Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.833
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Mange som selger god musikk i gæmlisene sine formater i Krakow :cool:

IMG_3776.jpg

Hadde jeg ikke vært så overstadig røken, er dette en butikk jeg definitivt hadde svingt innom.

IMG_3777.jpg

Men, blir helt brød i hodet av suppen her nede ;)

IMG_3797.jpg

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.467
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Fin lue...Du ser nesten intellektuell ut.. :rolleyes::)..Med hasj på plakater og puddelrock i stativet så er det komplett.. Men det brødet så spennende ut.. :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.833
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Har hatt mine Audio Valve forsterkere hos fabrikken i lang tid nå. Har slitt litt på tålmodigheten, men har en god tone med sjefen, Helmut Becker. Nå begynner det å bli spennende :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.833
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Har hørt den der før.. Håper det ordner seg for deg denne gangen.. ;)
    Hehe, har så langt ingen grunn til å tvile på at Audio Valve ordner opp for seg på en veldig god måte, det tar bare så jæævlig lang tid :) Det er jo også en liten entusiast-bedrift, og det virker som produksjonlinjen er ganske så belastet. De har så mye å gjøre at Helmut Becker ikke har tid til å dra til Munchen. Kjekt for dem :)

• Liker
    Reaksjoner: HCS

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.833
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Siden det skjer ting mellom Audio Valve og meg, har jeg plutselig 19 stk NOS EL84 ekvivalenter til overs. Satser på det kommer en nederlender og forbarmer seg over dem :)

IMG_3798.jpg
    IMG_3799.jpg

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.833
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Nevnte for noen sider siden at jeg har planer om å gå til anskaffelse av en platespiller. Ingen seriøse baktanker med å gå all-in for å optimalisere vinyllyden! Det handler om å spille min far sine gamle jazzplater for ham, krydret med litt Mungo Jerry og Cat Stevens. Kun nostalgi for å glede ham og dermed meg. Jeg antar også at spilling av endel av disse platene gjør peisen i stuen overflødig :)

På dette har jeg jo minimal peiling i motsetning til mange som er innom tråden. Så langt har jeg tenkt at en Rega Planar 2 er en helt grei no-nonsens spiller til dette bruket. Er det noen som har et bedre forslag i samme prisgruppe? En passende RIAA fra Duet.no sitt sortiment hadde også vært greit? Skal ikke ta av på dette, så det er ingen vits, selv om en mener det aldri så vel, å komme med forslag om dyrere greier :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.833
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Budsjett ca ?

Eller du kan kjøpe Kuzmaen som Mikkelsen har lagt ut.
    Da har du spiller så lenge du vil, og kan selge igjen for det samme;)

Vis vedlegget 440087
    Det er vel den retningen det ikke skal gå ;) Kan kjøpe hos forhandler momsfritt, men denne gangen satser jeg på å være særdeles edruelig. Har ingen planer om å overskride 10K for platespiller, inkludert RIAA.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.833
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Det er heldigvis mange år siden den kvinnelige delen av husstanden levde i den villfarelsen av at vi kunne hygge oss på shopping sammen. I dag kjente jeg likevel på frustrasjonen av å ikke ha shoppet på lang tid, haifai-shoppet må vite. Da det i nabolaget var billigsalg på pent brukte tweaks, klarte jeg ikke å holde igjen. Dette er et produkt med 100% garanti om å løfte kablene til nye høyder.

IMG_3802.jpg

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    65.751
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Hvis det ikke går an å lure deg lengre utpå, er det ikke sikkert det er dumt å kikke på den nevnte Clearaudioen.

Hvis du kommer i en situasjon at du må ha riaa så kan Schiit mani 2 være et rimelig alternativ.

MEN kom ikke her etterpå og si at vinyl spiller shait, når du ikke satser!:cool:

Synd, for den Kuzmaen hadde vært fin med Audiovalve og de nye horna;)

(Mala har en brukt FUNK som også er interessant!:p)

http://az61094.vo.msecnd.net/img/05/0eac1174-c626-43e6-96ad-4324f50814da/800/600

http://az61094.vo.msecnd.net/img/05/9b7d53c1-45b3-4934-896d-20030f73e391/800/600

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    30.407
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    All erfaring tilsier at Karmana kommer skli ut på vinylkjøret med begge beina først. La nå mannen få kjøpe seg noe halvgodt. Det vil ikke ta lange tiden før han begynner å finlese bruktannonsene på Torget for å finne noe bedre.....

Mvh

E. Largo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Antall liker
    18.092
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Nevnte for noen sider siden at jeg har planer om å gå til anskaffelse av en platespiller. Ingen seriøse baktanker med å gå all-in for å optimalisere vinyllyden! Det handler om å spille min far sine gamle jazzplater for ham, krydret med litt Mungo Jerry og Cat Stevens. Kun nostalgi for å glede ham og dermed meg. Jeg antar også at spilling av endel av disse platene gjør peisen i stuen overflødig :)

På dette har jeg jo minimal peiling i motsetning til mange som er innom tråden. Så langt har jeg tenkt at en Rega Planar 2 er en helt grei no-nonsens spiller til dette bruket. Er det noen som har et bedre forslag i samme prisgruppe? En passende RIAA fra Duet.no sitt sortiment hadde også vært greit? Skal ikke ta av på dette, så det er ingen vits, selv om en mener det aldri så vel, å komme med forslag om dyrere greier :)
    For ca. 12 år siden skulle jeg bare hente den gamle platespilleren min opp fra kjelleren for å spille noen av de gamle platene mine.
    Det gikk som det måtte gå. Så nå har jeg tre platespillere og 7-800 flere plater enn jeg hadde den gang :rolleyes:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.833
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hvis noen vinylentusiaster på HFS blir arbeidsledig er det godt det finnes alternative jobbmuligheter :mad::cool:;)

IMG_1192.JPG

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    65.751
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Nei fysj. Jeg er fintfølende mht dyrevelferd.
    Gåseleverpostei vil jeg ikke ha, og det er ikke fordi det ikke er godt eller fint nok!:mad:

For summen du nevner får man litt mer enn en LOPPIS-platespiller.
    Har sett på den Duet nettsida du viser til.
    THORENS 203 (?)
    Må understreke at jeg IKKE HAR PERSONLIG ERFARING med denne spilleren.

td203-top.jpg

Kanskje er en Thorens 203 + Schiit mani 2 interessant?
    Innafor budsjett, og litt mer originalt valg enn REGA/ProJect.

En fordel med Thorens 203 er at det er knapp for hastighetsvalg.
    På de andre må man bytte remma mellom stort og lite drev på motoren.
    Platespilleren leveres med pick-up ,-Plug&Play. og den er bra nok til oppgradering av denne hvis man får lyst til å bruke mer penger slik at det låter bedre.

Thorens 203:
    https://www.google.no/url?sa=i&rct=...u6HIFJKrmUNohTx11egmVU9g&ust=1494588995153994

https://www.google.no/url?sa=t&rct=...d-203/&usg=AFQjCNHOoowPFzmFol6x88338BP1zV1CXQ

https://www.google.no/url?sa=t&rct=...td-203&usg=AFQjCNF1uS7B6G-ujfqXgt1VU1t4wYgLfQ

Schiit Mani2:
    https://www.google.no/url?sa=i&rct=...4l8Qufcaoc06uwDCtOq2pUtg&ust=1494589639140028

Conclusion
    With resolution, airiness and solidity beyond its price bracket, Thorens has delivered a superb turntable here for the money, and one that requires very little set-up out of the box — just enough to make it feel worthwhile. Highly recommended.

Fåes i svart,hvitt og rødt. Hadde gått for rød!:)

La Giradischi:
    Du som nylig var i Roma fikser vel språket tenker jeg.:rolleyes::cool:;)

Sist redigert:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.833
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Takk for at du tok deg bryet, BB :) Setter veldig pris på det! Thorens og Schiit virker som et godt entry-valg til mitt bruk. Får fintenke litt og ta kontakt med Martin på Duet i Bergen, så får jeg se hva det ender opp med.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.833
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Oh salig lykke, helg og greier. Ser at det igjen er en som har lagt tråden sin brakk. Synd, men jeg er så høy på meg selv at jeg gir meg faen ikke helt enda ;)

Mitt første nye CD-kjøp på flere år drysset inn i dag. Siden jeg ikke har CD-spiller oppkobler og er genuint lat i fritiden, kan det vel ta en stund før plasten sprettes.

Min kone kom med en maltaktert plate i gave i forrige uke. Dama har skjønt det :cool: Ment som et lite kunstverk, men synes det passet bedre på bordet enn på veggen.

IMG_3804.jpg

Har akkurat jekket en liten Duval og fyrt i gang musikken (alternativt, fyrer med Duval og har jekket igang musikken). Farlig å skrive slikt nå når HFS har fått egen semantikk-tråd ;) Starter rolig. Pleier vanligvis å referere til hvem jeg har stjålet tipset fra når jeg anbefaler vellyd. Denne husker jeg ikke hvor jeg plukket opp på HFS, men dette kirkeopptaket med kun saxofon er pur vellyd. Ut fra starten trokkje eg helgen blir så pisse gærn :)

IMG_1193.JPG

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.833
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hadde akkurat en rask samtale med poden på 18 år på Messenger. Spurte om han hadde London Calling og debuten til Rage Against the Machine på spillelisten sin på Spotify. Selvfølgelig, er det noe i veien med deg! Betryggende :)

Igjen bekreftet. Det opprinnelige og originale er alltid det beste!

IMG_3806.jpg

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.833
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    En del artister er enten "elsk" eller "hat". Grunnen kan være forskjellig. Enten er det musikken, personen eller begge deler. En som virkelig er innenfor "hat-begrepet" hos meg er Morissey. Har hatt mange gode stunder med The Smiths, uten at jeg blir en Frode Grytten og mener at de var en bauta i musikkhistorien. Soloartisten og ikke minst personligheten til Morissey derimot har jevnt og trutt irritert meg opp gjennom årene.

Da er det enda mer forunderlig at Morissey har levert et av de viktigste albumene i the soundtrack of my life. På slutten av 80-tallet da jeg bodde i Tromsø spilte jeg Viva Hate sønder og sammen. Mine venner må ha vært drittlei. Enten det var før fest, under fest eller griserøken på natten var jeg innom den platen. Selvfølgelig også en passende sutreplate for kjedelige søndager. Forøvrig også en mer enn genial platetittel! Gledelig gjennhør :)

IMG_1198.JPG

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    29.672
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Må vel nesten plukke frem Viva Hate for en lytt igen da, noe som prentet seg inn innenfor pannbenet er når jeg såg Smiths tidl i London -83 og Morrisey sedvanligt på scen med en bukett blomster sveivende rundt:)

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    29.672
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    En del artister er enten "elsk" eller "hat". Grunnen kan være forskjellig. Enten er det musikken, personen eller begge deler. En som virkelig er innenfor "hat-begrepet" hos meg er Morissey. Har hatt mange gode stunder med The Smiths, uten at jeg blir en Frode Grytten og mener at de var en bauta i musikkhistorien. Soloartisten og ikke minst personligheten til Morissey derimot har jevnt og trutt irritert meg opp gjennom årene.

Da er det enda mer forunderlig at Morissey har levert et av de viktigste albumene i the soundtrack of my life. På slutten av 80-tallet da jeg bodde i Tromsø spilte jeg Viva Hate sønder og sammen. Mine venner må ha vært drittlei. Enten det var før fest, under fest eller griserøken på natten var jeg innom den platen. Selvfølgelig også en passende sutreplate for kjedelige søndager. Forøvrig også en mer enn genial platetittel! Gledelig gjennhør :)

Vis vedlegget 440471
    Dette er fortsatt ett album som er helt der oppe som du sier! litt flaut att det stått lagret så lenge:p men blir endring på det nå! Vi kjør en en live version av Every Day like sunday og neste gang jeg besøker Boz Boorer's platesjappe i London blir jeg nok litt extra star-struck!

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.833
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

Vis vedlegget 440471
    Dette er fortsatt ett album som er helt der oppe som du sier! litt flaut att det stått lagret så lenge:p men blir endring på det nå! Vi kjør en en live version av Every Day like sunday og neste gang jeg besøker Boz Boorer's platesjappe i London blir jeg nok litt extra star-struck!
    Der skulle jeg ha vært, uavhengig av Morissey, men får nok aldri kryss i boken for å ha vært på Glastonbury. Får alltid gåsehud av Everyday Is Like Sunday. Artig med sånne fun-facts, som med den godeste Boz, selv om han kom inn etter Viva Hate. Han ser passende cocky ut, og er sikkert en passende tjommi for Morissey :) Skal ha den platesjappen i Camden i bakhodet neste gang jeg skal til London :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.833
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Siden det skjer ting mellom Audio Valve og meg, har jeg plutselig 19 stk NOS EL84 ekvivalenter til overs. Satser på det kommer en nederlender og forbarmer seg over dem :)

Vis vedlegget 440026 Vis vedlegget 440027
    Har hatt store deler av haifaien liggende ute for salg en stund, uten noe særlig interesse. Da jeg la ut denne boksen med rør derimot, virket det som om halve Nederland krafset på mailboksen min. Helt greit, mine egne utgifter tilbake og Avalon monoblokkene mine kommer ikke tilbake fra Audio Valve likevel :)

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.675
    Sted
    Hølen
    Har du gitt opp å få monoblokkene tilbake, Karmana? Eller er det bare en "figure of speech", kanskje?

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.833
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Har du gitt opp å få monoblokkene tilbake, Karmana? Eller er det bare en "figure of speech", kanskje?
    Neida, Avalon monoblokkene er fikset og Eclipsen har fått fikset XLR-kontakten. Det har vært så mye frem og tilbake med dem at jeg var rett og slett drittlei. Helmut Becker og jeg fant derfor på noen annet lurt som han påstår skal lande i Hilversum før jeg er tilbake fra Munchen :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.833
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Kona hadde i går kveld fått tak i billetter til komikeren Michael McIntyre sitt show i Amsterdam. Jeg er egentlig ikke særlig anglofil, men i humor er det ingen som overgår engelskmennene. Etter en litt treg start, viste McIntyre til fulle hvorfor han kan reise rundt i verden og dra fulle hus. Kanskje ikke legendarisk, men han har x-faktoren som skiller ham ut fra haugen av gode komikere. Absolutt å anbefale når han kommer til Norge igjen :)

IMG_1201.JPG

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.833
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hadde akkurat vært på posten og sendt avgårde rørene jeg brukte på Avalon monoblokkene mine, så drysset det plutselig inn et sporingsnummer fra Audio Valve. Kjekke ting :) Forhåpentligvis roer denne pakken kjøpehungeren for en periode, slik at jeg ikke må fortsette å kjøpe USB-kabler og kabelbukker for å stilne hungeren ;)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.833
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.833
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hørte akkurat et skrik fra kjøkkenet. Fant kona oppå fryseren og en liten mus på gulvet. Da var det bare å ta på seg sin skinnende ridderrustning og redde situasjonen. Forsøkte først med katten, men hun er visst blitt for gammel og dum. Da var det bare å starte jakten selv, og forsøke å stabilisere resten av familien som nektet plent å komme ned fra frysen. Gikk relativt greit å finne musen og få slengt den ut. Katta er vel litt som meg, makelig anlagt og klar for mat når det blir servert. Fasinerende å se leken med maten før hun høgget til. Dyreverden er nådeløs! Kona klager på at hun er kvalm. Jeg tar meg en pils da det er mye som tyder på at middagen blir forsinket i dag :mad:;)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.833
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Slenger meg på med en dvask skjørgårspils, huff:p
    Snart 17 mai her på berget, regner med at også er
    en stor markert affære nede hos deg:D:D

Vis vedlegget 440917

gismo
    Kos deg, og ha en flott feiring, gismoen :) For meg blir det vanlig arbeidsdag i morgen, noe som kompenseres greit med et glass rødvin, Brann-seier og vissheten om at jeg på torsdag er på vei til Munchen :)

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    30.407
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    -Bare hold deg i Nederland.

Her i hjemtraktene dine høljer det ned, og prognosen for i morgen er, eeeh vel, ikke så veldig oppløftende :( Det passer fint at Madammen skal jobbe, og undertegnede har planer om begrense 17. mai-feiringen til å heise flagget og svime rundt innendørs i joggebukse og t-skjorte og høre musikk.

mvh

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.833
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    -Bare hold deg i Nederland.

Her i hjemtraktene dine høljer det ned, og prognosen for i morgen er, eeeh vel, ikke så veldig oppløftende :( Det passer fint at Madammen skal jobbe, og undertegnede har planer om begrense 17. mai-feiringen til å heise flagget og svime rundt innendørs i joggebukse og t-skjorte og høre musikk.

mvh
    Gratulerer med dagen, tkr. Høres ut som en god feiring med flaggheising og deretter litt avstand til resten :) Kommer nok til å ligne litt på min feiring neste år, men foreløpig er flaggstangen bare et prosjekt i mitt hode :D

A

ANM

Gjest
    Jeg misunner deg tkr. Grunnet små barn er jeg forpliktet til å være med på denne ........ feiringen. :(

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    30.407
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Jeg misunner deg tkr. Grunnet små barn er jeg forpliktet til å være med på denne ........ feiringen. :(
    Hehe, been there, done that. To barn med 2 års mellomrom betød 17-mai-komite annethvert år på barneskolen.:p. Aldri mer!

Mvh

A

ANM

Gjest
    Jeg har 7 års mellomrom som betyr at guttungen gikk sitt siste tog i fjor. I år starter vi neste 7 års periode med veslejenta. :(

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn