skranglefant
Hi-Fi freak
FWIW så liker jeg utseendet på disse. Strictly bidniss, null dilldal
Gudd løkk!
Gudd løkk!
Kjekt å høre! For min egen del så tenker jeg denne gangen mye mindre på utseende enn hva jeg har hatt for vane tidligere. Dette kjøpet av haifai er gjort med ørene og ikke øyneneFWIW så liker jeg utseendet på disse. Strictly bidniss, null dilldal
Gudd løkk!
Et glass med rødvin og så skjønte jeg den. Bør visst begynne å drikke rødvin på jobben ogsåDen skjønte jeg ikke heltBird og pianolakk ....
Har det skjedd noe, egentlig?
Om det har skjedd noe? Lite, Karmanas aggresivitet og presisjon savnes når Norge angriper
Nuvel min gode mann.Snasne de Babellene. Men vet du hvilke elementer som sitter i dem ?
Basselementene ser jo røslige ut, og med 98 db følsomhet så burde de jo få det til å svinge i stua.
Edit. 8W Bird forsterker hørtes lett ut. Tipper Zardoz har mer baller
Har ikke fått specs enda, og vet bare at «fulltonen» er en 12 tommer. (Super)tweeteren vet jeg ingenting om.
Kanskje ikke allverden med 8W Zardoz Bird, men i München var det tilstrekkelig
Her skjønner jeg to ting; jeg husket feil og man må være pinlig presisNuvel min gode mann.Snasne de Babellene. Men vet du hvilke elementer som sitter i dem ?
Basselementene ser jo røslige ut, og med 98 db følsomhet så burde de jo få det til å svinge i stua.
Har ikke fått specs enda, og vet bare at «fulltonen» er en 12 tommer. (Super)tweeteren vet jeg ingenting om.
I Munchen spilte Dan opp med Zardoz monoblokker med 8 watt tirode, jmfr ditt eget innlegg 15314 og vedlagte bilde tatt av undertegnede.
Vis vedlegget 543913
Veldig hyggelig tilbakemelding fra lykkeloftetJo mer jeg ser på disse høyttalerne desto mer liker jeg designen! Nydelige er de!
Korrekt, vi er vel ikke på hifi pilgrimstur kun for å kose oss, er vi vel?Her skjønner jeg to ting; jeg husket feil og man må være pinlig presisNuvel min gode mann.Snasne de Babellene. Men vet du hvilke elementer som sitter i dem ?
I Munchen spilte Dan opp med Zardoz monoblokker med 8 watt tirode, jmfr ditt eget innlegg 15314 og vedlagte bilde tatt av undertegnede.
Vis vedlegget 543913
Du har selvfølgelig helt rett, men jeg tror monoblokkene og Bird blir mye av de samme greiene. Hvorvidt monoblokkene og Bird er 7 eller 8W strides de lærde. Dan skrev jo 8W i mailen, men i prislisten deres er begge oppgitt til 7W.
I føljetongen pinlig presis; La Rosita har tre høyttalere i sortimentet: Ipanema, Babell.......og La Montespan
Ja, det vet vel du/Hagto. Selv aner jeg ikke hvilke elementer som sitter i BabellGratulerer Karmis, de elementene er kjente. Godt å merke seg at smaken vår er lik . Sort, såklart. Noe annet ville vært fiffig av deg.
Skal ikke skremme vatnet tå deg, Karmana, men her leser jeg SET med store bokstaver, altså.Det drysser jevnt og trutt inn med info på de nye høyttalerne. Betryggende å lese at deres pianosvart er som et flygel ala Steinway, og at han som står for arbeidet også driver med restaurering av flygler
Ellers så fikk jeg specs på Babell i går. Faktisk litt bedre enn ventet på et par parametre. Me like
For New Babell spec:
Dimensions : H 88cm / D 46,5cm / L 43,5cm ( total H with feet : 96,5cm)
Material : solid beech wood
Weight : 65 kg
Yield : 98 db
Impedance : 16 ohms
Minimum power : 7 Watts
Frequency response : from 30 Hz to 22 kHz
Skal ikke skremme vatnet tå deg, Karmana, men her leser jeg SET med store bokstaver, altså.Det drysser jevnt og trutt inn med info på de nye høyttalerne. Betryggende å lese at deres pianosvart er som et flygel ala Steinway, og at han som står for arbeidet også driver med restaurering av flygler
Ellers så fikk jeg specs på Babell i går. Faktisk litt bedre enn ventet på et par parametre. Me like
For New Babell spec:
Dimensions : H 88cm / D 46,5cm / L 43,5cm ( total H with feet : 96,5cm)
Material : solid beech wood
Weight : 65 kg
Yield : 98 db
Impedance : 16 ohms
Minimum power : 7 Watts
Frequency response : from 30 Hz to 22 kHz
Testet for en tid tilbake et par høyttalere med den typen spec's og en flott høyeffektsforsterker, det låt kjedelig, det! Så inn med en midt på treet SE rørforsterker, og halleluja brødre og søstre, mitt hjem ble fylt av engler og fyrverkeri i en fantastisk miks av fjær, farger prinsesser og masse smell.
Og om jeg nå satte griller i hodet på deg, så er det bare til pass for deg, for etter at du la ut det bildet av Hansa fatøl her oppe, må jeg bare innse at min selvpålagte avholdsperiode er under press. Hevnen er søt.
Du er slem Håkon, men jeg er enig med deg. Her gjelder det å spille på synergi... Med eller uten øl..
Hehe, dere er nå litt morsom her dere gjentar hverandre om snøen som falt i fjorKarmana er en selvbevisst type, som alltid vet sitt beste best, så jeg skal kun nøye meg med å gjenta hva jeg pleier å svare når folk ber meg anskaffe masse SS-watt til mine ht. De er faktisk enda mer tungdrevne enn Karmanas.
Hva er vitsen meg å anskaffe seg lettdrevne og rørvennlige ht hvis man likevel skal fore de med masse watt, høy dempefaktor og haugevis av feed back-kretser?
Som du har funnet ut sjøl, er den hella under suben bare tull.
Du finner sikkert et formål for hella i den fine hagen deres.
Kan anbefale denne på nypress LP.
Original er ganske dyr, men kjøper man for å spille framfor samle, tror jeg denne er vel så bra.
Mye tøff bassgitar her, og tror RELen din vil kose seg med denne.
Vis vedlegget 544039
Hmmmm...har du fått for mange feeds Gunner?Karmana er en selvbevisst type, som alltid vet sitt beste best, så jeg skal kun nøye meg med å gjenta hva jeg pleier å svare når folk ber meg anskaffe masse SS-watt til mine ht. De er faktisk enda mer tungdrevne enn Karmanas.
Hva er vitsen meg å anskaffe seg lettdrevne og rørvennlige ht hvis man likevel skal fore de med masse watt, høy dempefaktor og haugevis av feed back-kretser?
Dette var ikke verre enn at vi bør kunne konkludere med at ingen skjede ble skaddgøy å trekke hverandre litt beina, og fair å si ifra når det begynner å bli slitsomt.
uansett, deilig å ha så gode forsterkere som de karanene å teste med/alternere/annet bruk, da.
finner vel tidsnok ut hva som funker best.
hørte mye på karan hos kw i gamle dager, har godt inntrykk av merket.
I morges føltes det ikke som jeg datt i Mojitos-gryten som barn
Betjeningen på kjøkkenet må regne med oppstilling for sjekk av håndvaskFint på Herdla.
Husk bare å ta med drikkevann på flaske.
mvh
Godt du holder strikk og rør menigheten i øreneHehe, dere er nå litt morsom her dere gjentar hverandre om snøen som falt i fjorKarmana er en selvbevisst type, som alltid vet sitt beste best, så jeg skal kun nøye meg med å gjenta hva jeg pleier å svare når folk ber meg anskaffe masse SS-watt til mine ht. De er faktisk enda mer tungdrevne enn Karmanas.
Jeg har blant annet skrevet tidligere at en av grunnene til å kjøpe disse høyttalerne var mer fleksibilitet ift forsterkervalg, og leke meg frem mot et lydbilde/sound som passer meg. At dette er høyttalere som passer laveffekts rørforsterkere vet jeg, og har tidligere skrevet at dette er planen fremover, og kanskje allerede før jeg mottar høyttalerne. Likevel er jeg av den formening at det vil være for dumt å ikke teste dem mot min egen forsterker først. Dette blir jo ikke mindre aktuelt av at konstruktøren har prøvd dem tidligere mot kraftige transistorforsterkere med godt resultat, og tror de vil fungere helt utmerket med min Karan.
Det er greit at dere er fanboys av SET alle tre, men gjentakelser over samme tema, som allerede er besvart og har vært meningen lenge før dere kom på banen er uinteressant. Besserwisser tilnærming blir også for dumt. Forsovet greit at dere ikke leser eller husker alle poster i tråden, men poenget deres er oppfattet før jeg kjøpte høyttalerne. Kjenner jeg er litt lei nå! Move on
Mulig det, men for oss som ikke frekventerer Havana så ofte kan en surrogat variant i gamlelandet være hyggelig, være seg i indre Enfold eller Bregens regionen Skal vi se, hvor la jeg solbadoljen hen i fjor?Mojitos er best i havanna
O
Neida, de skulle en tur til byen, og deretter blir ljuging og inntak av nedkjølende væske hos meghva?
jaget du dem, eller ville de ikke være på besøk?