Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.133
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Landet et par cder i postkassen i dag.

Første er med Dead Kennedys som jeg flaut nok ikke har hørt på tidligere. Kanskje ikke den mest lojale utgivelsen, Milking the Sacred Cow. Er vel som tittelen indikerer gitt ut av plateselskapet uten at gutta ville det. Uansett sikkert et greit startsted, så får tiden vise om jeg også må ha noen av deres mer legendariske utgivelser.

Fink er noe helt annet. Har hørt noen kutt fra denne cden på et par haifaidemoer og syntes at det hørtes spennende ut. Førsteinntrykket er at dette definitivt er stilige greier på fuglene mine. Levert som en bok med masse bilder og tekst. Faren er at jeg ender opp som vinylgutta med noe å holde i og lese på så en helt glemmer å lytte til musikken :cool: Legger ved en kutt av Fink hvis noen er interessert i å sjekke ham ut.

Takk for at du deler musikken din, kommer nok til og investere i dette Fink albumet:cool:

roeng2

Redigert: og da var det bestilt;D
    Kjekt å høre, roeng2 :) Synes dette er ganske så tøffe greier, i den grad denne typen musikk kan kalles tøff. Mye deilig bass på platen så her får Elacene dine litt å jobbe med :)
    Var en bestillings-vare så håper det ikke drøyer før den kommer i posten.
    Har du fått hørt noe på Stone Sour ennå???
    Kommer nok ikke før om vel en uke. Gjorde en rask gjennomgang på tre sanger på youtube. Etter hva jeg så var de fra 2006, 2010 og 2012. De to første var litt for mye amerikansk powerpop etter min smak hvor det eneste som hadde forandret seg var at vokalisten var blitt ualminnelig tynn i hyssingen på noen år. Sistnevnte fra pt 1 som du anbefalte var atskillig tøffere greier! Kanskje jeg derfor må gi dem en sjanse med pt 1 og 2 hvis debutalbumet buklander :)

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.187
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    JEG vet godt hvor Sansuimannen bor TOMZ.
    Pent møblert hjem og hyggelig kone, skjønner ikke at han ikke viser bedre folkeskikk.
    Bra vinylrigg har han, og tålelig god musikksmak, så alle forutsetninger burde være tilstede.
    Det var nok bare en raptus. Du får gi ham en sjanse til før du pusser den ildfulle på ham.
    Egentlig en veldig grei kar,-jeg forstår det ikke!:cool:

Med gismogutt er det verre.
    Skylder på sykdom, men har vi sett noen legeerklæring?
    Han sitter foran peisvarmen og drikker systembolagets vino tinto español.
    Pusser litt på leketøyet som står i TV-benken. Er det BRIO det heter?

Det superflotte anlegget i hulen står der kaldt og forlatt.
    Rørene er sluknet og Sonus Faber-fineren har slått seg pga kuldekondens. Trist.

Nå vet jeg at gismo er satt på kur. Håper det er riktig kur!
    ;)

(-nå er det nok bare å dukke, er det liv kroppen så kommer det nok tilbake som en bom.-en boome -boome -rang. Dette er en test.)
    Som tidligere besvart blues, je tar alle piller 4 ganger om dagen for tiden, men hjelper det....itte så fort je skulle ønske:mad:;);)
    Deler din bekymring over flotte forlatte italienske skjønnheter, blank nedstøvet tysker osv oppe i hulen, men du skjønner, det er itte sofa med pleid der oppe:cool::rolleyes:
    Her brinner det i peisen å je kan lett veksle litt mellom tv og Venere:p;)

Snakka med HC i kveld?

gismo
    Lungebetennelse og greier. Dritt! Håper pillene snart begynner å virke så du kan hangle deg opp å pusse støv. God bedring!

Kom igjen, en voksen mann fra de dype skoger trenger ikke blues for å ta en avgjørelse.......:cool:
    Nei selvfølgelig itte, den ble tatt tvert TOMZ, se you soon unge mann:cool:;)
    Men drar itte noen plass utafær Hedmark uten blues da skjønner du:p

gismo

Sist redigert:

roeng2

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Antall liker
    6.147
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    9
    Kjekt å høre, roeng2 :) Synes dette er ganske så tøffe greier, i den grad denne typen musikk kan kalles tøff. Mye deilig bass på platen så her får Elacene dine litt å jobbe med :)
    Var en bestillings-vare så håper det ikke drøyer før den kommer i posten.
    Har du fått hørt noe på Stone Sour ennå???
    Kommer nok ikke før om vel en uke. Gjorde en rask gjennomgang på tre sanger på youtube. Etter hva jeg så var de fra 2006, 2010 og 2012. De to første var litt for mye amerikansk powerpop etter min smak hvor det eneste som hadde forandret seg var at vokalisten var blitt ualminnelig tynn i hyssingen på noen år. Sistnevnte fra pt 1 som du anbefalte var atskillig tøffere greier! Kanskje jeg derfor må gi dem en sjanse med pt 1 og 2 hvis debutalbumet buklander :)
    Har kun hørt de 2 jeg anbefalte fra 2012 og 2013 som er nok så varierte i tyngde. Ut fra det du sier nå burde jeg nok ikke høre på det som kom ut før disse;D
    Nå vet ikke jeg hvor tung/heavy musikk du liker? Har du hørt om Soilwork, variert både i rytme og på vokal
    https://www.youtube.com/watch?v=Z83vu-TRF6Y

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.732
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Kjapp oppsummering-

1.Mht "ossing", så er de gamle eldst.

2. Det er alltid synd på sjuke mannfolk.
    Med resept fra doktern er surving legalt.
    Sjukmelding = alle rettigheter.

3.Dead Kennedys er et interessant band fra et hifi -messig synspunkt?:rolleyes::cool:

4.Noe som leder til et band av samme ulla, Black Flag hvor Henry Rollins var et sentralt medlem.

Foruten å være en kjent og aktet stand-up artist :

-er han nemlig også skribent i STEREOPHILE(!)

LINK:
    https://www.google.no/url?sa=t&rct=...NCgKRFALFM296HdbsMNb-Pg&bvm=bv.83829542,d.bGQ

5. gismo har tatt en avgjørelse. Snille gutter osv.

6. HC har oppretta kontakt med meg, og informasjonsflyten går trådløst over Mjøsa.

Mer er det vel ikke å si?

mvh

Sist redigert:

sense

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.02.2006
    Antall liker
    357
    Sted
    Rørvik i Nord-Trøndelag
    Torget vurderinger
    15
    hehe.jpg

Drastisk kansje..

21653641HIE.jpg

Kan funke til nød;)

Eller bare sette seg ned og ta imot salven som kommer...
    speaker_cables.gif

Eller snu litt og vær MANN og be de gjøre det de er tiltenkt til..
    22752411bkI.jpg

30496054Lcc.jpg

Og funker ikke dette er det jo bare og skrive et oppsigelsesbrev..
    (sensurert)
    beklager..

:cool:

Sense..

Har lest meg opp i tråden og sett navnet mitt nevnt ifb høinn og veggpryd.
    Var så heldig å få hengt opp horn og gevirer IMELLOM et kjerringbytte! :)

Det var liksom en del av hjemmet da hun kom drassende inn. Man må gripe sjansen da den åpenbarer seg..
    Byttet forresten ut ei sint og sur ei, med ei enda sintere.... Man lærer så lenge man har elever, som man sier i mitt yrke.

Drar nedover til RSA nå i februar, så det blir nok enda mer på veggene etterhvert.. :p

PS; skulle likt å vært med deg på den demo'en TOMZ :)

M

Sist redigert:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.133
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Får ha Soilwork i bakhodet, Roeng2. Har mye som skal sjekkes ut nå, men ingenting er jo kjekkere enn det :)

Alltid kjekt når du drar det litt videre, blues! :) Dette må sjekkes ut senere! Det enkleste er jo å si ja til HC vet du :)

Greit med noen søte småpiker i tråden, sense :) Så får vi stelle pent med damene, samtidig som vi brisker oss litt på HFS ;) Nå må du huske å prioritere tiden din rett, sense! Du har jo noen bilder du skal rote frem :rolleyes:;)

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.395
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Får ha Soilwork i bakhodet, Roeng2. Har mye som skal sjekkes ut nå, men ingenting er jo kjekkere enn det :)

Alltid kjekt når du drar det litt videre, blues! :) Dette må sjekkes ut senere! Det enkleste er jo å si ja til HC vet du :)

Greit med noen søte småpiker i tråden, sense :) Så får vi stelle pent med damene, samtidig som vi brisker oss litt på HFS ;) Nå må du huske å prioritere tiden din rett, sense! Du har jo noen bilder du skal rote frem :rolleyes:;)
    Stone Sour kan være veldi varierende i tyngde :) kan også være hakket for tungt for min del, men det har med det å gjøre at flere av disse gutta danna Slipknot.. så vekket de Stone Sour navnet opp igjen etter suksessen med slipknot for å få ut litt av det som ikke passer inn i tyngden til SK ;)

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.187
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Hilversum II ( The Summer Tour 2015)

Da har vist HC sammen med TOMZ spikra en ny tur ned til herlige Hilversum
    og vår kjære gjestfrie eier av denne tråden;)
    Men det administrative og økonomiske med billetter har jo den unge HC lastet over på han gamlefar gismo:rolleyes:
    Er det itte typisk:cool:

Men i den anledning må jeg be de berørte (dere vet vel selv om dere er invitert med:p) om at dere snarest mulig sender meg en PM her på sentralen så vi kan bestille flybilletter så fort som mulig!

Bør inneholde:
    Fulltnavn
    mail adr
    mob nr
    Adresse

mvh
    Dag Roger Holter
    (gismo)

Obs! Vekk de berørte, haster med å få billetter til ønskede tider og priser!!!

Sist redigert:

roeng2

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Antall liker
    6.147
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    9
    Blir spennende og følge med på runde 2;D TOMZ har jo stukket strikken et godt stykke til siden første runde:rolleyes:
    Også er det gøy og se felles interesse/sykdom kan bringe folk sammen på sosialt lag og ikke bare leves ut på forumet.

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    32.974
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Veldig bra, står respekt av å faktisk få gjennomført slike turer - det blir jo ofte med praten....

ThumbsUp.jpg

/ Morten

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.133
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Blir bra dette gutter! I følge kona har vi sprengt forlegningskapasiteten, men så lenge noen tåler å ligge på en varm og håret arm bør dette gå greit ;) Drøyer vel silden denne gangen, men noen burde nok hatt et rerun for å få kryss i relvolverskjeftet....Blir kanskje noen nederlandske frityrstekte greier.

HC og jeg har et rammeprogram i hodet. Hakker det ned etter hvert, men det blir sikkert ikke de grensesprengende endringene i forhold til fjoråret. Spinner nok rundt lokal flybensin, øl, mat, dritpreik og haifai. Tøffelgutta som ikke klarer seg uten fransk druebrennevin må klare seg selv!

Det eneste som er endret på det administrative er at HC er grounded i forhold til bruk av fjernkontrollen. Han er informert om at han alltid må medbringe en voksen når han skal sitte i lyttestolen!

Er to ytterpunkter i musikksmak som møtes i juni, blir morsomt :rolleyes:

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.732
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg er ALTETENDE vedr musikk.
    Dagens:p

Har hørt så mye svartmetall opp gjennom åra at jeg er immun.
    Har en sønn med Schecter-gitar... (bl.a)

Synd vi ikke får Maatje. Skulle gjerne hatt et hakk til i skjeftet.
    Klarer meg godt uten jakjakk så lenge englene har brent spriten.

Dette blir toppers. Ny runde med tibetanske gonger håper jeg. På tide med påfyll.
    Gleder meg noe innmari.

Sett gismo i lag med HC,-da går det bra.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.133
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg er ALTETENDE vedr musikk.
    Dagens:p

Har hørt så mye svartmetall opp gjennom åra at jeg er immun.
    Har en sønn med Schecter-gitar... (bl.a)

Synd vi ikke får Maatje. Skulle gjerne hatt et hakk til i skjeftet.
    Klarer meg godt uten jakjakk så lenge englene har brent spriten.

Dette blir toppers. Ny runde med tibetanske gonger håper jeg. På tide med påfyll.
    Gleder meg noe innmari.

Sett gismo i lag med HC,-da går det bra.

Vel plassert. Får håpe svartmetallet ikke skremmer så mye hår av hodet på gismo at han blir alvorlig tynn i hyssingen :cool:

Ikke negativ til Matje for spesielt interesserte, men som gammel Kystvakt mann har jeg en følelse om at vi er utenfor sesong. Mr. G anser jeg helt klart som innenfor kategorien spesielt interesserte ;) Ganske så glatt det revolverskjeftet hans!

Det var da faen til sutring, blues, Kopstootje kan man da tylle i seg uten at englene har vært delaktig :cool: På den annen side så hadde det vært kjekt med noe av årgangskvalitet. Likevel må man jo drikke mye av det ramme for å virkelig sette pris på kvalitet....

Litt usikker på om vi får til de tibetanske greiene, men hvis ikke får vi brekke deg ned i yogaposisjon foran fuglene og improvisere :cool:

Gleder meg jeg også. Blir kjekt å treffe dere igjen og et par tre nye ansikter :)

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.395
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Fan dette skulle man jo vært med på.. :)

roeng2

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Antall liker
    6.147
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    9
    Håper denne runden også blir dokumentert via foto og kommentarer/historier på sammen nivå som runde 1.
    Blir nå meget spennende og se hvordan dere løser dette med lytteseanser og de 2 ytterpunkt som skal på besøk:rolleyes:

Må også si jeg forstår x-cell sinne tanker da dere virker som en god gjeng med med høy takhøyde. Om han gismo ikke fråtser etter midnatt og blir en gremlins så blir det snart hifi prat på Kirkenær.

roeng2

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.133
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Håper denne runden også blir dokumentert via foto og kommentarer/historier på sammen nivå som runde 1.
    Blir nå meget spennende og se hvordan dere løser dette med lytteseanser og de 2 ytterpunkt som skal på besøk:rolleyes:

Må også si jeg forstår x-cell sinne tanker da dere virker som en god gjeng med med høy takhøyde. Om han gismo ikke fråtser etter midnatt og blir en gremlins så blir det snart hifi prat på Kirkenær.

roeng2
    Hehe, ja vi får se hvordan det går. Fotografen har meldt pass så vi får se om det er noen som er i stand til å dokumentere :) Hadde vært genialt med et bilde av Dobbel J og gismo i de samme stolene, fornøyd smilende mens de elegant trampet takten til growling og forførende småpikestemmer ;)

Hadde vært kjekt hvis det bød seg en annen anledning. Ellers får du bare slå på tråden hvis du er innom Amsterdam. Blir nok kjekt hos gismo. Mannen er akkurat som musikksmaken.....:cool:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.133
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    En liten sak som kanskje ikke alle har hørt. The Flaming Lips er egentlig ikke helt min greie, men denne er ganske så gøyal og helst med volumknotten godt mot høyre.....

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.187
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.187
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20

roeng2
    Hehe, ja vi får se hvordan det går. Fotografen har meldt pass så vi får se om det er noen som er i stand til å dokumentere :) Hadde vært genialt med et bilde av Dobbel J og gismo i de samme stolene, fornøyd smilende mens de elegant trampet takten til growling og forførende småpikestemmer ;)

Hadde vært kjekt hvis det bød seg en annen anledning. Ellers får du bare slå på tråden hvis du er innom Amsterdam. Blir nok kjekt hos gismo. Mannen er akkurat som musikksmaken.....:cool:
    He je stiller til bilde og later som je tar`n helt ut je vettu;)

gismo

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.187
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Over dørstokken...

Da tar je over denna fjernisen (den runde)???? Deal TOMZ:rolleyes:

gismo

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.187
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Men uansett gutter (gubber), nå er billetter bestilt og betalt for hele gjengen, dere har fått mail, så nå er det ingen vei tilbake;)
    Bare å være venner og blide, i alle fall ut juni 2015:cool:

gismo

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.732
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Søtt par, sitter så tett at dem kunne hatt bare en stol :cool:
    Er du sikker på du vet hva du har gitt deg ut på?
    Det er en grunn til at det heter "SWEET SPOT"!

Det går nok bra med frityrstekt åbbor, -må ikke spise Maatje hele tida.

Gong- gong går det sikkert an å ordne med sjøl.

Håper G kommer i god form til vi møtes.
    Bær øke matchvekta hvis han skal hevde seg i BOLS-cup.

Jeg regner med at Harry tar inn et par slike til vi kommer?

Ha en fin dag!
    Mvh

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.133
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

Ha en fin dag!
    Mvh
    Der ser du, blues de som har peiling sverger til Accuton elementer! ;)

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.187
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20

Ha en fin dag!
    Mvh
    Der ser du, blues de som har peiling sverger til Accuton elementer! ;)
    Joa TOMZ ser flotte ut disse hvite sprø elementene, designmessig helt i særklasse;)
    Men med et Karan kraftverk i racket må "pucken" vernes med omhu:rolleyes::cool: Det er vi ALLE enige om denne gangen vel:p
    Trur je driter i medisinen og satser på cognac i kveld......
    Ha en flott kontrollert aften gutter!!

gismo

D

Dåbbel J

Gjest
    Tenker vi tar en diskusjon eller en slåssskamp om den fjernkontrollen.... :rolleyes:

Men ser for meg en diskusjon (enveis :rolleyes:) om apekister vs HORNsystemer og ;)
    Dæven detta blir gøy :cool:

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn