Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.133
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Søtt par, sitter så tett at dem kunne hatt bare en stol :cool:
    Er du sikker på du vet hva du har gitt deg ut på?
    Det er en grunn til at det heter "SWEET SPOT"!

Det går nok bra med frityrstekt åbbor, -må ikke spise Maatje hele tida.

Gong- gong går det sikkert an å ordne med sjøl.

Håper G kommer i god form til vi møtes.
    Bær øke matchvekta hvis han skal hevde seg i BOLS-cup.

Jeg regner med at Harry tar inn et par slike til vi kommer?

Ha en fin dag!
    Mvh
    Der ser du, blues de som har peiling sverger til Accuton elementer! ;)
    Joa TOMZ ser flotte ut disse hvite sprø elementene, designmessig helt i særklasse;)
    Men med et Karan kraftverk i racket må "pucken" vernes med omhu:rolleyes::cool: Det er vi ALLE enige om denne gangen vel:p
    Trur je driter i medisinen og satser på cognac i kveld......
    Ha en flott kontrollert aften gutter!!

gismo
    Sprø elementer du :mad: Antar det er mye som ryker når HC vrir mot høyre i tung Geneverrus ;)

Har sett av reklamen at man skal verne om sine favoritter. Vi to er på lag! HC har vi kontroll på, og mine foreldre bor rett ved stavkirken som Greven svei av i sin tid. Ikkje forsøk deg Dobbel J, nå er vi ute etter dokker, og dokker lykkes ikkje en gang te!!!

Kjekt å høre at du er så pass oppegående at du dykker ned i pusebrennevinet ditt! ;) Ble jaget ut av min sønn i ettermiddag pga noen venner han skulle ha på besøk. Endte opp med en stusselig film på kino, men fikk i hvert fall lagt innpå en øl og Genever på veien hjem :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.133
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Tenker vi tar en diskusjon eller en slåssskamp om den fjernkontrollen.... :rolleyes:

Men ser for meg en diskusjon (enveis :rolleyes:) om apekister vs HORNsystemer og ;)
    Dæven detta blir gøy :cool:
    Relativt uproblematisk med forlegningsplanen ser jeg. Er vel liten tvil om at du skal ligge i armkroken til HC på sementgulvet i garasjen!

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.133
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ser på bruken at du fortsatt søker å bygge i høyden:rolleyes:
    Fy skams på seg;)

gismo
    Think yourself a little about, gismoen. En ekstra hylle, DAC et hakk ned fra topphyllen. Karan amp og Naim PSU bytter plass. Blir så fint så :)

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.187
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Joa TOMZ ser flotte ut disse hvite sprø elementene, designmessig helt i særklasse;)
    Men med et Karan kraftverk i racket må "pucken" vernes med omhu:rolleyes::cool: Det er vi ALLE enige om denne gangen vel:p

gismo
    Sprø elementer du :mad: Antar det er mye som ryker når HC vrir mot høyre i tung Geneverrus ;)

Har sett av reklamen at man skal verne om sine favoritter. Vi to er på lag! HC har vi kontroll på, og mine foreldre bor rett ved stavkirken som Greven svei av i sin tid. Ikkje forsøk deg Dobbel J, nå er vi ute etter dokker, og dokker lykkes ikkje en gang te!!!

Kjekt å høre at du er så pass oppegående at du dykker ned i pusebrennevinet ditt! ;) Ble jaget ut av min sønn i ettermiddag pga noen venner han skulle ha på besøk. Endte opp med en stusselig film på kino, men fikk i hvert fall lagt innpå en øl og Genever på veien hjem :)
    Pusebrennevinet hjelper på lungene TOMZ , bare derfor:cool:;)
    Håper du hadde flott filmopplevelse;)
    Skål ta mej fan...:D

gismo

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.164
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    En hel time igjen av denne ukens HFSforumsjekk. (Er på brukten hver dag, må myse litt)
    Mestproduserende tråd på HFS, dette, bortsett fra kabeltråder da.

Forslag til overskrift på vårens tur
    Skjermbilde.JPG

Fra puddelrockere til syngedamer | forskning.no

Kobler opp skype så jeg kan følge med hjemmefra, regner jeg med?

mvh

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.133
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

gismo

Pusebrennevinet hjelper på lungene TOMZ , bare derfor:cool:;)
    Håper du hadde flott filmopplevelse;)
    Skål ta mej fan...:D

gismo
    Ble den det Exodus greien. Fine episke bilder, men ellers ganske så kjedelig. Var en sånn 3D greie, noe jeg kan leve et verdig liv foruten. Popcornet var skikkelig bra :)

Spiller nå The Basement Tapes "Raw" med Herr Dylan og The Band. Heller ikke noe særlig. Gleder meg til første platen er ferdig slik at jeg kan sette på noe annet. I motsetning til hva vinylhuene liker å tro er det noen av oss som spiller platen ferdig selv om en sitter og leker seg med en IPad....

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.133
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    En hel time igjen av denne ukens HFSforumsjekk. (Er på brukten hver dag, må myse litt)
    Mestproduserende tråd på HFS, dette, bortsett fra kabeltråder da.

Forslag til overskrift på vårens tur
    Vis vedlegget 301746

Fra puddelrockere til syngedamer | forskning.no

Kobler opp skype så jeg kan følge med hjemmefra, regner jeg med?

mvh
    Det er da flere enn gismo som kommer....:cool: Skal kikke igjennom linken når jeg er i stand til å lese liten skrift ;) Har enda ikke gitt opp om at Hoff-fotografen til slutt tar til vet.....

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.133
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Må kompletere samlingen. Et hvert noenlunde møblerte hjem har Supertramp, Crisis what Crisis tilgjengelig, men ikke jeg. Ser det er tilgjengelig en Remaster fra 2003. Noen som vet om dette er en de har ødelagt i studio eller om den er verdt å kjøpe?

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.164
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Har en SHM-CD utgave, og en annen digital utgave som er herpa. Replay gain sier -7,39dB.... yikes.
    Men jeg har den også på vinyl. Hadde du ikke vært så fokusert på sølplater så kunne du fått en minnepenn for å sjekke ut de to versjonene jeg har.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.133
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Har en SHM-CD utgave, og en annen digital utgave som er herpa. Replay gain sier -7,39dB.... yikes.
    Men jeg har den også på vinyl. Hadde du ikke vært så fokusert på sølplater så kunne du fått en minnepenn for å sjekke ut de to versjonene jeg har.
    Ta den med deg i juni!

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.133
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Sukatene i øynene er spylt vekk ved hjelp av et par kopper kaffe. Nå en liten dusj, og deretter sette seg i bilen og kjøre til Belgia for haifai og trappist demo. Har snødd litt, blir spennende å se hvordan nederlenderne er på vinterføre med sommerdekkene sine.

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.732
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Sukatene i øynene er spylt vekk ved hjelp av et par kopper kaffe. Nå en liten dusj, og deretter sette seg i bilen og kjøre til Belgia for haifai og trappist demo. Har snødd litt, blir spennende å se hvordan nederlenderne er på vinterføre med sommerdekkene sine.
    Jeg regner med en fyldig rapport fra Belguiqe.

Mulig du kan finne denne mer interessant?

-med Johnny Depp på gitar (litegrann)

https://www.google.no/url?sa=t&rct=...bjgZgO&usg=AFQjCNGgZLtJ5-44371xL64VmskW7YzTEA

mvh

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.133
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Tilbake fra haifai og trappist turne i Westmalle, Belgia. Særdeles hyggelig messe med syv forskjellige oppsett. Er nå fullstappa med influensasymptomer som har ingenting med influensa å gjøre. Slakker nå med litt Keith Jarratt, og til og med det høres litt for rocka ut :rolleyes:

Et absolutt høydepunkt fra turen var dette:

image.jpg

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.133
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Klipper inn det jeg skrev i Marten-tråden, og legger ved litt bilder. Kommer også til legge ved litt bilder og kommentarer fra de andre rommene etter hvert.

Vet at andre har vært lunken etter demo med Coltrane Supreme 2. For meg var det en helt fantastisk opplevelse! Det spilte uanstrengt og lettflytende, og det er første gang jeg faktisk har opplevde det som om musikerne sto på scenen. Brødrene Marten storkoste seg også med lyden i dette lokalet. Leif hevdet at det etter hans mening også spilte veldig bra på Munchen messen, men da bare på de fremste stolene. I denne store loftetasjen fungerte det hvor enn jeg beveget meg i lokalet. Luksus å kunne sitte i fred og ro på fremste rad med få mennesker i lokalet å lytte til et slikt oppsett
    :) Tror litt av nøkkelen til opplevelsen ligger i å lukke øynene og lytte til musikken, uten å tenke på om det er samsvar mellom pris og lyd :)

Oppsettet bestod av:

• CEC TL0 3.0 CD transport
    • Grimm C1 Wordclock
    • Lumin S1 streamer
    • Jeff Rowland Aeris DAC
    • Jeff Rowland Corus voorversterker
    • Jeff Rowland 925 Monoblokken
    • Marten Coltrane Supreme II luidspreker

image.jpg
    image.jpg
    image.jpg
    image.jpg
    image.jpg
    image.jpg

Sist redigert:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.133
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Tåler et bilde av hvordan de ser ut på baksiden. Må innrømme at det kun er lyden av Supreme 2 jeg lar meg begeistre av :)

En liten quiz på en søndags ettermiddag. Er det noen som kjenner igjen han som står i midten av de tre karene i bakgrunnen på bildet. Han må kunne betraktes som en guru for en hard kjerne på HFS, og har fingrene sine inni mer enn jeg visste. Litt om det senere.

image.jpg

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.187
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Klipper inn det jeg skrev i Marten-tråden, og legger ved litt bilder. Kommer også til legge ved litt bilder og kommentarer fra de andre rommene etter hvert.

Vet at andre har vært lunken etter demo med Coltrane Supreme 2. For meg var det en helt fantastisk opplevelse! Det spilte uanstrengt og lettflytende, og det er første gang jeg faktisk har opplevde det som om musikerne sto på scenen. Brødrene Marten storkoste seg også med lyden i dette lokalet. Leif hevdet at det etter hans mening også spilte veldig bra på Munchen messen, men da bare på de fremste stolene. I denne store loftetasjen fungerte det hvor enn jeg beveget meg i lokalet. Luksus å kunne sitte i fred og ro på fremste rad med få mennesker i lokalet å lytte til et slikt oppsett
    :) Tror litt av nøkkelen til opplevelsen ligger i å lukke øynene og lytte til musikken, uten å tenke på om det er samsvar mellom pris og lyd :)

Vis vedlegget 301978 Vis vedlegget 301979 Vis vedlegget 301980 Vis vedlegget 301981 Vis vedlegget 301982 Vis vedlegget 301983
    Så ikke aller gærnest ut detta der TOMZ, men rommet som var valgt virker meget spennende;)
    Fikk de til en lyd der som kunne forsvare noe av alt glimmer og talere med hvite elementer:rolleyes:;)
    Ellers messig var det vel anlegg for noe mere "vanlige folk" der også?
    blir artig å se/lese litt om disse tror jeg:)

gismo

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.133
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Kan ikke slenge ut alt på en gang da :)
    Først må vi jo finne ut svaret på quizen :)
    Hadde faktisk også noen gismolignende greier på ett av rommene....

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.133
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Tåler et bilde av hvordan de ser ut på baksiden. Må innrømme at det kun er lyden av Supreme 2 jeg lar meg begeistre av :)

En liten quiz på en søndags ettermiddag. Er det noen som kjenner igjen han som står i midten av de tre karene i bakgrunnen på bildet. Han må kunne betraktes som en guru for en hard kjerne på HFS, og har fingrene sine inni mer enn jeg visste. Litt om det senere.

Vis vedlegget 301999
    Noen som får det med seg hvem det er når vi går litt nærmere......

image.jpg

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.133
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Mye haifai i tråden nå. Må bryte litt opp med noen ord om det andre fokuset på turen, Westmalle trappistøl. Kriteriet for å kunne betegne ølet som trappist, er at det er brygget av munker eller at munkene overvåker bryggingen. Mener at det i dag er 10 godkjente trappistbryggerier i verden, og det landet som har flest er Belgia.

Westmalle bryggeriet er ikke åpent for publkum og kan kun skues fra avstand.

image.jpg

Her brygges det tre forskjellige øltyper, Trippel, Dubbel og Extra. Den siste selges ikke, og lages tradisjonelt for at munkene skal ha noe å leske seg på. Kan sikkert være fornuftig nok da det to førstnevnte ligger på en 8-10 prosent, mens Extra bare er 4,8 prosent. Kunne nok blitt vel lystige munker hvis det bare hadde gått i Trippel og Dubbel!

image.jpg

Det eneste stedet i verden hvor man kan få smakt Extra er på restauranten som ligger på andre siden av veien ved bryggeriet. Her måtte vi jo selvfølgelig innom.

image.jpg

Selv synes jeg Westmalle Trippel er skikkelig godt og bedre enn Dubbel. Var spent på hvordan Extra smakte, men ble litt skuffet. Det smakte som en utvannet Trippel, og kanskje det er nettopp det det er, hvem vet :) Uansett mer fornuftig å drikke hvis man skal drikke mange på rappen....

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.187
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20

Vis vedlegget 301999

Vis vedlegget 302007
    Må innrømme at jeg ikke kjenner denne mannen, i alle fall ikke av utseende.
    Men det må da være noen her inne som gjør det:rolleyes:;)

gismo

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.732
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Flotte bilder og tekst TOMZ.
    Takk for at du viser oss herlighetene:)
    Fy flate for noen oppsett!

Morsomt du forteller om Westmalle- brygget.
    Var vel tripel vi ble kjent med i november.
    Det var en nytelse fra tunge til det sentrale nervesystemet, godt og inderlig.
    Er klar for å smake mer trappist!

Jammen fristende å tilbringe mer tid nedpå kontinentet!

Beste hilsen.

PS
    Glemte gubben.
    Må melde pass, hvis det da ikke er James Taylor!!!:p:rolleyes:;)
    sundkoien er det hvertfall itte.
    Å trur du gismo?

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.187
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Flotte bilder og tekst TOMZ.
    Takk for at du viser oss herlighetene:)
    Fy flate for noen oppsett!

Morsomt du forteller om Westmalle- brygget.
    Var vel tripel vi ble kjent med i november.
    Det var en nytelse fra tunge til det sentrale nervesystemet, godt og inderlig.
    Er klar for å smake mer trappist!

Jammen fristende å tilbringe mer tid nedpå kontinentet!

Beste hilsen.

PS
    Glemte gubben.
    Må melde pass, hvis det da ikke er James Taylor!!!:p:rolleyes:;)
    sundkoien er det hvertfall itte.
    Å trur du gismo?
    Av de to holder je en knapp på han Taylor:rolleyes::cool:
    Flotte bilder så langt TOMZ , men får vi flere??

gismo

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.133
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hvis det hadde vært James Taylor må mye ha skjedd med hårvekst, høyde og ikke minst alder :)

Han er vel å betrakte som "kingpin" i et haifai selskap med mange tilhengere her på HFS. Går vel jevnt og trutt noen tråder om dette selskapet og hva de lager. I tillegg leverer de til flere andre kjente merker, og han har nettopp kommet ut med sine egne produkter. Skriver litt, og legger ut bilder når jeg kommer hjem til IPaden senere i dag.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.133
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    De som var på besøk her i høst husker forsøket på å få lyd i et par Avantgarde Duo hos den lokale forhandleren nedi byen.

image.jpg

Traff samme karen i helgen på demoen i Westmalle. Måtte selvfølgelig spørre ham om de hadde funnet ut hva som var feilen. I følge ham hadde grunnen vært at spadene hadde vært for store og dermed ingen kontakt. Bytte til kabel med mindre spader, vips lyd og ingen problemer......

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.133
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

Vis vedlegget 301999

Vis vedlegget 302007
    Karen på bildet er Bruno Putzeys. Han har siden 2005 vært sjef for forsking og utvikling hos Hypex, og er blant annet mannen bak Ncore. Snakket endel med ham. Hyggelig kar, men på et eller annet tidspunkt skjønner jeg aldri hva slike folk forsøker å forklare meg ;)

Det jeg i hvert fall skjønte er at mannen hadde en finger eller to med i mye av det som ble demonstrert på messen. Det jeg husker i farten (eventuelle faktafeil er det sikkert noen som kan korrigere meg på): Han demonstrerte sitt nye forsterkermerke Mola Mola på noen fantastisk gode høyttalere, Bird 2 :cool: Han demonstrerte Grimm sine aktive høyttalere, og etter hva jeg husker benytter disse Ncore. I tillegg var han en av grunnleggerne av Grimm Audio, men har nå trukket seg ut av selskapet. I tillegg fortalte han at blokkene fra Jeff Rowland som de benyttet på loftet bare hadde skallet fra Jeff Rowland, innmaten kom fra Hypex.

Definitivt en mann som har litt peiling på haifa :)

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.187
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    De som var på besøk her i høst husker forsøket på å få lyd i et par Avantgarde Duo hos den lokale forhandleren nedi byen.

Vis vedlegget 302072

Traff samme karen i helgen på demoen i Westmalle. Måtte selvfølgelig spørre ham om de hadde funnet ut hva som var feilen. I følge ham hadde grunnen vært at spadene hadde vært for store og dermed ingen kontakt. Bytte til kabel med mindre spader, vips lyd og ingen problemer......
    Hehe...må glise, dette var meget skuffende IKKE observasjoner av dere som engasjerte dere MEST, bildet taler for seg selv:rolleyes::D
    Denna ungdommen....:p

gismo

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.187
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Sist redigert:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.133
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Fortsetter med litt flere mobilbilder fra helgens messe. Dette var det første rommet vi stakk hodet innom for en lytt, og her fant vi blant annet fugler og Mr Ncore sine nye forsterkere.

• CEC CD 3 N
    • Transrotor Rondino draaitafel
    • Mola Mola Makuga voorversterker met Dac en Phono module
    • Mola Mola Kaluga eindversterkers
    • Marten Bird 2 speakers

image.jpg
    image.jpg

Det ble spilt høyt, og vi var ikke imponert. Det første ordet jeg tenkte på var et "jallende" lydbilde (neppe haifai korrekt lydbeskrivelse) :rolleyes: Skal sies at det ble mye bedre når lydnivået ble redusert, og det var flere som bemerket at det var et veldig vanskelig rom. Steinfliser på gulvet og et tynt teppe på størrelse med et frimerke er vel ikke det beste utgangspunktet.

Dette er klasse D forsterkere og jeg begynte ganske tidlig å tenke på hvordan det tidligere låt hos meg med Bel Canto forsterker. Detaljert, klart og dynamisk, men med litt lite fylde og varme i bånn. Mange vil sikkert hevde at det er hifi korrekt, noe som sikkert kan stemme, men selv synes jeg det blir litt for klinisk og anstrengende å lytte på i lengden. Var vel RoDa som en gang skrev noe om at det handler om å finne sin egen favoritt forvrengning :)

Konkluderer derfor uærbødig med at for meg kvitrer fuglene bedre på dette oppsettet enn hva de gjorde i dette rommet :cool:

image.jpg

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.133
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Blir mye Marten, men drar likevel på med det siste oppsettet hvor det ble spilt på Marten. Denne gangen i en slik kombinasjon:

• Marten Django XL
    • Vitus RCD-101 CD speler
    • Vitus RD-100 Voorversterker/DAC
    • Vitus RS-100 Eindversterker

Har ikke hørt noe fra Django-serien tidligere, og var spent. Synes de formmessig er pene med de avrundede kantene, men er litt mer usikker ift det visuelle rundt blandingen av høyttalerelementer. Smak og behag kan alltid diskuteres :) Har ikke så mye å si om lydbildet i dette oppsettet. Gjorde rookie feilen å sitte nærmere to timer å lytte til Supreme 2 oppsettet for så å drysse innom Django og Vitus på direkten. Det låt selvfølgelig da blodfattig og kjedelig, noe helt annet enn hva jeg har hørt skrevet om Django tidligere, men dette handler sannsynligvis i stor grad av at jeg stakk innom med et helt annet lytteinntrykk mellom ørene.

image.jpg
    image.jpg

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.187
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Artig og flott TOMZ, fine oversiktsbilder av de andre Marten oppsettene;)
    Men ser lett problemet med å gå fra krem oppsettet og rett inn i Django verden:(
    At Bird2 ikke innfridde kan man jo lett forstå med det kliniske og harde rommet og unnskyld meg, men med den elektronikken;)

Nei, je har mye større tro på det som står hjemme hos deg nå, uten å ha hørt det med Bird, men det var jo ok med Miles III også, så med Bird2 kan det jo kun gå rett vei;) Skal innrømme at Miles ble litt for tynne, litt magert fundament og litt mangel på flower i mellomtonen:rolleyes:;) Tross hurtigheten og korrektheten.
    Men må understreke at dette er mine subjektive synspunkter da TOMZ!!

gismo

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.732
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Takk for interessant illustrert rapport fra Belgische winkel.
    Ikke rart jeg ikke vet hvem den kroppen er. Hypex er ikke noe som er blitt vurdert i blåskogen.

Tenker Hypex-greiene fikk en pen prislapp da Jeff Rowland satte kabinett på dem. Fine kabinetter riktignok.
    Hypex er ellers uten tvil en meget god deal, -særlig som byggesett.

Jeg synes det høres fornuftig ut det du sier om MoloMolo N-core kontra Karan transistorforsterkere.
    Jeg kjenner ikke disse, men har noenlunde samme erfaring i sammenligning med Audio Research Dsi 200 som jeg hadde i anlegget ei stund.
    Et velbygd og nydelig apparat.
    Det er en switching konstruksjon,-dvs klasse D. Det låt rent og pent. Ikke skarpt, men noe manglet liksom. Var det sjel som manglet i uttrykket...,
    -eller var det forvrengning jeg savnet? Den kunne etter mitt syn, med fordel hatt større evne til å engasjere.

Det er sikkert slik som RoDa fortalte.
    Det handler om hva slags forvrengning man liker.

Bare tenk når du får inn forvrengning av rør og en en analog platespiller,-ikke så interessant hva som måler bra.:rolleyes::cool:;)

Spader+ Ch Precision.
    Effekttrinnet som ble forsøkt brukt i november i Hilversum var dette?

At den forsterkeren fra CH Precision ikke tok spadene er litt rart. Digre terminaler ser det ut som.
    Nå var ikke jeg bak og fikla heldigvis. De kyndige tok seg av det, -mens vi andre ble satt til å bære faenskapet.;)

Mvh

PS
    Ser ingen
    • Transrotor Rondino draaitafel

Sist redigert:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.133
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Men ser lett problemet med å gå fra krem oppsettet og rett inn i Django verden:(
    At Bird2 ikke innfridde kan man jo lett forstå med det kliniske og harde rommet og unnskyld meg, men med den elektronikken;)

Nei, je har mye større tro på det som står hjemme hos deg nå, uten å ha hørt det med Bird, men det var jo ok med Miles III også, så med Bird2 kan det jo kun gå rett vei;) Skal innrømme at Miles ble litt for tynne, litt magert fundament og litt mangel på flower i mellomtonen:rolleyes:;) Tross hurtigheten og korrektheten.

gismo
    Ja, jeg er nokså sikker på at Bird 2 er mer enn høyttaler etter din smak.

Hadde mailet litt med konstruktøren, Leif Olofsson hos Marten før jeg bestemte meg for Bird 2. Fikk snakket endel med ham på messen i Westmalle. Han skrev blant annet til meg tidligere at forskjellen mellom Miles 3 og Bird 2 var mer av alt. Utfordret ham på det da jeg er uenig. Det er etter mitt syn relativ stor forskjell i toppen på de to høyttalerne, selv om man selvfølgelig kan bli lurt litt siden det er et mye høyere bassfundament i Bird 2.

Han hevdet at sammenligningen han hadde gitt meg var mellom Miles 5 og Bird 2 :rolleyes: Forsovet bare tull, men greit nok :) Han var enig med meg om at siden Miles 3 er tunet litt ekstra i toppen kan de ha sine utfordringer på litt "tynne" innspillinger. Kanskje derfor en del Miles 3 eiere sverger til rørforsterkere på dem. Han fortalte også, som jeg har lurt litt på og diskutert med andre, at de har endret litt på lydfilosofien i den nye Hertitage serien sin (Duke 2, Miles 5, Getz 2 og Bird 2). De er nok blitt litt snillere og lettere å like for hvermansen :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.133
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Vi er jo enige om det meste vi, blues :) Som premie kommer det bilder litt senere som innbefatter tre platespillere. Må innrømme at jeg har klippet inn det som skulle være i rommet, uten å sjekke så nøye om alt er helt rett. Rondinoen sto oppe i rommet med en masse stash fra Ayre (var vel samme utstyret som du klippet inn i tråden din for noen dager siden :)). Her skulle det egentlig stått en greie fra Kuzma som jeg ikke så snurten av.

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.187
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20

gismo
    Ja, jeg er nokså sikker på at Bird 2 er mer enn høyttaler etter din smak.

Hadde mailet litt med konstruktøren, Leif Olofsson hos Marten før jeg bestemte meg for Bird 2. Fikk snakket endel med ham på messen i Westmalle. Han skrev blant annet til meg tidligere at forskjellen mellom Miles 3 og Bird 2 var mer av alt. Utfordret ham på det da jeg er uenig. Det er etter mitt syn relativ stor forskjell i toppen på de to høyttalerne, selv om man selvfølgelig kan bli lurt litt siden det er et mye høyere bassfundament i Bird 2.

Han hevdet at sammenligningen han hadde gitt meg var mellom Miles 5 og Bird 2 :rolleyes: Forsovet bare tull, men greit nok :) Han var enig med meg om at siden Miles 3 er tunet litt ekstra i toppen kan de ha sine utfordringer på litt "tynne" innspillinger. Kanskje derfor en del Miles 3 eiere sverger til rørforsterkere på dem. Han fortalte også, som jeg har lurt litt på og diskutert med andre, at de har endret litt på lydfilosofien i den nye Hertitage serien sin (Duke 2, Miles 5, Getz 2 og Bird 2). De er nok blitt litt snillere og lettere å like for hvermansen :)

Jeg tror også det, i alle fall iht Miles III, den er hørt hos deg og også andre steder før. Har ikke hørt mange andre tidligere modeller, men den endringen i lydfilosofi på de nye modellene mener i alle fall jeg min smak er i riktig retning.
    Den åpner nettopp for litt "friere" valg av elektronikk;)

gismo

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.732
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har ikke satt inn noe Ayre greier, og hvert fall ikke Transrotor-bilder i MIN tråd.

Mulig at gismo og du er blitt usaliggjort med slikt. Jeg er fæl til å klippe og lime:cool:.

Alltid morsomt å få premie.

Dette må være perfekt for deg TOMZ-
    Americana-rufs med Wah-Wah-banjo!

En til med TRAILER BRIDE. Denne er bedre. Uten banjo, men med sag.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.133
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg har ikke satt inn noe Ayre greier, og hvert fall ikke Transrotor-bilder i MIN tråd.

Mulig at gismo og du er blitt usaliggjort med slikt. Jeg er fæl til å klippe og lime:cool:.

Hmf, okey da, ingen Ayre i din egen tråd, det var gismo sin tråd du fylte opp med Ayre bilder :) Makan til petimeter :cool:

Aldri hørt om Trailer Bride. Skikkelig harry band navn! Alltid kjekt med nye ting, sjekkes ut i kveld. Takker :)

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.187
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20

Hmf, okey da, ingen Ayre i din egen tråd, det var gismo sin tråd du fylte opp med Ayre bilder :) Makan til petimeter :cool:

Aldri hørt om Trailer Bride. Skikkelig harry band navn! Alltid kjekt med nye ting, sjekkes ut i kveld. Takker :)
    Helt sikkert Harry band TOMZ, tenk om mannen kunne holde seg til litt lette kjærlighetssanger og de små enkle flotte piker, da hadde vi sløppi all denna Harry musikken...:rolleyes::cool::cool:

gismo

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn