Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Blåskjell og hvitvin. Livet kunne vært verre :)

Vurderer kjøp av platevasker og tur til haifai-messen i Horten. Aldri fred å få :mad:;)
    Kjør via her så tar vi turen til Horten sammen? Har vært veldig usikker på om jeg gidder å dra, men det kunne kanskje vært en fin avkobling?

gooner4ever

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.02.2008
    Antall liker
    830
    Sted
    Mysen
    Torget vurderinger
    1

Vurderer kjøp av platevasker og tur til haifai-messen i Horten. Aldri fred å få :mad:;)
    Blåskjell og hvitvin hadde vi også på nettopp avsluttet ferie. Etter det snakket kona i den store hvite telefonen hele natten :p

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.289
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg skjønner at du sliter med vanskelige valg om dagen. Men hva hadde vel livet vært uten utfordringer.
    Ha en fortsatt strålende ferie :)
    Jepp, steinhardt, men jeg stålsetter meg og tar det som en mann ;)

Fortsatt god sommer, Largo :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.289
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

Book hotell nå, først som sist. Du kan evt avbestille om du ikke drar. Jeg booket i går :)
    Platevasker er en selvfølge. Selv om det ikke er primærkilden...
    Har ikke kommet lenger, men blir forundret over meg selv om jeg ikke ender opp med platevasker og eller ikke dukker opp i Horten :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.289
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

Jeg har lekt litt med tanken på en slik selv og funnet ut at jeg vil ha denne om jeg bestemmer meg for en:

Vis vedlegget 501941

Ganske lik Okki Nokki, men på Okki’en legger man den nyvaskede siden ned i underlaget som er skittent fra forrige skive, men Project vc-s har en platter på størrelse med labelen.
    Takker for tipset! Tenke, tenke :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.289
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

Kjør via her så tar vi turen til Horten sammen? Har vært veldig usikker på om jeg gidder å dra, men det kunne kanskje vært en fin avkobling?
    Hadde vært kjekt om du kom nedover! Tror det blir for kronglete for meg å kjøre innom deg. Satser på å sette meg i bilen fredag morgen, kjøre tilbake søndag kveld og stille på jobb mandag morgen :)

• Liker
    Reaksjoner: HCS

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.289
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

Blåskjell og hvitvin hadde vi også på nettopp avsluttet ferie. Etter det snakket kona i den store hvite telefonen hele natten :p
    Kjipt! Sjansespill med skjell ja. Vi snakker fremdeles i mobiltelefoner og har foreløpig holdt oss unna de store telefonene ;)

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28

Hadde vært kjekt om du kom nedover! Tror det blir for kronglete for meg å kjøre innom deg. Satser på å sette meg i bilen fredag morgen, kjøre tilbake søndag kveld og stille på jobb mandag morgen :)
    Vi kan ta en prat på vår lille ekskursjon forut for dette.

Da har jeg bestilt rom, lørdag til søndagen. Kommer ned tidlig lørdag

Sist redigert:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.289
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

Vi kan ta en prat på vår lille ekskursjon forut for dette.

Da har jeg bestilt rom, lørdag til søndagen. Kommer ned tidlig lørdag
    Bra plan!
    Har fått den berømmelige fingern ut og reservert et rom i Horten fra fredag til søndag :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.289
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    • Liker

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Da sees vi der! Booket på selve messehotellet?
    Da sees vi der! Booket på selve messehotellet?
    Jeg gjorde det Jay.
    Fant det ikke i farten på Hotels.com. Har bestilt på Horten Budget Hotel (tror jeg det het). Er i hvert fall i sentrum. Blir kjekt å treffes :) Jeg er rookie på messen, så det skal bli spennende å gjøre seg sine egne inntrykk opp mot alt jeg har hørt fra andre.
    Thon... Men vi skal nok lede deg på rett plass. Koselige folk, elendig mat på hotellet , enda verre lyd og trivelig samhold garanteres.. :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.289
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg gjorde det Jay.
    Fant det ikke i farten på Hotels.com. Har bestilt på Horten Budget Hotel (tror jeg det het). Er i hvert fall i sentrum. Blir kjekt å treffes :) Jeg er rookie på messen, så det skal bli spennende å gjøre seg sine egne inntrykk opp mot alt jeg har hørt fra andre.
    Thon... Men vi skal nok lede deg på rett plass. Koselige folk, elendig mat på hotellet , enda verre lyd og trivelig samhold garanteres.. :)
    Høres bra ut! Tar haifaien som en bonus :) Har gått ett år på skole i Borre, sånn litt etter krigen, men bør fremdeles kunne klare å orientere meg i Horten ;)

• Liker

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.289
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Vi har blitt ett av de kjedelige parene som går på samme restaurant hver dag :mad: Likevel strålende fornøyd :) Mat, vin, utsikt og priser utkonkurrerer alt annet her nede (og etter en 10 års tid her nede har vi en viss oversikt). Everybody needs a place where they know youre name :) Er vel ikke alle på HFS som liker frityrstekt agn, men vi liker det riktig så godt :)

3BCE2331-3EFE-4E22-9C50-10CE21BA65C7.jpg
    3BCE2331-3EFE-4E22-9C50-10CE21BA65C7.jpg

Bestilling av hotellrom til messen i Horten......check. Bestilling av platevasker.....check. Hadde en platevasker i Sandefjord for hånden til ålreit pris, men gikk for samme fra Duet i Bergen. Slipper da at den skal skrangle seg over fjellene med posten :) Tipset et herværende medlem om platevaskeren i Sandefjord. Kanskje den endte opp hos ham......

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Intet feil i å dyrke det en setter pris på selv.. For egen del er jeg relativt hard på å hele tiden prøve ut nye steder å spise når jeg er på reise. Men ser det er annerledes når en er på samme sted. Da finner en gjerne en favoritt.

Gratulerer med vasker til ditt kommende første media.. :cool:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.289
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Er vel ikke alle på HFS som liker frityrstekt agn...
    For egen del - vanskelig å si, og trolig umulig å finne ut av. Har aldri prøvd, og kommer neppe til å prøve:)
    Det er vel likevel mulig å leve et noenlunde verdig liv antar jeg ;) Du hadde vel også vært relativt forsiktig med de grillede andehjertene vi delte etterpå ;)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.289
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Intet feil i å dyrke det en setter pris på selv.. For egen del er jeg relativt hard på å hele tiden prøve ut nye steder å spise når jeg er på reise. Men ser det er annerledes når en er på samme sted. Da finner en gjerne en favoritt.

Gratulerer med vasker til ditt kommende første media.. :cool:
    Ikkje forsøk deg :mad:;) Plasserer den på kjøkkenet og bidrar på min måte til husvasken ;)

• Liker

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.771
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    vi er akkurat makan.
    når vi kommer til en liten by eller et lite sted, så bruker vi gjerne de par-tre første dagene til å finne favorittrestauranten, deretter blir vi gjengangere resten av oppholdet og er på fornavn med kelnerne og lirer av oss pjatt som "wow, det basilikum-bedet der borte vokser jaggu som faen, driver dere med en eller annen form for hemmelig gjødsling her som vi helst ikke vil vite om?, blabla".

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.915
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Spiser det aller meste. Prøver ut alt. Hvis jeg ikke liker det, så prøver jeg gjerne det igjen og igjen til jeg synes det smaker godt. Det gjelder spesielt mat som har lang tradisjon bak seg. Jeg mener, det være en grunn til at andre spiser det igjen og igjen, og retten har den statusen den har. Gjelder å knekke "koden", ikke ulik mye av musikk som kan låte "vanskelig" ved de første gjennomlyttingene. Innrømmer dog at hva musikk angår, så blir sakter jeg akterut. Det blir lettere og lettere å gripe etter det gjenkjennelige og kjære - tegn på alderdom! :p

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.327
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    Spiser det aller meste. Prøver ut alt. Hvis jeg ikke liker det, så prøver jeg gjerne det igjen og igjen til jeg synes det smaker godt. Det gjelder spesielt mat som har lang tradisjon bak seg. Jeg mener, det være en grunn til at andre spiser det igjen og igjen, og retten har den statusen den har. Gjelder å knekke "koden", ikke ulik mye av musikk som kan låte "vanskelig" ved de første gjennomlyttingene. Innrømmer dog at hva musikk angår, så blir sakter jeg akterut. Det blir lettere og lettere å gripe etter det gjenkjennelige og kjære - tegn på alderdom! :p
    Har du prøvd den fremgangsmåten med surströmming gunner?:D

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.915
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Har du prøvd den fremgangsmåten med surströmming gunner?:D
    Nei, men jeg akter seff å gjøre det den dagen jeg får muligheten. Men jeg må innrømme at jeg ikke aktivt søker etter surströmming. Dette kulinariske faenskapet har ikke stått på handlelista de gangene jeg raider Svinesund når det er tom for mat i norske butikker, for å si det sånt.;)

Edit: Presiserer at det seff ikke er slik at jeg knekker koden hver gang. Poenget er at man (jeg) gir det flere sjanser. Det finnes feks to grønnsaker (i vietnamesisk kjøkken) som jeg ennå, etter sikkert over 30 forsøk, ikke er helt komfortabelt med. Det plager meg litt, faktisk...:rolleyes:

Sist redigert:

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.391
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    @ Cash. Jeg tror vi skal utfordre gunner´n på Surstrømning. Tror jeg (og andre) vil sette stor pris på å overvære hans gjentakende "jeg prøver igjen og igjen til jeg liker det" taktikk på den "retten":cool:

Om det, mot all forventning, skulle gå bra, så kan jeg sikkert få ordnet et lite parti av den Islandske motsvarigheten som neste utfordring:)

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.391
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Du hadde vel også vært relativt forsiktig med de grillede andehjertene vi delte etterpå ;)
    Nope - de hadde høyst trolig gått ned på høykant. Det er ikke mer enn noen uker siden jeg spiste grillede hønehjerter faktisk, og de smaker neppe veldig anerledes:)

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.771
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    eneste gang noe i verdenshistorien har overgått surströmming var da naboen til grandonkel i nordalen gjorde en blunder og retta møkkasprederen feil vei, slik at grisespruten sto rett inn gjennom inngangsdøra og entréen på huset, splættet mot kjøkkenveggen og rant som en foss ned på gulvet.

Sist redigert:

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.915
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Faen, for en uspiselig opplevelse det måtte ha vært, rama:p.

Ptb, bring it on, several times! Så skal vi se om du i det hele tatt orker å være i samme rom som meg :cool:

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.391
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    ^ @Cash ordner nok "fisken", så kan jeg finne egnede utendørs fasiliteter m/tilstrekkelig kapasitet til publikum;)

Ønsker herren at det evt serveres Kæstur Hákarl til forrett?

bjarnetv

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Antall liker
    5.849
    Sted
    oslo
    Vi har blitt ett av de kjedelige parene som går på samme restaurant hver dag :mad: Likevel strålende fornøyd :) Mat, vin, utsikt og priser utkonkurrerer alt annet her nede (og etter en 10 års tid her nede har vi en viss oversikt). Everybody needs a place where they know youre name :) Er vel ikke alle på HFS som liker frityrstekt agn, men vi liker det riktig så godt :)
    Fritert småfisk er et av livets store gleder!
    Figurerer til stadighet i bunn av restaurant-bildene på årets hellas tur. :cool:

IMG_3852.jpg

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.327
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    ^ @Cash ordner nok "fisken", så kan jeg finne egnede utendørs fasiliteter m/tilstrekkelig kapasitet til publikum;)

Ønsker herren at det evt serveres Kæstur Hákarl til forrett?
    Jeg kan ta en boks med opp, men for og gjøre opplevelsen litt mindre spektakulær kan man vente til årets fisk er på boks:rolleyes: premiere i August.
    Har spist Svensk SS og den Islandske hajen, måtte jeg leve på ett alt resten av livet får det bli SS på meg:D:p

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.915
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Hehehe, en rett om gangen, ptb. La oss ikke foregripe begivenhetenes gang. :)

Som sagt, jeg håper jo på å ende opp med å elske delikatessene. Understreker at det MÅ serveres med de tilbehørene som skal til. Orker ikke å maule råtten fisk på måfå. Er absolutt ikke ute etter å tøffe meg, spille gæern eller noe sånn. Er ingen russ, ffs:rolleyes:! Liker jeg det ikke denne gangen, så prøver jeg gjerne igjen ved neste anledning. Ender jeg opp med å ikke like det i det hele tatt, så anser jeg det som mitt tap.

Minner meg om bøgdehelten som dukket opp på TV for en stund siden. Han ble servert sushi for første gang i sitt liv og var veldig skeptisk. Hadde vel knapt smakt noe "utenlandsk mat". Vel, han startet med å dyttet i seg wasabi'en, fikk noia og jamret:

-"Fy faen, dette smakte dritt. Skal aldri spise sushi igjen!". Han lot resten av maten være.

Tok dere poenget? ;)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.289
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Fritert småfisk er et av livets store gleder!
    Figurerer til stadighet i bunn av restaurant-bildene på årets hellas tur. :cool:

Vis vedlegget 502236
    Se der ja :) Snadder i varmen sammen med en iskald øl!

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.289
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Det tegner til å bli et staselig etegilde som for enkelte av oss helt sikkert betraktes best på avstand ;)

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Sild har vært spist før, her i denne tråden. En smakssak helt klart, med en lett oppskrytt ettersmak. Enkelte, som var på tur turde ikke spise noe i det hele tatt. På tross av status som tøff her inne.. For egen del, nei det blir ingen favoritt. Men må oppleves... :)

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.915
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Ser ikke noe "tøff" ved å kunne spise det ene eller det andre, like lite som det er tøft å lytte til death metall eller klassisk musikk. Det man ikke makter å ta til seg, blir kun ens eget tap. Skader andre gjør det iaf ikke. Jeg synes selv at det er synd å gå glipp av godsaker - andre har jo nytt det i titalls av år. Men som sagt, det hender av og til at man må bare strekke hender i været og innse at dette ikke er noe for seg. Men ikke etter iherdige forsøk, altså :rolleyes:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.289
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Sild har vært spist før, her i denne tråden. En smakssak helt klart, med en lett oppskrytt ettersmak. Enkelte, som var på tur turde ikke spise noe i det hele tatt. På tross av status som tøff her inne.. For egen del, nei det blir ingen favoritt. Men må oppleves... :)
    Sammenligningen mellom matjessild og disse svenske og islandske godsakene minner nok litt om forskjellen mellom en XO Cognac og ramt heimelaga brennevin hvor fuselen river i nesen ;)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.289
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Her i Bulgaria hvor vi har vår bergenske «hytten» er fremdeles mye av arkitekturen fra kommunisttiden. Hovedgater, skulpturer og bygninger viser en svunnen tid med monumental arkitektur.

E1AF06FC-B5B1-4BC6-BABF-68A85FA81880.jpg

277542EF-FB0E-4E12-B5F3-862DA554D531.jpg

B00FF72D-F62F-4098-AED8-15EA91687D93.jpg

Har kikket litt etter platesjapper, men uten hell. Det som selges av stereo er jevnt over avarter av denne typen :D

97DD3150-CB4F-4CA0-B88B-654A7CFB4545.jpg

Ølen har doblet seg i pris siden vi kom til rock city Kavarna første gangen. Tror likevel jeg overlever. Når jeg er ferdig med denne Stellaen må jeg ut med 12 kr. Lykken i livet er ikke billig alkohol, men det hjelper ;)

9687BB2F-CFC0-47A3-89FD-10437A92BB2A.jpg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn