Da var man tilbake i Drotningsvik etter en liten ferietur på feile siden av fjellene
I morgen er det tilbake på jobb
, men da heldigvis med et par uker igjen med ferie
Det første som ble gjort var innlevering av min Dynavector DV 505 arm hos Thomas på Elektronisk Bureau. Han forsøker seg på en rewireing av den til uken. Håper på det beste, men med tanke på alt røret som har vært med den armen tar jeg standpunkt som positiv fatalist
Deretter kurset kona og jeg for kveld og natt hos Powerpoint og Konemor på Klavestadhaugen. En strålende kveld med god samtale, deilig mat og edel drikke. Innimellom fikk vi tid på kvelden og morgenen til et par lytteøkter på oppsettet i kjelleren. Rene DP og Audionet samlingen
Jeg var spent på hvordan det ville låte på Quad 2905 som jeg bare har hørt ved en anledning tidligere. Hurtigheten var spesielt fremtredende og musikken opplevdes som særdeles crisp, oppløst og fremsto vektløst i rommet. Jeg skjønner godt at disse høyttalernes beste egenskaper kan medføre avhengighet
Som en bonus fikk kona og jeg overnatte i en ekte haifai suite
Dagen etter ble kursen satt mot Strømstad. At airconditionet i bilen knelet på morgenen samtidig som jeg hadde armagnac-hode var en heller dårlig start på dagen. Forøvrig ikke lett å få herberge i Strømstad på sommeren, men vi fikk kranglet oss til et rom på Laholmen nedi sentrum. Et godt valg! Etter anbefaling fra Powerpoint ble middagen inntatt på restaurant Heat. Et utmerket forslag! Den tidligere så unge og lovende Karmana liker sterk mat. Han knallet derfor til med det sterkeste de hadde på menyen i trygg forvissning om at sterkt i Skandinavia som oftest betyr noe annet enn på mer østlige breddegrader. Der tok han feil! Den sausen som retten skulle dyppes i er noe av det fyrrigste jeg har hatt på tungen i mitt liv. Må innrømme at litt av sausen var igjen da jeg anså meg som ferdig med middagen.
Deretter trakk vi opp i baren på hotellet. Deilig sted å betrakte solnedgangen.
Ut på kvelden vartet hotellet opp med kar på piano som skulle få opp stemning gjennom sine tolkninger av kjent musikk. Synes ofte slike pianoskaller leverer varene, men han her var så dårlig at det var rent provoserende. Kona fant det derfor fornuftig å få meg i seng til fornuftig tid slik at jeg ikke skulle bli verbalt utagerende
Etter frokost ble kursen satt for Drotningsvik. Kona hadde ikke tidligere vært på Nordbysenteret, så jeg måtte igjen foreta en antropologisk reise til galskapens høyborg. Heldigvis var vi der så tidlig at de fleste av høyborgens innfødte ikke hadde våknet enda. Fikk gjort et raskt sveip gjennom en av matforretningene, og sammen med at jeg hadde hanket inn det som var av en anbefalt Rioja (Sluket) dagen i forveien, så kom vi oss raskt og velberget avgårde. Da vi forlot stedet var de innfødte allerede begynt å strømme til, noen attpåtil i spesialtilpassete motoriserte vogner tilpasset galskapens høyborg
Deretter var det igjen på tide å invitere kona på et eksklusivt sommercruise, og fra Horten bar det strake veien hjemover gjennom Numedalen