Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.446
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Gratulerer med fin spiller , nydelig arm og glimrende pickup, Tom! Du skal se det blir en vinyljunkie av deg etterhvert også! Deler til spilleren din kan bestilles hos noen tyske Micro Seiki-huer som har fått nyprodusert en god del, deriblant også sorbothaneinnleggene. Rimelig er det ikke, men skikkelig vintage er jo aldri det.
    Adressen er uansett mymicro.de.

Skaff deg en skikkelig MC-riaa og hiv deg uti galskapen! Du kommer ikke til å angre. I hvert fall ikke før du har svidd av feriebudsjettet på plater....
    Takker, Trond! Blir spennende å se om det kan lokkes litt godlyd ut av den gamle damen. Ikke minst om gamle Rohmann fremdeles synger rent. Takker for tips. Satser på at jeg overlever noen sorbothan-underlag, uten å måtte selge huset :)

Står på kanten av stupet hvis dette låter bra ;) MC RIAA, ny stift til Rohmann, kanskje en ekstra arm og PU på spilleren og så var det gode plater, og så var det.......

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    30.968
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    -Du låner ikke tilfeldigvis bort Rohmannen?

Da kunne jeg bare montert den opp på et ledig headshell i tkr Towers og prøvd den ut her.

Ikke at jeg akkurat suger på labben hva PUer angår, men da vet vi litt mer før vi begynner å tukle.

mvh

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.446
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    -Du låner ikke tilfeldigvis bort Rohmannen?

Da kunne jeg bare montert den opp på et ledig headshell i tkr Towers og prøvd den ut her.

Ikke at jeg akkurat suger på labben hva PUer angår, men da vet vi litt mer før vi begynner å tukle.

mvh
    Klart det, men da har du dårlig tid og må komme og skru den løs før kl 12 i morgen.....for etter det er vi på vei mot solen :)

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    30.968
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Faen at jeg ikke kom på dette før......:mad:

Vi får ta det på langen. Gi meg et ord når du er tilbake igjen, så tar vi den derfra. Da får jeg også tid til å låne meg en Dr. Feickert.

God ferie!

mvh

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.446
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Faen at jeg ikke kom på dette før......:mad:

Vi får ta det på langen. Gi meg et ord når du er tilbake igjen, så tar vi den derfra. Da får jeg også tid til å låne meg en Dr. Feickert.

God ferie!

mvh
    Ble litt kort tidsfrist, ja. Vi kommer hjem til helgen, men jeg må snu i døren for en jobbtur. Hjemme fra 1 desember, men kona åpner selvfølgelig hvis du får ånden over deg og stikker innom før det.

Dr. Feickert. Hva skjer? Var meg som skulle hatt en slik en. Da kunne en fugl spilt på fugler :D

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.446
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Er du på vei til å bli ornitolog, Tom?
    Hehe, hvis man skulle ha en Hakkespett/Svarttrost og et par Bird i huset, så tenker jeg at å rase rundt i våtmarksområder og kikke på småfugler, bare er en naturlig utvidelse av hobbyen ;)

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.100
    Jeg får vel dreie tråden over på haifai og slike greier igjen :)

Nå er det avtalt at min nye subb skal leke sammen med fuglene. Viva Allegro blir hentet i morgen ettermiddag, og får et nytt hjem hos en hyggelig kar på østlandet. Litt vemodig da det er kvaliteter jeg liker best med Allegro Vs. Bird 2, og omvendt. Jaja, blir bedre plass i stuen, og mindre plass på kontoen :D

I handelen ligger det også delbetaling i form av en gammel platespiller. Dette er definitivt en entusiast-spiller, og ikke for meg, så det er bare å banke på døren hvis du trenger en gammel snurre og har litt penger og kvitte deg med :)

Vis vedlegget 467065
    I ditt sted ville jeg definitivt ha prøvd ut den snurren før et eventuelt salg.

Mvh
    Puuuhhhh....godt du kom til unnsetning tkr, fordi nå tror jeg faen meg det har rablet for caffftein Z.
    Du må da for svarte forsøke å spille musikk på klenodiet som kom inn døra de før du legger den ut for salg.
    Her snakker vi "vintage" Micro Seiki DQX 1000 og Dynavector 505 arm med en Ortofon Rohman MC. Halloooooooooooo....

Jeg håper tkr tar med en av sine "fryktelige" MC RIAAer, og kobler opp kverna.
    Sett på litt kjente og kjære salmer Karmana, så tenker jeg rasedyret får oppholdstillatelse.
    Litt Stranglers kanskje fulgt av litt aparte sjæss av godt tilsnitt?
    Tvihold nå på godsaken en stund før du bestemmer deg.
    Det er en ordre unge mann :rolleyes:

Sist redigert:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.446
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg får vel dreie tråden over på haifai og slike greier igjen :)

Nå er det avtalt at min nye subb skal leke sammen med fuglene. Viva Allegro blir hentet i morgen ettermiddag, og får et nytt hjem hos en hyggelig kar på østlandet. Litt vemodig da det er kvaliteter jeg liker best med Allegro Vs. Bird 2, og omvendt. Jaja, blir bedre plass i stuen, og mindre plass på kontoen :D

I handelen ligger det også delbetaling i form av en gammel platespiller. Dette er definitivt en entusiast-spiller, og ikke for meg, så det er bare å banke på døren hvis du trenger en gammel snurre og har litt penger og kvitte deg med :)

Vis vedlegget 467065
    I ditt sted ville jeg definitivt ha prøvd ut den snurren før et eventuelt salg.

Mvh
    Puuuhhhh....godt du kom til unnsetning tkr, fordi nå tror jeg faen meg det har rablet for caffftein Z.
    Du må da for svarte forsøke å spille musikk på klenodiet som kom inn døra de før du legger den ut for salg.
    Her snakker vi "vintage" Micro Seiki DQX 1000 og Dynavector 505 arm med en Ortofon Rohman MC. Halloooooooooooo....

Jeg håper tkr tar med en av sine "fryktelige" MC RIAAer, og kobler opp kverna.
    Sett på litt kjente og kjære salmer Karmana, så tenker jeg rasedyret får oppholdstillatelse.
    Litt Stranglers kanskje fulgt av litt aparte sjæss av godt tilsnitt?
    Tvihold nå på godsaken en stund før du bestemmer deg.
    Det er en ordre unge mann :rolleyes:
    Hehe, det kan vel kalles en noenlunde korrekt og betimelig tilbakemelding ;)
    Micro Seiki er så tøff at den kommer helt sikkert til å kle en passelig dose Stranglers!
    Kona skvatt av smellet da hælene klappet sammen. Ordre mottatt og fortsått! ??????

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.446
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Grattis med vinylspiller og god tur til varmen :)

mvh
    Takker, musicus! En litt trang start. Natten ble tilbragt på legevakten og deretter sykehuset med et nært familiemedlem. Han ble utskrevet rett før lunsj slik at jeg hadde rundt en halvtime til pakking, og deretter avgang mot Flesland. Når man kommer heseblesende til flyplassen får man beskjed om forsinkelser siden Schiphol har vært stengt store deler av dagen. Om vi kommer til Alicante i dag, se det er et åpent spørsmål. Dårlig start, men pytt pytt. De har rødvin på Flesland og jeg har en viss erfaring med overnatting i Nederlandene :)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.014
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det vil helst gå godt til slutt. Og der fikk du din tur til Costa Blanca som du "misunte" meg i september. Vi har tydeligvis alle vår tid, så god tur selv om starten har vært kronglete. :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.446
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Det vil helst gå godt til slutt. Og der fikk du din tur til Costa Blanca som du "misunte" meg i september. Vi har tydeligvis alle vår tid, så god tur selv om starten har vært kronglete. :)
    Jepp min tur nå :D Kom oss til Schiphol, men så var det stopp. Totalt kaos, men med et KLM-kort løste det meste seg rimelig raskt. Nå svimer vi av på et flyplass-hotell. Skal visst være noe av det hippeste som finnes. Kjenner jeg er gammel og lite hipp når dusjen på det lille rommet ser sånn ut (og doen rett ved siden av er av samme type) :mad:;)

F324263D-B9B4-4E4B-B203-7EFE9C19E352.jpeg

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.446
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Lite haifai i Alicante virker det som. Kom over en butikk for brukte plater i går kveld. Kunne sikkert brukt litt mer tid der inne, men kona og et ønske om rødvin og mat gjorde meg ukonsentrert. Jeg får se om jeg får lurt henne ut på shopping litt senere, så jeg kan snike meg unna....:)

21009B32-16CE-4860-B45A-DFE202443D17.jpg

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.446
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Greit å komme seg sydover å få svidd litt bacon. En legg i går, en voksen buk i dag :)

C0971B35-E756-4464-AB83-61034275DE38.jpg

Man kan ikke annet enn å være fornøyd med leiligheten når den ligger midt i gamlebyen, og takhøyden er minst fem meter :)

93E2BD8D-5E35-4CBF-9078-0DBC633EB1E5.jpg

Kona synes livet leker bare hun ser en palme :)

53B99FA5-1A82-45AD-AD63-FD6A78757F6A.jpg

Tapas er godt, men spansk tapas for nordmenn i Norge blir gjerne litt ensformig. Spansk tapas for nordmenn i Spania blir gjerne like kjedelig. Da er det bedre å finne litt små obskure plasser som også spanjolene besøker. Her kom de rundt med godsaker hele tiden, og det var bare å nappe til seg et lite brett når man så noe godt. Ubetalelig, men nesten gratis :)

F12791B9-1036-4F26-BA8F-CB822AEDF094.jpg

Kvelden ble avsluttet med et glass rødt til fruen fra favorittdalen min, Ribera del Duero, mens far tok seg en brandy. Kelneren påstå med et smil at han hadde parkinson, noe som gleder et helnorskt hjerte når det er snakk om alkohol ;)

B8B7A8BE-42C9-4F07-A646-970A446D382D.jpg

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.100
    Du milde for et slaraffenliv herskapet nyter i Alicante :cool:
    Stikk en tur innom Salt & Pepe pizzeria i en av bakgatene ned mot havna.
    Velg en pizza med paramskinke og ruccola, og be om en flaske Protos Temperanillo 2012 (eller der omkring).
    Det er en nydelig rødvin i følge min gane.
    Om Ricardo fra Argentina er på jobb, så hils ham fra den langhåra bakgårdsrampen fra Norge som var der med Konemor og jintene hennes. De har forøvrig utmerket Mohito på stedet som forrett eller mellomrett.

Om du ønsker å brenne litt kalorier kan turen opp fra havna til topps på borgen over byen anbefales.
    Det er ca. 210-220 etter hvert bratte høydemeter, men du og du for en utsikt.
    Disponer kraftreservene godt iht form, og terrengets bratthet.

For egen del trodde jeg et øyeblikk at pumpa skulle ta kvelden under oppstigningen sammen med minsta med +28 grader i skyggen i fjor :p Latmannsturen er på østsiden av fjellet borgen står på, men det er for pingler :rolleyes:

Natta fra Klavestadhaugen i indre enfold.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.537
    Torget vurderinger
    23
    Ahhh... bocherones fritti, calamare og noe som ligner Gambas...?

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.446
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Velg en pizza med paramskinke og ruccola, og be om en flaske Protos Temperanillo 2012 (eller der omkring).
    Om Ricardo fra Argentina er på jobb, så hils ham fra den langhåra bakgårdsrampen fra Norge som var der med Konemor og jintene hennes. De har forøvrig utmerket Mohito på stedet som forrett eller mellomrett.

Om du ønsker å brenne litt kalorier kan turen opp fra havna til topps på borgen over byen anbefales.

For egen del trodde jeg et øyeblikk at pumpa skulle ta kvelden under oppstigningen sammen med minsta med +28 grader i skyggen i fjor :p Latmannsturen er på østsiden av fjellet borgen står på, men det er for pingler :rolleyes:

Takker for tips :) Har vært her nede før, og skriver under på at utsikten er vel verdt turen opp på borgen. Eneste planen vi har er å ikke ha en plan, men skal se etter Salt & Pepe nå vi rører rundt i bakgatene :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.446
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ahhh... bocherones fritti, calamare og noe som ligner Gambas...?
    Vi lugget til oss godt opp på 20-tallet av de småbrettene der. Stedet var trangt, kaotisk og støyfullt. Det i kombinasjon av velsmakende, ujålete og masse fliring, kan bare bli bra :) Venstrevingen på bildet var en frityrstekt liten blekksprut.

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.100

Takker for tips :) Har vært her nede før, og skriver under på at utsikten er vel verdt turen opp på borgen. Eneste planen vi har er å ikke ha en plan, men skal se etter Salt & Pepe nå vi rører rundt i bakgatene :)
    Nettopp :cool:
    Jeg lever under tunge trusler om at turen går ned dit for 3x til neste år for oss også.

Jeg synes avtrede til soldatene oppe i borgen er fantastisk

DSC_8392.jpg

Her er bilder av mat og vin (som vanlig rota jeg med årstall og type drue).
    Uansett, så duger vinen.

DSC_0350.jpg

DSC_0351.jpg

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.446
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Grattis med ny skivspelare och välkommen i DV505-klubben! Jag blir glad bara av att se på armen :cool: Var inom flera vinylbutiker i Alicante sist. Gäller bara att pricka in öppningstiderna...

http://www.hifisentralen.no/forumet/vinylavdelingen/82745-vinyl-i-alicante.html
    Hadde en anelse om at jeg hadde sett fronten på den platebutikken før ja :) Jeg trodde jeg var på samme sted i dag og skulle kikke etter butikken. Hva fant jeg...

F1DBBC57-B07F-45A4-AAFA-6E466D55C6AD.jpg

Det kan bare bety at jeg har en naturlig genetisk dragning mot platesjapper, og dermed innehar et visst vinyl-potensiale ;)

Fant den andre platebutikken igjen litt senere i dag, men det viste seg at begge steder bare har åpent på kvelden. Ser ut som det å pushe vinyl ikke er noe man blir feit av.

Godt å vite at du har samme armen. Da vet jeg hvilken PM jeg skal bruke hvis jeg får problemer :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.446
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

Jeg lever under tunge trusler om at turen går ned dit for 3x til neste år for oss også.

Vis vedlegget 468228

Uansett, så duger vinen.

Vis vedlegget 468229

Vis vedlegget 468230
    Alicante er ikke det værste stedet man kan besøke flere ganger. Billig, bra og mange alternativer i nærområdet :)

Jeg kan ikke annet enn å la meg imponere av folk som bruker mohito som tørstedrikk til pizzaen :D Protos har den akk så lite unge og lite lovende, Karmana, tyllet i seg før i ulike valører. Absolutt gode greier. Jeg var faktisk så opphengt i Ribera del Duero for noen år siden at jeg samlet på dem. Har etter hvert funnet større glede i å drikke enn å samle på dem ;)
    Avtrede på borgen viser med all tydelighet at det var mulig å spare på den kokende oljen i tider hvor det var viktig å kutte kostnader ;)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.446
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Det kan bare bety at jeg har en naturlig genetisk dragning mot platesjapper, og dermed innehar et visst vinyl-potensiale
    M.a.o, du er fortapt, du vet det bare ikke ennå. ;)

Mvh
    Nja, det vil tiden vise. Det er tross alt du som er lokkemannen og snart skal lure meg ut på ville veier ;)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.446
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    De gamle er snart på vei hjem og overlater Alicante til ungdommen :)

Det er vanskelig å få fred på restaurantene her nede. Hvert tredje minutt er det et renn av afrikanere som skal selge forskjellige greier. Jeg er ganske god på å si nei, men kona er smartere. Hun kjøpte noe ræl til 10€ av en av dem, plasserte greien på bordet, og da var det bare å peke på skulpturen, så la selgerne røyk :D

80772306-A038-437D-A25E-C7CDB9F94F7E.jpg

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.100

Vis vedlegget 468228

Uansett, så duger vinen.

Vis vedlegget 468229

Vis vedlegget 468230
    Alicante er ikke det værste stedet man kan besøke flere ganger. Billig, bra og mange alternativer i nærområdet :)

Jeg kan ikke annet enn å la meg imponere av folk som bruker mohito som tørstedrikk til pizzaen :D Protos har den akk så lite unge og lite lovende, Karmana, tyllet i seg før i ulike valører. Absolutt gode greier. Jeg var faktisk så opphengt i Ribera del Duero for noen år siden at jeg samlet på dem. Har etter hvert funnet større glede i å drikke enn å samle på dem ;)
    Avtrede på borgen viser med all tydelighet at det var mulig å spare på den kokende oljen i tider hvor det var viktig å kutte kostnader ;)
    Så enig, så enig - Alicante regionen lar seg fint avnytes i flere porsjoner over mange år.
    Vi har leid privat kåk i La Zenia, drøye 6 mil vest for Alicante 2 år på rad. Stedet i seg selv er så der, men kort vei til greie strender.
    Imidlertid har vi leid bil begge gangene, og surra litt rundt til Cartagena, Valencia og Alicante.
    Damene falt pladask for Alicante og jeg ble "tvunget" til å kjøre 3 turer dit i fjor :cool:

Konemor tøyser ikke når hun skal ha seg noe godt til maten.
    Siden hun ikke er noen racer på rødvin så går det gjerne i Mohito og GT til retter du ikke trodde det passet til :rolleyes:
    En stund var det portvin til sushi :rolleyes:
    Men nå er vi mer på halvtørr riesling, og litt mer kontinental adferd :rolleyes:
    Det er litt slitsomt å være sjåfør når duften av en god rødvin medfører euforiske overtoner i lystsenteret :p
    Da smaker hverken vann ellr cola spesielt godt.
    Så, så fælt har jeg det på tur, helt til vi kommer tilbake til leiligheten :rolleyes:
    Da kan jeg nyte en halvliter rødvin i ro og fred, mens damene pludrer over dagens fangst etter "løp og kjøp, bare må ha det runden!" samtidig som de planlegger morgendagens shopping raid.

8 små kilometer vestover fra La Zenia fant vi stranda med stor S hvor det kan bades, soles og avnytes en øl eller 3 uten en haug med strandselgere, og ei jævla spansk jallabu som dundrer ut musikk til allment ubehag, og tar fantasipriser for en øl eller litt å putte i munnnen. Da blir far vred. Så på vår lille strand går hjerterytmen ned. I fjor reddet jeg en halvstor rokke (50-60 cm) fra drukningsdøden etter en god svømmetur langs forlatt fiskeredskap. Jeg fikk rimelig store øyer når sena begynte å bevege seg kraftig. Jeg svømte så nærme jeg turde, sjekket hvordan kroken satt og bet av sena. Hun var tydelig sliten, men rolig.
    Det var et vakkert syn å se henne svømme rolig utover i frihet igjen i det krystallklare sjøvannet.

Vesla svømte på en blekksprut, og holdt seg på grunna i flere dager sammen med storesøster.
    Før vi dro var blekkspruten blitt stor som et kumlokk når historien ble fortalt for 15x :cool:

Sist redigert:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.446
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Høres ut som dere har funnet dere et område i Spania hele familien setter pris på, Powern :)

Her ventes det på Schiphol for å komme seg hjemover til Bergen. I morgen er det litt kvalitetstid foran anlegget med morgenkaffen før turen går tilbake til Schiphol, og deretter Brussel :p Torsdagen blir dagstur til Oslo, men så roer forhåpentligvis reisene seg på denne siden av nyttår. Har blitt for gammel til at jeg synes det er spesielt gøyalt å reise (i hvert fall jobbreiser).

Har litt haifai-greier som venter på meg i Bergen. En anstendig sub skal hentes på Duet i Bergen, og et par brukte strømkabler skal hentes hos Karan-forhandleren i Bergen. Hadde også planer om å bestille høyttalerkabler fra Canada på Black Friday, men fredagen var ikke så svart hos dem, så det haster ikke med den bestillingen. Greit å ha noe å glede seg til når man kommer hjem :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.446
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Snart klart for litt Moules-frites. Ikke lykken i livet, men med noe godt belgisk øl skal jeg nok klare å skylle det ned :)

Blir en bra haifai-helg når jeg kommer meg hjem. Henting av et par brukte strømkabler fra Karan og forhåpentligvis få subben jeg har gnagd om så lenge i hus. Høydepunktet blir på lørdag da vinylherrene tkr og Soa kommer innom for å lokke frem lyd i platespilleren min :)

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    28.690
    Torget vurderinger
    27
    Gratulerer med platespiller! Skikkelig tøff. Og Rohman i Dynavectorarm fungerer aldeles utmerket.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn