Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.285
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Det er lørdags ettermiddag. Kona har akkurat plassert seg i sofaen, katten har (som alltid) funnet roen, poden er ute og jager hva katten jagde i yngre dager og Joe Henry sender sine vellydende (om enn litt kjedelige) toner ut i stuen. What time is it? It’s GT time of course :)

8BD25B5D-2FA2-4846-B34B-361147D61C5E.jpg

Litt sløving her før vi trekker over i «nye» reclinere som ankom for vel en time siden. Jeg liker pene ting, og reclinere er kanskje noe av det støggeste som lages, men sittekomforten er så god at slike nok alltid vil ha oppholdstillatelse i en eller annen form :)

Har ellers akkurat avtalt kjøp av noen Kari Bremnes skiver fra Hornlyd her på HFS. Nå er vel jeg ikke akkurat hennes største fan, men hva gjør man ikke for å kunne titulere seg som en ekte haifai-nisse ;)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.285
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    GTen går mot slutten, og verdens beste køntrirock/vestkyst skive snurres :)

7064FF51-D0E4-473D-A0C2-0601EFB374A0.jpg

Da lades det for hva som visst er å anse som husvinen til OVK. Burde vel satt på noe Bodil Niska også for å gjøre det helt autentisk, men vi har alle våre begrensninger:cool::D

7E37F018-448C-4E07-89FE-9389A403E551.jpg

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.285
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Punk vin dette:cool: ivf her:rolleyes: synd du ikke har fått Bremnes platene hade nok blitt en fin rødvin tåke sammen det:D
    Hehe, antall fremtidige Bremnes skiver steg akkurat til seks album. Blir mye rødvinståke fremover. Bra vin, Cavallo. Blir som med all haifai. Mye bedre enn alt annet i samme prisklasse :D

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.327
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    Punk vin dette:cool: ivf her:rolleyes: synd du ikke har fått Bremnes platene hade nok blitt en fin rødvin tåke sammen det:D
    Hehe, antall fremtidige Bremnes skiver steg akkurat til seks album. Blir mye rødvinståke fremover. Bra vin, Cavallo. Blir som med all haifai. Mye bedre enn alt annet i samme prisklasse :D
    Kompetansen i OVK uendelig:) allt fra vinyl, sykkel, vin og forfrysnings skader er expertise områder:D

skranglefant

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.11.2015
    Antall liker
    4.985
    Sted
    Bartistan
    PØØØØHHHhhh...jeg trumfer med Deep Purple - Fireball, og det midt i eders fjes
    Må dra fram denne igjen, etter en Purplerende senaften her i skrangleCasa.
    Er det bare meg som plutselig hører at The Mule er, om vi holder tildels upassende lange trommesoli utenfor regnestykket, en heller tynt kamuflert rehash av Tomorrow Never Knows?

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.285
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Kompetansen i OVK uendelig:) allt fra vinyl, sykkel, vin og forfrysnings skader er expertise områder:D
    Noe shait at dere på noen områder ikke nøyer dere med teori, men må utfordre alle ekspertise-områdene i praksis ;)

sundkoien

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.01.2007
    Antall liker
    5.080
    Sted
    Kirkenær
    Torget vurderinger
    2
    Faens Tidal :mad: Mistet for vel en uke siden alle albumene jeg hadde lagret gjennom alle årene jeg har hatt abonnement. I tillegg virket det som en kar hadde vært inne på kontoen min og lagret en masse ræl. Har forsøkt meg gjennom helpdesken deres om de kunne tilbakestille dette. Mange meldinger frem og tilbake, men totalt uten nytteverdi, bare en masse bruk av ord og tid. Hadde jeg ikke vært for lat til å fikse utenlandsk IP-adresse, hadde jeg nå raskt meldt overgang til Qobuz :mad:
    Ehh..
    "Hva var det vi sa?" kan vi med mange hyllemeter plater si da... ;)

M

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Recliner du.. :rolleyes:. Tipper den persiske løvinnen har skaffet en makan til den under, som du får sitte i.. Obligatorisk stol i etthvert Bergens hjem hvor skarre "r" og ens verdenssyn skal fremlegges.. ;)

FB_IMG_1549793716725.jpg

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.285
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Faens Tidal :mad: Mistet for vel en uke siden alle albumene jeg hadde lagret gjennom alle årene jeg har hatt abonnement. I tillegg virket det som en kar hadde vært inne på kontoen min og lagret en masse ræl. Har forsøkt meg gjennom helpdesken deres om de kunne tilbakestille dette. Mange meldinger frem og tilbake, men totalt uten nytteverdi, bare en masse bruk av ord og tid. Hadde jeg ikke vært for lat til å fikse utenlandsk IP-adresse, hadde jeg nå raskt meldt overgang til Qobuz :mad:
    Ehh..
    "Hva var det vi sa?" kan vi med mange hyllemeter plater si da... ;)

M
    Nja, men det er kanskje en ide å skrive dem opp. Hvis det skjer igjen tar det vel da kun noen minutter å rette opp igjen :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.285
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Recliner du.. :rolleyes:. Tipper den persiske løvinnen har skaffet en makan til den under, som du får sitte i.. Obligatorisk stol i etthvert Bergens hjem hvor skarre "r" og ens verdenssyn skal fremlegges.. ;)

Vis vedlegget 529159

Hehe, du skal ikke se bort fra at dette hadde satt griller i hodet på kona hvis jeg hadde vist henne bildet ;)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.285
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Klarte å komme meg litt tidlig hjem fra jobben i dag. Greit å bytte kaffen jeg tyller i meg på jobb ut med en kopp av noe litt mer oppegående brygg. Greit også å bytte jobbgnaget med Sturgill Simpsons smektende røst. Spiller A Sailor’s Guide to Earth. Hver gang jeg spiller den, lar jeg meg forundre av at noen synes den er like god eller bedre enn, Metamodern Sounds in Country Music. Alle uten meg selv er rare :)

Mange lar seg provosere av hyppige og langdryge restordrer når det handles musikk på nettet. Min erfaring er at det skjer ofte uavhengig av om selgeren heter Skvis, CDON eller Platekompaniet. Selv lar jeg meg ikke provosere av dette, men skjønner godt at andre gjør det. Selv trodde jeg alle bestillinger var kommet i hus for et par uker siden. Ble derfor overrasket da det i dag dukket opp to av tre som har stått i rest hos Skvis. Restordrer kan også være en gledelig overraskelse :)

To relativt like album i farge, men helt klart med forskjellig innhold. Begge hører med i the soundtrack of my life :)

ED243B1D-1C19-4FCA-90DB-4E89C36E4445.jpg

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.285
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ja nå var det på tide at du fikk ræva i gir. En alkoholenhet i belønning per vasket plate så er du i mål før du vet ordet av det :p
    Om jeg har fått ræva i gir kan diskuteres. Platevaskeren er fremdeles urørt av Drotningsvik-hender :p Dette er bare litt puss og stell av platene, som ikke er funnet verdige for hyllene, før de skal byttes inn hos Samleren i Bergen :)

Hadde tenkt å holde meg unna alkohol til i morgen, men tar deg på ordet angående belønning :D

40F9B1AA-AE60-4905-B8C9-80A875592A70.jpg

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.915
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Jeg skal iaf ikke holde pusten til jeg ser bilder av Karmana vasker plater.:rolleyes:
    Derimot hyperventilerer jeg når det gjelder bilder av alkoholholdige drikke! :D

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.285
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg skal iaf ikke holde pusten til jeg ser bilder av Karmana vasker plater.:rolleyes:
    Derimot hyperventilerer jeg når det gjelder bilder av alkoholholdige drikke! :D
    Det er godt! Hadde vært en ualminnelig dårlig ide å holde pusten, og ville relativt raskt medført en 25% reduksjon i antall medlemmer i kjernefamilien ;)

Jobber iherdig med å utsette start av platevasking. Planen nå er litt puss og stell av det som skal til innbytte, og registrering av det jeg ikke har lagt inn på Discogs. Deretter er utfordringen å finne andre oppgaver som gjør at jeg kan skyve på platevaskingen. Bør kanskje sortere platene i samme alfabetiske rekkefølge som de fremkommer på Discogs :rolleyes::D

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.776
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1

Ditt "Soundtrack of my life" er litt sånn som mitt ut fra platesamlingen...(Litt/lett sprikende)
    Hvem faen er jeg lissom.

-eller som finnen sa: Har vi räst nånnstands? Och, är jag med ?

Sist redigert:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.285
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Deilig å ha kjøpsstopp på vinyl på samme måte som Evo II har kjøpsstopp på haifai :D

En kar her i Bergen la ut det siste albumet til verdens beste norske band, Midnight Choir, til pølsepris :) Ikke så lett å få tak i, og i hvert fall ikke til en fornuftig pris. Da var det bare å høgge til. Har nå de fire første av gruppen i remastret luksusutgave, og med denne er studioalbumene fulltallig i casa Drotningsvik. Veldig fornøyd :) Antar denne om ikke lenge også kommer i remastret utgave. Må jeg da ha den? Hmmm usikker.

Dro også med meg et bra album av Josh T. Pearson, og en Fleet Foxes som jeg er usikker på om jeg har hørt. Den siste var en nisse på lasset med Mathias Eick. Relativ ny, utgitt på ECM, og da har det ingen betydning hvem det er, musikken låter jo relativt likt likevel :cool:

Sa jeg at alle var like strøkne som ny fra butikk :)

69A6B065-4EEE-4684-ADC9-A3B81668C15D.jpg

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.915
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Grattis! Har PK eller Dipper disse?

Men du må ikke si NEI kommer du over flere skiver av MC. Tenk da på meg! ;D

Fått lyd ut av rørforsterkeren, forresten?

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Hva er hovedkilde, dvs kilde som det brukes mest tid og penger på? Vil bare se at du skriver det...

Men ja, poste en melodi fra en kjønnsløs app aka tidal osv er temmelig døvt.. :)

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    60.133
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Hva er hovedkilde, dvs kilde som det brukes mest tid og penger på? Vil bare se at du skriver det...

Men ja, poste en melodi fra en kjønnsløs app aka tidal osv er temmelig døvt.. :)
    Det er ikke døvt for de som kun streamer ;)

O

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    43.039
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30

Det er ikke døvt for de som kun streamer ;)

O
    Streaming er døvt og triste greier :(

mvh

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    60.133
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.285
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Grattis! Har PK eller Dipper disse?

Men du må ikke si NEI kommer du over flere skiver av MC. Tenk da på meg! ;D

Fått lyd ut av rørforsterkeren, forresten?
    De har helt sikkert de fire første, men den jeg kjøpte i dag er det nok verre å få klørne i :)
    Når jeg har hendene over dynen har jeg alltid deg i bakhodet vettu ;)

Rørforsterkeren har vært oppkoblet en ukes tid. Den tar seg av streaming og CD, mens Karan er sjef for platesnurring. Har så smått begynt å bli riktig så forelsket i rørampen. Har nok krefter til å drive høyttalerne mine på fornuftig nivå og er riktig så behagelig og ørevennlig å lytte til :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.285
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

Nå om dagen bruker jeg mest tid på platespiller og vinyl, men har nok brukt mest penger på streaming-oppsettet. Må jo bli uavgjort da :D

• Liker
    Reaksjoner: HCS

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.285
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Forslag til huskelapp på kjøleskapet for HCS og motoren:

Det er bare religiøse fundamentalister som har det korrekte svaret for alle :cool:

mean69

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.03.2008
    Antall liker
    479
    Sted
    Hovdebygda
    Torget vurderinger
    14
    Waiting for the bricks to fall kommer i collectors edition 6 september.

Jeg mangler den, så det passer bra [emoji3]

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28

Det er bare religiøse fundamentalister som har det korrekte svaret for alle :cool:
    Ja, nå høres du ut som en god sosialdemokrat... Forøvrig har jeg en Lumin liggende på posten for test. Og lappen? Den blir ikke hengt noe sted..;)

Sist redigert:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.285
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Waiting for the bricks to fall kommer i collectors edition 6 september.

Jeg mangler den, så det passer bra [emoji3]
    Se der ja, en mann med god musikksmak :)

Da var ikke gjettingen min så hakkanes gale. Får bare finne ut om collectors edition også trengs i Drotningsvik :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.285
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.285
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

Ja, nå høres du ut som en god sosialdemokrat... Forøvrig har jeg en Lumin liggende på posten for test. Og lappen? Den blir ikke hengt noe sted..;)
    Det må jeg si! Slutt på de tider da du flottet deg med sære og smale kvalitetsprodukter fra det store utland. Nå er du snart referansekunde hos Endpoint og fyller loftet opp med bling :cool:;) Jeg skjønner at man bader i mammon på innlandet :cool:;)

• Liker
    Reaksjoner: HCS
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn