Takker, Fosse! Betryggende å høre når det kommer fra den kantenGratulerer med platespiller! Skikkelig tøff. Og Rohman i Dynavectorarm fungerer aldeles utmerket.
Takker, Fosse! Betryggende å høre når det kommer fra den kantenGratulerer med platespiller! Skikkelig tøff. Og Rohman i Dynavectorarm fungerer aldeles utmerket.
Takker, Final! Blir spennende å høre hvordan den låter, og om det ender med oppholdstillatelseGratulerer med lekker platespiller![]()
Takker, for tips!Ulike headshell gir deg mulighet for å «skreddersy» armen til ulike pickuper og også justere klangen i noen grad. Anbefales!
Jeg er i hvert fall helt sikker på at du ikke trenger å ta dem med på lørdagHar liggende en 4-5 forskjellige headshell.
Hvis du virkelig er helt sikker på at det er det du vil, kan du få låne dem til utprøving.
mvh
Ja, blir spennende, og ikke minst om det er noe liv i den gamle snobbe-PUenJeg forstår du har ei innholdsrik og spennende vinylhelg foran deg.
Se nå til at det ikke bare er gamle fars gamle knitreplatesamling som får spilletid.
Denne riggen må få en fair sjanse.
Avventer rapport!
God helg!![]()
Man har det aldeles forferdelig borte i Drotningsvik, nogle stenkast fra ØL-BryggerietSkikkelig guttedag i morgen. Brygging av juleøl starter kl 09, subwoofer hentes i byen kl 1230 og platespiller-ekspertisen ankommer kl 14. Tror jeg har hatt verre dager![]()
Happy huntingMan har det aldeles forferdelig borte i Drotningsvik, nogle stenkast fra ØL-BryggerietSkikkelig guttedag i morgen. Brygging av juleøl starter kl 09, subwoofer hentes i byen kl 1230 og platespiller-ekspertisen ankommer kl 14. Tror jeg har hatt verre dager![]()
Vel, vel noen må ha det gtravelt med viktige sysler.
For min del fortsetter pulejakke jakten![]()
Helt enig.Enig, Denon DL-103R i DV-505 är en kanonkombination som spelar farligt nära Kuzma 4point och VdH Grasshopper. Mindre delikat, men med mer morrofaktor.
Jepp och det hjälper på när den "bara" kostar det lilla den gör och sitter i en arm utan armlift....Helt enig.Enig, Denon DL-103R i DV-505 är en kanonkombination som spelar farligt nära Kuzma 4point och VdH Grasshopper. Mindre delikat, men med mer morrofaktor.
IMO er Denon DL 103 noe i nærheten av en fattigmanns-Koetsu, og latterlig mye for pengene.
Mvh
Helt enig i at DL 103 R har omtrent samme klangbalanse, men at den har sine begrensninger. Nå får man nesten 10 stk. Denon DL 103 for prisen av den billigste Koetsuen, og sett i det lyset er Denonen et virkelig highend-funn.Denon DL 103 har ein mangel, samanlikna med Koetsu: Avgrensa perspektiveigenskapar. Klangbalansen kan likne litt, men det er ein del skilnad, og Koetsu er meir markant i bassen. Men det er veldig greitt med at 103 oppfører seg så godt i tunge til halvtunge armar.
Kjekt med aktivitet, gode forslag og ikke minst bekreftelser
Det var ikke lenge etter at tkr var utenfor døren før jeg var innom Hifiklubben og kikket på Denon PUen. Hadde blitt veldig overrasket om jeg ikke endte opp med en slik en etter hvertKanskje en ide å skaffe samme headshell som det tkr benytter. Da er den jo ferdiginnstilt og jeg slipper å skremme ekspertisen fra Askøy og Sotra ut av godstolen
Litt googling viser at det skulle være mulig å få skikk på Rohmann uten å selge bilen. Ingen hast med det. Hvis den gamle damen blir stående lukter det Denon til å begynne med
Kjenner det sitter langt inne å legge spilleren ut for salg. Spiller bra, ser tøff ut og står ikke i et hvert hjem. Et kinderegg jeg kan like![]()
Vel, moderne og moderne........Det var det de virkelig fine Bergensfruene pleide å si til sine Golden Retrievere når de skulle rose dem for å ha gjort noe riktig.Attaboy! Dæven, nå er det blitt moderne prosa hos den eldre ungdommen på vestsiden av Bergen![]()
Imponerende at de fine fruene i Bergen har fått en egen oversettelse/leser i Urban DictionaryVel, moderne og moderne........Det var det de virkelig fine Bergensfruene pleide å si til sine Golden Retrievere når de skulle rose dem for å ha gjort noe riktig.Attaboy! Dæven, nå er det blitt moderne prosa hos den eldre ungdommen på vestsiden av Bergen![]()
Mvh
Makan!!Ja, blir spennende, og ikke minst om det er noe liv i den gamle snobbe-PUenJeg forstår du har ei innholdsrik og spennende vinylhelg foran deg.
Se nå til at det ikke bare er gamle fars gamle knitreplatesamling som får spilletid.
Denne riggen må få en fair sjanse.
Avventer rapport!
God helg!![]()
Riggen får nok vel så god sjanse som det EVO2 gir sine komponenter
En riktig god helg til Blåskogen![]()
Jeg måtte google urban dictionary!Imponerende at de fine fruene i Bergen har fått en egen oversettelse/leser i Urban DictionaryVel, moderne og moderne........Det var det de virkelig fine Bergensfruene pleide å si til sine Golden Retrievere når de skulle rose dem for å ha gjort noe riktig.Attaboy! Dæven, nå er det blitt moderne prosa hos den eldre ungdommen på vestsiden av Bergen![]()
Mvh![]()
Bare hyggelig å kunne være til hjelp. Synd med Rohmann PUen, men vi fikk heldigvis nytte av tkr sin modifiserte DL103. Synes det låt fortreffelig. Selv om det var andre høyttalere enn sist, er det ikke tvil om at Microen er noe helt annet en din Reloop. Det vill være synd å la denne klassikeren gå IMO. Håper du får positive svar på restaurering av Rohmann. Jeg tenker at Microen fint tåler mer raffinerte PUer enn 103. Men bevares, DL103 er solid VFM og som sagt låt det glimrende med Wiehe plata til tkr. Lykke til med fortsettelsen.Vis vedlegget 469403
Da var det bare å jekke en øl og filosofere litt over fremtiden. Skal det selges, hva sier Ortofon om Rohmann, skal jeg kjøpe ny PU, MC eller MM, hva med RIAA osv......
Vis vedlegget 469404
Ingen hast. Får ta tiden til hjelp. Det eneste som er sikkert er at dette er en strålende hobby. Ikke alle som har gleden av å få staute karer på døren som bruker deler av lørdagen til å hjelpe en rookie på platespillere. Takk igjen![]()
Den aldrende Master of Pick-ups Van den Hul og hans sønn i ditt nylig forlatte temporære hjemland kan kanskje bistå med å få liv i din Ortofon Rohman?Kjekt med aktivitet, gode forslag og ikke minst bekreftelser
Det var ikke lenge etter at tkr var utenfor døren før jeg var innom Hifiklubben og kikket på Denon PUen. Hadde blitt veldig overrasket om jeg ikke endte opp med en slik en etter hvertKanskje en ide å skaffe samme headshell som det tkr benytter. Da er den jo ferdiginnstilt og jeg slipper å skremme ekspertisen fra Askøy og Sotra ut av godstolen
Litt googling viser at det skulle være mulig å få skikk på Rohmann uten å selge bilen. Ingen hast med det. Hvis den gamle damen blir stående lukter det Denon til å begynne med
Kjenner det sitter langt inne å legge spilleren ut for salg. Spiller bra, ser tøff ut og står ikke i et hvert hjem. Et kinderegg jeg kan like![]()
Takker. Ortofon skal nok kontaktes, men jeg er vel for utålmodig til å vente på om noe materialiserer seg av den kontakten. Får se hvor haren hopper. Er litt i tenkeboksenBare hyggelig å kunne være til hjelp. Synd med Rohmann PUen, men vi fikk heldigvis nytte av tkr sin modifiserte DL103. Synes det låt fortreffelig. Selv om det var andre høyttalere enn sist, er det ikke tvil om at Microen er noe helt annet en din Reloop. Det vill være synd å la denne klassikeren gå IMO. Håper du får positive svar på restaurering av Rohmann. Jeg tenker at Microen fint tåler mer raffinerte PUer enn 103. Men bevares, DL103 er solid VFM og som sagt låt det glimrende med Wiehe plata til tkr. Lykke til med fortsettelsen.Vis vedlegget 469403
Da var det bare å jekke en øl og filosofere litt over fremtiden. Skal det selges, hva sier Ortofon om Rohmann, skal jeg kjøpe ny PU, MC eller MM, hva med RIAA osv......
Vis vedlegget 469404
Ingen hast. Får ta tiden til hjelp. Det eneste som er sikkert er at dette er en strålende hobby. Ikke alle som har gleden av å få staute karer på døren som bruker deler av lørdagen til å hjelpe en rookie på platespillere. Takk igjen![]()
Hehe, får se hva som kommer ut av kontakten med Ortofon. Finnes sikkert mye som er bedre enn Rohmann, men det hadde vært litt gøyalt å få liv i den igjen. Haifai handler jo mye om følelser (om enn ikke for alle)Den aldrende Master of Pick-ups Van den Hul og hans sønn i ditt nylig forlatte temporære hjemland kan kanskje bistå med å få liv i din Ortofon Rohman?Kjekt med aktivitet, gode forslag og ikke minst bekreftelser
Tviler ikke et sekund på at OR pick-upen er god. Jeg minnes vagt testen i gamle erverdige High-Fidelity i Danmark og egen attrå etter å ha levd noen år med Ortofon MC10 S mkII. Ellersmessig har jo Audio Technica adekvate alternativer til Denon skulle jeg mene.
Dog kan jeg absolutt anbefale å sitte i godstolen og gruble noen år over hvilke pick-up eller restaureringsprosjekt man skal velge![]()