Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.822
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Enig i at tofarget passepartout er litt datert, og det er uansett upassende på et Widerberg. Slik "outrert" passepartout kan du kun bruke på egne bilder IMO, eventuelt en kunstner kan velge det til sitt eget bilde. For det skaper en ekstra ramme som på en måter griper inn i bildet, det blir et fremmedelement som ligger for nært selve kunstverket. Breiere hvit passepartout fungerer fint, men ikke sånn ekstra ramme innerst mot bildet. Det får litt plakatkunstpreg på den måten.
    Takker! Følger deg (og tkr) på at en ekstra ramme blir helt feil på dette bildet. Får ta det med meg til et rammeverksted og se på alternativene. Har lyst på noe litt spesielt og røft, men er redd for at bildet er så pass "urolig" i seg selv, at jeg må være litt forsiktig med å gjøre for mye ut av rammen.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.822
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Innimellom blir jeg drittlei ny musikk, og da er medisinen å gå tilbake til røttene :)

Har innbilt meg at en av de første kassettene jeg fikk var Uriah Heeps Wonderworld, og dermed litt av grunnen til at de liksom ble min gruppe. Det slo meg nylig at dette er riktig, men feil. En stund før jeg fikk denne kjøpe-kassetten, kom en min fars beste venner, en musikklærer, og gav meg sin innspilling av The Magician's Birthday. Han døde tragisk ikke mange årene etter, og det var et flashback til dette som gjorde at jeg husket albumet.

Har spilt albumet både i går og i dag, og gjenkjenningen er så sterk at det nok ikke er tvil om at det var denne platen som gjorde at Uriah Heep og jeg ble venner i mange år. Synes platen er skikkelig melodiøs og variert. Den fungerer definitivt for meg fremdeles, men det gjør nå stort sett all musikk man kan feste minner og opplevelser til. Et av Uriah Heeps vakreste øyeblikk må være pianoballaden, Rain. David Byron synger vart og med innlevelse, og frysningene på ryggen er lett gjenkjennelig.

Passer ekstra bra siden jeg setter meg på flyet til Bergen i morgen tidlig :)

IMG_1169.JPG

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    13.925
    Jeg synes vi kan spe på med Demons and Wizards før vi lister oss stille i seng etter et par glass East London Premium Gin Batch no.1...hikk :cool:

Sist redigert:

skranglefant

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.11.2015
    Antall liker
    4.775
    Sted
    Bartistan
    Rain syns jeg faktisk er bedre i Hensleys soloversjon.
    Det kan være fordi det var den jeg hørte først, i meget ung og lettpåvirkelig alder, eller at rekkefølgen var helt motsatt og at jeg bare rører ;)
    Det begynner å bli lenge siden klokka viste mid70s, tross alt.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.822
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg synes vi kan spe på med Demons and Wizards før vi lister oss stille i seng etter et par glass East london Premium Gin Batch no.1...hikk :cool:
    Godt forslag! Registrerer ellers med begeistring at betjeningen på polet må bruke stige når du handler ;)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.822
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Rain syns jeg faktisk er bedre i Hensleys soloversjon.
    Det kan være fordi det var den jeg hørte først, i meget ung og lettpåvirkelig alder, eller at rekkefølgen var helt motsatt og at jeg bare rører ;)
    Det begynner å bli lenge siden klokka viste mid70s, tross alt.
    Den har jeg ikke hørt. Har vel heller ikke fulgt med på solokarrieren til Ken Hensley, foruten at Eager to Please fra '75 en eller gang var i mitt eie. Må få sjekket ut versjonen med Ken Hensley når jeg kommer meg tilbake til Hilversum :)

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    13.925
    Jeg synes vi kan spe på med Demons and Wizards før vi lister oss stille i seng etter et par glass East london Premium Gin Batch no.1...hikk :cool:
    Godt forslag! Registrerer ellers med begeistring at betjeningen på polet må bruke stige når du handler ;)
    Sænk yæ min herre.
    Jeg er en hund etter litt bedre og smått ukjent brennevin.
    Slik som denne ginen her...
    Vis vedlegget 437372

...eller litt munngodt til kaffen :cool:
    Vis vedlegget 437373

Vis vedlegget 437374

Kapteinen må gjerne håndsmugle en av sine spesialgenevere til Munchen mot et greit salær :rolleyes:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.822
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Sænk yæ min herre.
    Vis vedlegget 437372

Vis vedlegget 437373

Vis vedlegget 437374

Kapteinen må gjerne håndsmugle en av sine spesialgenevere til Munchen mot et greit salær :rolleyes:
    Deres egoisme kjenner ingen grenser da jeg antar bildene av edelt fludium kun vises på egen PC.... Kanskje like greit da undertegnede er alvorlig angrepet av mannesyke, og noenlunde sikker på at kvelden ikke vil innbefatte klirrende pjolterglass, men snarere en passiar med røntgenbildemannen som går rundt med jordbruksredskaper.

Forøvrig har jeg ligget på latsiden det siste året når det gjelder Geneverdrikking. Dessverre selger ikke mannebrus-sjappen på hovedkvarteret Genever av anstendig kvalitet, men jeg skal gjøre en sjekk i nabolaget og se om det finnes flybensin av edel oktan til en sympatisk pris.

skranglefant

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.11.2015
    Antall liker
    4.775
    Sted
    Bartistan
    ... er alvorlig angrepet av mannesyke, og noenlunde sikker på at kvelden ikke vil innbefatte klirrende pjolterglass, men snarere en passiar med røntgenbildemannen som går rundt med jordbruksredskaper.
    Drama queen! Skjerpings, gubbe! :p
    Men litt mer drama enn Heepversjonen passer kanskje likevel?
    Værsgo, det er servert:

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.467
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Du ble vel ikke kurert for diverse drikke? ;). Var temmelig nære for egen del, etter første gang hos deg... :eek:;D

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.822
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    ... er alvorlig angrepet av mannesyke, og noenlunde sikker på at kvelden ikke vil innbefatte klirrende pjolterglass, men snarere en passiar med røntgenbildemannen som går rundt med jordbruksredskaper.
    Drama queen! Skjerpings, gubbe! :p
    Men litt mer drama enn Heepversjonen passer kanskje likevel?
    Værsgo, det er servert:

Hehe, takker for videoen :) Det trengs flere drama queens og språklige vårblomster for å løfte stemningen
    nå når Bergen er dekket med snø på morgenen ;)

Skal sjekke hvordan den låter på anlegget hjemme før jeg skal komme tilbake å dømme (levende og døde). På IPaden synes jeg ikke den godeste Ken er i nærheten UH versjonen. Har heller ikke sansen for den vibratoen han legger på med stemmen :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.822
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Du ble vel ikke kurert for diverse drikke? ;). Var temmelig nære for egen del, etter første gang hos deg... :eek:;D
    Står du å venter på babben HC. Du kjører ikke mens du taster!:mad:
    Står du å venter på babben HC. Du kjører ikke mens du taster!:mad:
    Sitter. Gøtt med babb.. :)
    Det blir ikke opprettet noen bauta av deg HC etter dine sild og Genever-prestasjoner rundt lunsjbordet. At du selv lot deg kurere senere på kvelden handler vel om egenmedisinering og din utskriving til de andre pasientene ;) Opp som en løve og ned som....;)

Får vel finne en annen signaturservering i Bergen. Rullekebab og Bergensakevitt bør jo være en god start på dagen :D

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.467
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Nå ja, det var et par andre der som var langt under pari til lunsjen. Din kollega som værst og gismo dom nummer to pusling. Måtte ta grep. Den menyen du foreslår i Bergen virker bent ut skremmende... ;)

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    13.925
    Sænk yæ min herre.
    Vis vedlegget 437372

Vis vedlegget 437373

Vis vedlegget 437374

Deres egoisme kjenner ingen grenser da jeg antar bildene av edelt fludium kun vises på egen PC.... Kanskje like greit da undertegnede er alvorlig angrepet av mannesyke, og noenlunde sikker på at kvelden ikke vil innbefatte klirrende pjolterglass, men snarere en passiar med røntgenbildemannen som går rundt med jordbruksredskaper.

Forøvrig har jeg ligget på latsiden det siste året når det gjelder Geneverdrikking. Dessverre selger ikke mannebrus-sjappen på hovedkvarteret Genever av anstendig kvalitet, men jeg skal gjøre en sjekk i nabolaget og se om det finnes flybensin av edel oktan til en sympatisk pris.
    Det var da merkelig at ikke bilder av godsakene dukket opp i offentligheten.
    Jeg får de ikke opp på egen PC her heller men det er helt gangbare JPEG filer tatt med snakkofonen.
    Da prøver jeg igjen med ginflasken først.

DSC_0616.jpg

Hehehe...anstendig flybensin med edel oktan høres greit ut, men jeg er like blid om herren dukker opp uten :cool:

Jasså, så mannsen dukket opp og selveste røngtenbildemannen med nyslipt ljå :confused:
    Det der hørtes ikke bra ut.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.822
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Nå ja, det var et par andre der som var langt under pari til lunsjen. Din kollega som værst og gismo dom nummer to pusling. Måtte ta grep. Den menyen du foreslår i Bergen virker bent ut skremmende... ;)
    Da har vi en avtale ;)

• Liker
    Reaksjoner: HCS

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Da har vi en avtale ;)
    Da anbefaler jeg heller en typisk østtysk imbiß-klassiker, buletten und apfelkorn. ;)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.822
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Da har vi en avtale ;)
    Da anbefaler jeg heller en typisk østtysk imbiß-klassiker, buletten und apfelkorn. ;)
    Nei fy faen, gikk tidlig i 20-årene på en kraftig apfelkorn-smell i Lubeck :mad: Kommer til å sitte i kroppen resten av livet ;)

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    29.671
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Da har vi en avtale ;)
    Nei fy faen, gikk tidlig i 20-årene på en kraftig apfelkorn-smell i Lubeck :mad: Kommer til å sitte i kroppen resten av livet ;)
    For ikke tale om all Apfelkorn man hällt i seg på Roskilde:p

skranglefant

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.11.2015
    Antall liker
    4.775
    Sted
    Bartistan
    På IPaden synes jeg ikke den godeste Ken er i nærheten UH versjonen. Har heller ikke sansen for den vibratoen han legger på med stemmen :)
    Mnjaaa... jeg syns arr'et er bedre hos Ken, men er enig i at han skjinglesynger i overkant. Noe som heller ikke Hr Byron var fremmed for :p

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    For ikke tale om all Apfelkorn man hällt i seg på Roskilde:p
    Men forslaget om buletten blir ikke avvist, altså?

258s.jpg

Servert med vodka og Berliner Kindl. Fortsatt veldig Øst-Tyskland.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.822
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Da er det bare å få satt kursen tilbake til Nederlandene. Atskillig mer tomhendt enn vanlig. Kan ikke huske sist Buddhaen ikke hadde samlet opp haifai-esker som reisefølge. Like greit, forsøker jo nå å selge litt før jeg returnerer til Bergen. Lite bud foreløpig, foruten et og annet tilbud om innbytte. Siste i helgen var fra en forhandler jeg kjenner i Amsterdam som lurte på om jeg var inntetessert i trade-in for kjøp av Bricasti monoblokker. Tok meg ikke engang tid til å forhøre meg om mellomlegget ;)

IMG_3748.jpg

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.822
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Registrerer at det har snødd litt på østlandet, noe som lett gir et noe ensidig fokus på nyheter i Akersgaten. Regner som vanlig med at spesielt nordlendingene er skikkelig imponert og nå er i full gang med å samle inn tepper og andre nødvendigheter for å sende sørover :cool: Ingen skal si at vi ikke har vårt å slite med her i Hilversum også :mad:;)

IMG_3750.jpg

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.822
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    I morgen er det Koningsdag her i Nederlandene. Kan vel best sammenlignes med 17 mai i Norge.

IMG_1173.jpg

Det jeg ikke har skjønt før nå er at det er kvelden før som er den store festdagen for voksne. Egentlig ganske naturlig da det kan sammenlignes med 16 mai og påfølgende fridag.

Blir nok rolig på meg da jeg fremdeles er mannesyk. Er egentlig begynt å bli møkka lei av å gå rundt og småhangle :mad: Har derfor nå skjenket meg et glass grappa. Da vet jeg i hvert fall hvorfor jeg er dårlig etterpå ;)

IMG_3754.jpg

Passer da bra å spille Billy Idol. Ble tidligere alltid litt syk dagen etter at jeg hadde spilt denne platen ;)

IMG_1172.JPG

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.822
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Deilig vandring nedover memory lane med en lite kjent gruppe. En av mine favorittgrupper på midten av 70-tallet var tyske, Lake. Tysk og tysk, det var vel en spredning på nasjonaliteter i gruppen, men de regnes likevel som en tysk gruppe. Lake holdt vel på en god stund, men jeg falt fra etter de 3-4 første platene. De var til gjengjeld riktig så bra (når man krydrer det med gode minner og litt puppy love ;) ). Kanskje ikke den musikken de som har fulgt med i tråden forventer av meg, men jeg har en brokete fortid med Doobie Brothers, Sutherland Brothers, Poco, tidlig Toto, England Dan & John Ford Coley og masse annen mainstream musikk :)

Av en eller annen grunn anser ikke Tidal gruppa som en bauta i musikkhistorien, og streamingstjenesten er skåle tom for musikk av dem. Da er det jo desto gledeligere at en kar har lagt ut halvannen time med Best of på Tuben Ikke alt som er like bra, men her er mye gull innimellom hvis noen tar seg bryet med å gi gruppen en sjanse. Tror jaggu jeg må kjøpe noen CDer igjen :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.822
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Da har jeg på lokalt enkeltindividnivå fått verifisert at grappa og en flaske italiensk rødvin virker bedre mot mannesyken enn alskens kjerringråd. Betryggende å vite! Feirer med litt mer italiensk, og håper ikke columbiansk kaffe er totalt ødeleggende ;)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Colombiansk kaffe bør gå bra. Andre colombianske produkter kan være direkte destruktive på lengre sikt. :rolleyes:
    Føler meg litt mer mannesyk selv i dag, men det får stå sin prøve. Det er uansett bare en lett forkjølelse for min del.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.822
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Colombiansk kaffe bør gå bra. Andre colombianske produkter kan være direkte destruktive på lengre sikt. :rolleyes:
    Føler meg litt mer mannesyk selv i dag, men det får stå sin prøve. Det er uansett bare en lett forkjølelse for min del.
    Hehe, kaffe er vel det mest helsebringende av de store eksportartiklene fra Columbia ;)

Håper ikke forkjølelsen blir å stå i veien for turen din til Oslo. God bedring!

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Hehe, kaffe er vel det mest helsebringende av de store eksportartiklene fra Columbia ;)

Neida, men avreise er blitt utsatt til i morgen tidlig slik at jeg kan sjekke rett inn på hotellet istedenfor å ligge på sofaen hos en kompis i sjaber form. Det er jo ikke hyggelig for hverken kompisen eller meg. Formen blir stadig bedre merker meg, det er jo alltid verst om morgenen. Regner med at når helgen er omme med jobbing på dagtid både lørdag og søndag så har jeg fått nok hvile på kveldstid og natt til at jeg er frisk som en fisk igjen. Da blir det besøk for å plukke opp Nakamichi LX-3, forhåpentligvis på søndags ettermiddag/kveld.

Så blir det 1. maifeiring i Oslo for andre år på rad. Min bror er som vanlig det kulturelle innslaget ved Spaniamonumentet i Birkelunden i tillegg til korsang, så der blir jeg i alle fall å finne på arbeidernes festdag. Det blir El pueblo unido jamás será vencido, et samlet folk lar seg aldri beseire. Får jeg ikke hentet LX på søndag fordi det passer dårlig for han som har den liggende så får det vente til tirsdag. Og så har jeg et siste viktig besøk i Oslo som jeg ikke fikk tid til sist gang til min store irritasjon, og det besøket er det nok best å gjøre når helgen er omme og jeg er i form til å ta til meg lytteinntrykkene skikkelig.

Vet at flybilletter er kjøpt til et fly i morgen tidlig. Venter bare på melding eller mail om det nå. Men takk for omtanke. :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.822
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

Neida, men avreise er blitt utsatt til i morgen tidlig slik at jeg kan sjekke rett inn på hotellet istedenfor å ligge på sofaen hos en kompis i sjaber form. Det er jo ikke hyggelig for hverken kompisen eller meg. Formen blir stadig bedre merker meg, det er jo alltid verst om morgenen. Regner med at når helgen er omme med jobbing på dagtid både lørdag og søndag så har jeg fått nok hvile på kveldstid og natt til at jeg er frisk som en fisk igjen. Da blir det besøk for å plukke opp Nakamichi LX-3, forhåpentligvis på søndags ettermiddag/kveld.

Så blir det 1. maifeiring i Oslo for andre år på rad. Min bror er som vanlig det kulturelle innslaget ved Spaniamonumentet i Birkelunden i tillegg til korsang, så der blir jeg i alle fall å finne på arbeidernes festdag. Det blir El pueblo unido jamás será vencido, et samlet folk lar seg aldri beseire. Får jeg ikke hentet LX på søndag fordi det passer dårlig for han som har den liggende så får det vente til tirsdag. Og så har jeg et siste viktig besøk i Oslo som jeg ikke fikk tid til sist gang til min store irritasjon, og det besøket er det nok best å gjøre når helgen er omme og jeg er i form til å ta til meg lytteinntrykkene skikkelig.

Vet at flybilletter er kjøpt til et fly i morgen tidlig. Venter bare på melding eller mail om det nå. Men takk for omtanke. :)
    Ta det litt rolig da. Du trenger ikke nødvendigvis lage revolusjon bare du er en snartur innom hovedstaden ;)

Har et håp om en gang å få audiens i samme kjeller. Forventer brutalitet, vart og vakkert i en salig combo :)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn