Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.771
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    med åra forsvinner elegant vidd til fordel for økt livvidde på buksene.
    da kan vi begynne å krangle om kabler og nøytralitet.

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.364
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Trådens senere innlegg minnet meg på en fin reklametekst som sto utenfor en blomsterforretning en valentines day:
    Husk å kjøpe blomster til kona - før noen andre gjør det!

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    43.006
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Se det ja, der skal de ut på tur :) er det ikke litt trist også? men du må ha en fin helg karmana

mvh

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.198
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    60.090
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    60.090
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Selge fuglene=fest
    Selge SF=gravøl ;)
    Fra spøk til kniv i ryggen,litt av begge kanskje ???

O

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.164
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Gratulerer med salg og lykke til med både kjøss og eventuell jakt.
    Spent på om det blir helomvending og Karan ut, jeg tror ikke sånne som Karan leker så godt med sånne med tut og/eller høy følsomhet.

:)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.198
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Selge fuglene=fest
    Selge SF=gravøl ;)
    Fra spøk til kniv i ryggen,litt av begge kanskje ???

O
    Hehe, sikkert litt av begge, men så lenge det fremdeles spiller ålreit i stuen går det greit. Men helt klart gøyere med høyttalere enn penger på bok :)

Var etter hvert fire stykker som var interessert i fuglene. Et par nordmenn, en tysker bosatt i Sveits og en vietnameser bosatt i Sverige. Vietnameseren har holdt på med å «by» på høyttalerne i over fire måneder (by/fallby/sjikanere, vet ikke hva som er det rette ordet). Litt usikker på om vi snakker rasshøl eller prute-kultur. Han selger visst hifi på nettet og har en butikk i Vietnam. Skjønte etter hvert at han presset prisene mellom hva han kunne få Bird 2 for hos Mala, hva han kunne presse et par brukte Coltrane i Bergen for og mine høyttalere. Når han informerte om at han hadde kjøpt Coltrane-settet i Bergen, skjønte jeg at jeg hadde litt «balletak» på ham når det gjelder pris. Han skulle gått myyyye høyere en nestemann i pris for at jeg hadde solgt til ham, derfor var det helt strålende å kunne «leke» litt med ham. Tror forsovet han er en seriøs kjøper og til å stole på, men jeg har aldri møtt en så ubehagelig kjøper på nettet.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.198
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Spent på om det blir helomvending og Karan ut, jeg tror ikke sånne som Karan leker så godt med sånne med tut og/eller høy følsomhet.

Helt sikkert et poeng når det gjelder Karan. Hvis det etter hvert blir tuter har jeg fremdeles plass i racket til en gøyal sak med sånne lyspærer. Hvis det blir stater er sikkert ikke Karan ueffen til å blåse liv i dem :)

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.771
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    vi rattet ut ujevnhetene med autolense og fikk en såkalt nøytral kurve til slutt, og skiltes som venner.
    sender hverandre faktisk godt nyttår-hilsener fremdeles.
    en veldig hyggelig eldre herremann.

E. Largo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Antall liker
    18.734
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2

Helt sikkert et poeng når det gjelder Karan. Hvis det etter hvert blir tuter har jeg fremdeles plass i racket til en gøyal sak med sånne lyspærer. Hvis det blir stater er sikkert ikke Karan ueffen til å blåse liv i dem :)
    Si ikke det. Jeg bruker ML på mine tuter og er fornøyd med det.
    Og om jeg ikke husker feil så er også Karan av typen transistor brutalis :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.198
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

En lett rødvinsbedugget hjerne mener bestemt at du spiller på en eller annen modell av JBL Array. Martin Logan forsterker? Her kjenner jeg på et svart hull :)

Karan-ampen min er tøff nok. Ikke allverden av data på den, men KA S skal vel gi 420W i 8ohm og i følge den nederlandske importøren skal den gi over 200W i klasse A. Tiden får vise om den er sensibel nok til å lokke godlyd ut av lettbeinte rasedyr :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.198
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    vi rattet ut ujevnhetene med autolense og fikk en såkalt nøytral kurve til slutt, og skiltes som venner.
    sender hverandre faktisk godt nyttår-hilsener fremdeles.
    en veldig hyggelig eldre herremann.
    Litt usikker på om dere har opparbeidet dere et nøytralt eller transparent forhold :D

soa

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Antall liker
    983
    Torget vurderinger
    18

En lett rødvinsbedugget hjerne mener bestemt at du spiller på en eller annen modell av JBL Array. Martin Logan forsterker? Her kjenner jeg på et svart hull :)

Karan-ampen min er tøff nok. Ikke allverden av data på den, men KA S skal vel gi 420W i 8ohm og i følge den nederlandske importøren skal den gi over 200W i klasse A. Tiden får vise om den er sensibel nok til å lokke godlyd ut av lettbeinte rasedyr :)
    Lett rødvinsbedugget?? ML=Mark Levinson når det snakkes forsterkere:cool:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.198
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

Lett rødvinsbedugget?? ML=Mark Levinson når det snakkes forsterkere????????????
    Er nok mer enn lett rødvinsbedugget. Tenkte faktisk på Mark Levinson, men skjønte ikke hvordan det kunne begynne på ML ;)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.198
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Rolig start på dagen med litt kaffe og haifai-tanker før dagens gjøremål og kveldssosialisering slår inn. Begynte med John Prine, men sovnet nesten igjen. Kjenner nå at The Screaming Blue Messiahs var et bedre alternativ til å få litt liv i skrotten.

Lydmessig synes jeg det fungerer riktig så bra med de «nye» høyttalerne, men mye vil som kjent ha mer. En kamerat her på sentralen har tilbudt meg å kjøpe en sub av samme type som den jeg har i dag. Hadde nok ikke vært ødeleggende for lyden hvis Kjøssene fikk hver sin sub.

I dag er det ca 220 cm mellom innsiden av høyttalerne. Med en sub i midten har jeg mulighet til å dra inn ekstra høyttalere i stuen og leke meg litt. Hvis jeg derimot har to subber, kan jeg bare glemme det og må flytte vekk Kjøssene hvis det kommer flere høyttalere innom. Hmmmmm

75AC26A4-EC1B-4522-9420-0805A3673499.jpg

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.914
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Morsomt med han vietnameseren. Alltid lov å prute med mindre noe annet er spesifisert i annonsen, men når det blir uhøflig, så bør man få beskjed. Vi skulle ha køddet litt med ham ved å la meg skrive noen vennlige ord på vietnamesisk da du skjønte at dealen var fukkt >:D.

Jon Prime er ikke noe jeg hører på om dagen, nei. Noen kvelder, i passende sinnstemning, så funker det godt.

Over 200w i pur kl A på Karan?! Javel...Ikke at det er noe å trakte etter for alle.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.198
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Morsomt med han vietnameseren. Alltid lov å prute med mindre noe annet er spesifisert i annonsen, men når det blir uhøflig, så bør man få beskjed. Vi skulle ha køddet litt med ham ved å la meg skrive noen vennlige ord på vietnamesisk da du skjønte at dealen var fukkt >:D.

Jon Prime er ikke noe jeg hører på om dagen, nei. Noen kvelder, i passende sinnstemning, så funker det godt.

Over 200w i pur kl A på Karan?! Javel...Ikke at det er noe å trakte etter for alle.
    ......og så blir den ikke varm engang :) Det er en AB, men Karan har vel en egen teknisk løsning. Har fått det forklart, uten at jeg skjønte det helt, og nå husker jeg ikke engang hva jeg ikke skjønte helt. De fleste vil vel si at over 200 i klasse A ikke er reelt når du ikke kan steke speilegg på den. Selv aner jeg ikke, og bryr meg lite. Lyden forblir den samme i stuen uavhengig av hvilken topologi Karan-ampen min benytter :)

Han vietnameseren har vært en pest og en plage! Pruting er helt ålreit. Gjør det selv. Har aldri skjønt de som lar seg provosere av det. Tar ikke lang tid å skrive nei. Problemet med denne skallen var at det hverken hjalp med å skrive nei eller møte ham med total stillhet. Han kjørte på i samme sporet. Når jeg innimellom var dum nok til å svare ham høflig og avvisende, ble han bare enda mer pushy, og idiotforklarte mitt prisforlangende med idiotargumenter. Egentlig mest min egen feil. Skulle holdt meg unna å svare, men han var på jevnt og trutt, og dukket alltid opp hver gang annonsen skulle fornyes eller jeg satt ned prisen på høyttalerne. No big deal egentlig, men gøyalt å pirre ham litt på slutten for deretter å si dessverre :)

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    43.006
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Rolig start på dagen med litt kaffe og haifai-tanker før dagens gjøremål og kveldssosialisering slår inn. Begynte med John Prine, men sovnet nesten igjen. Kjenner nå at The Screaming Blue Messiahs var et bedre alternativ til å få litt liv i skrotten.

Lydmessig synes jeg det fungerer riktig så bra med de «nye» høyttalerne, men mye vil som kjent ha mer. En kamerat her på sentralen har tilbudt meg å kjøpe en sub av samme type som den jeg har i dag. Hadde nok ikke vært ødeleggende for lyden hvis Kjøssene fikk hver sin sub.

I dag er det ca 220 cm mellom innsiden av høyttalerne. Med en sub i midten har jeg mulighet til å dra inn ekstra høyttalere i stuen og leke meg litt. Hvis jeg derimot har to subber, kan jeg bare glemme det og må flytte vekk Kjøssene hvis det kommer flere høyttalere innom. Hmmmmm

Vis vedlegget 539228
    Det har blitt et ryddig og flott oppsett karmana og likte godt de ny talerne dine som jeg gjerne skulle lånt øret til :) Regnet høljer ned her i sør i dag så det blir en koselig innedag med mye ny vinyl her hos meg.
    Kos deg med vinylen :)

mvh

roeng2

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Antall liker
    6.147
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    9
    Synes de nye høyttalerene ser svert så bra ut. Var faktisk like før jeg tok kontakt med selger:)

2 sub er jo alltid bedre en 1:) Om det har så mye å si om du skal plassere den/de mellom høyttalerene tror jeg ikke.

Siden fuglene fikk nytt hjem tror jeg de nye har noen svert så gode kvaliteter:)

M

medlem215396

Gjest

Ro dæ ne no Franscois :)
    Fint anlegg, fine høyttalere. Har kanskje nevnt det før, men REL anbefaler hjørneplassering av sub`en, men du er vel opptatt av symmetrien?

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.086

Tydeligvis er du såpass rødvinsmarinert på dette tidspunktet at du ikke tog an kafftein.
    ML = Mark Levinson forsterkeri. Martin Logan lager hybrid-, og rene elektrostathøyttalere vet du, IKKE FORSTERKERE!
    Vi tar et lite kurs i Munchen om et par uker, hvis man kommer seg dit da nå som SAS pilotene har gått ut i streik :p

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.198
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

Vis vedlegget 539228
    Det har blitt et ryddig og flott oppsett karmana og likte godt de ny talerne dine som jeg gjerne skulle lånt øret til :) Regnet høljer ned her i sør i dag så det blir en koselig innedag med mye ny vinyl her hos meg.
    Kos deg med vinylen :)

mvh
    Takk for det motoren! Været er ikke mye å skryte av her heller, men familien oppfatter meg som taxisjåfør og min kone skal tvangssosialisere meg i kveld, så det blir lite vinyl. Kos deg med vinyl og helg :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.198
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Synes de nye høyttalerene ser svert så bra ut. Var faktisk like før jeg tok kontakt med selger:)

2 sub er jo alltid bedre en 1:) Om det har så mye å si om du skal plassere den/de mellom høyttalerene tror jeg ikke.

Siden fuglene fikk nytt hjem tror jeg de nye har noen svert så gode kvaliteter:)

At Bird 2 endte opp som trekkfugler hadde lite med Kjøssene å gjøre, men jeg er postivt overrasket :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.198
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

Ro dæ ne no Franscois :)
    Fint anlegg, fine høyttalere. Har kanskje nevnt det før, men REL anbefaler hjørneplassering av sub`en, men du er vel opptatt av symmetrien?
    Hyggelig å høre, Stover! Har ikke lest at REL er mer opptatt av hjørneplassering enn andre. I mine manualer er det den vanlige kokeboken på å løpe tulling rundt på gulvet for å finne optimal plassering. Selv fant jeg enkelt optimal plassering, uten at REL, sub eller andre nødvendigvis vil bifalle plassering. Symmetri er helt klart vektlagt, og i tillegg liker jeg at subelementet peker rett mot meg. Kiler litt behagelig i bryst og legger innimellom :)

roeng2

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Antall liker
    6.147
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    9

At Bird 2 endte opp som trekkfugler hadde lite med Kjøssene å gjøre, men jeg er postivt overrasket :)
    Kan ikke tro annet en at de er bra. Å tror nok du kan leve med de fint, til arvtager til fuglene blir bestemt.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.198
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

Tydeligvis er du såpass rødvinsmarinert på dette tidspunktet at du ikke tog an kafftein.
    ML = Mark Levinson forsterkeri. Martin Logan lager hybrid-, og rene elektrostathøyttalere vet du, IKKE FORSTERKERE!
    Vi tar et lite kurs i Munchen om et par uker, hvis man kommer seg dit da nå som SAS pilotene har gått ut i streik :p

Øl og rødvinsmarineringen var helt klart vel ivaretatt i går kveld ;) Heldigvis ble ingen store skjeder skadd av min lille ML-blemme.

Det lille Martin Logan kurset i München må nok ta høyde for at de nå har fått en klasse D amp i sortimentet :rolleyes: Ellers håper jeg en rutinert München-turist som dem har søkt å unngå norske og nordiske flyselskaper i sommermånedene! Selv er jeg vel ivaretatt gjennom KLM :D

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn