Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.935
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Hmmm,når Jorwed og jeg var der i sommer så var ølen så billig at det var jo som og stjele den ;).

O

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.896
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Helgen er startet på tom mage, snart er en liter hjemmebrygget øl konsumert, alt mens jeg spiller Thriller (til glede for min kone), samtidig som det dukket opp en reklame på FB om middelaldrende menn og hyppig vannlating om natten. Kjenner det er mange inntrykk som krever refleksjon.

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Helgen er startet på tom mage, snart er en liter hjemmebrygget øl konsumert, alt mens jeg spiller Thriller (til glede for min kone), samtidig som det dukket opp en reklame på FB om middelaldrende menn og hyppig vannlating om natten. Kjenner det er mange inntrykk som krever refleksjon.
    Ja, det er slik det er programmert... Det en søker mye på får en reklame for... :cool:. Må innrømme at jeg er temmelig lei diverse oljefilter..

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.896
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ja, det er slik det er programmert... Det en søker mye på får en reklame for... :cool:. Må innrømme at jeg er temmelig lei diverse oljefilter..
    :mad:;)

• Liker
    Reaksjoner: HCS

E. Largo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Antall liker
    18.637
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    For iOS brukere som er lei upassende påminnelser i form av annonser, så kan man velge å begrense annonsesporing. Dette valget finner man begravet i en meny under personvern. Android og Windows har sikkert en mulighet.

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    For iOS brukere som er lei upassende påminnelser i form av annonser, så kan man velge å begrense annonsesporing. Dette valget finner man begravet i en meny under personvern. Android og Windows har sikkert en mulighet.
    Ekte menn driver da ikke med iOS? ;D

FB_IMG_1563641411796.jpg

Men ja, tror du har helt rett i det Largo :)

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ekte menn driver da ikke med iOS? ;D

Vis vedlegget 549821

Men ja, tror du har helt rett i det Largo :)

E. Largo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Antall liker
    18.637
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.896
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Folkens jeg kommer med nyheter
    jeg må be om absolutt stillhet
    Ventetida er over
    det kommer til å falle regn i dag
    Her kommer høsten
    Her kommer den våte fine tida
    Her kommer haifai høsten
    Endelig…

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    12.029
    Torget vurderinger
    2
    Det regner i Asker også. Jeg tenker å torturere en integrert Heed-forsterker i noen timer, for å høre hva den har å tilby, og la seilbåten ligge i fred der nede på fjorden. Og kanskje egne noe tid til hifi-besøk / telefoner og sånt. Sesongen har offisielt begynt.

Mvh
    Håkon Rognlien

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.896
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Det regner i Asker også. Jeg tenker å torturere en integrert Heed-forsterker i noen timer, for å høre hva den har å tilby, og la seilbåten ligge i fred der nede på fjorden. Og kanskje egne noe tid til hifi-besøk / telefoner og sånt. Sesongen har offisielt begynt.

Mvh
    Håkon Rognlien
    Høres ut som et mareritt av en dag, Håkon! Kos deg :)

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    12.029
    Torget vurderinger
    2

Mvh
    Håkon Rognlien
    Jeg skal dempe marerittet med nøye utvalgte produkter fra Hansa. Kosing skal nok gå greit. På lur står nemlig også en Audio Note DAC 4.1X, som jeg tenker å toppe dagen med. For meg ser dette allerede ut som en suksessoppskrift!

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28

Mvh
    Håkon Rognlien
    Jeg skal dempe marerittet med nøye utvalgte produkter fra Hansa. Kosing skal nok gå greit. På lur står nemlig også en Audio Note DAC 4.1X, som jeg tenker å toppe dagen med. For meg ser dette allerede ut som en suksessoppskrift!
    På tide vi iverksetter det vi snakket om Håkon. Kunne vært veldig interessant med en samstilling med de to.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.896
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Da har man vært litt aktiv på formiddagen med tur til byen for resirkulering av plater som ikke hører hjemme i Drotningsvik. Nå kaffe, skillingsboller og Rammstein. Et fortreffelig kinderegg :)

Slik så det ut da jeg dro til byen.....

924941EB-CFD7-4AF6-8227-5B50B1E922A7.jpg

......og slik så det ut da jeg kom tilbake. Kan ikke annet enn å være fornøyd da det bare ble utplukk hos Rocade da han som sto bak disken hos Samleren ikke hadde lov til å ta inn plater.

B9C203D1-6CDD-43D4-BBD8-4A498C552CAA.jpg

Utbytte for Karmana ble seks jomfruelige forseglete plater :)

EE321751-62D5-4C24-9DC0-2C1BB5E755E9.jpg

Nina Simone tror jeg skal passe bra til GTen senere i dag. Disse Pawnshop greiene er vel smått legendarisk, men ansatt som kjedelig av noen. De Musikalske Dvergene er fliring og fengende musikk i skjønn forening. Southern Accents er for meg en av de bedre av alt det bra Tom Petty gjorde før han ikledde seg tredress. Yello er fett, og får nok ekstra aktualitet når Babell kommer hjem. The Expanded Trinity Session er forhåpentligvis en bra utgave av et legendarisk opptak. Satser på at eneboligen i Drotningsvik blir midlertidig omgjort til kirke :)

Resirkulering er gøy :)

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Synes du skal få deg nytt nick... KARAMBA.. Karan, Micro Seiki og Babel... ;)..

Og jæ misunnelig på at du bor i en by.. Umulig å utveksle noen annet enn fraser om været og beundre innavl her på bøgda. :mad:;)

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    12.029
    Torget vurderinger
    2
    Føler at dette er et passende sted å legge inn en stemingsrapport. Beklager at jeg breier meg i din tråd, Karmana, men jeg legger uten blygsel skylda på Hansa.

P1040483.jpg

Muligens Norges mest sinnsyke øl, et øl jeg egentlig burde avsky av flere årsaker (jeg liker ikke blonde, og jeg mener det er meningsløst å tilsette fjasete ting som chili eller bær i øl!!), men akkurat dette her er jo helt freakin' fantastic!

:cool:

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.568
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har også betenkeligheter mht temaet trapper og sherpaer.
    For det første synes jeg det er idioti å lage trapper i fjellet, ettersom slitasje på fjellnaturen allerede er et problem.
    Trapper i seg sjøl er inngrep, og så fører disse igjen til økt tilgjengelighet og mer trafikk der det allerede er for mye folk.
    Enda mer tullete blir det når en skal fly inn folk fra Tibet for å bygge dem.
    Det er bra at ikke alt er like tilgjengelig for alle overalt.

Slække, sa du?
    Her er vi på god vei:

large.jpg

Ellers takker jeg for den høytidelige åpningen av hifi-høsten.
    Nå er alt lov igjen,-gussjelåv.;);)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.896
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Synes du skal få deg nytt nick... KARAMBA.. Karan, Micro Seiki og Babel... ;)..

Og jæ misunnelig på at du bor i en by.. Umulig å utveksle noen annet enn fraser om været og beundre innavl her på bøgda. :mad:;)
    Hehe, mange muligheter til bokstavlek for nytt nick. Både Marten og Naim er jo historie, men siden tkr mener jeg er silkeramp fra Fana, kan jeg ikke ha banning i nicket ;)

Når jeg ser deg i hagen i fri dressur, virker det som om du har nok å pusle med bøgda :cool:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.896
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Føler at dette er et passende sted å legge inn en stemingsrapport. Beklager at jeg breier meg i din tråd, Karmana, men jeg legger uten blygsel skylda på Hansa.

Vis vedlegget 549892
    Muligens Norges mest sinnsyke øl, et øl jeg egentlig burde avsky av flere årsaker (jeg liker ikke blonde, og jeg mener det er meningsløst å tilsette fjasete ting som chili eller bær i øl!!), men akkurat dette her er jo helt freakin' fantastic!

Alltid hyggelig med skriblerier fra deg i tråden, Håkon :)

Vi er rørende enig når det gjelder øl. Jeg er heller ikke begeistret for blonde og heller ikke allslags rør som tilsettes ølet for å gjøre det spesielt. Desto mer påkrevd at jeg får smakt den chili blonden :)

Tøft slogun på Klipsch kruset!

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.896
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg har også betenkeligheter mht temaet trapper og sherpaer.
    For det første synes jeg det er idioti å lage trapper i fjellet, ettersom slitasje på fjellnaturen allerede er et problem.
    Trapper i seg sjøl er inngrep, og så fører disse igjen til økt tilgjengelighet og mer trafikk der det allerede er for mye folk.
    Enda mer tullete blir det når en skal fly inn folk fra Tibet for å bygge dem.
    Det er bra at ikke alt er like tilgjengelig for alle overalt.

Slække, sa du?
    Her er vi på god vei:

Vis vedlegget 549895

Ellers takker jeg for den høytidelige åpningen av hifi-høsten.
    Nå er alt lov igjen,-gussjelåv.;);)
    Når jeg ser hva trappene opp til Ulriken koster med Sherpaer (mener jeg leste de har 220 kr timen), er jeg som skattebetaler glad de ikke brukte norske håndtverkere :D

Glad du har registrert haifai åpningen. Dermed kan du ikke snike deg på hytta eller drive med andre gjøremål uten at du er daglig innom HFS ;)

Fortsatt god helg ønskes med et 59 år gammelt Nina Simone konsertopptak, og en atskillig ferskere GT :)

Dire Wolf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    9.874
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    1

Vis vedlegget 549892

Det er den. Her har blind høne funnet gull, i motbakke, mens ørnen stiger. Utrolig godt øl.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.896
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

Vis vedlegget 549892

Det er den. Her har blind høne funnet gull, i motbakke, mens ørnen stiger. Utrolig godt øl.
    Hyggelig at representanter for de mer møblerte deler av rustbeltet dropper innom. Som Garcia i sin tid hevdet; uavhengig av bakken kan det være gull med en god høne på toppen. Langt under hans verdighet, men hadde han vært blant oss i dag er det mulig således ville blitt ytret hvis han i overmoden alder kjente ørnen stige :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.896
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Fin regndag! Huset er tomt, og jeg kan spille saftig rock mens jeg sorterer plater og oppdaterer Discogs. Har hopet seg litt opp, og hyllene er for full til å få inn det som «diskre» er plassert oppetter veggene. Løsningen er å kvitte seg med litt nostalgi, og resirkulere mesteparten av den siste rest av plater etter min far og mor. Fin hobby å sysle med på dager som dette :)

224D7B46-3187-45E5-AB78-33C321119B84.jpg

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.896
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Takker så mye, gismo! Det var et tøft utlegg som gjorde at det nå går i vann og brød på ukedagene. Tre hundre kroner for høyttalere, stativ og et sett kabler fra Nordost. Klart slikt svir ;)

Overraskende bra lyd sammen med sub. Klart det har begrensninger på en del rock og festvolum, men på slik musikk som vi haifainisser hører på, fungerer det riktig så bra :)

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.771
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    jepp, vet, kommentaren var ikke rettet mot deg og de nusselige ventetalerne.
    var bare sånn generelt onelinerfjas for å drepe et halvt minutt mens man satt og ventet på middagen.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.896
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Da har lassemann og frue vært en tur innom Drotningsvik. Ble akkurat så hyggelig som jeg visste det ville bli. Masse prating og ikke så altfor mye haifai. Kjekt sånn :)

Lasse tok seg bryet med å gjennomgå en liten haug med rør jeg har hatt liggende litt hulter til bulter. Nå er de sortert i par og pent merket på siden. Gjenstår bare å finne en i den rettmessige hovedstad som kan få målt dem. Så får tiden vise om jeg får brukt dem. Hvis de måler bra er det i hvert fall ganske så bra greier.

Fikk en bekreftelse på at ørene mine ikke er helt ute av vater for tiden. Lassemann syntes også det låt bra med småtasser fra SA og sub. Ingen grunn til å bli panegyrisk, men jeg blir mer og mer sikker på at de «kick far above its weight» :)

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Trivelig med besøk vil jeg tro ja, koselige begge de to.. :). Husker jeg koblet opp Magnepan MMG her første gang, ble helt blåst bort ifht forventninger. Og dette på tross av at jeg har eid Magnepan 3.6 og Martin Logan Summit. Eller kanskje nettopp derfor ble jeg så positivt overraska. De små gleder er gjerne de største.. Både overført og, i dette tilfellet, bokstavelig.. ;D

lassemann

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Antall liker
    4.794
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Da har lassemann og frue vært en tur innom Drotningsvik. Ble akkurat så hyggelig som jeg visste det ville bli. Masse prating og ikke så altfor mye haifai. Kjekt sånn :)

Lasse tok seg bryet med å gjennomgå en liten haug med rør jeg har hatt liggende litt hulter til bulter. Nå er de sortert i par og pent merket på siden. Gjenstår bare å finne en i den rettmessige hovedstad som kan få målt dem. Så får tiden vise om jeg får brukt dem. Hvis de måler bra er det i hvert fall ganske så bra greier.

Fikk en bekreftelse på at ørene mine ikke er helt ute av vater for tiden. Lassemann syntes også det låt bra med småtasser fra SA og sub. Ingen grunn til å bli panegyrisk, men jeg blir mer og mer sikker på at de «kick far above its weight» :)
    Takker for at vi fikk komme innom i dag! Dette vil vi gjerne gjøre igjen ved en senere anledning og da gjerne en helaften ;) Med en slik elektronikk tror jeg selv de gamle SEAS 403 ville gjort en suveren jobb.. Men fra spøk til alvor spilte det ganske så overbevisende! Takk også for god kaffe og fabelaktige skillingsboller med kanel i svingen.. Nydelig! Hils fruen.. :)

Mvh lassemann

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.896
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Heftig dag på jobb. Eeeendelig heeelg! :)

Kona er på kino, og poden gir det siste han har av gass på fadderuken på universitetet. Jeg fikk ikke trent i dag, men det eneste jeg har til hensikt å gjøre av bevegelser er å hente ølen på subwooferen og sette på Rammstein platen. Viktig å passe seg for belastningsskader :D

2BDBBBD1-6EA9-434B-BA58-8CD2C8B7BD85.jpg

Platevaskeren, som jevnt og trutt har gitt meg litt dårlig samvittighet (bare fjas, egentlig har jeg mesteparten av tiden gitt jevnt faen), er solgt og hentet av en veldig hyggelig kar fra feile siden av broen :cool::) Bye, bye dårlig samvittighet :)

A4CDD9DE-D2A6-48F2-96CB-2455A726D4FE.jpg

Da er det bare å cruise inn kvelden i fortreffelig ensomhet :)

MFA

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.09.2007
    Antall liker
    2.264
    Torget vurderinger
    1
    Heisann

Skulle gjerne hatt bedre tid karmana. Må si det var en innbydende lytteplass og et godt møblert hjem. Kommer gjerne igjen når anledningen passer.

Her på rett side av broen er sesongen innviet med ny vasker. Har nett kjørt Fleetwood Mac - rumors, til vask. Har trodd jeg har spilt denne i stykker men ser ut at den har fått nytt liv. Meget fornøyd.

Skulle det knipe er den tross alt ikke langt unna. Med rett vindretning kan du muligens høre meg mens vakumet suger.....

Mvh Atle

Antonsen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Antall liker
    5.540
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Jeg merker ofte at en kveld med øl og vinyl gjør meg mer sliten enn ett par timer med trening, men kanskje ikke så utsatt for belastningskader? :)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn