Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Prestige definerer Tannoy selv som horn.. Hva billig plast høytalere fra de er kan jeg ikke si :). BLH.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.964
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Membran areal er fint det. Kos deg med de røra du har, ikke noe å kaste penger på før du vet at du beholder greiene. Referanser til gamle filmer, igjen. Må ha gjort inntrykk på en besteborgerlig sjel fra Bææærgen... Ha en fin dag :)
    Alle i min generasjon har vel et forhold til både film og filmmusikk når det gjelder den der :p:D

Ha en fin dag du også, HC :)

• Liker
    Reaksjoner: HCS

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det er i alle fall hornmating i diskanten på Dual Concentric-elementene. Kanskje det Tannoy sikter til?

Ellers må jeg si at når vakre piker blir så glade i sine tannløse tøyapekatter, hva må de da ikke føle når de kommer hjem for å se frimerkesamlingen til en som har Orangutanger i tre stående i stuen, og såpass store også? Det må jo prøves ut. :D

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Er nok mer enn diskanten som er horn.. Skal ikke drive for mye voksenopplæring,men bildet under sier joa litt...Selvom enkelte påstålige ikke vil innrømme at det er HHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOORRRRRRRRRRRRRRRRRRNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNN ;D

( " ...
    conceals a complex horn loading system that gives greatly increased efficiency and a wavefront area approaching that from real instruments." )

Vedlegg

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.964
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Det er i alle fall hornmating i diskanten på Dual Concentric-elementene. Kanskje det Tannoy sikter til?

Ellers må jeg si at når vakre piker blir så glade i sine tannløse tøyapekatter, hva må de da ikke føle når de kommer hjem for å se frimerkesamlingen til en som har Orangutanger i tre stående i stuen, og såpass store også? Det må jo prøves ut. :D
    Kjenner at lysten til å sjekke ut tre-aper ikke ble mindre ;)

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Spørs vel litt på interiøret ellers og...Hadde glatt tatt de jeg..Faktisk hadde jeg et par på gang, men de ble utsatt for skade og dermed ble det ikke noe av...

Skjønner jo at denne stilen ikke er helt forenlig med din mer modernistiske skandinaviske stil Karmana, selvom jeg synes fruen har fått styre fargevalget litt i overkant.. Se selv på bildet under fra din nye stue i Bergen.. :cool:

Vedlegg

sundkoien

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.01.2007
    Antall liker
    5.076
    Sted
    Kirkenær
    Torget vurderinger
    2
    Er nok mer enn diskanten som er horn.. Skal ikke drive for mye voksenopplæring,men bildet under sier joa litt...Selvom enkelte påstålige ikke vil innrømme at det er HHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOORRRRRRRRRRRRRRRRRRNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNN ;D

( " ...
    conceals a complex horn loading system that gives greatly increased efficiency and a wavefront area approaching that from real instruments." )
    I min jobb ser jeg at det å ha rett er viktig for mange, og slik er det nok her på sentralen.. :D

Det ser sannelig ut som om Tannoy Prestige er hornladet.
    Uansett var poenget mitt at stort membranareal og høy følsomhet er en spennende vei å gå. Det setter også mulighet for å gå for kvalitet istedenfor kvantitet når det gjelder watt. Kabinettene blir selvsagt store, så det er jo også et spørsmål om plass. Man får ikke i pose og sekk, men som amerikanerne sier "there is no substitute for qubic inches"

M

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Du får heler takke for at du fikk muligheten til å kjære noe nytt kjære adjunkt :). Så kanskje det blir opprykk og..

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.964
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Det er i alle fall høyttalere som sier -her er jeg konge, ja her bestemmer jeg!
    Jeg hadde blitt overrasket hvis Michael Krohn hadde en forkjærlighet for Prestige-serien :)

Den Tannoy-serien er for folk som ikler seg røkejakke, vandrer inn i husets bibliotek, synker dypt ned i sin mørke skinnsofa, tenner sin cubaner med cedertre og stirrer ettertenksomt ned i cognacglasset :cool: :D

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ironi kjære blues, ironi. Interiør har jeg ikke peiling på, og karmana er vel en av de som har mest kunst hengende. Er helt enig i at store tannoy krever en viss stil, bare se affa her inne. Gode høyttalere ja, men for alle, nei. God helg til deg karmana, kos deg i Bergen :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.964
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Staselig gjenhør med Talking Heads, BB :) En musikalsk bauta, er fremdeles minnet om da David Byrne ruslet frem på samme scene med en kasettspiller og kjørte på med Psycho Killer. Magisk!

Ha en strålende helg :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.964
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ironi kjære blues, ironi. Interiør har jeg ikke peiling på, og karmana er vel en av de som har mest kunst hengende. Er helt enig i at store tannoy krever en viss stil, bare se affa her inne. Gode høyttalere ja, men for alle, nei. God helg til deg karmana, kos deg i Bergen :)
    Mye bilder som skal opp i Drotningsvik for å skape hjemmefølelse. Blir et helvete å henge opp på kjipe lekevegger :mad:

God helg, HC :)

• Liker

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.964
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Kanonbra one-liner i Pondus-kalenderen min i dag!

"I never practice my guitar.....from time to time I just open the case and throw in a piece of raw meat."
    Wes Montgomery, jazzlegende, 1923-1968

Tror ikke jeg har hørt noe av ham før, men det skal jeg rette på i ettermiddag :)

Sist redigert:

Seskage

Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Antall liker
    6.046
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7

"I never practice my guitar.....from time to time I just open the case and throw in a piece of raw meat."

Tror ikke jeg har hørt noe av ham før, men det skal jeg rette på i ettermiddag :)
    Hadde ikke hørt noe med Wes Montgomery jeg heller før i dag. (Har samme kalender)

Det jeg har hørt så langt er meget bra i mine ører, så dette blir det lyttet mer til fremover!!

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1

Hadde ikke hørt noe med Wes Montgomery jeg heller før i dag. (Har samme kalender)

Det jeg har hørt så langt er meget bra i mine ører, så dette blir det lyttet mer til fremover!!
    På tide å pirke gørra ut av ørene, gutter! :cool:

Seskage

Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Antall liker
    6.046
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7

Hadde full rens med q-tips og skylling for to dager siden, så dette blir bra ;)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.964
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

Hehe, to sjeler, samme tanke :) Er blitt en tradisjon å få den kalederen fra min stedatter til jul. Greit å kunne flire litt når jeg er morgengretten :)

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    42.950
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Ja en får jo håpe men denne uken har vært et helvete mildt sagt,men sånn går no dagan :p

mvh

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.964
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

Vakkje mykkje rått dette kjøttet! :)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.964
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Vakkje mykkje rått dette kjøttet! :)
    Han mente vel ikke at han selv har en rå spillestil, men at gitaren hans er et rovdyr som må fores med rått kjøtt innimellom, ingen trening nødvendig. :rolleyes:
    Jeg skjønte såpass, men trodde det også innbefattet en rå spillestil. Så feil kan man ta :mad:;)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.964
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Flere timer er tilbragt i bilen i dag for av alle ting å sjekke ut en stol. Må innrømme at jeg pushet like mye som kona på turen. Ble kjøp, og kanskje ender den som opp som lyttestol for den halvgamle som på ingen måte anses som lovende :)

Har sansen for beina på stolen.

Vedlegg

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Gratulerer med mongolsk gu-stol, du fikk ikke med geiteskinnet som pleier å følge med? :cool:

Neida, denne var annerledes. Gratulerer! :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.964
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    JÅLE!!!!!!!!!!

Sjekk ut, om du ikke allerede vet da...... :cool:

Jåle, for helvete, damen hadde tre, så jeg følte meg forpliktet til å avhjelpe henne med en av dem :mad:;) Den bamhjertige samaritan er vel mer treffende :rolleyes:;)

Registrerte ulvedamen forleden dag, uten å sjekke henne ut. Ikke pissgærnt dette. Kjører nå litt Abyss, og skyller det hele ned med litt jålerødvin :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.964
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Gratulerer med mongolsk gu-stol, du fikk ikke med geiteskinnet som pleier å følge med? :cool:

Gu-stol var nytt for meg. Etter litt rask googling kan jeg bare konkludere med en ting. Jeg vil ikke vite om legebesøkene dine!!!:cool:

Takker forresten :)

• Liker

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1

Gu-stol var nytt for meg. Etter litt rask googling kan jeg bare konkludere med en ting. Jeg vil ikke vite om legebesøkene dine!!!:cool:

Trenger ikke si mer. Riktignok er vi som holder til her inne ikke friske under topplokket ifølge flertallet, og ifølge bedre halvdeler. Og ikke helt friske i kroppen heller, men en gu-stol er vel en liten overdrivelse å kjøpe inn for lytting til musikk? :confused:

Vedlegg

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.964
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

Trenger ikke si mer. Riktignok er vi som holder til her inne ikke friske under topplokket ifølge flertallet, og ifølge bedre halvdeler. Og ikke helt friske i kroppen heller, men en gu-stol er vel en liten overdrivelse å kjøpe inn for lytting til musikk? :confused:
    Ser egentlig bare et diskantproblem ;)

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.133
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Gratulerer med ny stol, den står itte i sweetspot ser je, men du antyder jo at den kan ende der;)
    Design og kronglete bein har den.....mye man kan lytte til musikk fra:cool::cool:
    Men lav rygg som "frigjør ørene" skal du/den ha for, blir sikkert bra dette:D

gismo

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Skal en diskutere nyanser innen lyd og stoler er heller ikke skinn rett. Da skal det være stoff.. En detalj jeg ikke tar så nøye, har skinn selv. Vi har alle våre kjepphester, enten en er tynnhudet, stoff-hue eller bare en musikk elsker..

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.964
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Gratulerer med ny stol, den står itte i sweetspot ser je, men du antyder jo at den kan ende der;)
    Design og kronglete bein har den.....mye man kan lytte til musikk fra:cool::cool:
    Men lav rygg som "frigjør ørene" skal du/den ha for, blir sikkert bra dette:D

gismo
    Det er korrekt. Stolen står i Budel, en liten by på grensen til Belgia :D Forhåpentligvis kommer den rekende på en fjøl til uken. Akkurat det med høy og lav rygg har jeg egentlig et avslappet forhold til, men så driver jeg tross alt med haifai og ikke hifi :)

Sist redigert:
    • Liker
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn