det gjelder kaffe.... :rolleyes:

Beste hilsener ifra Beste VestBredden

Espen L

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Antall liker
    11.643
    Sted
    Skien
    Likevel ikke så hardkokt som jeg forventet meg. Jesus alone klart vanskeliges her! Rings of saturn. I need you. Distant sky, og titel sporet Skeleton Tree første gang favoritter:)
    Vis vedlegget 398466
    Etter min smak så er dette en vanvittig jevn plate så vanskelig å gi noen favoritter, vis jeg må så er Distant sky en låt som for meg til å få gåsehud langt uten på min bleke kropp!

D

Dåbbel J

Gjest
    Jeg har muligens en bissart ønske om at Nick Cave hadde gjort en duet sammen med Lisa Gerrard.
    Noe sier meg at det kunne blit episk og ekstremt dystert og vakkert.

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.327
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    Vis vedlegget 398466
    Etter min smak så er dette en vanvittig jevn plate så vanskelig å gi noen favoritter, vis jeg må så er Distant sky en låt som for meg til å få gåsehud langt uten på min bleke kropp!

Er vel veldig enig med deg her Espen! Mht bakgrunnen til albumet så er vel resultatet så som forventet, men likevel spor som har en slags håpfullhet i sig.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.285
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Flere av oss som setter fredagsstemningen med Nick Cave. Vanskelig å plukke ut enkeltsanger, men Distant Sky er jo defintivt en låt som får frem gåsehuden. Liker av en eller annen grunn også Jesus Alone skikkelig godt. En ting er sikkert, Nick Cave skuffer ikke! Han har helt klart laget bedre og mer melodiøse plater, men det er noe med bakteppet til dette albumet som skaper en nerve og gjør det spesielt.

Selv om JJ relaterer det til en fremtidig ønskelig sak med Lisa Gerrard, synes jeg hans one-liner fanger opp denne platen; episk og ekstremt dystert og vakkert. Selv om du ikke får LG, JJ, er det jaggu ikke gærnt når danske Else Torp hiver seg med på vokalen :)

Espen L

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Antall liker
    11.643
    Sted
    Skien
    Flere av oss som setter fredagsstemningen med Nick Cave. Vanskelig å plukke ut enkeltsanger, men Distant Sky er jo defintivt en låt som får frem gåsehuden. Liker av en eller annen grunn også Jesus Alone skikkelig godt. En ting er sikkert, Nick Cave skuffer ikke! Han har helt klart laget bedre og mer melodiøse plater, men det er noe med bakteppet til dette albumet som skaper en nerve og gjør det spesielt.

Selv om JJ relaterer det til en fremtidig ønskelig sak med Lisa Gerrard, synes jeg hans one-liner fanger opp denne platen; episk og ekstremt dystert og vakkert. Selv om du ikke får LG, JJ, er det jaggu ikke gærnt når danske Else Torp hiver seg med på vokalen :)
    Enig i dine beskrivelser her Karmana :) Danske sopranen Else Torp har en fantastisk stemme som kler Nick Cave godt.
    Har mye musikk av Mr Cave men dette er nok for meg kanskje den beste jeg har fra den mannen etter mine ører.
    Nå skal det sjekkes opp om han skal på turne for min del :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.285
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Takker!!!

Æpæpæpæp!!! Grundig feil! Min hage er nesten vedlikeholdsfri, ingen gressplen, plantene passer seg selv stort sett, jeg dusjer litt og spyler plassen, that's it!

Poenget var lite vedlikehold - skal man stå med toer'n i tyggehøyde bør det være av helt andre grunner :cool:

Apropos, vaktler er gørgodt - men jeg ville heller kastet de tomme kaviarboksene og trøffeleskene.... vaktler er blitt tilgjengelige for almuen nå dessverre :(
    Hvis plantene passer seg selv sort sett, er kanskje hage et alternativ. Dusjing av plantene og spyling av plassen burde være ganske overflødig i Bergen ;)

Trøffelesker? Heldigvis bor vi i siviliserte strøk og får dem i løs vekt på matmarkedet :cool: Det er først når man dekker pastaen med generøse trøffelflak at man skjønner hva en ostehøvel skal brukes til!

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.285
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Faaan..... Her sliter enn med og følge med i utgangspunktet... (jada jeg er gammal og treg) og så ser jeg at alt er bare rør, sort er byttet ut med Beito og ikke nok med det, så skal denne tråden snart bytte navn.... HVA SKJER ?
    Altså for dem uinvidde (og det er det jo ganske mange av her inne) ;) så har jeg vært med gjengen ned til Hilversum......
    Og da stiller jeg spørsmålet som bør få trådstarter til og kvitte seg med den nye residensen....

HVOR er det best og reise til? Hilversum eller en reinpøl på vestlandet? :rolleyes::mad::cool:

Men godt og se at det er trøkk i tråden... og jeg ser at dere har en ganske så lang reise forran dere når det gjelder kaffe.... :rolleyes:

Beste hilsener ifra Beste VestBredden
    Hehe, her bruses det igjen med fjærne på The Far Side :D Tror jeg tenderer mot å bli bifil, for her kjøres rør, transer, beito og pianolakk i en salig blanding :)

Hvis valget hadde stått mellom Hilversum og Bergen, ville Bergen kommet best ut 10 av 10 ganger. I hvert fall når jeg blir lukket ute fra jobben, og lønnsslippene slutter å komme ;)

Skal ikke kimse av en kaffereise. Blir det ikke litt kjedelig i lengden når man har kommet i mål, enten det gjelder haifai-prinsipper eller kaffe....:rolleyes: Selv er jeg godt forberedt og har både Lavazza og Creama på listen min :)

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.088
    Wire på org press er fine grejer:)

Plukket med meg siste Cave idag, skall lyttes på senere.....
    God Helg
    Vel og bra de skivene der, men litt pusete kanskje - det er dette som er godsakene efter mitt skjønn.

https://www.youtube.com/watch?v=0TZbOz1Pz5o&list=PL38DFB6AD27D3D990

Siden jeg er i gang så vil jeg atter dra fra noe av det beste fra "new wave" bølgen hørt med mine ører:

Magazine - Real Life, Secondhand Daylight og The correct Use of Soap.
    3 skiver som står som et monument fra beynnelsen av 80-tallet.
    De står i hyllen til far :cool:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.285
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Wire på org press er fine grejer:)

Plukket med meg siste Cave idag, skall lyttes på senere.....
    God Helg
    Vel og bra de skivene der, men litt pusete kanskje - det er dette som er godsakene efter mitt skjønn.

https://www.youtube.com/watch?v=0TZbOz1Pz5o&list=PL38DFB6AD27D3D990

Siden jeg er i gang så vil jeg atter dra fra noe av det beste fra "new wave" bølgen hørt med mine ører:

Magazine - Real Life, Secondhand Daylight og The correct Use of Soap.
    3 skiver som står som et monument fra beynnelsen av 80-tallet.
    De står i hyllen til far :cool:
    Vi kan nok være skjønt enige om Wire fortjener en renessanse i Hilverstaden. At de to første kategoriseres som litt pusete, tar jeg på kontoen for et sannsynligvis bryskt angrep av barskapet fra begrepsinnehaveren med påfølgende begrepsforvirring :cool:

Jeg må med skam melde at det eneste jeg hadde av Magazine i min tidligere samling, var samleren Rays and Hail. På den annen side var festene mye gøyere med Buzzcocks :D

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn