Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.964
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Skal en diskutere nyanser innen lyd og stoler er heller ikke skinn rett. Da skal det være stoff.. En detalj jeg ikke tar så nøye, har skinn selv. Vi har alle våre kjepphester, enten en er tynnhudet, stoff-hue eller bare en musikk elsker..
    Finnes egentlig ikke en kjepphest her når det gjelder stol så lenge den ikke bretter seg rundt ørene i eggeskallform. Litt behov for profesjonell hjelp har jeg sikkert likevel da jeg bruker pute for å komme lenger frem og vekk fra den høye ryggen ;) Hører likevel ikke forskjell når jeg planter plummen inntill stolryggen. Om det er aldri så reelt eller ikke så er det jo kjekt at det i hvert fall er noen nevroser som ikke slår inn ;)

Vedlegg

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Hvorfor er du sinna på det? Du fikk det billig, og kalles ikke The Great Rock'n'roll Swindle for ingenting. :cool:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.964
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hvorfor er du sinna på det? Du fikk det billig, og kalles ikke The Great Rock'n'roll Swindle for ingenting. :cool:
    Hehe, litt teatralsk, men det er vel noe greier med at hva the establishment fryktet og foraktet i min ungdom, nå er blitt så ufarlig og mainstream at det kan beskues, mens man småsludrene nipper til champagne på en vernissasje :) Alternativt, en påminnelse om at jeg selv er blitt en konform del av the establishment......

By the way, kjøpte det ikke :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.964
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Dagen er tilbragt hjemme, og da byr det seg jo en mulighet for å skyfle på med litt ekstra generøst volum :)

Har gitt denne norske platen, som ble utgitt for vel en uke siden, noen gjennomspillinger. Skikkelig bra! Anbefales!

Jeg var mer enn gjennomsnittlig opptatt av punk/new wave på slutten av 70 og begynnelsen av 80-tallet. Av en eller annen grunn snek London Cowboys seg under radaren. Denne samleren svinger skikkelig. Tøffe saker! Anbefales!

Vedlegg

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Var det størrelsen på ronke-kluten oppå ampen eller buttplugg ved siden av? 8)

Takk for tipset, skal sjekke ut ;)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.964
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Var det størrelsen på ronke-kluten oppå ampen eller buttplugg ved siden av? 8)

Takk for tipset, skal sjekke ut ;)
    Kjøpte to gulv/bordlamper og en til å henge i taket. Si fra hvis du trenger en for å få kick-startet sex-livet ditt :cool:;)

Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

sundkoien

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.01.2007
    Antall liker
    5.076
    Sted
    Kirkenær
    Torget vurderinger
    2
    Dagen er tilbragt hjemme, og da byr det seg jo en mulighet for å skyfle på med litt ekstra generøst volum :)

Har gitt denne norske platen, som ble utgitt for vel en uke siden, noen gjennomspillinger. Skikkelig bra! Anbefales!

Jeg var mer enn gjennomsnittlig opptatt av punk/new wave på slutten av 70 og begynnelsen av 80-tallet. Av en eller annen grunn snek London Cowboys seg under radaren. Denne samleren svinger skikkelig. Tøffe saker! Anbefales!

Orango er gamle kjente her i heimen.
    Junior er stor fan. Nye plata er bra, men de 2 foregående trykker bra de også! :)

M

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.606
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Hifisentralen er stadig mer fokusert mht det å sitte på ræva.

- kommer ikke gynekologen snart?
    Behagelig og avslappende volum på stereo`n vaffal...
    STOKKE,-hvis gynekologen er treg.

Jeg vedder på at det dyret ikke kommer seg opp på doskåla!
    Og du må ha stasjonsvogn eller varebil, slik som meg.

Den kommer til å drite i den fine nye stolen.

Behold den gamle katten.

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Jasså, du slenger dritt om stolen min blues... Ja, ja, whatever floats your boat.. :)

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Slenger ikke dritt.
    Bare slenger meg med på G.U.-stol humorbølgen;)

(Det må du tåle HC. Det var du som startet den husker du.)

Jeg synes dog at flodsvinet var mye artigere!:)
    Tåler det meste jeg. Er ikke like morsomt å mobbe den standard gubbe stolen din da.. :). Men ja, et flodsvin om dagen gir latter i magen.. ;)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Slenger ikke dritt.
    Bare slenger meg med på G.U.-stol humorbølgen;)

(Det må du tåle HC. Det var du som startet den husker du.)

Jeg synes dog at flodsvinet var mye artigere!:)
    Tåler det meste jeg. Er ikke like morsomt å mobbe den standard gubbe stolen din da.. :). Men ja, et flodsvin om dagen gir latter i magen.. ;)
    Ingenting er vel enklere enn å mobbe noen for å sitte i gubbestol. KAN DU HØRE MEG, GAMLE FAR? :rolleyes:

Vedlegg

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Litt må en tåle :). Går å teller dager til torsdag. Blir spennende. Har du noen nye ting på vei inn karmana, ble det effekt trinnet med støy?

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.606
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg hadde Chesterfieldsofa før i tida. Den var det også knapper i setet på.
    Det var på med smalt munnstykke på støvsugeren, men ikke akkurat VIPS før den var ny igjen!
    Jula med sandkaker, goro og kromkaker satte spor.

Det er vel ikke noe alternativ å kutte ut "kaffematen":rolleyes:;)

Nå er det vel nok tullprat her i Hilversum.'
    Vi får komma øss hemmatt.
    Ha en fin dag!:)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.964
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Litt må en tåle :). Går å teller dager til torsdag. Blir spennende. Har du noen nye ting på vei inn karmana, ble det effekt trinnet med støy?
    Den torsdagen din skulle jeg gjerne deltatt på, men satser likevel på at kvalitetstid i Bæærgen med min sønn blir enda bedre :) Støytrinnet utgikk. Foruten Lector preampen som skal hentes hjemme, vurderer jeg også en DAC for litt lek, og deretter videresalg... Får bruke dagen på å bestemme meg :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.964
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Litt rødvin nå for å senke pulsen etter håndballkampen. Skuldrene senkes i tillegg enda mer med dette nydelige jazz-albumet.

Hvis noen skulle mene noe om rødvinsnese på en tirsdag, er det vel på sin plass å vise til disse kjente og kjære visdomsordene :D

Vedlegg

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.078
    Takk for tips om sjæss musikk Karmana :cool:
    Jeg koser meg forøvrig veldig med Lee Harvey Osmond - Beautiful Scars om dagen.
    Det er en plate som virkelig kryper inn under huden og blir der.
    Her snakker vi levd liv, og knakende god musisering.
    Tror jaggu vi må ha med karen til Munchen.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.964
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jøss, skal du kjøre silkemykt i Munchen. Spiller du LHO kan det til og med være jeg begynner å synge. Blir i tilfelle skandaløst ;) Ta den med!

Lee Harvey Osmond er egentlig Tom Wilson, blant annet sammen med medlemmer fra Cowboy Junkies. Ikke rart det låter bra :) Som den notoriske streamer jeg er, har jeg ikke hørt de andre albumene da de ikke er tilgjengelig på Tidal. Tom Wilson finnes det en del av, uten at jeg har startet gressingen. LHO er med i Blackie and the Rodeo Kings som nylig slapp platen på bildet. Det er bare å se på hvem som medvirker, så skjønner man at dette ikke kan være helt gærnt :)

Vedlegg

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.964
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Blackie and the Rodeo Kings kan forresten fungere for Gismo og Bluesbreaker også :cool:

Vedlegg

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.964
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Litt full sjømann shopping for tiden. Denne her "trenger" jeg i Bergen, og da er det jo bra å handle her hvor jeg slipper unna momsen :) Routeren bør være litt state of the art for en streamer som meg. Kanskje ikke den beste når jeg flytter hjem om et halvt år, men ytelsen har sikkert ikke blitt dårligere fordet. Slike ting har sikkert ikke overføringsverdi til hifi :rolleyes:;)

Vedlegg

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Du får vel mye du kan ta med uten moms ? Tipper du er ganske kreativ med det du skal ha med deg.. :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.964
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Du får vel mye du kan ta med uten moms ? Tipper du er ganske kreativ med det du skal ha med deg.. :)
    Får de fleste ting, som er dyrere enn 47€ og ikke kan spises eller drikkes, uten moms. Problemet er at momsen refunderes etter et sinnerikt og tungvint system som gjør at jeg veldig sjeldent gidder å bry meg, eller får forretningen til å akseptete det for den saks skyld. Antar det er en bevisst greie fra myndighetene å gjøre dette vanskelig, men det er sikkert ikke særlig lettere i andre land :mad::)

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.078
    Jøss, skal du kjøre silkemykt i Munchen. Spiller du LHO kan det til og med være jeg begynner å synge. Blir i tilfelle skandaløst ;) Ta den med!

Lee Harvey Osmond er egentlig Tom Wilson, blant annet sammen med medlemmer fra Cowboy Junkies. Ikke rart det låter bra :) Som den notoriske streamer jeg er, har jeg ikke hørt de andre albumene da de ikke er tilgjengelig på Tidal. Tom Wilson finnes det en del av, uten at jeg har startet gressingen. LHO er med i Blackie and the Rodeo Kings som nylig slapp platen på bildet. Det er bare å se på hvem som medvirker, så skjønner man at dette ikke kan være helt gærnt :)

Jeg kjenner til at vi har en navnebror - Tom Wilson bak Lee Harvey Osmond aliaset Tom :rolleyes:
    Cowboy Junkies har jeg nok et noe mer anstrengt forhold til, men Blackie and the Rodeo Kings går an.

Kjøre soft i Munchen :confused:
    Det blir nok med en rysare eller två i sekken hehehe..
    Puscifer og Tool burde fungere greit, men Karnivol kan kanskje bli et problem for noen å svelge.
    "Shake a bone!" :rolleyes:

Man har forøvrig bestilt seg rom på Hifiherberget i Rilano.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.964
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

Jeg kjenner til at vi har en navnebror - Tom Wilson bak Lee Harvey Osmond aliaset Tom :rolleyes:
    Cowboy Junkies har jeg nok et noe mer anstrengt forhold til, men Blackie and the Rodeo Kings går an.

Kjøre soft i Munchen :confused:
    Det blir nok med en rysare eller två i sekken hehehe..
    Puscifer og Tool burde fungere greit, men Karnivol kan kanskje bli et problem for noen å svelge.
    "Shake a bone!" :rolleyes:

Man har forøvrig bestilt seg rom på Hifiherberget i Rilano.
    Anstrengt forhold til Cowboy Junkies!? Tema for krangling og stump vold hoper seg opp!
    Puscifer og Tool bør absolutt være innafor på sørlandet i Germania. Den andre gruppen høres ut som en småsøt markblomst, men er kanskje litt røffere i kantene.
    Jeg er også ferdigbooket. Denne gangen flytter jeg mitt legene fra patrisier til plebeiersiden av hotellet. Krysser fingrene for at det likevel vil være mulig å gjennomføre en noenlunde dannet og elevert samtale.

• Liker
    Reaksjoner: HCS

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Hva er gate adressen til det du skal ligge på karmana? Siden det er to med samme navn..:)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn