Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.410
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hva har jeg lært etter å ha rotet det til på Discogs slik at samlingen måtte slettes og legges inn på nytt:

Først og fremst at jeg ikke skal gjøre det igjen! Tar tid selv om det hjelper med rødvin og musikk.
    Kjekkere enn å se på TV2.
    Gjennomspilling av to dobbeltalbum av Tool til arbeidet gjør meg sikker på at den gruppen fungerer bedre live enn i stuen. Andre som mener noe annet tar selvfølgelig feil!
    Motivasjonen for å starte igjen var at det skulle være så mye lettere med app og fotografering av strekkoden. Greit, jeg vet at det ikke er strekkoder på gamle album, men det er heller ikke mange av albumene med strekkoder som fungerer uproblematisk på denne måten :mad: Litt hjelp er det nå heldigvis :)
    Ferdig med haifai-avdelingen på 64 plater. Discogs mener middelverdien av disse er verd 1.300€. Er vel ca prisen på høyttalerne som glapp i dag :mad::)

BEB3A054-2A6A-477D-93B9-0C7271EDAC8B.jpg

roeng2

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Antall liker
    6.147
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    9
    Så så kos deg med musikken nå, dukker nok opp noe annet som intreserer.
    Men kipt når slikt glipper, hatt noen slike selv:)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.410
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Du har selvfølgelig helt rett. Har egentlig roen, men kom ikke på noe annet å avslutte innlegget med ;) Tror nok likevel ikke lignende ting dukker opp til pølsepris hver dag på denne siden av fjellene :) Selger hadde kjøpt JBL Array 1400 og angret.....

roeng2

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Antall liker
    6.147
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    9
    Du har selvfølgelig helt rett. Har egentlig roen, men kom ikke på noe annet å avslutte innlegget med ;) Tror nok likevel ikke lignende ting dukker opp til pølsepris hver dag på denne siden av fjellene :) Selger hadde kjøpt JBL Array 1400 og angret.....
    Er vel sjelden eller alderig dessverre, gode JBL har sine kvaliteter:)

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.090
    Ad Tool og at deres musikk efter deres fintjuning av høreapparatene høyst sannsynlig vil fungere bedre live, ønsker jeg lykke til gitt gruppens frekvens av opptredener i Europa. For ikke å snakke om Norge :p Gitt at Tool også gir ut en plate hvert tredje eller fjerde skuddår, sliter vi som liker dem nok allerede.
    Medisin for abstinens er for meg låt 5 The Pot og låt 8 The Rosetta Stone fra deres glitrende gode skive 10 000 days på røslig volum.
    Eksempelvis kan man hygge seg med å spille låt 5 mange ganger etter hverandre for å lytte til hva hver enkelt musiker gjør og bidrar med.
    Trommeslager Danny Carey bruker lite skarptromme, og mye tammer. Dette skaper en mye dypere mer massiv lyd fra trommesettet. Tungt og seigt med et snev av dystropi. Gitarist Adam Jones har riff som få andre gitarister har. De høvler over deg som en rasp og svir av synapsene i hjernene i hurtigtogsfart, men er samtidig så delikat bygget opp i alle sine vendinger og intonasjoner. Bassingen til Justin Chancellor er fjellstø, og inn i dette kommer Maynard James Keenan med sin desperasjon, og maniske formidling av samfunnet og de nære omgivelser sin galskap og iboende faenskap. Det er et praktfullt orkester, helt etter min smak.
    For meg er de 2 nevnte låtene bautaer fra progmetallens skattekammer. Kan det egentlig gjøres bedre?

Neste gang skal onkel Powerpoint fortelle sin nevø Karmana om det australske progmetall bandet Karnivol :rolleyes:
    Følg med, følg med....i det musikalske universet finnes en uendelighet av....

Sist redigert:

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.395
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Discogs mener middelverdien av disse er verd 1.300€.
    De angitte verdiene på Discogs er et gjennomsnitt av de (opp til) 10 siste registrerte salgene av den aktuelle pressingen - uavhengig av tilstand.

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    De angitte verdiene på Discogs er et gjennomsnitt av de (opp til) 10 siste registrerte salgene av den aktuelle pressingen - uavhengig av tilstand.
    Platene til karmis har en mye høyere verdi enn middelverdien.... Må trøste han etter at høyttalere glapp..
    De store sorte jbl sakene vet du Karmana... ;)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.410
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ad Tool og at deres musikk efter deres fintjuning av høreapparatene høyst sannsynlig vil fungere bedre live, ønsker jeg lykke til gitt gruppens frekvens av opptredener i Europa. For ikke å snakke om Norge :p Gitt at Tool også gir ut en plate hvert tredje eller fjerde skuddår, sliter vi som liker dem nok allerede.
    Medisin for abstinens er for meg låt 5 The Pot og låt 8 The Rosetta Stone fra deres glitrende gode skive 10 000 days på røslig volum.
    Eksempelvis kan man hygge seg med å spille låt 5 mange ganger etter hverandre for å lytte til hva hver enkelt musiker gjør og bidrar med.
    Trommeslager Danny Carey bruker lite skarptromme, og mye tammer. Dette skaper en mye dypere mer massiv lyd fra trommesettet. Tungt og seigt med et snev av dystropi. Gitarist Adam Jones har riff som få andre gitarister har. De høvler over deg som en rasp og svir av synapsene i hjernene i hurtigtogsfart, men er samtidig så delikat bygget opp i alle sine vendinger og intonasjoner. Bassingen til Justin Chancellor er fjellstø, og inn i dette kommer Maynard James Keenan med sin desperasjon, og maniske formidling av samfunnet og de nære omgivelser sin galskap og iboende faenskap. Det er et praktfullt orkester, helt etter min smak.
    For meg er de 2 nevnte låtene bautaer fra progmetallens skattekammer. Kan det egentlig gjøres bedre?

Neste gang skal onkel Powerpoint fortelle sin nevø Karmana om det australske progmetall bandet Karnivol :rolleyes:
    Følg med, følg med....i det musikalske universte finnes en uendelighet av....
    Skjønner det blir tøffe tak i germanien til våren ;)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.410
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Platene til karmis har en mye høyere verdi enn middelverdien.... Må trøste han etter at høyttalere glapp..
    Haifai-avdelingen av plater ligger på mint hos meg, så du har helt sikkert rett med tanke på Discogs-verdien, HC. Kanskje platene er så mye verdt at jeg får råd til mainstream norsk-polske høyttalere. Nei det blir fort litt kjedelig. De er jo snart å betrakte som HFS svar på folkevogn :cool:;)

• Liker
    Reaksjoner: HCS

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Haifai-avdelingen av plater ligger på mint hos meg, så du har helt sikkert rett med tanke på Discogs-verdien, HC. Kanskje platene er så mye verdt at jeg får råd til mainstream norsk-polske høyttalere. Nei det blir fort litt kjedelig. De er jo snart å betrakte som HFS svar på folkevogn :cool:;)
    Helt klart.. Volvo a'ka Marten har vi hatt lenge.. Lagd av to harry barte-gutter.. Bra begge merke er solgt av samme forhandler, så ser en fort hva folk foretrekker.. ;)

Men har litt samme følelsen som deg... Dvs for mange osv..

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.410
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Har hentet helgens skudd :)

Første bolk handler om link til Eagles. I tillegg er de tre platene med Poco kjekt å få i hus. Tre plater som ble mye spilt i min omgangskrets på 70-tallet.

85840E8E-B83F-49E6-93A3-CAB50BF3965E.jpg

Denne skiven med Outlaws ble også mye spilt i kameratgjengen. Greatest Hits med The Byrds kan jo umulig bli feil. Det kan det derimot helt klart bli med Peter Gabriel på tysk ;)

6743072D-3596-47FD-A536-3B9A2639D732.jpg

Alle som har hatt en fot i Thin Lizzy er innafor hos meg. Har mye av Gary Moore som jeg synes har endel heldige øyeblikk også som soloartist. Elvis Costello er også tilstede i samlingen med et par tre plater i tillegg til disse to her. Litt usikker på om han blir litt for flinkis for meg. Scorpions med Gold Ballads er jo så bad taste som det går an å få det. Bare å slå av lyset i stuen og finne frem lighteren ;)

935612B4-857D-4BE8-B245-9BA607A97788.jpg

Nå skal det bli lenge til jeg kjøper plater igjen :rolleyes::)

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    43.084
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Her handles det over en lav sko karmana :) ikke helt i min gate men men
    Kos deg med nyinnkjøpt vinyl

mvh

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Thin Lizzy... Ja... Misunnelig, her i provinsen må en oppsøke messer.. Noe jeg er litt allergisk mot, stå i kø og kjenne på middelaldrende forfall som søker ungdom via forgangen vinyl til høye priser... :). Og du har rett, knitring er overlevbart..

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.410
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Costello er flink:) den Almost blue plata er hans country bidrag og det gjør han også veldig bra.

Høres bra ut! Mener jeg registrerte i farten at Watching the Detectives er på en av dem. Da nynnes det fornøyd i Drotningsvik :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.410
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Thin Lizzy... Ja... Misunnelig, her i provinsen må en oppsøke messer.. Noe jeg er litt allergisk mot, stå i kø og kjenne på middelaldrende forfall som søker ungdom via forgangen vinyl til høye priser... :). Og du har rett, knitring er overlevbart..
    Hehe, du må ikke gå inn i en eksistensiell krise bare du står i en platekø med gamliser vettu. Du kan da risikere å gå på en kjempesmell i Munchen ;) Må sies at platemesser nok aldri blir min greie heller.

Du begynner å bli hekta skjønner jeg. Hører forbi peiskosen og greier :D

• Liker

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.410
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Fin samling med hummer og kanari du har handlet der. Men at det blir lenge til neste gang har jeg vel mindre tro på ;)

Nei, har vel litt mangel på troverdighet på det for tiden. Blir nesten som når Ove skriver at han ikke skal bytte noe i oppsettet den nærmeste tiden ;)

skranglefant

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.11.2015
    Antall liker
    4.989
    Sted
    Bartistan

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.916
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Hva, enda mer vinyl allerede?!
    Prøver å kappe ned avstanden opp til deg, Karmana, men den bare øker og øker. Dette kappløpet kan jeg aldri vinne. Skulle ha satset på streaming og ikke andre anakronismer, skjønner jeg nå :-\

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.410
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.410
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Prøver å kappe ned avstanden opp til deg, Karmana, men den bare øker og øker. Dette kappløpet kan jeg aldri vinne. Skulle ha satset på streaming og ikke andre anakronismer, skjønner jeg nå :-\

Hehe, ironi kler deg :)

jorwed_

Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Antall liker
    18.667
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97

Det er fikser vi på ett blunk, Gunner :)

:)

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.916
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7

Det er fikser vi på ett blunk, Gunner :)

:)
    Takk for en hjelpende hånd, Jorwed. Men la meg først se om jeg kan finne en måte å vinne på uten å ruinere meg. Eller har du en god streamer å selge? ;D.

gooner4ever

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.02.2008
    Antall liker
    830
    Sted
    Mysen
    Torget vurderinger
    1

Første bolk handler om link til Eagles. I tillegg er de tre platene med Poco kjekt å få i hus. Tre plater som ble mye spilt i min omgangskrets på 70-tallet.

Vis vedlegget 528133

Denne skiven med Outlaws ble også mye spilt i kameratgjengen. Greatest Hits med The Byrds kan jo umulig bli feil. Det kan det derimot helt klart bli med Peter Gabriel på tysk ;)

Vis vedlegget 528134

Alle som har hatt en fot i Thin Lizzy er innafor hos meg. Har mye av Gary Moore som jeg synes har endel heldige øyeblikk også som soloartist. Elvis Costello er også tilstede i samlingen med et par tre plater i tillegg til disse to her. Litt usikker på om han blir litt for flinkis for meg. Scorpions med Gold Ballads er jo så bad taste som det går an å få det. Bare å slå av lyset i stuen og finne frem lighteren ;)

Vis vedlegget 528138

Den Outlaws skiva har jeg lett etter en stund. Den eneste jeg føler jeg mangler.

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    33.087
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Alle som har hatt en fot i Thin Lizzy er innafor hos meg. Har mye av Gary Moore som jeg synes har endel heldige øyeblikk også som soloartist. Scorpions med Gold Ballads er jo så bad taste som det går an å få det. Bare å slå av lyset i stuen og finne frem lighteren ;)
    Victims of the Future! - Gode minner, så Gary Moore på Chateau Neuf under den turneen, han hadde med seg Ian Paice bak trommene - det var fett!

Gold Ballads er The best possible bad taste, det er en guilty pleasure vi er helt enige om.

ShineySmileysGrin.jpg

/ Morten

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.410
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

Vis vedlegget 528133

Vis vedlegget 528134

Vis vedlegget 528138

Den Outlaws skiva har jeg lett etter en stund. Den eneste jeg føler jeg mangler.
    Gleder meg til et gjenhør. Skal tenke på deg hvis den ikke fungerer like bra i dag som i 1977 :)

Blir det Munchen på deg i år?

gooner4ever

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.02.2008
    Antall liker
    830
    Sted
    Mysen
    Torget vurderinger
    1

Vis vedlegget 528133

Vis vedlegget 528134

Vis vedlegget 528138

Gleder meg til et gjenhør. Skal tenke på deg hvis den ikke fungerer like bra i dag som i 1977 :)

Blir det Munchen på deg i år?
    Det tviler jeg på. Har booket opp diverse konserter/festivaler i sommer så mesteparten av budsjettet går nok der.

Hør gjerne av deg hvis Hurry Sundown ikke faller i smak :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.410
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Faen til greier :mad:

Da har jeg fått hanket inn et sett signalkabler lange nok til bruk mellom DAC og rørforsterker. Tidligere måtte jeg også skaffe et sett høyttalerkabler da mine vanlige ikke er lange nok. Kostet meg 600 kr for signal- og høyttalerkabler, så det blir nok vann og brød den nærmeste tiden.

A9A610A8-D9AF-4481-AB59-FFC652DB1585.jpg

I tillegg ankom tørkestativ for platevasking fra det store utland.

F0648EDA-C9A6-4ADD-BBFB-3C89286BBE5C.jpg

Har ingen gode grunner igjen til å bli sittende på ræven og høre musikk. Nå må det kobles rørforsterker og vaskes plater. Livet er et slit :mad:;)

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Dere embedsmenn tjener ikke så ille lite... :). Har selv kjøpt meg nye ht kabler.. Mer tverrsnitt, det var ideen.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.410
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Dere embedsmenn tjener ikke så ille lite... :). Har selv kjøpt meg nye ht kabler.. Mer tverrsnitt, det var ideen.
    Er vel over 25 år siden man ble embetsmann med min grad, så jeg kan ikke annet enn å klage ;)

Da rørforsterkeren fremdeles er til salgs var jeg bestemt på at kablene skulle koste minst mulig. Nå har jeg jo bestemt meg for at kabler har minimal innvirkning i den store sammenheng, og foruten mellom platespiller og RIAA samt strømkabler er det Mogami studiokabler rund baut hos meg. Tilstrekkelig tverrsnitt på høyttalerkabler er fremdeles viktig for meg, og de gamle TaraLabsene jeg kjøpte er heldigvis av den halvrøslige typen :) Hvilke høyttalerkabler har du kjøpt deg?

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Er vel over 25 år siden man ble embetsmann med min grad, så jeg kan ikke annet enn å klage ;)

Da rørforsterkeren fremdeles er til salgs var jeg bestemt på at kablene skulle koste minst mulig. Nå har jeg jo bestemt meg for at kabler har minimal innvirkning i den store sammenheng, og foruten mellom platespiller og RIAA samt strømkabler er det Mogami studiokabler rund baut hos meg. Tilstrekkelig tverrsnitt på høyttalerkabler er fremdeles viktig for meg, og de gamle TaraLabsene jeg kjøpte er heldigvis av den halvrøslige typen :) Hvilke høyttalerkabler har du kjøpt deg?
    Mandate of Heaven... Falt for navnet vet du.. ;). Litt seriøst. Ø er singelwire så ideen er å koble spader og banan begge ender inne på et sett terminaler , med øket tverrsnitt som ide.. Ikke vet jeg om det har noe for seg, men artig å prøve..Så kan jeg donere VanDamme kablene bort billig.. :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.410
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

Mandate of Heaven... Falt for navnet vet du.. ;). Litt seriøst. Ø er singelwire så ideen er å koble spader og banan begge ender inne på et sett terminaler , med øket tverrsnitt som ide.. Ikke vet jeg om det har noe for seg, men artig å prøve..Så kan jeg donere VanDamme kablene bort billig.. :)
    Vakkert ;) Er ikke det kabler fra han her på HFS? Mener jeg kjøpte noen strømkabler fra ham før han laget et fancy merkenavn :)

• Liker

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28

Vakkert ;) Er ikke det kabler fra han her på HFS? Mener jeg kjøpte noen strømkabler fra ham før han laget et fancy merkenavn :)
    Stemmer det. Flink fyr, ryddig og lager gode saker. Og såklart, hyggelig pris.. Duet har sett meg slik stift guffe....Skal testes.. :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.410
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Stemmer det. Flink fyr, ryddig og lager gode saker. Og såklart, hyggelig pris.. Duet har sett meg slik stift guffe....Skal testes.. :)
    Tror du blir fornøyd med den guggen der. Ikke at jeg hører noen forskjell mellom hver gang jeg dypper stiften ned i geleen, men det er som mye annet godt for sjelefreden :D

• Liker

E. Largo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Antall liker
    18.753
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Tror du blir fornøyd med den guggen der. Ikke at jeg hører noen forskjell mellom hver gang jeg dypper stiften ned i geleen, men det er som mye annet godt for sjelefreden :D
    Guggen er gullfin, og man kan jo faktisk se at stiften legger igjen smuss.
    En av de greiere vinylritualene det.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.410
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Etter litt banning på baksiden av racket var Audio Valve Assistent 50 koblet. Litt kobling i halvblinde bak der, men både kobling og rør spilte umiddelbart på lag med eieren. Fornøyd :)

97C9825D-0A91-4843-BED4-943D364169DE.jpg

Da er det bare å skru ned lyset og kose seg :)

2B86B25F-3648-41E2-9E9D-AB87A845A009.jpg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn