Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Såklart, er punk guden i musikk-himmelen så er det forståelig.. Har albumene selv, men i sammenheng med "møblert" ser jeg de ikke.. :cool:

Espen L

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Antall liker
    11.642
    Sted
    Skien
    I disse rurale strøk har vi heldigvis fremdeles postutlevering et lite kaffekok unna ;) Lå et par hentelapper i postkassen da jeg kom hjem på plater i restordre.

I føljetongen, hvilke album et hvert noenlunde møblerte hjem bør inneholde :)

Vis vedlegget 503515
    Knall musikk dette Karmana:)
    The Clash var stort!
    London Calling skiva digger jeg!

Mvh: Espen L

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.327
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    Kjøpte den på dagen den kom ut Dec-79:) Fant for noen år siden en fin første press i London mange er slitt dessverre:p lydmessig overgår den glatt mine 3 andre ex, gammel Holland pr og noen ny presser MOV bla.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.284
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Såklart, er punk guden i musikk-himmelen så er det forståelig.. Har albumene selv, men i sammenheng med "møblert" ser jeg de ikke.. :cool:
    Pøh, to av de platene der er å regne blant de store klassikerne når vår tids musikkregnskap skal gjøres opp :) Du ser det bare ikke siden du gikk i knebukser når de kom ut, og måtte be de store gutta kjøpe røyk til deg på butikken på den tiden :cool::D

Sist redigert:

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.771
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    grattis med flott rack!
    og da mener jeg ikke puppestellet ditt, men rakleverket som blingen er stablet på.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.284
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    I disse rurale strøk har vi heldigvis fremdeles postutlevering et lite kaffekok unna ;) Lå et par hentelapper i postkassen da jeg kom hjem på plater i restordre.

Vis vedlegget 503515
    The Clash var stort!

Kjøpte den på dagen den kom ut Dec-79:) Fant for noen år siden en fin første press i London mange er slitt dessverre:p lydmessig overgår den glatt mine 3 andre ex, gammel Holland pr og noen ny presser MOV bla.
    Vi har mange fellestrekk på musikk, Espen :) London Calling er helt klart noe av det første jeg rapper med meg hvis det skal tilbringes tid på en øde øy.

Må med skam innrømme at jeg ikke en gang husker om London Calling har vært i mitt eie i ungdomstiden (utenom en sent kjøpt cd). Mulig jeg bare hørte den hos venner og på fester da den kom ut. Får satse på at det oppveier at jeg kjøpte debuten til The Clash og Never Mind the..... umiddelbart da de kom ut ;)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.284
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    grattis med flott rack!
    og da mener jeg ikke puppestellet ditt, men rakleverket som blingen er stablet på.
    Hehe, takker! Må innrømme at jeg fremdeles er litt ambivalent til racket. Innimellom synes jeg det er vel mye bling til og med for meg :D

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Pøh, to av de platene der er å regne blant de store klassikerne når vår tids musikkregnskap skal gjøres opp :) Du ser det bare ikke siden du gikk i knebukser når de kom ut, og måtte be de store gutta kjøpe røyk til deg på butikken på den tiden :cool::D
    Jeg liker godt klassisk, mens du sliter litt mer med det etter eget sigende.. Kortbukser sa du? ;)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.284
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg liker godt klassisk, mens du sliter litt mer med det etter eget sigende.. Kortbukser sa du? ;)
    Jepp, har begynt å gi opp klassisk. Små ensembler er ålreit på morgenen i helgene, men symfonier og slikt buklander (dessverre). I tillegg får solostykker på piano og klaver meg til å sovne. Blir bare ikke voksen! Harmonien i Bergen må nok klare seg uten meg ;)

Jeg er sannsynligvis ikke videre smart heller. Akkurat nå sliter jeg skikkelig med Herbie Hancock, V.S.O.P. Blir ikke bedre av at jeg, som tidligere nevnt, leser hele boken ferdig......og dette er et dobbelabum :mad:;)

• Liker
    Reaksjoner: HCS

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.327
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1

Vis vedlegget 503515
    The Clash var stort!

Vi har mange fellestrekk på musikk, Espen :) London Calling er helt klart noe av det første jeg rapper med meg hvis det skal tilbringes tid på en øde øy.

Må med skam innrømme at jeg ikke en gang husker om London Calling har vært i mitt eie i ungdomstiden (utenom en sent kjøpt cd). Mulig jeg bare hørte den hos venner og på fester da den kom ut. Får satse på at det oppveier at jeg kjøpte debuten til The Clash og Never Mind the..... umiddelbart da de kom ut ;)
    Kjøpte ikke debutene når de kom, lånte vel av noen kompis og tok opp på Happy Tape bånd:cool:
    Give e'm enough rope i orginal utgivelse er ikke særlig god i lyden (tynn) men kjøpte MOV pressen når den kom og den har fått tyngde og trøkk over sig som den skall ha.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.284
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

Kjøpte ikke debutene når de kom, lånte vel av noen kompis og tok opp på Happy Tape bånd:cool:
    Give e'm enough rope i orginal utgivelse er ikke særlig god i lyden (tynn) men kjøpte MOV pressen når den kom og den har fått tyngde og trøkk over sig som den skall ha.
    Har ikke sjekket hvilke utgivelser av Clash som drysset inn her, men London Calling hadde helt klart best lyd av de to platene.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.284
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ray LaMontagne er en bra mann i min bok. Har tidligere anbefalt hans siste.

F9538006-6E4D-45B8-AE3A-BD6B93BA745B.jpeg

Her en skikkelig fin trudelutt i Karmana-landskapet. Bær over med at han som har satt bilder til musikken må være en av jordens mest svulstige skaller :)

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.915
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Noen erfaringer med lyden på de np skivene som selges i butikkene rundt om pt?

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.327
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1

Har ikke sjekket hvilke utgivelser av Clash som drysset inn her, men London Calling hadde helt klart best lyd av de to platene.
    London calling har meget god lyd:) på alle mine forskjellige presser men orginalen utmerker sig enda ett par hakk i plata:D
    Give e'm og Sandinista har jeg på Music on vinyl meget bra der, skulle hatt Combat rock derfra ettersom org pr savner litt kjøtt på beinet også. Debuten har jeg som Uk 1a pr og den Us varianten som blev sluppet med noen andre låt valg, begge har bra punk lyd:cool:
    Umulig og plukke ett favvo spor fra Clash? men jeg har ivf Bankrobber som ett jeg setter lang frem i rekken:)

Eller litt mer punk

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.771
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    grattis med flott rack!
    Hehe, takker! Må innrømme at jeg fremdeles er litt ambivalent til racket. Innimellom synes jeg det er vel mye bling til og med for meg :D

synes det ser relativt sobert og fint ut.
    hifi, bortsett fra vintage stappet vekk i bokhyller, vil alltid ha et element av bling, og la oss nå være så ærlige og innrømme at vi liker at det blinger litt.
    selv foretrekker jeg rack/hyller med lukkede sider, da ser man kun froten av boksene og får roet narkodealer med tjukk gullkjede-faktoren en smule.

Sist redigert:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.284
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Noen erfaringer med lyden på de np skivene som selges i butikkene rundt om pt?
    Dæven er vi begynt å snakke som kidza nå, vina :mad:;)

Antar np står for new eller nice price? Har egentlig ikke kjøpt så mange den siste tiden. Er vel helst hele raden til Nick Cave og boksen med Imperiet jeg har kjøpt på tilbud. Har ikke hørt etter kvalitet på lyden, mer overhørt. Det jeg har hørt av NC-skivene til nå er vel fra veldig bra til helt greit. Det jeg har hørt av Imperiet til nå er ikke mer enn greit, men med Synd som et veldig hederlig unntak.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.284
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    London calling har meget god lyd:) på alle mine forskjellige presser men orginalen utmerker sig enda ett par hakk i plata:D
    Give e'm og Sandinista har jeg på Music on vinyl meget bra der, skulle hatt Combat rock derfra ettersom org pr savner litt kjøtt på beinet også. Debuten har jeg som Uk 1a pr og den Us varianten som blev sluppet med noen andre låt valg, begge har bra punk lyd:cool:
    Umulig og plukke ett favvo spor fra Clash? men jeg har ivf Bankrobber som ett jeg setter lang frem i rekken:)

Eller litt mer punk
    Dobbeltliker :D Jeg klarer egentlig å bli enig med meg selv om en The Clash favoritt. Det er for mange knallgode. Har en litt guilty pleasure på dem. Den første låten av dem jeg fikk fot for var Police & Thieves. Hvis jeg ikke tar helt feil er dette den eneste (eller en av få) de ikke har laget selv :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.284
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    grattis med flott rack!

synes det ser relativt sobert og fint ut.
    hifi, bortsett fra vintage stappet vekk i bokhyller, vil alltid ha et element av bling, og la oss nå være så ærlige og innrømme at vi liker at det blinger litt.
    selv foretrekker jeg rack/hyller med lukkede sider, da ser man kun froten av boksene og får roet narkodealer med tjukk gullkjede-faktoren en smule.
    Uproblematisk å innrømme at jeg liker haifai-bling :) Rack sammen med høyttalere og sub er likevel nå så mye svart og sølv at blingfaktoren blir i overkant påtagelig.

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.915
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    "np" var et fåfengt forsøk på å forkorte "nypress". Har "London..." (samt noen andre), men orker ikke å jakte på brukte ("Never...") skiver hvis lyden på np er like bra. Driter i samleverdi.

Hva bling og estetikk gjelder, så er løpet forlengst kjørt hva Interiør Prisen angår for de aller fleste sk "hai-endere":rolleyes:. "Gi no faen!" - sitat min bergenske kompis fra Olsvik, nå boende i Hurdal.

Sist redigert:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.284
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    De siste akkordene ble slått på den platen her i Drotningsvik da jeg gikk inn i tråden og så bildet av dere. Dere er ikke like barsk som gutta i The Clash, men dere duger så absolutt :)

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.327
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    De siste akkordene ble slått på den platen her i Drotningsvik da jeg gikk inn i tråden og så bildet av dere. Dere er ikke like barsk som gutta i The Clash, men dere duger så absolutt :)
    Barsk som J. Strummer er få! Løp Paris marathon -82 på 4.13 etter att kvelden før dratt i sig 10 pints:cool:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.284
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Barsk som J. Strummer er få! Løp Paris marathon -82 på 4.13 etter att kvelden før dratt i sig 10 pints:cool:
    Respekt! Det hadde i hvert fall ikke Joe Strummer klart! ;)

Sist redigert:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.284
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    I dag har det skjedd usedvanlig mye på haifai-fronten i Drotningsvik. Ingen endringer i racket (kun en liten) eller på høyttaler-siden, men likevel en spennende og gøyal dag :)

På tide å ikle seg øllebart, senke skuldrene og ringe kvelden inn (med Simone Felice) :)

9D63B1CB-9FD7-4D03-A184-26D7D7EEB34B.jpg

Har i dag blant annet vært en tur til Samleren i Bergen sentrum (selger brukte plater). Hadde med alt overskuddsmaterialet mitt for å se om noe kunne byttes inn i musikk jeg ønsker å ha i hyllene. Hadde vel med meg vel 110 plater, og måtte dra med meg 82 stykker hjem. Ikke helt i henhold til plan, men jeg er veldig fornøyd med platene jeg fikk i innbytte. La resten av bunken ut på Finn for pølsepris da jeg kom hjem, og 10 minutter etterpå dukket det opp en hyggelig kar på døren :)

C85F79E9-D866-4A09-BAE9-3C7C89F766FE.jpg

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.327
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    Kanske jeg er treg og ikke skjønner deg:rolleyes: men det var Joe som løpte:eek:
    https://flashbak.com/joe-strummer-paris-marathing-london-marathon-the-clash-399081/

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.284
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Kanske jeg er treg og ikke skjønner deg:rolleyes: men det var Joe som løpte:eek:
    https://flashbak.com/joe-strummer-paris-marathing-london-marathon-the-clash-399081/
    Du er helt klart ikke treg! Det var liksom noe jeg i større grad hadde trodd om deg og ikke Strummer. Her er det bare å bite i seg ordene og la fordommer falle ;)

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.771
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    for at en rocker skal ha klart å fullføre en maraton, enda mindre på fire timer og tretten minutter, må noen ha kjørt moped foran ham med en kasse pils og en ferdigrulla, diger joint på bagasjebrettet.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.284
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    for at en rocker skal ha klart å fullføre en maraton, enda mindre på fire timer og tretten minutter, må noen ha kjørt moped foran ham med en kasse pils og en ferdigrulla, diger joint på bagasjebrettet.
    Rocke-imaget til Joe Strummer er i fritt fall ;) Dessverre bryr han seg ikke lengre. Så en dokumentar da jeg var småsyk og sutrete for noen måneder siden. Ingen A4 personlighet, men i følge dokumentaren hadde mannen fått gnisten tilbake med The Mescaleros. Synd han skulle vandre heden så tidlig! Den mannen hadde mye ugjort på rocke-scenen! Sammen med The Mescaleros var han tidvis nesten like god som når han var på høyden med The Clash.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.284
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    I didn't fucking' train not once'!:D
    Midnight Oil Beds are burning sporet har bra bassdriv og lyd:)
    Hehe, så det, men tillater meg å tvile. I følge ovennevnte dokumentar var han veeeldig langt fra en helsefreak ;)

Spesielt den første platen til Midnight Oil er for meg helt der oppe med The Clash. Driv, intensitet og samfunnsengasjement smeltet sammen i en fet rockepakke! Skal spilles senere i kveld.

Det snurres andre plater og drikkes GT i Drotningsvik nå. Nå Neville Brothers. Neste ut er en skikkelig nostagi-trip fra jeg bodde i Tromsø. Hvis det hadde vært mulig å spille en CD sønder og sammen hadde det vært tilfelle med The Traveller og Never Take Me Alive av Spear of Destiny :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.284
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Kan jo ikke ha vært en bra haifai-dag uten at jeg fikk hanket inn et par pakker :)

A0D582D7-27CF-4AD1-BDCC-BEBDFF92E6E9.jpg

En haifai-eske funklende i lyset av en pjolter har religiøse overtoner.

A6C4D829-064A-4B7A-B0C5-FADDBA85426C.jpg

Sluket is in da house.

EBB0772E-4360-480A-A7A6-8605C6E1D20E.jpg

Forskjeller fra den gamle clampen? Det er første gang jeg har hørt publikum spise ostepop i salen under innspillingen av Live and Dangerous med Thin Lizzy. Det er faktisk så bra at clampen er i ferd med å selvantenne. Til de som har utfordringer med ironi. Dette avsnittet har et snev av det :)

EA8020A8-2FC7-4447-B990-F996FE3B49DC.jpg

Kona synes clampen er et visuelt smykke og riktig så barsk på Microen min. Damen har smak! Alt vel :)

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    31.116
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Kan jo ikke ha vært en bra haifai-dag uten at jeg fikk hanket inn et par pakker :)

Vis vedlegget 503666

Vis vedlegget 503667

Sluket is in da house.

Vis vedlegget 503669

Forskjeller fra den gamle clampen? Det er første gang jeg har hørt publikum spise ostepop i salen under innspillingen av Live and Dangerous med Thin Lizzy. Det er faktisk så bra at clampen er i ferd med å selvantenne. Til de som har utfordringer med ironi. Dette avsnittet har et snev av det :)

Vis vedlegget 503672

Kona synes clampen er et visuelt smykke og riktig så barsk på Microen min. Damen har smak! Alt vel :)
    Gratulerer med SlukClamp og velkommen etter. Regner med at du hører akkurat like stor forskjell som jeg gjorde :rolleyes:, men vakker er den!

mvh

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Rosa dalahest er for den trygge mann, ulikt oss som viser frem drager, masker og svigermor.. :mad::)

En manns klamp om benet, en annen mann sin prydgjenstand rundt armen.. Og for en utenforstående, til å få lett kløe i ta..

Bra du koser deg med rock.. Ble litt skeptisk når jeg ble servert steelgitar ispedd myk manne-stemme.. :cool:

Dire Wolf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    9.972
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    1

Vis vedlegget 503666

Vis vedlegget 503667

Sluket is in da house.

Vis vedlegget 503669

Vis vedlegget 503672

For ei presse! Hva annet kan man si? Den er fet.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn