Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.305
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Tyskerne kan dette med blå lys... ;).Hvordan låter det kontra Karan....?
    Ja, vurderingene bak alt det blå lyset er til å lure på. Best guess er at de er aktive på det japanske markedet. Du skal bare se hvordan alt det blå blinker når jeg trykker på volumkontrollen ;)

Litt tidlig å komme med noe bastant ift Karan, og i tillegg spiller jeg uten sub med Audio Valve. Førsteinntrykk ift Karan i går var "mykere" og "behageligere", og at 50W går helt fint på de vanlige volumene i min (store) stue :)

• Liker
    Reaksjoner: HCS

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.305
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Faens Tidal :mad: Mistet for vel en uke siden alle albumene jeg hadde lagret gjennom alle årene jeg har hatt abonnement. I tillegg virket det som en kar hadde vært inne på kontoen min og lagret en masse ræl. Har forsøkt meg gjennom helpdesken deres om de kunne tilbakestille dette. Mange meldinger frem og tilbake, men totalt uten nytteverdi, bare en masse bruk av ord og tid. Hadde jeg ikke vært for lat til å fikse utenlandsk IP-adresse, hadde jeg nå raskt meldt overgang til Qobuz :mad:

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Slemme Gunner... ;). Har ikke en spilleliste enda, og slike historier gjør at det neppe skjer med det første... Uansett, lykke til karmis, kjipt.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.305
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Slemme Gunner... ;). Har ikke en spilleliste enda, og slike historier gjør at det neppe skjer med det første... Uansett, lykke til karmis, kjipt.

Driver heller ikke med spillelister. Dette var lagrede album, nøye selektert gjennom flere år med streaming :mad:

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.915
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7

Driver heller ikke med spillelister. Dette var lagrede album, nøye selektert gjennom flere år med streaming :mad:
    Ta det som et tegn fra oven, og Ove, på at du bør slutte med dette streamingtullet. ;)
    På tide å gro seg noen hår på audiofile steder og bli en fullblods lydnerd!

Sist redigert:

E. Largo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Antall liker
    18.743
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Faens Tidal :mad: Mistet for vel en uke siden alle albumene jeg hadde lagret gjennom alle årene jeg har hatt abonnement. I tillegg virket det som en kar hadde vært inne på kontoen min og lagret en masse ræl. Har forsøkt meg gjennom helpdesken deres om de kunne tilbakestille dette. Mange meldinger frem og tilbake, men totalt uten nytteverdi, bare en masse bruk av ord og tid. Hadde jeg ikke vært for lat til å fikse utenlandsk IP-adresse, hadde jeg nå raskt meldt overgang til Qobuz :mad:
    Kjipe saker. Netflix kontoen min ble kidnappet av en Chilener i forrige uke. Kostet meg bare en telefon til Netflix for å få resatt brukernavn og passord. Men det føles litt skummelt uansett.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.305
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

Ta det som et tegn fra oven, og Ove, på at du bør slutte med dette streamingtullet. ;)

For å være så stor i kjeften har du lite hår på brøstet :cool:;)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.305
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Kjipe saker. Netflix kontoen min ble kidnappet av en Chilener i forrige uke. Kostet meg bare en telefon til Netflix for å få resatt brukernavn og passord. Men det føles litt skummelt uansett.
    Er nok noe lignende som har skjedd meg på Tidal. Banna drit! Virker heldigvis ikke som om gjøken har gjort noe ugagn med kredittkortet som er knyttet til kontoen :)

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.915
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7

For å være så stor i kjeften har du lite hår på brøstet :cool:;)
    Jeg har hår der det virkelig teller. Annet er bare til bry og plagsomt.:cool:

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.645
    Torget vurderinger
    23
    Guds straff for at dere ikke kjøper CD/LP :(:( men lefler med den slags teknologi! Synes virkelig synd på dere altså ja, særlig...

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.305
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Guds straff for at dere ikke kjøper CD/LP :(:( men lefler med den slags teknologi! Synes virkelig synd på dere altså ja, særlig...
    Skamme seg, Sluket! På den annen side blir man jo lett litt frustrert og utilpass når man ikke lenger har egen tråd :cool:;)

Hifi-girl77

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    Jeg finner det rart at en annen kan komme inn på din konto ettersom brukernavnet er en unik e-postadresse. Dette betyr jo at Tidal i så fall har seriøse hull i sikkerheten sin, og i dagens GDPR verden også et seriøst problem. I alle fall med tanke på kredittkortopplysninger som er å regne som sensitive. Uansett kjipt å miste albumer du har bokmerket.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.645
    Torget vurderinger
    23
    Skamme seg, Sluket! På den annen side blir man jo lett litt frustrert og utilpass når man ikke lenger har egen tråd :cool:;)
    Ja, jo.... blir litt som en slags skilsmisse kan man si. Men er heldigvis ikke frustrert av den grunn, egentlig!
    Deilig å kunne vinne over teknologien ved å utmatte den! :D

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.305
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Bare si ifra så kan jeg sende deg noen skiver, brente, med favoritt prog skivene dine... Burde være fort gjort... 8)
    Hvis du kommer selv med progskivene og samtidig napper vekk hårene mine under armene blir dagen fullkommen ;)

• Liker
    Reaksjoner: HCS

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.305
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ja, jo.... blir litt som en slags skilsmisse kan man si. Men er heldigvis ikke frustrert av den grunn, egentlig!
    Deilig å kunne vinne over teknologien ved å utmatte den! :D
    Hehe, strålende tilnærming! ;)

Må visst begynne å spare på innleggene mine :(

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.305
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg finner det rart at en annen kan komme inn på din konto ettersom brukernavnet er en unik e-postadresse. Dette betyr jo at Tidal i så fall har seriøse hull i sikkerheten sin, og i dagens GDPR verden også et seriøst problem. I alle fall med tanke på kredittkortopplysninger som er å regne som sensitive. Uansett kjipt å miste albumer du har bokmerket.

Jepp. Da jeg logget meg inn på vanlig måte var det plutselig navn og bilde av en framandlandsk luring, og min musikk byttet ut med hva som sannsynlig var hans. Har bare byttet passord, men holder et ekstra øye med kredittkort-kontoen.

Hifi-girl77

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen

Jepp. Da jeg logget meg inn på vanlig måte var det plutselig navn og bilde av en framandlandsk luring, og min musikk byttet ut med hva som sannsynlig var hans. Har bare byttet passord, men holder et ekstra øye med kredittkort-kontoen.
    Jeg ville nok vurdert sperring av kort og en kraftig reprimande til Tidal. Kjenner jeg bør ha et ekstra øye på kontoen min også :)

EDIT: Har klikket litt rundt, fant ikke fullt kredittkort nummer, bare siste 4 siffer. Det er da noe.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.305
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Registrerer vinyl på Discogs for harde livet. Nå 254 and counting. Hva gjør man ikke for å slippe å begynne med platevaskingen :D

Greit tidsfordriv. Et lite glass rødvin og snurring av gamle plater gjør det enda bedre. Steve Gibbons Band var absolutt et ålreit gjenhør :)

0CE37680-F71D-481A-83B1-B91E48BE134C.jpg

Ellers er det jo stas å se at Bergen i dag har fått en verdensmester på skøyter. Hvem skulle trodd det når man som gutt hørte på Bjørnsen/Jorsett og hadde Fred Anton Maier som helt før de fire Sene tok over :)

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.915
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    254 and counting?! Wow, skal si du har lagt på deg ila noen mnd.

Imponerende jobba. Tenkte også på å fyre opp UL-vasken, men valgte å mate inn på discogs i stedet. Stoppet opp etter 24 skiver.:p
    Kanskje ta med skivene til Vietnam i sommer. Leier en landsens beboer som kan vaske og deretter registrere de for meg for en billig penger. Vinn-vinn for begge parter.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.305
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    254 and counting?! Wow, skal si du har lagt på deg ila noen mnd.

Imponerende jobba. Tenkte også på å fyre opp UL-vasken, men valgte å mate inn på discogs i stedet. Stoppet opp etter 24 skiver.:p
    Kanskje ta med skivene til Vietnam i sommer. Leier en landsens beboer som kan vaske og deretter registrere de for meg for en billig penger. Vinn-vinn for begge parter.
    Jepp, har gått litt bananas etter platespilleren kom i hus. Er vel over 500 i samlingen, selv etter at jeg har kvittet meg med det jeg ikke ønsker å samle på. Jeg er nå klar for besøk fra musikkpolitiet ;)

Den der vaskingen gleder jeg meg veeeeldig lite til! Forhåpentligvis går det greit når jeg først kommer i gang. Discogs synes jeg har et element av hygge (har ingen småbarn som stresser rundt mens jeg holder på). Et triks som fungerer for meg (hvis du ikke allerede har funnet det ut). Når jeg legger inn er det beste selvfølgelig strekkode og et bilde med mobilen i appen til Discogs. Hvis ikke søker jeg platen opp via nummeret på ryggen av platecoveret. Kommer mye raskere til rett utgave, sammenlignet med å søke på artist og tittel på platen :)

Et alternativ til Vietnam er å legge arbeidet ut på Finn ;) Hadde forresten en vietnameser på døren for fem minutter siden. Han hentet en dobbelt recliner jeg gav bort på Finn. Hyggelig nok fikk jeg en pose hjemmelagede vårruller. Kveldsmaten er sikret :)

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.088
    Der slo altså tidevannsbølgen inn over Drotningvik på værst tenkelig måte :p
    Er det det ikke moro med digitale lagringsmedier min herre?
    Takke meg til håndfast varer som vinyl og digitale ølbrikker.
    Men nå var jeg kanskje slem?

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Er vel ikke slem når en påpeker det åpenbare ? ;).. Vi får spandere på Karmis en øl i Munchen.... Og love å ikke slå en plate I han :cool::)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.305
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Er vel ikke slem når en påpeker det åpenbare ? ;).. Vi får spandere på Karmis en øl i Munchen.... Og love å ikke slå en plate I han :cool::)
    Hva dere er finner dere best ut av selv ved å sjekke om dere synes Alex er slem eller snill i «Singing in the Rain» scenen :mad:;)

6414DBA7-B63F-42DE-8F95-ACCC7021E96D.jpeg

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    36.005
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    hvorfor ikke

1. vask en bunke
    2. spill av en skive fra bunken. Legg inn i discogs den ene du spiller. Slapp av. Les på coveret. Jekk en øl.
    3. gjenta punkt 2.
    4. gjenta punkt 2 (eller 3). Legg inn pissepause.

Det er vel den gangen jeg legger inn i discogs på (men har ikke behov for skippertak, lenger. Den tida ønsker ikke levera tilbake. Eller jo.)

skranglefant

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.11.2015
    Antall liker
    4.986
    Sted
    Bartistan
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn