Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.133
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Heisann

Skulle gjerne hatt bedre tid karmana. Må si det var en innbydende lytteplass og et godt møblert hjem. Kommer gjerne igjen når anledningen passer.

Her på rett side av broen er sesongen innviet med ny vasker. Har nett kjørt Fleetwood Mac - rumors, til vask. Har trodd jeg har spilt denne i stykker men ser ut at den har fått nytt liv. Meget fornøyd.

Skulle det knipe er den tross alt ikke langt unna. Med rett vindretning kan du muligens høre meg mens vakumet suger.....

Mvh Atle
    ;) Hehe, så volumet på tørkingen var altså ikke løse rykter ;)

Kjekt å ha deg innom, vi får gjenta det når det kommer litt nye greier inn i stuen :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.133
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg merker ofte at en kveld med øl og vinyl gjør meg mer sliten enn ett par timer med trening, men kanskje ikke så utsatt for belastningskader? :)

Rart med de greiene der, ja ;) Selv har jeg akkurat vist min kone dagens oppslag i VG om at å se fotball på TV hjelper både på form og blodtrykk. Mer problematisk er at fotball på TV har en negativ effekt på blodtrykket når favorittklubben taper. Som Brann-supporter er dette helt klart litt utfordrende ;)

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Jeg merker ofte at en kveld med øl og vinyl gjør meg mer sliten enn ett par timer med trening, men kanskje ikke så utsatt for belastningskader? :)

Rart med de greiene der, ja ;) Selv har jeg akkurat vist min kone dagens oppslag i VG om at å se fotball på TV hjelper både på form og blodtrykk. Mer problematisk er at fotball på TV har en negativ effekt på blodtrykket når favorittklubben taper. Som Brann-supporter er dette helt klart litt utfordrende ;)
    Et middelsfarer lag kan vel ikke gi stort mer enn middels blodtrykk.. :). Trener I Brann overraskende bra, men usikker på om han sitter til neste år.. Masochismen med å holde på visse lag skal uansett ikke undervurderes.. 8)

Antonsen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Antall liker
    5.553
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Merk at vi her snakker om en hel kveld vs et par timer, så det er jo ikke videre merkelig ;)
    Er jo usedanvlig trivelig med musikk og noen gode øl så blir fort en time til en kveld :)

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.395
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    De fleste søte små fra SA sparker over både sitt prispunkt og fysiske størrelse.

Pandion 2 er en av de beste stativhøytalerne jeg har hørt. Kun passert av noen andre dansker fra Buchardt.

Mantra 50 klarte å spille ut klipsch rp280f på alle faktorer.

Pandion 20 som står her nå er direkte overnaturlige.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.133
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    De fleste søte små fra SA sparker over både sitt prispunkt og fysiske størrelse.

Pandion 2 er en av de beste stativhøytalerne jeg har hørt. Kun passert av noen andre dansker fra Buchardt.

Mantra 50 klarte å spille ut klipsch rp280f på alle faktorer.

Pandion 20 som står her nå er direkte overnaturlige.
    Skal ikke ha noen sterke meninger om SA, men innenfor sine begrensninger synes jeg småtassene fra SA fungerer riktig så bra i stuen sammen med REL suben min :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.133
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Livet er fullt av dilemma og tøffe avgjørelser!

Skal jeg se Southampton mot Liverpool på TV? Eller skal jeg kanskje høre den lydmessig utrolig fete platen til Yello som jeg begynte på i går?

D19EC634-9402-46F0-A4C5-57E10180A213.jpg

Et annet alternativ er å begynne å spille bunken med overskuddsmateriale som jeg kjøpte av en kamerat tidligere i dag? For ikke å snakke om å finne ut om det er på tide å jekke første ølen? Har jeg mer lyst på øl til fotball eller musikk, og har jeg lyst på en Tripel, Dubbel eller en vanlig lager?

3BA4AB87-E383-451F-8F20-96AC53EDC48E.jpg

Frustrerende å bli konfrontert med slike vanskelige valg!

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.905
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Nei, jaggu ikke lett å være middelaldrende mann i Norge :(
    Jeg går for fotball i dag! (Starta nydelig med 3p til Arsenal, så resten av kampene sees med lave skuldre i horisontalen i sofaen).
    Kanskje haifai i natt...

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.133
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Som ihuga Stranglers fan må du selvsagt finne ett ex av Raven med 3D cover:D
    Vis vedlegget 550648
    Njaaa, valgte vekk den siste til Stranglers i overskuddsmaterialet til tjommien i dag. Mener han sa han fikk Raven av meg for noen år siden, men da uten 3D cover. Jeg har vel bestemt meg for at platehyllene skal inneholde fire Stranglers-plater, de tre første og Aural Sculpture. Du vet hvilken som mangler :)

Stranglers er helt klart et band jeg gjerne skulle hørt fulltallig på konsert. Har hørt dem uten Hugh Cornwell, og Hugh Corwell uten resten. Hugh Cornwell med band var det som mest hørtes ut som Stranglers for meg. Jeg hevdet forresten til min kones store fortvilelse under graviditeten at gutten vår skulle kalles Jean-Jacques. Med min kones mellomnavn og mitt etternavn hadde det blitt knalltøft. Bøyer hodet i skam til Herr Burnel, og innrømmer at jeg mygget ut ;)

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.281
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    Hade to ex av NMH men gav bort ett til en annen vestlenning (Vossing):eek: men skal holde øynene/ører åpne i håp om finne ett ex til!

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    All denne cover-art som flashes her inne kontra tideligere tider.. Tider hvor streaming ble løftet frem som det ultimate.. Tror nesten du har sett, skjønt og forstått bilde under.. ;)

FB_IMG_1566066014303.jpg

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.133
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Nja, HCS, vinyl har helt klart blitt det jeg benytter mest for tiden. Ikke sikkert det blir sånn til evig tid. Kommer nok til å variere. Du har helt rett, jeg trodde tidligere aldri jeg kom til å begynne med vinyl igjen, men jeg har aldri vært særlig opptatt av å kåre en vinner mellom vinyl, cd og streaming. For meg er den diskusjonen et langt gjesp! Det som har ført meg tilbake til vinyl handler grovt sett om følelser og det kjekke med å samle nøtter. Kåring av vinnere vedrørende lyd eller viktigheten av eierskap til egen musikk får bli opp til andre å diskutere :)

srtorp

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.09.2013
    Antall liker
    1.205
    Torget vurderinger
    11

Skal jeg se Southampton mot Liverpool på TV? Eller skal jeg kanskje høre den lydmessig utrolig fete platen til Yello som jeg begynte på i går?

Vis vedlegget 550612

Et annet alternativ er å begynne å spille bunken med overskuddsmateriale som jeg kjøpte av en kamerat tidligere i dag? For ikke å snakke om å finne ut om det er på tide å jekke første ølen? Har jeg mer lyst på øl til fotball eller musikk, og har jeg lyst på en Tripel, Dubbel eller en vanlig lager?

Vis vedlegget 550614

John Grant "pale Green Ghost" får aldri blitt overskuddsmateriale. Vri opp og kos deg.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.133
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

Vis vedlegget 550612

Vis vedlegget 550614

John Grant "pale Green Ghost" får aldri blitt overskuddsmateriale. Vri opp og kos deg.
    Hehe, litt spent på John Grant. Likte veldig godt debutplaten hans, men på meg virket det som om han raskt begynte å lefle med electronica, noe som ikke er min greie. Mistet også interessen raskt på en konsert for noen år siden. Gir ham en ny sjanse og ser hva jeg synes :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.133
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Det som har ført meg tilbake til vinyl handler grovt sett om følelser og det kjekke med å samle nøtter.
    Godt å se det er flere utstyrt med det ekorn-genet, jeg legger gjerne til å samle cdér også jeg da... :cool:

mvh

Kjekke ting, men jeg mistenker fruen etter hvert kommer til å kommentere antall nøtter i stuen ;)

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.186
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Nja, HCS, vinyl har helt klart blitt det jeg benytter mest for tiden. Ikke sikkert det blir sånn til evig tid. Kommer nok til å variere. Du har helt rett, jeg trodde tidligere aldri jeg kom til å begynne med vinyl igjen, men jeg har aldri vært særlig opptatt av å kåre en vinner mellom vinyl, cd og streaming. For meg er den diskusjonen et langt gjesp! Det som har ført meg tilbake til vinyl handler grovt sett om følelser og det kjekke med å samle nøtter. Kåring av vinnere vedrørende lyd eller viktigheten av eierskap til egen musikk får bli opp til andre å diskutere :)
    Noen vinner et bare tull, helt på linje der. Viktigst er å kose seg med den musikken en har tilgjengelig, uavhengig av format. Like ille synes jeg det er når en må ha visse medium for å nyte musikken fullt ut. Det er arrogant i min bok. Nei, kjenne glede i øyeblikket av god musikk, være seg en lommeradio eller et anlegg til 3 mill pluss, øyeblikket og gleden.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.133
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Kjenner på at jeg er en sedat tulling :mad: Hadde nylig tilbud om en bra billett til kveldens konsert med Rammstein, men avsto. Det er nok mange fra HFS som kjenner sin besøkelsestid, selv får jeg heller gi det et nytt forsøk når de kommer til Trondheim neste år :)

Hadde ikke tenkt å kjøpe flere plater på en stund, men da en kar solgte fem plater samlet for pølsepris i nærheten av dagens tur (som ble litt endret :rolleyes:), måtte jeg hanke dem med meg. Jokke og Guns’n’Roses er jo deilig nostalgi fra en svunnen tid. Abbey Road har både jeg og poden (hans favorittalbum) fra før, så den ender som resirkulering. Creedence er sjef! Denne har også jeg og poden (tett på hans favorittalbum), men dette er en nyere utgave av min i mint tilstand. Debutplaten til Aha har jeg allerede resirkulert et par tre ganger. Låter fælt, men beholdes kanskje som et lite stykke norsk musikkhistorie :)

ADDE70C5-1AA7-4EDE-942C-D49A76BB419F.jpg

Det viste seg at selgeren også hadde en bunke på 40-50 plater i kjelleren som han lurte på om jeg ville gå gjennom. Jeg var ikke veldig vanskelig å be. Plukket ut syv plater som han var vennlig nok å si jeg kunne få med på kjøpet. Ble feil så han fikk litt ekstra mammon.

Debutalbumet til Queen er en sikker vinner. Den andre med Queen kan jeg nok fint klare meg uten, men blir nok å beholde. Pink Floyd platen havner i samme kategori. Gammel Nazareth liker jeg godt, men den litt nyere Malice skiven har jeg ikke noe forhold til. Gammel Bruce Springsteen skal jeg ha, og The River manglet jeg faktisk. Vet ikke helt hvorfor jeg dro med meg Clapton platen. Har det jeg skal ha av ham, så denne går nok på resirkulering. Band of Horses platen er knallgod! Spilles nå og tenker tilbake på konserten med dem for noen år siden her i Bergen :)

6A848C03-BD0C-488B-A471-B929BAC2DF66.jpg

Jeg er nå akkurat ferdig å sortere dagens lille fangst av plater. Det er fullt i hyllene, og kjøpestopp pålegges. Nå skal jeg konsentrere meg om å få vasket de platene jeg har :)

soa

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Antall liker
    983
    Torget vurderinger
    18
    Jøss, trodde det var innlysende. Er vel ingen seriøse vinylskaller på HFS som ikke har bestilt seg Degritter :confused::cool:;)
    Skjønte det gikk den veien da du forlot kontoret mitt tidligere denne uken...gratulerer med godt valg av UL vasker;D

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    42.997
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Jøss, trodde det var innlysende. Er vel ingen seriøse vinylskaller på HFS som ikke har bestilt seg Degritter :confused::cool:;)
    Grattis med flott vasker karmana :) Tenkte meg det var noe på gang.
    Fått solgt den gamle eller rettere sagt den ubrukte?

mvh

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Du og Powern... Gratulerer med seriøst fin vasker... Og nå har du no fuckings excuse lenger.. ;)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.133
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Skjønte det gikk den veien da du forlot kontoret mitt tidligere denne uken...gratulerer med godt valg av UL vasker;D
    Takker, skjønte det vel egentlig selv også ;) Hadde vel egentlig bestemt meg for ikke å kjøpe meg en Degritter, men du fikk meg på sporet igjen. Følte meg egentlig litt flink for jeg bestilte ikke før lørdagen :)

• Liker
    Reaksjoner: soa

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.133
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Grattis med flott vasker karmana :) Tenkte meg det var noe på gang.
    Fått solgt den gamle eller rettere sagt den ubrukte?

mvh
    Du og Powern... Gratulerer med seriøst fin vasker... Og nå har du no fuckings excuse lenger.. ;)
    Takker!
    Platevaskeren min fra Pro-Ject har fått seg et godt hjem på andre siden av broen, motoren.
    Ja, HC, registrerte i forbifarten at det er en på vei til Klavestadhaugen. Jeg hadde vel strengt tatt «no fucking excuse» tidligere også, men hvis Degritteren ikke blir brukt bør latskapen min meldes til Guinness rekordbok ;)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn