Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Colombiansk kaffe bør gå bra. Andre colombianske produkter kan være direkte destruktive på lengre sikt. :rolleyes:
    Føler meg litt mer mannesyk selv i dag, men det får stå sin prøve. Det er uansett bare en lett forkjølelse for min del.
    Hehe, kaffe er vel det mest helsebringende av de store eksportartiklene fra Columbia ;)

Håper ikke forkjølelsen blir å stå i veien for turen din til Oslo. God bedring!
    Neida, men avreise er blitt utsatt til i morgen tidlig slik at jeg kan sjekke rett inn på hotellet istedenfor å ligge på sofaen hos en kompis i sjaber form. Det er jo ikke hyggelig for hverken kompisen eller meg. Formen blir stadig bedre merker meg, det er jo alltid verst om morgenen. Regner med at når helgen er omme med jobbing på dagtid både lørdag og søndag så har jeg fått nok hvile på kveldstid og natt til at jeg er frisk som en fisk igjen. Da blir det besøk for å plukke opp Nakamichi LX-3, forhåpentligvis på søndags ettermiddag/kveld.

Så blir det 1. maifeiring i Oslo for andre år på rad. Min bror er som vanlig det kulturelle innslaget ved Spaniamonumentet i Birkelunden i tillegg til korsang, så der blir jeg i alle fall å finne på arbeidernes festdag. Det blir El pueblo unido jamás será vencido, et samlet folk lar seg aldri beseire. Får jeg ikke hentet LX på søndag fordi det passer dårlig for han som har den liggende så får det vente til tirsdag. Og så har jeg et siste viktig besøk i Oslo som jeg ikke fikk tid til sist gang til min store irritasjon, og det besøket er det nok best å gjøre når helgen er omme og jeg er i form til å ta til meg lytteinntrykkene skikkelig.

Vet at flybilletter er kjøpt til et fly i morgen tidlig. Venter bare på melding eller mail om det nå. Men takk for omtanke. :)
    Ta det litt rolig da. Du trenger ikke nødvendigvis lage revolusjon bare du er en snartur innom hovedstaden ;)

Har et håp om en gang å få audiens i samme kjeller. Forventer brutalitet, vart og vakkert i en salig combo :)
    Forventningene står til himmels, og det med forvissing om at det faktisk oppfyller forventningene. Det til side så kommer nok ikke jeg til å stå i fronten for noen revolusjon, jeg bare støtter opp om det arrangementet der min bror står for underholdningen. Alltid hyggelig å se sin egen bror med gitar og mikrofon med et takknemlig og feststemt publikum. Og samtidig fant jeg i fjor glede av å se en tidligere revolusjonær fortropper uten bakkekontakt som er fallen from grace stå alene og skjønne at kombinasjonen selvdyrkelse og samfunnsomveltning ikke er et pent syn som straffer seg til slutt. ;)

Oslo blir nok bra. Ikke for mye arbeid og nok tid til å ta seg inn og være sosial. Og et par solide doser med knallgod hifi. :D

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.558
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Da er det bare å få jekket seg en øl å komme i gang med helgen :) Fremdeles gressenkemann, og blir det enda noen dager. Har begynt å kjede meg litt. Faen, begynner å bli gammel :mad: Passer da sikkert bra at jeg skal på guttetur til Krakow neste helg ;)

Så litt dau ut denne her, men god på smak. Styrken er selvfølgelig på nivå med tysk hvitvin :)

IMG_3756.jpg

Klarer fremdeles ikke å gå forbi når de har lokketilbud på øl med glass. Er vel en av de unotene som lett blir plukket av meg når jeg lander i Bergen til sommeren ;)

IMG_3755.jpg

Har akkurat satt på den siste platen til det bergenske bandet, Blood Command. I god bergensk tradisjon skriver musikkjournalisten i Bergensk Tidende:

"Man skal være forsiktig med å utnevne årsbeste album uavhengig av sjanger såpass tidlig på året, men Cult Drugs parkerer det aller meste som har kommet ut i løpet av de siste årene."

Har en følelse av at jeg ikke kommer til å bli like imponert :D

IMG_1174.jpg

V

vinyl-mannen

Gjest
    /\ Sort skinnsofa og den type glass i vitrineskapet, da blir damene impregnert:rolleyes:;)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.558
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Har bestilt min første CD på det jeg kan huske. Unntaket som bekrefter regelen. Må visst få hentet frem min sønn sin gamle spiller igjen :)

IMG_1177.JPG

V

vinyl-mannen

Gjest
    Etter å ha trålet you-tuben for snutter av Lake, ser jeg ingen grunn til at De skal fortsette Deres kjærlige ballespark på undertegnede.
    Min avspilling av polsk frijazz og ungarsk prog, ligger ikke noe etter for Deres fascinasjon for tyske bandet Lake.:cool:
    Uansett vil jeg holde meg for god til å mobbe Dem pga Deres såkalte musikksmak.
    mvh
    vinyl-mannen

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.558
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Etter å ha trålet you-tuben for snutter av Lake, ser jeg ingen grunn til at De skal fortsette Deres kjærlige ballespark på undertegnede.
    Min avspilling av polsk frijazz og ungarsk prog, ligger ikke noe etter for Deres fascinasjon for tyske bandet Lake.:cool:
    Uansett vil jeg holde meg for god til å mobbe Dem pga Deres såkalte musikksmak.
    mvh
    vinyl-mannen
    Tsk, tsk, hos enhver dannet musikk-connoisseur over 50 er selvfølgelig dette kinderegget å finne på hedersplassen i musikkrommet ;)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.558
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Tand tipset i går eller forgårs om dette albumet i Tidal-tråden som tar for seg gode innspillinger. Har nå spilt denne konsertplaten med Johnny Cash og Willie Nelson et par ganger, og er fasinert. Den var ny for meg, og for andre som også har levd i skyggenes dal er den definitivt verdt en lytt.

Hvorfor? Det instrumentale og versjonene av sangene er det i hvert fall ikke. En grunn kan være at det vel var den siste platen hvor The Man in Black hadde mesteparten av stemmeprakten i behold. Den viktigste grunnen til at jeg liker den så godt er nok stemningen og produksjonen. Det er ubetalelig når de to rustne herrene sitter og småsludrer om bakgrunnen til sangene. Rett og slett god stemning, og det kommer tydelig frem at dette er tjommier som trives i hverandres selskap. Gitarspillet er veldig langt fra legendarisk, men produksjonen er laget slik at den gamle floskelen om at det er som de tilstede i stuen, gir mening. Det er rett og slett et nårvær og nerve som gjør at jeg føler jeg er tilstede på konserten. Bare vås selvfølgelig, men dette traff meg :)

IMG_1176.JPG

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.070
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Et søk på VH1 Storytellers ga også treff på David Bowie og Billy Idol.
    Alle tre har fått favorittstjerna turkis og er klar for lytting en av dagene. :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.558
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Et søk på VH1 Storytellers ga også treff på David Bowie og Billy Idol.
    Alle tre har fått favorittstjerna turkis og er klar for lytting en av dagene. :)
    Hadde ikke jeg fått med meg. Takker, RoDa! Merket med blått hjerte og klar for lytting :)

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.034
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Har en singel med Lake hade ikke snøring på vad dette var før noe den gangen! Men en historie som jeg husker godt hur den kom i samlingen. Min lokala Expert butikk hade en periode ett tilbud vid kjøp av en Lp fikk man velge 3st singler utbudet var nok ikke det beste:rolleyes: men jeg valgte disse 3 den gangen
    -79 kanskje? Utrolig vad godt man husker viktige ting:D men vilken Lp jeg kjøpte er borte fra disken:p
    Disse hollandsk pr B.S er vært noen kroner idag:)
    20170430_163646.jpg

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.558
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Har en singel med Lake hade ikke snøring på vad dette var før noe den gangen! Men en historie som jeg husker godt hur den kom i samlingen. Min lokala Expert butikk hade en periode ett tilbud vid kjøp av en Lp fikk man velge 3st singler utbudet var nok ikke det beste:rolleyes: men jeg valgte disse 3 den gangen
    -79 kanskje? Utrolig vad godt man husker viktige ting:D men vilken Lp jeg kjøpte er borte fra disken:p
    Disse hollandsk pr B.S er vært noen kroner idag:)
    Vis vedlegget 438680
    Artig! Liten verden :D Uavhengig av det lokale tilbud hører alle tre artistene med på the soundtrack of my life for 70-tallet :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.558
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Se der ja :) Når jeg tenker meg om har jeg vel fått med meg i en eller annen tråd at du spiller på Array. Husker jeg kikket litt på en av modellene for en stund siden, og tror helt sikkert dette hadde vært lyd jeg ville likt, men utseende ble litt for spesielt til at jeg gikk videre. Grunnen til at det blir for spesielt for meg er selvfølgelig plasseringen av hornet på høykant. Hva er egentlig grunnen til denne lite konvensjonelle plasseringen?

E. Largo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Antall liker
    18.530
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Jeg tror tanken er at det stående hornet skal gi mer tredimensjonalitet til lyden.
    Men jeg er ikke sikker. Kanskje noen andre som vet noe.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.558
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Må etter hvert få tak i en USB kabel til DACen min for å spille hirez-filer og sjekke om det er kvalitetsforskjeller i forhold til den AES/EBU kabelen jeg benytter i dag. Som vanlig med kabler er det en jungel der ute med tanke på priser og bullshit. Etter å ha lest markedsføringen til Schiit PYST ble valget enkelt :D

PYST was the god of drinking in Norse mythology. He’d be much better-known if he wasn’t getting schiit-faced all the time. Or, well, not really. PYST stands for Put Your Schiit Together, a set of short cables that make stacking your DAC and amp easy.

Beyond Just Technology: SuperUltraHyperTechnology
    PYST cables are made from only the finest 6-nines Unobtanium™ alloy, molecularly assembled in our Alternate Universe™ reality-distortion tesseract field , using a secret geometry reverse-engineered from crashed UFOs, painstakingly smuggled out of Area 51 by deep-cover operatives. Performance is further enhanced by the use of a QuantConnect™ quantum-entangled pair of transmission interfaces, held at absolute zero by our exclusive Stasis Field™ technology. The cables are then wrapped in NanoAeroCap™, a nanotechnology-enabled aerogel anti-capacitance insulation system, featuring Fractal Interleaved Geometry™ to create negative inductance for maximum audio transmission quality.

Or, er, well . . . again, no. These are nice, high-quality cables, with solid, reliable connectors. That’s it. Hope you like them!

PYST cables come in three flavors:

RCA PYST. The RCA Pysts are about 6" long, excluding connectors. They're ideal for, say, stacking a Bifrost and Asgard 2. Please note the dimensions. That's 6 inches. Not feet. And not none of that fancy metric stuff, we're dumb Americans here.

XLR PYST. These are balanced XLR-terminated connectors for stacking, say, a Mjolnir and Gungnir. The balanced XLR Pysts are about 9" long, excluding connectors. Same dimensional disambiguation applies.

USB PYST. This is the complete redefinition of USB cables. It actually, physically transports you* into an alternate universe where superbly-mastered, 24/192 music streams 24/7, free of charge to all listeners, for all genres. Supermodels in this alternate world are all deeply into high-end audio, and will beg to go out with you. Butterflies swirl in fantastic colors over clean-lined porcelain cityscapes, everyone is a millionaire, and flying cars run on air. It's a beautiful place to be!

*Or not. It may have been a hallucination. USB PYSTs are actually just nice, 1M long, USB 2.0-rated cables that have thicker than normal power conductors and silver-plated copper data lines. We think the electrons like silver better, or something. Or not.

In any case, you can get PYST, or you can save some money at Monoprice.
    Der var den "magiske" kabelen endelig i hus ;) Brukte halvannet døgn fra Rotterdam til Hilversum og ni døgn hos naboen :mad:

IMG_3765.jpg

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.558
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Kjeder brokk på meg, og det skjer minimalt på HFS i dag. Får heller legge en kabal og riktig kjenne at jeg lever :mad:

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.034
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Kjeder brokk på meg, og det skjer minimalt på HFS i dag. Får heller legge en kabal og riktig kjenne at jeg lever :mad:
    Gå ut og kjøp noen Belgiske øl så ska du se att det blir morro igen:D jeg var nødt og ta til takke med to bokser Hansa det gir ikke mye morro:p

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.558
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Gå ut og kjøp noen Belgiske øl så ska du se att det blir morro igen:D jeg var nødt og ta til takke med to bokser Hansa det gir ikke mye morro:p
    Hehe, ikke noe dårlig forslag og atskillig bedre enn kabal :D Satser foreløpig heller på 60-tallets pønkere, en halvtimes dokumentar om ting en ikke visste om The Rat Pack :)

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.963
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Men hva gjorde denne Pyst stubben du fikk da.....underverker eller?👍
    Flettet å greier,flott kabel;)

gismo

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Synes kabeldebatter fort blir anale...

Lurer litt på hvilken angst burkasøstrene i krypten kan påføre meg hvis jeg våkner i halvmørket på sofaen etter ei rotbløyte av episke dimensjoner. :confused:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.558
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Synes kabeldebatter fort blir anale...

Lurer litt på hvilken angst burkasøstrene i krypten kan påføre meg hvis jeg våkner i halvmørket på sofaen etter ei rotbløyte av episke dimensjoner. :confused:
    Beolab 90 bør helt klart kun selges til helsefreaker som kan dokumentere et liv uten kunstig stimuli ;)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.558
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Men hva gjorde denne Pyst stubben du fikk da.....underverker eller???????
    Flettet å greier,flott kabel;)

gismo
    Jeg har en forventning om at stubben vil fjerne skyene og la meg berøre stjernene. En slik metafysisk opplevelse kan man ikke ta lett på, så gode og lange forberedelser er viktig! :D

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.558
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    På vei mot München. Bare et flyskifte for Krakow. Kvalitetstid i München må vente enda et par uker :) Ser det er meldt drittvær i Krakow. Helt genialt! Da kan jeg kose meg inne, uten å føle jeg burde vandre gatelangs. Starten på langhelgen kunne ikke vært bedre, øl og John Trudell på ørene :)

IMG_1189.JPG

Olav2

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.04.2014
    Antall liker
    2.665
    Torget vurderinger
    1
    På vei mot München. Bare et flyskifte for Krakow. Kvalitetstid i München må vente enda et par uker :) Ser det er meldt drittvær i Krakow. Helt genialt! Da kan jeg kose meg inne, uten å føle jeg burde vandre gatelangs. Starten på langhelgen kunne ikke vært bedre, øl og John Trudell på ørene :)

Vis vedlegget 439120
    Nytt bekjentskap for meg! Hører nå, veldig kult.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn