Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.724
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg vill kanskje ha begynt med å løpetidskorrigere det du allerede har. En ukjent faktor mindre.

Mvh
    Helt klart på planen, men latskapen har til nå hindret meg :) Planen er å få utført skikkelige målinger når enten Allegro eller Bird 2 har forlatt stuen.

• Liker
    Reaksjoner: tkr

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.724
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Men da slår du de bare av når du "gir på litt", vettu ;)

Uansett, du vet best dine behov. Jeg skal ikke selge noen subs, så jeg skal ikke engasjere meg sterkt i det - i motsetning til mange som diskuterer heftig som om noen har pålagt de til å kjøpe (feks svindyre kabler) :rolleyes:
    Har jeg faktisk ikke tenkt på ;) Det enkleste er ofte det beste ;)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.724
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Grei oppsummering hvis man vurderer streaming-abonnement. Lite nytt, og mest bekreftelser (noe som i grunn er en bra greie). Skulle gjerne sett at de tok med Qobuz i sammenligningen, men de er vel fremdeles ikke tilgjengelig i Norge. Har vel gjenntatte ganger hørt folk påstå at utvalget er mye bedre på Spotify enn Tidal. På antall er det i dag bare en myte :)

https://www.tek.no/artikler/guide-sammenligning-av-musikkstrommetjenester-hvilken-musikkstrommetjeneste-bor-du-velge-forskjellene-er-storre-enn-vi-trodde/410687

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.724
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Spennede med salg Karmana, men hvilke selger du...:cool::D
    Lykke til åkke som;)

gismo
    Takker! Kjekt å se deg innom igjen :)
    Det er Bird 2 som er/var på vei ut. Diskuterte det praktiske rundt overføring av betaling, men plutselig ble det tyst fra kjøper :mad: Holder ikke at bjørnen er skutt, den må faen meg være flådd også før man er sikker ;) Jaja, ser om jeg får rotet meg til å legge Allegroene ut i kveld og la markedet bestemme hva jeg skal sitte igjen med. Hvilke jeg skal sitte igjen med må være å betrakte som et i-lands problem :)

sundkoien

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.01.2007
    Antall liker
    5.095
    Sted
    Kirkenær
    Torget vurderinger
    2
    Du må snart ut og kjøpe deg et pent par ProAc D48R nå da? :D
    Regner med at de 2 andre parene snart er ute av stua.. ;)

M

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.724
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.724
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Slapp akkurat unna en billett som var til overs med den sensuelle gamla fra nord. Skal heller nyte tomt hus og andre artister. Like greit å holde seg innendørs og holde på huset i årets første høststorm, istedefor å holde på hatten på Nordnes :)

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    31.183
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Slapp akkurat unna en billett som var til overs med den sensuelle gamla fra nord. Skal heller nyte tomt hus og andre artister. Like greit å holde seg innendørs og holde på huset i årets første høststorm, istedefor å holde på hatten på Nordnes :)
    Skal opp på Bønes etterpå. Hvis jeg ikke kommer meg tilbake over brunæ, får jeg heller banke på og hjelpe deg å holde fast på huset.

mvh

Edit: Ser OK ut på Yr.no. Iht dem skal det blåse opp til stiv kuling ila kvelden. Regner ikke med at du trenger å holde så veldig hardt på huset.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.724
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Skal opp på Bønes etterpå. Hvis jeg ikke kommer meg tilbake over brunæ, får jeg heller banke på og hjelpe deg å holde fast på huset.

mvh

Edit: Ser OK ut på Yr.no. Iht dem skal det blåse opp til stiv kuling ila kvelden. Regner ikke med at du trenger å holde så veldig hardt på huset.
    Hehe, husene her ute har nok tålt verre enn disse greiene her ja. Regner med at det er noe haifai med mange subber som gjør at du smågambler på åpen bro i kveld :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.724
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Nick Cave og bandet spiller på Bergenfest neste år. Billetter til kona og meg er selvfølgelig i boks. Dagspass, så da går det jo an å håpe det blir noen andre ålreite artister i tillegg til sjefen :)

E866E8A5-0512-4D49-B32B-DD104DAE65DC.jpeg

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.724
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Revy med Marit Voldsæter i kveld. Ganske så morsomt (muligens kun for Bergensere), men deilig å sige ned i stolen etterpå med litt rødvin og musikk. Faen, jeg begynner å bli hauggammel :mad::D

2813DCE2-7A66-4C62-8A8C-0D50E7AF1C07.jpeg

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Marit Voldsæter er ei talentfull og morsom dame. Selv har jeg hatt gleden av å være inspisient for Kvinner på randen av en oppskrytt aften Del 2. En erfaring jeg minnes med glede, å være backstage med de artige damene var noe for seg selv. :)

ECM på strømmetjenester? Halleluja!

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.724
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Marit Voldsæter er ei talentfull og morsom dame. Selv har jeg hatt gleden av å være inspisient for Kvinner på randen av en oppskrytt aften Del 2. En erfaring jeg minnes med glede, å være backstage med de artige damene var noe for seg selv. :)

ECM på strømmetjenester? Halleluja!

Definitivt en gøyal dame! Må ha vært en fest å ha en finger med i spillet når de tre damen gav gass :)

Marit Woldsæter sin forestilling er morsom, men hun balanserer på stram line i forhold til å bli for plump og enkel. Redder seg likevel enkelt inn i kraft av sin sjarm. Humoren og henne blir litt sånn «what you see (and hear) is what you get», uten dobbeltbunn eller refleksjon og ettertanke gjennom humor. Enkel, grei og underholdene humor :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.724
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Deilig å komme hjem etter å ha debutert som ølbrygger i dag. Nå kjøres det på med en perle fra en svært liten platesamling.

C33E5EDE-1A6E-4CDF-80D4-F050BF400ADD.jpeg

Sosialt med ølbrygging, og jeg og to andre tjommier har som mål å bruke opp bryggeriutstyret :) Denne gangen er det en IPA som er under produksjon.

DA3935FC-A5D1-477C-9AFE-9A580B0D06D9.jpg

Litt rookie, så det ble fem liter mindre enn planlagt. Får satse på at det bare ender opp med mere smak og høyere alkoholprosent :D

31AA61C9-C844-464F-823F-1D9BABB7D96E.jpg

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.724
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Trodde ikke du var noe særlig på IPA, men det er nok min hukommelse som svikter igjen. :rolleyes:
    Du har nok like god hukommelse som du er klar over selv :) En av kompisene kjøpte tre øltyper, uten at jeg var med i prosessen... Likevel, skrev vel noe om en IPA jeg likte forrige helg. Den inneholdt noe citrus-greier, noe den vi brygger også gjør. Sterk i troen :D

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.724
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Har ikke streamet på noen dager, men når ECM-katalogen begynner å gjøres tilgjengelig er det bare å gi gass. På Rhapsody i Hilversum ble Tord Gustavsen ofte brukt på demoer. Jeg syntes alltid det var spennende (sikkert også litt for at jeg er norsk), men jeg har aldri fått rotet meg til å kjøpe noe av ham. Da var det jo heller ikke unaturlig at Tord Gustavsen Trio fikk ta ECM sin streamings-jomfru i Drotningsvik :)

Førsteinntrykket av denne platen fra i fjor er bare fantastisk (tror ikke det er rødvinen som snakker). Både musikken og innspillingen gjør skikkelig inntrykk! Vokalisten han har med seg er fra Afghanistan, og synger en del av sangene på pashto. Dette språket er vel å betrakte som gammel-iransk, så det skal bli spennende å spille det for kona når hun kommer hjem i morgen. Spilles nå på litt i overkant røslig volum, og denne er det flere enn meg som bør gi en sjans......hvis det da ikke bare er den der rødvinen som snakker da ;)

7BF618AB-EB53-4EBB-9707-0A5ADA4A770B.jpeg

soa

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Antall liker
    983
    Torget vurderinger
    18
    Har ikke streamet på noen dager, men når ECM-katalogen begynner å gjøres tilgjengelig er det bare å gi gass. På Rhapsody i Hilversum ble Tord Gustavsen ofte brukt på demoer. Jeg syntes alltid det var spennende (sikkert også litt for at jeg er norsk), men jeg har aldri fått rotet meg til å kjøpe noe av ham. Da var det jo heller ikke unaturlig at Tord Gustavsen Trio fikk ta ECM sin streamings-jomfru i Drotningsvik :)

Førsteinntrykket av denne platen fra i fjor er bare fantastisk (tror ikke det er rødvinen som snakker). Både musikken og innspillingen gjør skikkelig inntrykk! Vokalisten han har med seg er fra Afghanistan, og synger en del av sangene på pashto. Dette språket er vel å betrakte som gammel-iransk, så det skal bli spennende å spille det for kona når hun kommer hjem i morgen. Spilles nå på litt i overkant røslig volum, og denne er det flere enn meg som bør gi en sjans......hvis det da ikke bare er den der rødvinen som snakker da ;)

Vis vedlegget 466256
    Har tatt et gjenhør med låta «I see you» på streaming tidligere i dag. Denne gjorde sterkt inntrykk i det store rommet til endpoint/ hifiaktøren på Horten messa der den ble spilt på vinyl. Fantastisk bra musikk. Ser frem til å bli kjent med resten av albumet.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.724
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

Vis vedlegget 466256
    Har tatt et gjenhør med låta «I see you» på streaming tidligere i dag. Denne gjorde sterkt inntrykk i det store rommet til endpoint/ hifiaktøren på Horten messa der den ble spilt på vinyl. Fantastisk bra musikk. Ser frem til å bli kjent med resten av albumet.
    Når den virker i Horten, på Askøy og i Bergen, kan det ikke bare ha vært rødvinen :D

• Liker
    Reaksjoner: soa

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.724
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Registrerer litt variert vær rundt i landet, og noen steder har jaggu meg vinteren gjort sitt inntog. Her på solkysten er det som vanlig bare velstand.

4882E82D-3BC9-4FD8-8244-A34338743A7C.jpg

• Liker
    Reaksjoner: soa

Figge

Generalkonsul OVK i Svealand
    Ble medlem
    20.11.2004
    Antall liker
    5.498
    Sted
    Stockholm/Västerås
    Torget vurderinger
    2

Vis vedlegget 466256
    Vilket rödvin påverkar mest?;)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.724
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

Vis vedlegget 466256
    Vilket rödvin påverkar mest?;)
    Min kjære, Figge. Dette er da slett ikke et spørsmål om hvilken rødvin. Det handler selvfølgelig om tilstrekkelig mengde. Rødvin i tilstrekkelig mengde gjør at mellomtonen gløder, og at det meste av sær musikk plutselig lyder iørefallende. Et uvurderlig tweak for den haifai og musikkinteresserte ;)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.724
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Kanskje originalen faller bedre i smak, da:

Alltid greit å høre låtskriverens egen utgave.

mvh
    To skaller samme tanke :) Da jeg skrev forrige innlegg, tenkte jeg faktisk at jeg måtte høre Neil Diamond sin versjon når jeg kom hjem. Blir dessverre litt valget mellom Rema 1000-reggae og sviske for meg :cool: Begge deler er iørefallende, men det trigger ikke helt her i Drotningsvik :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.724
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Mitt prosjekt med å gå til anskaffelse av subber går på smell på smell :mad: Først ble jeg dradd ut på en brukt REL S3, og i dag hadde jeg en avtale om demo av et par svarte S3 på salg i en butikk i Bergen. Rett før jeg skulle kjøre, ble jeg oppringt og informert om at det var bare den hvite typen de kunne skaffe to av til prisen på hjemmesiden. Banna greier :mad: Jaja, slapp turen til byen i drittværet :) Kommer vel nye muligheter. Godt jeg er av den tålmodige typen :rolleyes::p

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.724
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hvorfor ikke S5?

Når du først setter det første skuddet, for sub blir man totalt avhengig av...:cool:
    Litt kronasje, men mest at jeg tenker to S5 vil ruve mer enn ønskelig i stuen.

Jeg er jo av den utålmodige typen, så hodet sysler med et par ting, inkludert S5. Det er jo endel uenighet om hvorvidt man kan retningsbestemme subb(er). Har selv egentlig ikke peiling, men tenker intuitivt at det selvfølgelig handler om hvor høyt man deler. Hvis de kan retningsbestemmes er det mest fornuftig med (minst) to subber i et stereo-oppsett, og da plassert tett opp til hovedhøyttalerne. Siden jeg sannsynligvis kommer til å dele langt ned på 30-tallet, vil det vel være vanskelig å retningsbestemme og da kan det være like greit med en subb, eksempelvis en S5. Får tenke litt :)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn