Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.452
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Grattis med ny sub,stadig noe som foregår hos deg :)

mvh
    Grattis! Passet veldig så fint inn med Bird-ene 8)
    Grattis med Rel.

Kjenner gleden av en sort og blank rel her i stuen også :)
    Takker, karer! Hadde bestemt meg for å skaffe en sub til Viva Allegro (som bare går ned til 35 kHz). Da Allegro ble solgt var armen i bevegelse, og jeg klarte ikke stoppe visakortet ;) Satser på at den også blir bra sammen med fuglene :)

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.455
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Med rette innstillingene vil den nok bli et godt likt bidrag.. jeg klarer ikke kvitte meg med min r528se.. :)

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.939
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Det gratuleres!

Subwoofer-deling, som i celledeling.

1 -> 2 -> 4 -> osv

;)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.452
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    All About That Bass vettu. Alt blir bedre med en REL.

Satser på at lyden blir enda litt bedre, og at jeg ikke ender opp med å stå til knes i stående bølger ;) Har jo skjønt at du liker litt mer bass enn en del av besøkene. Får se hva jeg endre opp med av gain og deling. Får passe meg så det ikke dunker sånn at poden kommer ned, og forlanger å spille betong-rappen sin i stuen ;)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.452
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Det gratuleres!

Subwoofer-deling, som i celledeling.

1 -> 2 -> 4 -> osv

;)
    Takker, vinagunner! :)

Ikke helt intuitiv for meg på en mandags formiddag den der. Tar gjerne i mot et par linjer til, uten at du nødvendigvis trenger å fokusere på celledeling ;)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.452
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Har ikke fått kontaktet Ortofon for å finne ut hva jeg skal gjøre med Rohmann PUen, men en utålmodig sjel som meg har nå fått ordnet litt i mellomtiden :)

PU: Ny Denon DL 103R på vei med Bring.
    RIAA: Demobrukt Rega Aria MM/MC RIAA betalt, og hentes i morgen.
    Headshell: Lånes/kjøpes av en av de velvillige herrene soa eller tkr.
    Innstilling: Soa stiller velvillig opp lørdag formiddag med protraktoren sin.

Da er det bare å håpe logistikken (les Bring) ordner seg :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.452
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Etter litt velvillig assistanse fra Martin på Duet er det nå sub i kjeden i Drotningsvik :)

Primært skulle han levere høynivåkabelen, som han har kuttet i en passende lengde og loddet på spader, men det er alltid greit med et par ekstra ører, ikke minst for å finne riktig fase. Fasen fant vi greit, så får jeg bruke tid på å skru meg inn på riktig gain og deiling :)

2FF4141C-A297-49F8-B8A9-3C59FED43657.jpg

Sist redigert:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.452
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.452
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Gjeve de tantene i videoen...
    Hold grisepraten for dem selv! Dette er en høyverdig tråd! :mad:;)

Jeg har lurt litt på den ambolten med logo fra østkanten i tiggerstaden. Du som har peiling på haifai og slikt. Tror du Micro Seikien drar den rundt, uten at det skaper problemer på sikt?

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.452
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

Det beste er,blues om du bare kjøper deg dugelig forsterker og høyttalere ;) da slipper du sub :)

O
    Ja, det er pussig de greiene der. Dine høyttalere som går ned til 25, trenger ikke sub, mens mine som også går ned til 25 har godt av litt drahjelp i de nedre oktaver :cool::D

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.452
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Akkurat som på samme tid i fjor. Må jo ha vært snill når jeg ser hvordan nissen forbarmer seg over meg. I dag ble demobrukt RIAA plukket opp hos Roald på Renaissance Audio, og jaggu fikk jeg ikke også tettet et hull i bokserien (Scorpius) som jeg samler på og har nevnt i tråden tidligere. Bra dag :)

1EA144A1-8CFE-4AE1-BC3F-221D19DF6C72.jpg

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.100

Det beste er,blues om du bare kjøper deg dugelig forsterker og høyttalere ;) da slipper du sub :)

O
    Ja, det er pussig de greiene der. Dine høyttalere som går ned til 25, trenger ikke sub, mens mine som også går ned til 25 har godt av litt drahjelp i de nedre oktaver :cool::D
    Jeg mistenker den trioen der å gjøre dypere innhogg enn hva en sølle REL sub avstedkommer av temporært desimert digital kontantbeholdning.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.452
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.452
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Det går fremover med prosjekt snurr plater på den gamle damen :)

RIAA har kommet på plass på benken og er koblet opp og innstilt etter beste evne. Bring påstår at PUen er ankommet Bergen, så den bør jeg kunne få mine klamme hender rundt i morgen. Da burde alt være klart til lørdags formiddag, og herren fra Djeveløya med protraktor og headshell. Deretter er det bare å begynne å disse alle som streamer eller bruker CD-spiller :rolleyes:;)

A555BEF7-2872-44D8-BEB2-54C4AB93D04E.jpg

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.014
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Du ser vel med litt mildere øyne på en som spiller sølvskiver på en Rega Apollo? I alle fall en som har platespillere og vinyl. ???:rolleyes:

Okioki

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.12.2010
    Antall liker
    235
    IMG_2593.jpg

Noe kjent med fargene på Tom Wolfe-boken lenger opp i tråden, måtte sjekke bokhyllen. Aldri tenkt det er en serie.
    Må ikke fortelle slikt til en med tungt samlergen..

Sist redigert:

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.455
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Hehe, dere store gutta med amati og fugler trenger nok litt push i de lavere toner.. ;) god å høre for oss som spiller på små skoesker, men samtidig fikser de biffen uten.. er bare de gamle dBdrag genene i meg som ikke klarer slippe sub.. og klarer man først ikke å slippe sub så er jaggu 528se noe v det beste jeg har hørt :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.452
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Det var oppmuntrende å høre! :) Er virkelig spent hva du synes om lyden når du har alt på plass.

mvh
    Blir spennende. Krysser fingrene for at en billigere RIAA og et annet headshell ikke skaper natt og dag i forhold til forrige lørdag. Jeg er sterk i troen til det motsatte er bevist. Hvis ikke får jeg bare nyte synet og lokke frem godlyden med rødvin ;)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.452
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Vis vedlegget 470138

Noe kjent med fargene på Tom Wolfe-boken lenger opp i tråden, måtte sjekke bokhyllen. Aldri tenkt det er en serie.
    Må ikke fortelle slikt til en med tungt samlergen..
    Hehe, samlergen er gøyalt, bare synd det tar så mye plass :)

Et skikkelig litterært kinderegg det der, Okioki. Bukowski og Fante er jo litt i samme gaten, og har en høy stjerne her i Drotningsvik. Leste nettopp Edderkoppens hus på nytt. En veldig bra bok som på mange måter fremdeles er aktuell, og det er jo definitivt et kvalitetstegn. Jeg mangler fremdeles tre bøker i serien, men på mange måter er det bedre å mangle noen, enn å være i mål....:)

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    30.983
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Det var oppmuntrende å høre! :) Er virkelig spent hva du synes om lyden når du har alt på plass.

mvh
    Blir spennende. Krysser fingrene for at en billigere RIAA og et annet headshell ikke skaper natt og dag i forhold til forrige lørdag. Jeg er sterk i troen til det motsatte er bevist. Hvis ikke får jeg bare nyte synet og lokke frem godlyden med rødvin ;)
    Har ikke spesielt tro på at headshellet skal gi noen natt-og-dag forskjell. RIAAen er viktigere, IMO. Din DL 103 R vil nok ha en litt mindre kvass sliping (min har blitt utstyrt med en microline stift og rubin cantilever), men jeg har en mistanke om at din PU vil være litt rundere og varmere i lyden. En god ting, tror jeg. :)

Mvh

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.452
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hehe, dere store gutta med amati og fugler trenger nok litt push i de lavere toner.. ;) god å høre for oss som spiller på små skoesker, men samtidig fikser de biffen uten.. er bare de gamle dBdrag genene i meg som ikke klarer slippe sub.. og klarer man først ikke å slippe sub så er jaggu 528se noe v det beste jeg har hørt :)
    Ja, hva man trenger, eller ikke, er jo en høyst individuell sak :) Du er jo som oftest strålende fornøyd med alt som skjer i anlegget ditt, og ingenting er jo bedre enn det. Personlig liker jeg i perioder å leke meg litt. Jeg hadde helt sikkert klart meg fint med Bird 2 uten sub, men det er jo spennende å få sjekket ut når jeg nå fikk muligheten. Det eneste jeg er sikker på er at to streker under svaret ofte kan bli feil og i hvert fall litt kjedelig :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.452
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

mvh
    Har ikke spesielt tro på at headshellet skal gi noen natt-og-dag forskjell. RIAAen er viktigere, IMO. Din DL 103 R vil nok ha en litt mindre kvass sliping (min har blitt utstyrt med en microline stift og rubin cantilever), men jeg har en mistanke om at din PU vil være litt rundere og varmere i lyden. En god ting, tror jeg. :)

Mvh
    Jeg burde visst at det var noen special effects når det gjelder deg :mad:;)

• Liker
    Reaksjoner: tkr

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    30.983
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2

mvh

Mvh
    Jeg burde visst at det var noen special effects når det gjelder deg :mad:;)
    Gjør så godt jeg kan! ;)

mvh

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.537
    Torget vurderinger
    23
    Gjeve de tantene i videoen...
    Hold grisepraten for dem selv! Dette er en høyverdig tråd! :mad:;)

Jeg har lurt litt på den ambolten med logo fra østkanten i tiggerstaden. Du som har peiling på haifai og slikt. Tror du Micro Seikien drar den rundt, uten at det skaper problemer på sikt?
    Tror ikke - jeg vet. Lageret i den spilleren tåler slikt uten problem. Den er ikke SÅ tung faktisk - i nedre mellomsjiktet blant de som fungerer. Ambolt = veldig uheldig uttrykk...:rolleyes:

Gjeve = griseprat..? Da snakker vi ikke om å legge lista lavt en gang; da er det jaggu vollgrav!

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn